IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Opel Senator

This topic is about Opel Senator, the author, Damian53219, wrote about: Buna ziua! am un Opel Senator 3.0E din 87 hidramat 180cp cu kick-down si cu buton la cutia de viteze ce din 4 trepte "creaza" 3 si schimba viteza la c ... To read more just scroll down

9 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Senator
Damian53219
post Aug 15 2005, 12:21 AM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



Buna ziua!
am un Opel Senator 3.0E din `87 hidramat 180cp cu kick-down si cu buton la cutia de viteze ce din 4 trepte "creaza" 3 si schimba viteza la circa 6.500turatii/minut.
problema mea este urmataoare:
masina este impecabila, numai ca la origine a avut un motor de 2000cm in 4 cilindri cu cutie manuala, si in Germania s-a facut tranzitia la un mototr in 6 cilindri 3000cm cel prezent acum. cand s-a refacut sistemul electric undeva s-a gresit (nu stiu unde) si turometrul si consumul imi sunt afisate eronat.
daca ma poate ajuta cineva, as fi profund recunoscator!

o zii buna in continuare
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Aug 15 2005, 09:39 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



:scratchchin: Problema ta nu poate fi foarte complicata trebuie vazut in primul rand ce altceva s-a mai schimbat pe masina in afara de motor si cutie de viteze.

Turometrul e normal sa nu functioneze corect deoarece provine de la motorul 20E care e in patru cilindri. Va trebui sa cauti unul pentru motor cu sase cilindri si totul se rezolva.

Nu inteleg exact ce anume afisaza incorect computerul de bord in legatura cu consumul. Erorile care apar in acesta zona pot avea foarte multe cauze.Poate fi pe de o parte interpretata gresit cantitatea injectata iar pe de alta parte poate fi eronata viteza de deplasare si implicit drumul parcurs. Daca diferentialul provine tot de la 20E nu e in regula intrucat raportul final de transmisie e diferit fata de motorizarea 30E. Vitezometrul de asemenea trebuie sa aiba indicele de calibrare corespunzator (apare pe cadran W...).
Vino cu mai multe detalii si voi incerca sa te ajut. wink.gif

In legatura cu transmisia de pe masina ta vin cu cateva precizari.
Toate cutiile de viteza automate au kick-down , diferenta consta in faptul ca unele au cablu legat la pedala sau pe clapeta de acceleratie iar la altele se face electronic.
Butonul cu pricina nu face decat sa blocheze accesul in treapta a 4-a , actineaza prin intermediul calculatorului o electrovalva din cutie.Astfel cutia foloseste doar primele 3 trepte si ramane in treapta a 3-a indiferent cat de mult creste turatia in aceasta viteza. Sistemul se numeste "Lock-up" sau "Rückschaltsperre" .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Aug 16 2005, 12:06 PM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



din cate am inteles de la fostul propietar, tranzitia de la un motor de 2000cm cu cutie manual la unul de 3000cm cu cutie hidramata s-a facut in Germania la un service autorizat si acreditat Opel.

in privinta turometrului, trebuie schimbat ce la el? vitezometrul indica corect. sa inteleg sa crebuie sa schimb bordul? (adica cel cu acele indicatoare)

citez: "Vitezometrul de asemenea trebuie sa aiba indicele de calibrare corespunzator (apare pe cadran W...). " nu stiu ce este un cadran w

iti multumesc pt promtitudine!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Aug 16 2005, 07:01 PM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Faptul ca transplantul a fost facut in Germania nu inseamna nimic , e cunoscut faptul ca nici cei de la reprezentante nu erau prea mari specialisti la Senator.

Nu trebuie schimbat tot panoul de bord ci doar turometrul care e sub forma de modul individual (vezi poza).

Indicele W de care vorbeam apare pe cadranul vitezometrului sub butonul de reset , in cazul masinii tale ar trebui sa scrie "W=694". Daca te uiti mai atent la cadran vei intelege la ce ma refer.
Attached File(s)
Attached File  59870.jpg ( 92.87K ) Number of downloads: 1
 


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Aug 18 2005, 08:55 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



ahaaa.......
dar esti de parere ca ar fi cazul sa-l schimb cat mai curand?
in sensul ca pe mine nu ma deranjeaza.

apropo, ma gandeam la un tuning la motor. imi poti recomanda ceva? adica ce piese, unde (locatia la motor) si cam atat ca nu am vrea sa aducem ofensa forumului wink.gif

inca ceva, iti vorbisem de afisajul electronic al consumului instantaneu. azi am facut o poza, dar am uitat s-o descarc. iti voi atasa o poza a afisajului, deoarece mai are si alte ..... "afisaje" dar sunt denumite in germana, si eu nu cunosc aceasta limba!]

mersi inca o data
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Aug 19 2005, 12:04 PM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Daca afisarea eronata a turatiei motorului nu reprezinta o problema nu e nevoie sa-l schimbi , masina merge la fel de bine.

