V-am dat motiv de discutie, de a posta link-uri etc.
Cand ati scris chestiile alea despre Porsche, nu v-a trecut prin cap sa cautati ce fel de transmisie foloseste Porsche sau ceea ce a avut inainte? Ati dat search pe google dupa "viscous" si ati gasit Porsche si Lamborghini?
Iulian, hai mai ce naiba... Aerul ala din State va face sa ganditi la fel?
PSM nu a fost inventat anul acesta cu 911 ci a fost folosit in premiera cu Cayenne si Touareg.
Si nu e vorba de 911 "asta nou", ci de
911 TURBO, cel mai recent model dupa cayenne
Porsche nu s-a reintors la vasco-cuplu ca ar fi cine stie ce minunantie, ci pentru ca... am mai spus.... (de fapt cred ca au vrut sa-i faca in ciuda lui fanatic - ce mai spune el la scoala despre masina lui taticu')
Hai sa facem un tabel cu transmisia firecarui producator. Nu ti se pare puerila abordarea? Eu spun Porsche, tu zici Lambo, eu zic Bugatti etc. Imi aminteste de anii cand ma uitam la vitezometrele masinilor parcate in fata blocului...
Nu are nici o relavanta daca un producator sau altul foloseste nu stiu ce tip de transmisie. Folositi acelasi sistem de referinta, adica acelasi constructor: De exemplu SUBARU, pe cea mai scumpa masina a lor, foloseste cuplaj electronic multidisc (haldex-uri cum ii zici tu). Cu cat modelel sunt mai ieftine, cu atat sunt mai slabe. Daca ai fi obiectiv ai recunoaste acest lucru.
P.S. Cine vorbea de Haldex vs Legacy GT? Eu in nici un caz.
"Haldex-urile" sunt preferate nu pentru ceea ce spui tu, ci pentru ca pot fi CONTROLATE mult mai bine, iar timpul de reactie este practic inexistent. Din aceasta cauza se folosesc in WRC.
vascocuplajele nici nu pot fi controlate si nici nu au viteza de reactie. Torsen la fel, dar acesta are avantajul vitezei f mari si compatibilitatii cu sistemele de stabilitate.
Repet; vascocuplajele SUNT INFERIOARE "HALDEX-URILOR"
, daca n-ar fi asa, Subaru ar folosi un diferential central cu un astfel de sistem de blocare, de asemenea, din acelasi motiv s-ar folosi si in WRC
QUOTE(Iulian HondaFan)
se pare ca Haldex-urile sunt insa preferate in zilele noastre mai ales ca au devenit mai eficiente la transferul de puteri mari. (Veyron-ul are un super Haldex, Porsche 911 l-a introdus de asemenea). dar asta nu inseamna ca Haldexurile mai vechi sunt mai bune decat vascocuplurile de la Subaru si performantele in aceeasi clasa sunt mai bune pt. Subaru ( nu in ultimul rand si pt. ca sunt mai usoare decat omoloagele de la VW). E adevarat ca la aceeasi greutate ( ex. Legacy spec B este la fel de rapid ca un Golf R32) rezultatele sunt similare.
Am mai discutat problema asta in urma cu cateva luni.
Legacy GT este evident ca este mai rapida decat R32, nu sunt la egalitate cum spui tu impaciuitor. GT-ul are un motor mult mai potent decat R32. este TURBO
De asemenea, clasa din care fac parte masinile NU ARE NICI O IMPORTANTA, greutatea are relevanta aici.
la greutate si motoare echivalente, R32 este semnificativ mai rapid decat Legacy. Marturie o stau testele europene in care sunt R32 si Legacy 3R.
Greutati egale si performantele motoarelor apropate identice
Cei de la TopGear spun ca R32 este la 3 sutimi in spatele STI-ului european (e vorba de circuit, ca la accelerare este mult in urma). STI-ul are vreo 200 Kg mai putin si vreo 40 CP mai mult. Cel putin asa imi amintesc.
Pe unde ar fi Legacy 3R in acest caz?
Testele pe care le-am pus confirma faptul ca vascocuplajul are un comportament neprevazut si performante mai scazute. Tehnologic este evident pentru toata lumea cum stau lucrurile. Multidiscul reprezinta o evolutie la toti constructorii