Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sisteme AWD, care e cel mai bun?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
Valentin, nu mai ai dreptate cu STI-ul. STI-ul anul acesta primeste un LSD mecanic.

Iulian, nici tu nu citesti cu atentie, unde am spus eu altfel?
QUOTE(Valentin50014)
Cel de pe STI, cum am mai spus, este similar xdrive, 4matic si haldex. Ce are in plus? Faptul ca se poate ajusta tractiunea de catre sofer, la ceilalti fiind numai automat. Ce importanta are, nu cred ca are. Ar trebui sa intrebam un pilot de raliuri
Cu adaugirea ca la VAG acest sistem este part-time, adica intra doar cand este nevoie de el...

QUOTE(Iulian HondaFan)
pe de alta parte tu accentuezi elementul teoretic. ti-am exemplificat ca la 225CP o impreza este mai rapida decat un TT quattro. iar un A4 3.2V6 255CP este mai incet decat un Legacy GT cu 250CP. este greu sa ramai intepenit cu FWD ( mie in 5 ani de condus mi s-a intamplat 1 data) si iti spun ca daca bagi A4 quattro in balarii o sa-ti para tare rau de el. quatro nu este un sistem off-road ci on-road.

Iulian, ceea ce spui tu aici am mai discutat. Performantele unei masini, in ansamblui ei, nu ne pot arata performanele unui sistem AWD. Daca Subaru sau Audi ar folosi aceleasi sistem atunci da. Un motor turbo este mult mai bun decat unul aspirat datorita distributiei mai largi a cuplului, in plus Audi este cu peste 100 g mai greu, plus cutia. Tie ti se pare corecta comparatia? Daca discutam de performante, este clar peste A4, peste quattro ma indoiesc. Pretul este normal sa fie mai mare, este o marca premium. Lexus de ce costa mai mult?

Apropo de cuplu la turbo: TFSI-ul tau are curba de cuplu extraordinara imposibil de atins pt. un aspirat: 180Nm@1800-5000Scuza-ma, arata-mi un motor aspirat de cu aproximativ aceeasi putere si acelasi cuplu si care sa iaba o astfel de distributie a cuplului...
3.2 comparat de tine are 330 Nm@3250. Este o mare diferenta...

Acura, R32, BMW, TT ce cauta in mesajul tau? Ce legatura au cu quattro (torsen)

QUOTE(Iulian HondaFan)
iar graficele despre tractiune sunt valabile exclusiv pe asfalt. pe zapada sau nisip ori noroi " dig for traction phenomenon" este f. important. asta e exemplificat si de alegerea cauciurilor cu crampoane pe off-roadere.
Sigur ca este important, fanatic a fost mderat in acest sens. A spus ca ai sanse sa iesi sau sa te afunzi, corect. dar de ce nu poti face acelasi lucru si la quattro. Evident, acele grafice se refereau la asfalt, pe zapada coeficientul de frecare este mult mai mic. Ideea totusi este aceeasi, tractiunea este mai mare la quattro (q. pe zapada merge la fel ca la Subaru)

Fanatic, ma bucur ca putem discuta amandoi civilizat.
QUOTE(f1anatic)
Valentine, man...you're losing it...

In primul rind...pui atit accent pe situatzie de asfalt (uscat) incit...e clar ca nici tu nu realizezi ce sustzii.

Masinile alea trebuie ca aveau lantzuri de tractaj pe dedesupt. Panta de 80% = 72 grade ? Pai in curind ne vei spune ca pot sa mearga pe perete ?
Aici gresesti din nou. Unde sctie de 72 de grade man? blink.gif
panta de 80% nu are unghiul de panta de 80 de grade. blush.gif
unghiul de panta = arctg(80/100) ~ 39 de grade blush.gif
Tu ai citit ce scrie in acel film? Chestiile alea erau pentru securitate, data oprita masina aceasat aluneca inapoi si se facea praf. Prin faptul ca au arata exact ceea ce au facut dovedeste faptul ca au jucat cinstit, era foarte usor sa le ascunda in film. Si stai linistit, cei de la Audi nu erau singuri acolo, era plin de lume pe acolo, oficiali sau gura casca... Apropo, a repetat figura de 11 ori...
Mai multe detalii aici...
http://www.germancarfans.com/news.cfm/newsid/2050308.004
Acesta reprezinta clar un record mondial. Daca ar fi fost la indemana tuturor, multe firme ar fi repetat performanta ceea ce le-ar fi adus o reclama extraordinara...