Inainte de a deschide discutia despre tuning-ul acestui tip de motor trebuie sa te avertizez ca daca vrei intr-adevar ca modificarile sa se materializeze in performanta trebuie sa te astepti la sume care depasesc cu mult 1000 de euro. Ma refer la tuning adevarat si nu la copilarii gen tobe de esapament si filtre de aer "sport"


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Aug 19 2005, 05:51 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



banuiam eu....... inainte de toate trebuie intai sa mai pun la punct cateva chestii la ea, si apoi ma voi "angaja" la un eventual tuning.

uite, iti atasez poza cu afisajul, si daca nu sunt prea insistent poate imi traduci si mie celealte optiuni.
el afiseaza 46,7 parca. asta este imdeiat dupa ce am pornit motorul. dupa ce se incalzeste sta la 70.

iti atasez si o poza cu motorul.

apropo, pe alt forum am citit despre alt Opel ce avea probleme cu relantiul dupa ce pornea motorul. adica fluctuatii de turatii, si eventuale opriri ale motorului. iti poti spune si mie unde si ce curat? ca am inteles ca nu trebuie inlocuit nimic.

multumesc anticipat!
Attached File(s)
Attached File  60340.jpg ( 86.61K ) Number of downloads: 2
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Aug 19 2005, 05:52 PM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



si motorul
Attached File(s)
Attached File  60341.jpg ( 92.04K ) Number of downloads: 4
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Aug 19 2005, 05:53 PM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



apropo, vitezometrul are indicele de calibrare corespunzator : w:694
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Aug 19 2005, 08:15 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



:smoke: Pai sa incep cu ceea ce apare sub afisaj.
In ordine de sus in jos:

Consumul momentan
Consumul mediu
Viteza medie
Autonomia
Cronometru
Temperatura exterioara

Bine ca ai pozat si motorul , acum e foarte clar de ce nu functioneaza bordcomputerul... :ewpu:... din pacate nici nu va funtiona pentru ca nu e compatibil cu sistemul de injectie de pe motor. Mai exact injectia e de tip L-Jetronic si apare pe Senator intre 1978 si 1983. Acest sistem nu e compatibil cu bordcomputer-ul (care a fost introdus in 1983) nefiind prevazut cu functiile necesare .
Nu vor functiona primele 4 functii , ceea ce apare pe afisaj sunt valori limita presetate.
Imi pare rau dar asta e situatia.

Asa cum banuiam neamtul nu a lucrat prea frumos , se vede dupa vasul de apa de Vectra (sau ce e) si dupa colacul ala de furtune care merg in toate directiile. Oricum important e ca functioneaza si nu ai probleme termice.
Conductele care se vad atasate de galeria de admisie sunt de pe la vreo instalatie de gaz am impresia...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eugen OmegaFan
post Aug 20 2005, 07:50 AM
Post #11


sofer
***

Group: Membri
Posts: 78
Joined: 14-December 04
From: Oradea
Member No.: 37.174



Salut,
Asa cum ti-a spus si Senator, datele afisate pe computer sunt unele presetate nicidecum cele reale. Pot sa-ti spun insa ce inseamna fiecare afisare:
verbrauch mom ( cea din poza) arata consumul instantaneu in litri/ora daca stai pe loc si in litri la 100 km daca esti in deplasare si ai viteza mai mare de 13 km/ora
verbrauch ( a doua) arata consumul mediu la 100 km
gheschwindigk arata viteza medie cu care te-ai deplasat
reichweite arata ce distanta mai poti parcurge cu benzina din rezervor
stoppuhr este cronometru care functioneaza (ruleaza) doar daca este motorul in functiune sau contactul pus
aussentemp arata temperatura exterioara
Functiile computerului se schimba de la un buton dar care la Opel Senator nu stiu din pacate unde este situat.
Sper ca iti vor folosi informatiile! :wave:


