Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Senator
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Pages: 1, 2, 3, 4
Senator
Debitmetrul nu se poate repara , in mod normal ar trebui ca cei care ti-au recomandat si montat instalatia sa-ti cumpere unul nou intrucat e vina lor. :romania:


Revenind insa cu picioarele pe pamant ar trebui sa cauti unul pe la dezmembrari , daca motorul tau este 30NE debitmetrul se potriveste de la Senator/Monza cu motor 30E incepand cu 1983.

Singurul motor diesel compatibil e cel de pe Omega A 2.3TD si se poate transfera impreuna cu cutia fara prea mari eforturi. Daca faci aceasta mutare vei afla ce inseamna cu adevarat sa ai probleme cu o masina. :naughty:
Rudi
Mashina am cumparat-o cu gpl pe ea.Vaporizatorul pe care-l avea e mai varza asha shi are un filet bulit care e greu de refacut si din cauza asta mergea k dracu.
Am pus vaporizator nou BRC cu supapa ptr protectzie asha cum mi-ai spus tu care dupa care 15 detonatzii s-a facut praf.Am ars o gramada d bani cu drumurile la atelier ca e in afara buzaului.Ma rog o sa-mi caut un debitmetru la dezmembrari,supapa aia o sudez in argon k e din aluminiu,pe mecanicul patron il bat eventual sau ai duc protectzia consumatorului pe cap dak se dovedeshte un om rau.
In primul rand vreau sa-i pun o cutie manuala si ma intereseaza dak se potriveshte de la orice model de Omega.
Dupa aia mai vad dak o vand sau dak trec la diesel care nu-mi place deloc crede-ma.
De ce spui k o sa am pb dupa ?

Nu vreau deloc sa scap de ashtia 6 cil in linie pe benzina,dar nu-mi permit sa bag bani in benzina,butelia aia de gaz ma termina knd o vad acolo,nu e nimeni capabil in bz sa regleze o instalatzie si totzi dau vina pe diverse lucruri care nu au nici o legatura cu proasta reglare a unui gpl..

Am incercat sa o reglez pe benzina inainte sa se duca debitmetrul,am fost la service,am cerut sa o puna pe tester,mi-au spus k nu au soft de senator k e prea vechi...
Pana la urma tot eu i-am dat de cap cu toate k are de 10 ori mai multe fire decat o dacie..

Ma rog,nu sunt suparat pe ea,mai are o sansa dupa cutia de viteze manuala.

Am barcaaaa

Senator da ce ai studiat la viatza ta,k eshti cam p locul unu in materie de auto in topul celor cunoscutzi mie..
Ura!
mihai58026
off topic
@ Senator,

te astept cu drag sa te mai chinui ...
blush.gif
Damian53219
Senator, spune-mi te org o chestie, pe Opelul meu de 3000cm pot pune un debitmetru de la un Opel de 2500cm???
Senator
Poti pune debitmetrul de la Senator/Monza 25E cu conditia ca injectia acestuia sa fie L-Jetronic (-->'84) , se potriveste mufa si restul. Masina va merge insa rau deoarece debitmetrele celor doua motorizari nu sunt echivalente difera codul , placa din interior si setarea.

E marfa rara debitmetrul de la 30E cu L-Jetronic , cand gasesti asa ceva merita sa-l cumperi si sa il tii de rezerva. :help:


@Rudi
Vei avea probleme cu motorul intrucat 2.3TD nu este cea mai fiabila constructie Opel. Pe langa asta intretinerea necesita personal calificat ceea ce nu vei gasi usor in Romania.In aceste conditii banii care ii economisesti cu combustibilul ii dai pe piese si reparatii.
Ceea ce am studiat nu are nici cea mai mica legatura cu tehnica auto :ntz: , e vorba doar de un hobby si de experienta acumulata in 15 ani de cand detin masini de genul asta.
Rudi
Senator cinste tzie ptr hobby..!
M-am lamurit,renuntz la motorul diesel ptr masina ramane doar sa schimb cutia cu una manuala sper sa nu incep sa injur k atunci knd am pus bordul de audi 80 pe dacie shi mi-am zgariat mainile shi creierul..