fanatic, eu am cerut un link in care sa se vorbeasca de aceasta limitare la ESP 8. Tu-mi aduci link-uri de acum 10 ani (cel de pe forumul audi). Oricum, misetrul meu a fost dezlegat chiar de catre situl Audi. Intr-adevar, la quattro EDL-ul functioneaza pana la 80 km/h.

In alta rdine de idei. Acele probleme de pe acel forum ma lasa rece. Ceii de pe forum l-au prins ca a mai postat acel mesaj de mai multe ori, chiar cu cateva luni in urma. Toate incepeau cu "Ieri, cand am vrut sa..."
Asa ca nu are o relevanta...

MR, tu confunzi ASR-ul cu EDL-ul. EDL-ul nu reduce nimic, nu trebuie sa deconectezi nimic, pur si simplu functioneaza si te scoate...
Geroge, repet. tu ai acelasi sisetm de blocare de pe Audi gata stricat

fanatic, ce zici, facem o comparatie intre AWD Subaru si Audi pe clase? Incepe tu.
Legacy (european) vs A4
Legacy GT vs A4
Outback, Forester vs Allroad, Toareg (Q7)
STI vs R32 (nu mai e nevoie, STI-ul este mult deasupra)
Ce zici? fara multe detalii, doar ce are + sai - fiecare, pe scurt
Iulian, tu ce spui?
f1anatic
Cred ca daca chiar vrei o comparatzie intre A4 si Legacy GT care sa fie cit mai apropiata...trebuie sa alegem noul AUDI A4 cu motor de 2 kile turbo si Legacy 2.0 GT spec B - modelul Japonez - cu motor de 2 kile turbo.

Eu pot aduce informatzii despre modelul Japonez/Australian. Cit despre AUDI A4 si Legacy GT americana am mai pus link-uri de mi-au iesit spume la gura si bataturi la deget. Ce info in plus ai vrea fatza de comparatzie Edmunds (unde am comparat A4, Legacy si BMW 330 xi). Spune-mi si le caut.

Cit despre modelul Euro...George ...te bagi la o comparatzie AUDI A4 €uro cu Legacy Euro (care legacy Euro...2 L N/A, 2.5 L N/A, 3.0 N/A, 3.0 N/A Spec B ?) Corect ar fi versiunea cu 3.2 L N/A Audi (sau 3L...sau ...nu stiu ca astia de la audi m-au stresat ...2.7, 2.8, 3.0, 3.2 etc) si compar-o cu 3.0 R spec B. Ca sa nu mai fie motiv de diferentze la acceleratzie.

Deci despre Legacy 2.0 T - modelul Japonez - B4 (vechea generatzie)
http://www.fantasycars.com/sedans/html/legacy.html
(actuala generatzie)

un mic paragraph din Modern Racer
http://www.fantasycars.com/sedans/html/legacy.html
QUOTE
Press Coverage :
The new midsize 2005 Subaru Legacy, debuting in Spring 2004, has sharper new styling boasting a very aerodynamic Cd is 0.28 for the sedan and 0.30 for the wagon. The chassis changes slightly, with a 20mm longer wheelbase. The lighter new Legacy is also 35mm wider, 30mm longer and 15mm taller than the outgoing model. But the big news is the huge power upgrade for the top model.
The US-spec Legacy GT model will now have a turbocharged 2.5L 4 cylinder boxer engine featuring AVCS variable valve timing. Essentially the same engine used in the Impreza WRX STi, but detuned in this application, it has more than 80 extra horsepower over the weak outgoing model. This US-spec engine is larger than the Japan-spec 2.0L turbo engine, but the Japanese engine has a higher power output of 280 hp, versus the 250 hp of the US-spec engine.


De unde reiese coeficientul aerodinamic (la fel ca vechiul Corvette !!!) si puterea motorului Japonez (ala are twin-turbo). Inca caut.