--------------------
ex Opel Omega 2000 cm3, 121 caluti zapaciti!!!
ex Opel Omega B, 136 CP seriosi!!!
Opel Omega B Facelift, 145 CP puternici!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Aug 20 2005, 03:13 PM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



va multumesc pt promtitudine....
in privinta afisajului electronic voi folosi numai ceasul! :angel:
apropo, la temperatura, cand motorul este incalzit acul este perfect orizontal. este in regula?
ca am impresia ca este cam hot motorul!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Aug 21 2005, 01:51 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



si inca ceva, spune-mi te rog cum fac ca atunci cand pornesc motorul sa nu mai aiba fluctuatiile acelea nenorocite....

multumesc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Aug 21 2005, 10:54 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Acul de la temperatura ar trebui sa stea intre cele doua linii care urmeaza zonei albastre , asta ca sa fie perfect. Daca sta mai sus nu e chiar o tragedie , pana la fierbere mai e mult si bine. Incearca eventual sa schimbi termostatul cu unul (92*C) nou sau cu unul pentru varianta cu aer conditionat (87*C) , al tau ar putea sa nu deschida complet datorita varstei.Ar mai putea fi salata aceea de furtune insa nu intra in discutie decat in momentul in care eliminam termostatul defect din discutie ,
Daca faci operatiunea fii foarte atent la suruburile de la capacul termostatului care se pot rupe si nu incerca sa aerisesti instalatia pe la inbus-ul de pe capac. Un termostat ieftin si bun vei gasi de la firma Vernet/Calorstat , e undeva in jur de 30 de lei.

Fluctuatiile cu pricina pot avea mai multe cauze insa cel mai frecvent e o chestie care se cheama "Zusatzluftschieber"(foto) care nu e decat un fel de electrovalva cu bimetal care da ceva aer suplimentar dupa pornire . Se demonteaza si se spala bine interiorul cu diluant sau spray de frane , dupa care ar trebui ca turatia sa fie stabila.
Attached File(s)
Attached File  60592.jpg ( 93.61K ) Number of downloads: 2
 


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Otto73
post Aug 22 2005, 05:33 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.060
Joined: 28-June 05
From: vecin cu Obama
Member No.: 49.917



Damian in posturile de mai sus intrebai despre tuning. Eu nu cred ca merita sa bagi bani in masina ca e totusi veche . Nu o lua in nume de rau dar acesta este punctul meu de vedere. Banii astia mai bine ii folosesti pt. un downpayment si faci un leasing pt. ceva mai nou si economic.


--------------------
The world contains a lot of awfully fast drivers.
And a few good ones, too.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Aug 22 2005, 12:39 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



Da artur, dar cand te urci la volanul ei parca ai sta in fotoliu acasa............. plus ca are si 180 HP! :angel:

intr-un fel ai dreptate, dar nu te poti pune cu valorile sentimentale :bash:


--------------------
Opel Senator 3000cm 180HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Aug 25 2005, 09:31 PM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



apropo, ce ulei de motor imi recomanzi sa pun la "tancul" meu? arigato.gif


--------------------
Opel Senator 3000cm 180HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Aug 25 2005, 10:33 PM
Post #18


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Vei fi poate surprins...
vara 20W50
iarna 15W40 sau cel mult 10W...

Nu iti recomand o marca anume ca sa nu se spuna ca facem reclama insa trebuie tinut cont de specificatii.

Toate motoarele pe benzina de pe Senator A sunt CIH adica au axul cu came in chiulasa.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Aug 27 2005, 09:31 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



apropo, am inteles ca pot pune atat benzina cu plumb cat si fara plumb.
tu (senator) ce parere ai? ce-mi recomanzi?


--------------------
Opel Senator 3000cm 180HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex46215
post Aug 29 2005, 12:48 PM
Post #20


novice
**

Group: Membri
Posts: 46
Joined: 7-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.208



astept si eu raspunsul cu tipul de benzina... Eu am masina de 4 ani si ceva si la inceput bagam benzina cu plumb,dar de vreo 2 ani bag numai fara plumb.la inceput mi-a fost teama ca auzisem ca se pot arde supapele dar se pare ca nu e adevarat.oricum nu am simtit vreo diferenta in comportamentul motorului. E grav daca pui cu plumb la o masina cu catalizator pt ca distrugi catalizatorul


--------------------
Opel Senator 2.5 E 136HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd April 2024 - 09:06 PM