Tu shtii cumva trebuie sa schimb "tunul volanului"?(scuze ptr termen da chiar am un lapsus)

Diferentzialul imi ramane tot asta de la hidramata ?
Shi cutie manuala de pe ce model de omega trebuie sa iau?
Rudi
4 Senator
Asha cum are Damian conductele alea 2 de GPL in galeria de admisie trebuie sa fac shi eu la mashina?
Ca eu le am la mama naibii langa filtrul de aer..
Senator
Coloana de directie , daca la ea te referi , nu trebuie schimbata doar pedaleria e necesara in varianta cu 3 pedale.

Cutia de viteze manuala trebuie sa provina de la un Senator B sau Omega A sau cu motor CIH in 6 cilindri.Cel mai bine ar fi sa gasesti o cutie montata pe o masina ca sa poti lua tot ce e necesar.
Ceea ce nu trebuie uitat e lagarul de ghidaj din vibrochen care trebuie cumparat si montat intrucat in varianta automata e absent.
:scratchchin: Vei avea ceva de furca facand aceasta schimbare...demontat , montat , ambreiajul care e hidraulic , etc
Diferentialul ramane acelasi .

Conductele alea sunt un alt tip de improvizatie , nu asa arata alimentarea de care vorbeam.
Alimentarea individuala se face prin intermediul unui distribuitor de la care pleaca in cazul de fata 6 conducte fiecare intrand in galeria de admisie in treptul cilindrului corespunzator. Daca ai posibilitatea arunca o privire in magazin asupra sistemului Just Heavy de la BRC si vei intelege.
Andrei44281
Pantru Senator :

Am mai discutat si pe ClubOpel, problemele de pe Omega A. Vreau sa cumpar un Omega A C30NE, caravan din 1990, 175000 km, model full options. Am nevoie de cateva sfaturi, daca se poate, sa stiu la ce trebuie sa fiu atent inainte de a o cumpara, cam ce trebuie sa verific.
Senator
Full options suna bine insa ma indoiesc ca e asa...sau cine stie , daca are piele , tempomat , reglare automata a gardei la sol pe spate , diferential autoblocant , klimaautomatik , servotronic ar putea fi full.

Ar fi bine in primul rand sa studiezi atent caroseria si apoi sa arunci o privire si pe dedesubt . Esapamentul sa fie original si in stare buna fara adaptari si improvizatii (complet costa 1500-2000 RON), catalizatoarele sa fie la locul lor. In afara de asta observa eventualele scurgeri de ulei la motor si transmisie.
Felul in care se inchid usile e un bun indicator al starii generale a masinii.

Vei gasi cu siguranta rugina la lonjeroanele din spate exact deasupra puntii , asta daca vrei sa mai reduci din pretentiile vanzatorului. :bash:
Rudi
Am gasit in bz un senator din 88 cu motor 3.0 24v.

Debitmetrul de la el se potriveshte la mine?
Sub schimbatorul de viteze scrie PRND321..Merge la mine calculatorul cutiei ?Ca eu il am ars shi nu shtie sport/economic,antipatinaj shi in D pleaca cu a 3-a(trebuie sa schimb eu 1,2,D)
Si am 4 trepte cu calculatorul ok?

Sa fie shi lipsa calculatorului una din cauzele consumului ridicat ?

Servotronic cred ca am shi eu k am gasit un calculator verde pe stalpul din stanga fata.

Care e treaba cu dif autoblocant?Cum shtiu daca am?
Ca am incercat sa fac cerculetze cu el shi trage doar pe o roata...


Senator,ceva linkuri ai sa-mi dai shi mie despre senator B?
Pe privat macar dak nu e voie cu reclama..10x
Senator
Daca e din '88 inseamna ca nu e 24V , motorizarea C30SE a aparut abia la sfarsitul lui '89. Daca are acest tip de motor inseamna ca e mai nou sau ca cineva l-a "lucrat".

Daca e 24V nu se potriveste calculatorul cutiei si nici debitmetrul.
Asa cum banuiai doar cu calculatorul in functie ai 4 trepte.