Dupa cercetari intense am dat si de
QUOTE
On April 23, 1998 a Subaru Legacy set a new world speed record for mass-produced turbo station wagons (1600 cc–2000 cc class), clocking 270.532 km/h over one kilometer on Highway 10 in La Junta, Colorado. [1] (http://www.subaru-global.com/about/history/1998-001.html) This record was previously set by a Generation II Subaru Legacy in 1993.
. Confirmat de Wikipedia . Cica recordul inca tzine.

Uite eu sint mai prost si nu am invatzat Japoneza...dar asta e masina pe care o caut
http://www.subaru.co.jp/legacy/b4/

Pe Paul Hansen il stiu prin reputatzie si de pe forumul nostru cu Subaru (e japonez...)
http://www.sportcompactcarweb.com/roadtests/0306scc_legacy/

QUOTE
The suspension is helped by 18-inch wheels and Bridgestone RE050A rubber - of Ferrari Enzo fame - with the rubber compound tuned for the Legacy. Although the Legacy's 2.0-liter bears a strong resemblance to the 2.5-liter STi motor on paper, it's in fact the motor STi appropriated for the WRX STi 8 (not sold in America). And it makes the same amount of horsepower as that car, but not quite the same amount of torque -250 lb-ft vs. 285 lb-ft.


De unde logic deducem ca motorul Japonez de pe Subaru Legacy 2.0 GT Spec B (trebuie spec B altfel nu e turbo) are twin-scroll turbo, 280 HP si 250 lb-ft torque (cuplul ca si masina mea). E mai grea cu 22 lbs (8 kile) ca un STi. Si ca vine cu o gramada de chestii pe care noi in America...sau voi in Europa doar le visam. Si cutie cu 6 trepte de viteza manuala.

Ah uite si pagina oficiala cu puterea si cuplul.
http://www.subaru.co.jp/legacy/b4/mechanism/07/index.html



Eu cred ca cu asta ar trebui comparat A4 cu 2.0 litri Turbo. Motoare egale...turbo amindoua.

Cit despre transmisie si ESP chiar nu intzeleg. Dar la cit de diferita este tehnologia oferita americanilor si europenilor...fatza de ce au ei acasa in Japonia...POATE...repet...POATE au si ESP pe masina cu cutie de viteze manuala. Voi incerca sa aflu de la cineva din Japonia...oricum...asiaticii astia au suspensie premium, jante mai babane, alte echipamente, motor mai mic dar mai al dracu' si asa mai departe. Hai sa oferim dubiul lui ESP pe cutia manuala in Japonia...dar nu ma supar daca zici nu. Iar daca intzelegi tu Japoneza...fii bun si cauta si ne lamureste pe totzi..
f1anatic
http://translate.google.com/translate?hl=e...6lr%3D%26sa%3DG

http://www.subaru-sti.co.jp/LEGACY/

Nu vorbim de spec B tuned by STi.
G e o r g e
f1natic , citeste si tu mesageria privata biggrin.gif

ca am lansat un serviciu nou wink.gif

sau mai simplu verifica-mi semnatura.
Valentin50014
:shock: Fanatic, nu la performantele motoarelor/masinilor ma refeream. TFSI-ul este evident mai slab decat variantele turbo ale Subaru. Ceea ce are mai bun Audi sunt doar S-urile si RS-urile. Din pacate Subaru nu joca in aceeasi liga...
Eu ma refeream la "consideratiile teoretice", cum le numeste Iulian, ale sitemelor AWD. Ce plusuri si minusuri vezi la fiecare AWD si pe care il consideri mai bun in fiecare "liga".

Gerorge, felicitari! Demult ne "amenintai" cu asta.
Trebuie sa-mi fac un cont sa mai bag cate un sucks din cand in cand... :bash:
Iulian HondaFan
QUOTE(Valentin50014)
Iulian, ceea ce spui tu aici am mai discutat. Performantele unei masini, in ansamblui ei, nu ne pot arata performanele unui sistem AWD. Daca Subaru sau Audi ar folosi aceleasi sistem atunci da. Un motor turbo este mult mai bun decat unul aspirat datorita distributiei mai largi a cuplului, in plus Audi este cu peste 100 g mai greu, plus cutia. Tie ti se pare corecta comparatia? Daca discutam de performante, este clar peste A4, peste quattro ma indoiesc. Pretul este normal sa fie mai mare, este o marca premium. Lexus de ce costa mai mult?