Daca trage o singura roata diferentialul nu e autoblocant.
Rudi
Masina este neinmatriculabila,a avut nr de Moldova....
Si cum ash putea face sa am dif autoblocabil ?
Alex46215
salutare! Senator ,help ca sa zic asa biggrin.gif. Lamureste-ma care e rolul busonului cu supapa de la vasul de expansiune.Eu aveam un buson care nu mai avea supapa si rasufla. Cumva aerisirea in circuitul de racire se face numai daca am acest buson cu supapa?Azi i-am pus un termostat de Dacie :bash: si mi-a fiert motorul desi indicatorul de la bord era cu o linie mai jos decat rosu.treaba s-a intamplat in timp ce aveam busonul fara supape.initial am crezut ca e din vina termostatului,dar dupa ce i-am pus celalalt buson prevazut cu supape,nu se ridica decat pana unde se termina albastrul. curios mi s-a parut faptul ca dupa ce i-am scos de tot busonul tot nu a crescut temperatura peste albastru. astept parerea ta si eventuale lamuriri.aaa si era sa uit :la mine nu mai exista termocupla de la elicea ventilatorului,practic functioneaza ca la o dacie.cred ca din cauza asta nu mi-a bagat mie niciodata iarna caldura in masina prea bine
Rudi
Este a 25-oara knd scriu un msg fara sa specific subiectul....aaaaaaaaaaaaaaa...mor..

Din cauza k ai un bushon care rasufla,apa itzi fierbe la 100 de grade.IN conditzii de presiune.. apa fierbe la o temperatura mai ridicata.
Nu mai combina piese aiurea care nu sunt intocmai cu indicatziile date de constructor..Adik dimensiuni shi temperaturi..
ITzi dau e mok termostatulk meu vechi nu mai sa nu umbli cu piese de dacie..
Alex46215
stiam treaba cu apa care fierbe la o temperatura mai ridicata daca e sub presiune,dar nu inteleg de ce dupa ce i-am scos de tot busonul tot nu s-a mai incalzit atat de tare incat sa fiarba. eu cred ca din cauza ca s-a aerisit circuitul cu ajutorul acestui buson care e prevazut cu 2 supape:una care trage si una care scoate aerul.practic a fiert din cauza ca era aer in circuit, cel mai probabil in radiator. apropo de diferential autoblocant: masinile de teren sunt dotate cu astfel de diferentiale dar nu numai. am un prieten cu un mercedes clasa E din 95 care are asa ceva. principiul de functionare e urmatorul:daca o roata patineaza sau este suspendata ,forta motorului se trasmite si la cealalta roata.
Damian53219
Alex , tu ai cumva un "Senator" de rezerva?
Alex46215
aproape inca un Senny de rezerva biggrin.gif am avut unul si l-am dezmembrat pt ca nu aveam unde sa-l tin. totusi nu am exact ce am nevoie acum :un stop si spoilerul spate...
Senator
@Alex46215
Trebuie respectat busonul original intrucat alte busoane au alte valori de lucru ale supapelor. Pericolul cel mai mare e sa crape radiatorul ceea ce inseamna o investitie pe care cei mai multi dintre noi nu o putem duce.
De ce ai montat termostatul de Dacia , nu ai gasit unul corespunzator?

Pe care parte e stopul de care ai nevoie?


@Rudi
Continui aici discutia despre Opel Senator B ca sa nu deranjam topicul legat de Omega A / E34.
Realitatea e chiar asta , suntem consumatori in devenire , azi-maine vom fi nevoiti sa ne cumparam cate o masina actuala "din plastic".
Nu trebuie sa ne uitam cu amar catre alti producatori , mai devreme sau mai tarziu toti vor ajunge sa-si piarda traditia sau chiar identitatea. Nu cred ca trebuie sa amintesc noile modele BMW care cu cateva exceptii sunt dezgustatoare.Motoristic vorbind ecologia exagerata si electronica vor reusi sa lichideze si ceea ce a mai ramas din spiritul BMW , e doar o chestiune de timp.
La Opel aceste lucruri s-au intamplat mai demult , trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca pravalia s-a inchis odata cu aparitia genertatiei ECOTEC :puke: . Ceea ce e grav e faptul ca Opel vrea sa stearga cu buretele productia de inaintea acestei perioade si istoria , lipsa unor piese de schimb si incompetenta service-urilor din reprezentante ajutandu-i din plin sa-si atinga scopul.
Legat de dotarile modelelor vechi sa stii ca nu erau doar denumiri sofisticate sau vorbe in vant , sunt si lucruri care au facut istorie.Servotronic , Senator-ul B a fost prima masina din Europa care a beneficiat de acest sistem. Treptat a fost adoptat si de alti producatori iar astazi e prezent pe scara larga.
Electronic Ride Control , sistem de suspensie controlat de calculator , gandit si dezvoltat in mare secret de Opel la sfarsitul anilor 80 e precursorul suspensiei adaptative cu care se mandresc astazi diversi producatori (BMW de exemplu).Senator B a fost prima masina de serie din lume care a beneficiat de asa ceva spre stupefactia concurentei.
E drept ca in ultimul timp se arunca pe piata tot felul de dotari mai mult sau mai putin necesare cu denumiri kilometrice sau prescurtari ciudate insa asta cerinta pietei probabil , lumea nu mai pune pret pe calitate.Daca te uiti atent vei gasi si la BMW astfel de lucruri ce-i drept intr-o masura mai mica.
Alex46215
@Senator

busonul provine de la o masina cu acelasi tip de motorizare deci trebuie sa fie la fel.am observat ca dupa ce am pus acest buson temperatura apei sta mult mai jos decat inainte(probabil din cauza ca s-a aerisit circuitul) ,acul indicatorului din bord nu se ridica decat pana unde se termina albastrul. de precizat ca la mine nu mai functioneaza viscocupla de la elicea de ventilator. daca ar fi functionat sigur temperatura apei era mentinuta la valori mai ridicate, si apoi mai e si termostatul de dacie care deschide la 87* in timp ce unul de opel am inteles ca deschide la temperaturi mai mari.oricum vreau sa-i cumpar unul original,cel de dacie fiind o solutie provizorie.
pana la urma sa inteleg ca aerisirea circuitului de racire se face doar cu busonul acesta prevazut cu supape? sa stiu pe viitor cum sa procedez,sa nu mai fac ceai in vasul de expansiune biggrin.gif
referitor la stop,imi trebuie cel de pe partea stanga
Rudi
Inebunesc,imi vine sa faram calcu!Numai mie mi se intampla sa scriu o gramada shi dupa ce dau "trimite" sa-mi apara "nu a fost specificat modul de trimitere al mesajului" ?? Intel inside idiot outside?

Senator asha e,pe mine ma dezgusta spatele noii serii 3,mai ales stopurile.In aceeashi categ intra shi stopurile golfului 5 nedesenat de cel care a facut seriile 1-4..
Pb aruncarii pe piatza auto a mashinilor din plastic pline de denumiri care de care mai ciudate este exact aceeashi cu aia a manelelor de la noi.
Daca publicul cere,de ce sa nu-i dea ceea ce ishi doreshte..La urma urmei e vorba de bani,asta bineintzeles in detrimentul imaginii de marca..
Sper sa nu fiu nevoit vreodata sa-mi cumpar o mashina de plastic..Prefer sa am un autoturism adevarat pus la punct cap coada..

Am nevoie de urmatoarele piese aranjate in ordinea importantzei(poate avetzi in plus..)
Far stanga(fatza lol),debitmetru,calculator cutie,levier directzie,eleron spate,spoiler spate..
Alex,itzi ofer gratuit un termostat care deschide la 87(eu mi-am luat nou de 92 de grade)..mai ales ca ai un senny dezmembrat...

Amaratul de levier de directzie costa 220 RON !Si ash putea sa-i construiesc bucsha aia la un strung cumva..

Uneori cand sunt in magazin ma intreb daca nu cumva am cerut piese de Rolss Royc€!
Andrei44281
Salut ! Am un Omega Caravan C30NE care sta cam prost la capitolul caldura - adica nu prea da caldura inauntru. Eu banuiesc ca e de vina termostatul. Stie cineva ce fel de termostat mi-ar trebui si unde este montat?
Rudi
Banuiesc k lipsa caldurii se datoreaza radiatorului din habitaclu care este infundat.
Mi-am cumparat una bucata Senator B din 89,c30se ptr. piese.
Am reushit sa montez cateva piese de pe el dar am remarcat ca nu to se potriveshte.De pilda etrierii fatza nu sunt la fel au placutze de frana mai mari.Nu am incercat dar sper sa-i pot monta cu totul pe mashina mea ptr k am placutzele tocite pe fatza shi ashtia de pe c30se sunt mai mari deci o sa am frana mai buna.
Nu intzeleg de ce nu prea mai am frana,adik o pot apasa aproape de podea fara mare efort.Nu pierd lichid pe la nici un furtun banuiesc k pompa de frana e de vina.
Am incercat sa-i montez bordul electronic da-mi lipseshte o mufa in circuitul electric.
Damian53219
am uitat sa intreb....
ce filtru de ulei are Opelul meu? (de la incepulul Topicului) ...
adica...
stiu ca fiecare masina are un filtru al ei..
acum... eu nu stiu de unde si de care sa cumpar...
Senator , ai vre-o sugestie?
Damian53219
inca ceva, pt Opelul meu gasesc vre-i chiuloasa cu 16v?sau 24v? biggrin.gif
aaaaa era sa uit.....
membrana servo frana.... unde?cat? cum?
merci,paaa
Senator
Filtrul de ulei , daca te referi la cel al motorului , nu e o problema...se potriveste de DACIA :doh: in ambele variante.
Daca tii neaparat sa pui ceva original trebuie sa ma informez...parca era Opel 401 - non metric (zoll).

Membrana de la servofrana...hmm...cum ai reusit sa ai nevoie de asa ceva ?
Nu se livreaza separat , din cate stiu e capsata in carcasa aia de metal si ar trebui sa coste muult insa nu as potea sa-ti dau un pret aproximativ.
De obicei fierul se vinde foarte scump, de multe ori mai scump decat electronica...

Chiulasa 16V nu ai cum sa pui din principiu 16 nu se poate imparti rotund la 6...ar insemna sa ai 2,66 supape pe cilindru ceea ce e destul de greu laugh.gif
16V-urile sunt motoare cu 4 cilindri.

Chiulasa cu 24V exista doar pe Senator B si Omega 3000 24V insa nu o poti monta pe motorul tau intrucat difera tot , motorul 24V are un alt tip de bloc motor si mai sunt si restul componentelor care difera de ceea ce ai tu.
Motorul tau e CIH iar cele cu 24V sunt DOHC !
Alex46215
salut! pe unde gasesc si eu un cablu de ambreiaj pentru Opelul meu? si cam la ce pret.ar mai fi ceva... nu stiu ce ulei e mai bine sa-i bag acum ,avand in vedere ca vine vara.acum am in motor Panther care s-a dovedit a fi extrem de prost. am 2000 de km cu el si deja se aprinde becul la ulei la relanti atunci cand e cald motorul. voi ce uleiuri folositi?
Senator
Cablul de ambreiaj : 669 080
Piesa originala ar putea fi destul de scumpa , in acest caz nu ramane decat sa cauti ceva echivalent pe baza acestui cod.

Motoarele CIH sunt facute sa functioneze doar cu uleiuri minerale de aceea ar fi bine sa nu faci experimente cu uleiuri sintetice sau semisintetice. Vara e bine sa folosesti 20W-50 insa nu iti pot recomanda o marca anume intrucat ar insemna sa fac publicitate. Ideea e sa fie un ulei bun , de marca.

Faptul ca se aprinde becul de la ulei nu e un lucru bun :scratchchin: si nu cred ca are legatura cu uleiul , mai ales ca nu suntem intr-una din zilele toride din mijlocul verii. Ce apare pe indicatorul de presiune in momentul in care se aprinde becul ?
Alex46215
pe indicatorul de presiune a uleiului, acul se duce sub ultima linie alba de jos.dar sper sa fie din cauza uleiului,mai ales ca am mai patit asa. am mers cam 1 an jumate cu semisintetic si desi era 10 W 50 s-a comportat mult mai bine decat orice mineral pe care l-am avut in ea. dar si ala desi era un ulei scump la 5000 de km se subtia. mi se pare mie sau motorul asta suprasolicita uleiurile? sau eu sunt de vina ca merg mai mult in afara cu turatii peste 3500 pe distante destul de mari?eu am mers o perioada fara termostat, si poate m-a indus in eroare treaba asta, temperatura motorului fiind scazuta deci presiunea era ok fara termostat.
Damian53219
1. dar daca pun ulei 10W40 are ceva?
am un var cu o calibra de cam 200 cai.... si merge... cum se merge cu o calibra wink.gif si mi-a zis ca se comporta bine....
tu ce parere ai>?
2. nu-mi tine frana... fasaie.... adica.... tine ff putin... si daca mai apas pret de 1 mm pe pedala mi se blocehaza rotile.
am fost la cineva, s-a uitat putin la ea (frana) si mi-a zis de mebrana.. si de capsula... dar am uitat sa precizez.....
deci, unde? cat? cum? biggrin.gif
apropo... un up-grade la frana se poate face? blush.gif
merci mult Senator!
O zi buna la toata lumea!!!!!
Damian53219
Senator, crezi ca este posibil la mine un chiptuning?
florin55503
la masinile mai vechi de 1999-2000 chioul se face prin dezlipire si inlocuire. numai ca nu prea gasesti persoana care sa riste sa iti dezlipeasca ECU
Senator
@Alex46215
Daca e chiar sub prima linie nu e chiar tragic insa exista cu siguranta undeva o pierdere a presiunii...in mod normal acul ar trebui sa stea la a doua linie la ralanti cu motorul cald. De asemenea de pe la 4000U/m in sus ceasul ar trebui sa ajunga in apropierea ultimei linii. Cauzele pierderilor pot fi multiple insa de cele mai multe ori cauzele sunt in zona pompei de ulei.
Nu e o problema a motorului ci a unor solutii tehnice destul de superficiale din parte firmei Opel. Daca doresti pot sa-ti dau cateva indicatii in legatura cu ce trebuie verificat si facut pentru a mari presiunea uleiului.

Uleiul 10W-50 nu e chiar rau pentru motor , e preferabil comparativ cu 10W-40. Exista si 10W-60 insa in general acestea sunt uleiuri destul de scumpe.

@Damian53219
Calibra are motor OHC sau DOHC cu o alta arhitectura a sistemului de ungere de aceea nu se pot face astfel de comparatii. Nu vorbesc aici ca OHC e mai bun sau CIH-ul e mai bun ci pur si simplu fiecare e cu uleiul lui.
Un ulei bun nu inseamna neaparat ulei sintetic , clasele de calitate nu tin cont de asta. Dealtfel fiecare ulei are inscriptionate caracteristicile pe ambalaj ceea ce ajuta la o alegere buna.
Daca pui ulei semisintetic nu e nici o tragedie , insa daca ai circulat multa vreme cu mineral uleiul sintetic/semisintetic iti va ataca garniturile si motorul va ince sa musteasca.

Chestia cu frana e destul de ciudata...cum a aparut problema?Nu cumva la inlocuirea placutelor de frana?
Capsula aceea cu membrana e 544 084 insa te avertizez ca o sa coste o avere wacko.gif
Upgrade la frane se poate face insa e destul de complicat si nu e nevoie de asa ceva in combinatie cu acest motor. Sistemul de franare original este suficient pentru cei 180 de CP.

Pe sistemele L/LE/LE2 Jetronic NU se poate face chip tuning.
Alex46215
intr-adevar,dupa 4000 rot/min presiunea e foarte sus, ce mi s-a parut ciudat e ca dupa ce se atinge tempertaura normala a motorului la cateva minute dupa pornire,presiunea sta pe la 2 liniute si jumatate(la relanti) si incepe sa scada in timp,cu toate ca ruland cu viteza temperatura mai scade. deci dupa un timp ajung sa am presiune mai mica la o temperatura mai mica, ceea ce ma face sa ma gandesc ca uleiul isi pierde proprietatile dupa un anumit timp timp in care este circulat in motor.cam ce ar trebui sa fac si unde ar trebui sa ma uit in caz ca problema va persista si dupa schimbarea uleiului?
Senator
Faptul ca presiunea e buna la turatii mari arata ca nu sunt probleme mari in mecanica motorului. Scaderea presiunii care nu coincide cu atingerea temperaturii de lucru are o explicatie simpla , temperatura uleiului nu e aceeasi cu temperatura apei. De asemenea uleiul ajunge la temperatura de lucru mai tarziu decat apa din sistemul de racire , daca ai avea montata o sonda de temperatura a uleiului ai putea sa constati acest lucru.

Incearca intai sa schimbi uleiul , in cazul in care lucrurile nu se modifica putem discuta despre ceea ce trebuie imbunatatit/inlocuit.
Damian53219
"Daca pui ulei semisintetic nu e nici o tragedie , insa daca ai circulat multa vreme cu mineral uleiul sintetic/semisintetic iti va ataca garniturile si motorul va ince sa musteasca. "
Senator, adica cum sa musteasca..... masina se afla in posesia mea de 1 an.... si cand am luat-o avea ulei semisintetic.

de Elf 10w40 ce parere ai?
sau de Texaco 10w40?
Alex46215
@Senator
M-ar interesa ce ulei folosesti la masina ta ,pentru a folosi aceeasi marca sa vad cum se comporta,asta in cazul in care nu costa 100 ron/l biggrin.gif(nu se considera publicitate,pt ca am vazut si pe alte topic-uri nume de uleiuri )
@Damian
s-ar putea sa ai presiune mai scazuta la ulei daca folosesti 10W-40,avand in vedere ca vine vara.mai bine incearca un 10W-50,e de preferat,din cate stiu isi mentine proprietatile la temperaturi mai ridicate decat W-40.
Senator
@Damian53219
Voiam sa spun ca daca garniturile motorului sunt cele din fabrica , imbatranite implicit , trecerea la un ulei sintetic sau semisintetic se soldeaza de cele mai multe ori cu umezirea cu ulei in zona acestor garnituri sau chiar cu pierderi. Aici nu face exceptie nici macar garnitura de chiulasa , de obicei se intampla pe langa cilindrul 6.
Am impresia ca vrei sa pui neaparat 10W-40 in motorul tau , nu zic ca nu merge insa e la limita .
Texaco sau Elf... nu pot sa ma pronunt intrucat nu stiu care sunt specificatiile tipurilor respective.

@Alex46215
Pennzoil GT Performance Plus SAE 20W-50 , e in jur de 70 de RON ambalajul de 5 litri.
Alex46215
@Senator
salutare. merci pentru informatiile despre ulei.acum sa vad pe unde se gaseste ca nu prea am vazut.as mai vrea sa te intreb daca stii pe ce tip de motor se afla debitmetrul cu urmatorul cod: 0 280 202 007.aceasta piesa o am eu de rezerva si ma gandeam sa o pun pe masina pt ca mi-am pierdut capacul de la cel de pe masina... si este un pic diferit fata de cel de rezerva. inauntru pe placa cu circuite se afla un cod si am vazut ca difera ultimele 3 cifre: cel de pe masina se termina in 026 iar la cel de rezerva in 031. eu l-am mai pus o data pe masina si mergea normal.
mai am o problema despre care as vrea sa te intreb: inauntru la debitmetru am bagata o bucatica de carton care separa doua lamele. fostul proprietar mi-a spus sa o las asa pt ca daca o scot imi baga benzina in ulei si ca ar fi in legatura cu pornirea la rece (ar fi ramas ceva blocat si baga mai multa benzina decat arde motorul daca scot cartonasul).se vede in poza aceasta bucatica de carton. despre ce este de fapt vorba? eu am masina de 5 ani si am mers tot acest timp asa,fara sa am probleme. o singura data inainte de schimbul de ulei am scos acel cartonas si am observat ca masina tragea mult mai tare,deci chiar era trimisa mai multa benzina la injectoare.
Damian53219
Senator, filtru ulei cutie de viteze? si ulei tip Dextron 2 sau 3?
merci! blush.gif

(mie imi place sa fiu scurt si la obiect biggrin.gif )

paaaaaaaaa :romania:
Senator
@Alex
Debitmetrul 0 280 202 007 corespunde unui Senator/Monza cu motor de 3.0 si injectie L-Jetronic , asta insemnand fabricatie '78-'82.
Dupa codurile de pe placutele din interior nu are rost sa te ghidezi , sunt coduri interne si difera de la un lot la altul.
Debitmetrul motorului tau are codul 0 280 202 024.

Nu stiu ce modificari a facut fostul proprietar pe masina ta , e destul de greu de banuit asa de la distanta. Cert e ca acel contact care e separat cu carton e chiar pornirea pompei de benzina , masina nu ar trebui sa porneasca niciodata cu acel carton acolo.Principiul e simplu si e identic la toate sistemele L-Jetronic : in momentul in care rasucesti cheia si se invarte motorul , clapeta debitmetrului se deschide datorita absorbtiei din galeria de admisie , la prima miscare a clapetei fiind pusa in functie pompa de benzina tocmai prin intermediul acelei lamele. Daca motorul tau are 136 de CP inseamna ca injectia e L-Jetronic si asa ar trebui sa fuctioneze sistemul ... se pare ca cineva a facut modificari la instalatia electrica.
Nu cumva porneste pompa de benzina atunci cand pui contactul?

@Damian
Dexron II D iar codul filtrului e 747 454.
Mai ai nevoie de garnitura filtrului 747 577 si de garnitura de la baie 747 208.Atentie la montarea filtrului nou , suruburile nu trebuie stranse in nestire intrucat exista sanse de a deforma elementul pe care se fixeaza. Garnitura de la baie trebuie montata cu etanseizant .
Dupa cum vezi filtrul are o simpla sita metalica pe care sunt sanse sa o poti curata.
Alex46215
Senator,merci mult pentru informatii! cred ca au fost facute modificari la instalatia electrica atunci cand a suferit transplantul de motor. intr-adevar atunci cand pun contactul porneste pompa de benzina. si eu care credeam ca asa e normal biggrin.gif
Damian53219
Stai putin!!! ce? nu e bine cand pui contactul sa porneasca pompa de benzina????!!!!!!!????
Alex46215
biggrin.gif se pare ca nu e normal asa. doar in momentul cand se invarte motorul trebuia sa plece pompa,axul debitmetrului fiind actionat de aerul aspirat de catre motor.axul debitmetrului in momentul rotirii sale actioneaza o lamela care inchide circuitul electric al pompei de benzina.probabil si masina ta a suferit modificari la instalatia elecrica.dar asta nu influenteaza nimic negativ in mersul motorului, in ambele cazuri pompa tot continuu functioneaza.
Damian53219
wallbash.gif
atunci ce e de facut?
Alex46215
pai nu prea ai avea de ce sa faci ceva.instalatia electrica ,dupa cum probabil ti-ai dat si tu seama e destul de complicata,si nu prea se baga oricine sa umble la ea,nici chiar in service-uri mari.din moment ce nu dauneaza aceasta modificare, las-o asa .eu am masina de 5 ani si am mers asa, fara sa se intample ceva.constituie chiar un avantaj daca ramai fara benzina biggrin.gif ,trebuie doar sa pui contactul si sa astepti cateva secunde pana ajunge benzina la injectoare,fara sa trebuiasca sa dai la automat.
Senator
Daca te incumeti sa descalcesti instalatia iti pot oferi schema. Te avertizez insa ca ai nevoie de un electronist priceput ca sa o poti intelege deplin , e realizata intr-o forma profesionala.

Pompa care merge cu contactul pus e buna in cazul ramanerii fara benzina insa acelasi lucru se poate face si in cazul istalatiei "sanatoase" punand contactul si impingand cu degetul clapeta debitmetrului.
Damian53219
ahaaaaa.....
dar am vaga impresie ca pompa de beniza este pt motor de 2000.... nu pt motorul de 3000 care-l are acum pe ea....
cred ca ..... genialii mecanici nemti..... au uitat si de pompa.... blush.gif
deci sa stau cam 10 sec pana sa dau la automat?
oricum....
daca ziceti ca merge fara probleme asa.... o las asa....
dar daca ma incumet la o organizare ca lumea la injectie , pompa, etc, exista posibilitatea sa consume mai putin? eu nu prea cred, dar o intrebare nu omoara biggrin.gif
Damian53219
[ a lil` bit offtopic! ]
apropo, senator, despre ce o sa fie vorba in web-site-ul tau?

[daca am offensat regulamentul, rog stergerea mesajului!]
Senator
Pompa de benzina e aceeasi , nu conteaza capacitatea cilindrica a motorului. Prin revenirea la original in ceea ce priveste comanda pompei nu vei castiga nimic in ceea ce priveste consumul.
Nu e nevoie sa stai deloc inainte de a da la automat , nu vad care ar fi utilitatea.

Va fi o pagina dedicata modelelor Opel cu tractiune spate in special celor cu 6 cilindri , o pagina tehnica si 100% necomerciala de aceea nu cred ca ar trebui sa deranjeze pe nimeni aceasta discutie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.