Apropo de cuplu la turbo: TFSI-ul tau are curba de cuplu extraordinara imposibil de atins pt. un aspirat: 180Nm@1800-5000Scuza-ma, arata-mi un motor aspirat de cu aproximativ aceeasi putere si acelasi cuplu si care sa iaba o astfel de distributie a cuplului...
3.2 comparat de tine are 330 Nm@3250. Este o mare diferenta...

Acura, R32, BMW, TT ce cauta in mesajul tau? Ce legatura au cu quattro (torsen)

Tu ai citit ce scrie in acel film? Chestiile alea erau pentru securitate, data oprita masina aceasat aluneca inapoi si se facea praf. Prin faptul ca au arata exact ceea ce au facut dovedeste faptul ca au jucat cinstit, era foarte usor sa le ascunda in film. Si stai linistit, cei de la Audi nu erau singuri acolo, era plin de lume pe acolo, oficiali sau gura casca... Apropo, a repetat figura de 11 ori...
Mai multe detalii aici...
http://www.germancarfans.com/news.cfm/newsid/2050308.004
Acesta reprezinta clar un record mondial. Daca ar fi fost la indemana tuturor, multe firme ar fi repetat performanta ceea ce le-ar fi adus o reclama extraordinara...

fanatic, eu am cerut un link in care sa se vorbeasca de aceasta limitare la ESP 8. Tu-mi aduci link-uri de acum 10 ani (cel de pe forumul audi). Oricum, misetrul meu a fost dezlegat chiar de catre situl Audi. Intr-adevar, la quattro EDL-ul functioneaza pana la 80 km/h.

MR, tu confunzi ASR-ul cu EDL-ul. EDL-ul nu reduce nimic, nu trebuie sa deconectezi nimic, pur si simplu functioneaza si te scoate...
Geroge, repet. tu ai acelasi sisetm de blocare de pe Audi gata stricat

fanatic, ce zici, facem o comparatie intre AWD Subaru si Audi pe clase? Incepe tu.
Legacy (european) vs A4
Legacy GT vs A4
Outback, Forester vs Allroad, Toareg (Q7)
STI vs R32 (nu mai e nevoie, STI-ul este mult deasupra)
Ce zici? fara multe detalii, doar ce are + sai - fiecare, pe scurt
Iulian, tu ce spui?


2.0TFSI are 280Nm. :bandit:

personal as prefera un Legacy GT unui A4 quattro la capitolul tren motor. la capitolul comfort desigur as prefera Audi, desi un Legacy "fully loaded" este f. comfortabil si dichisit. dealfel am preferat si A3 2.0TFSI DSG unui A4 2.0TFSI quattro manual ( care ar fi costat numai cu 1800$ mai mult similar echipat) pentru ca este mai lent, consuma mai mult si nu era semnificativ mai spatios/dichisit in interior.

Valentin, ai date despre modul de functionare a celui mai recent ESP Bosch. cred ca nu poti intelege exact daca quattro Torsen cu diferentiale deschise cu EDL este mai buna decat LSD cu vascocuplaj central decat daca stim exact cum actioneaza EDL. e clar ca actioneaza prin intermediul ABS-ului. franarea este intr-adevar de tip ABS ( pumping braking)?

dealtfel differentialele Torsen au fost dezvoltate de firma americana Gleason achizitionata ulterior de Zexel si transformata in divizia Zexel Torsen. In 1999 Zexel Torsen au fost preluati de Bosch. In 2003 Bosch vinde Zexel Torsen catre Toyoda Machine Works ( parte a imperiului familiei Toyoda fondatoarea Toyota).

iata modele care folosesc Torsen:

http://www.torsen.com/oem.htm

sunt chiar mult mai multe modele Toyota pe acea lista. prob ca nu e intamplator ca o companie aliata Toyota a preluat afacerea Torsen. si prob ca in curand vom vedea un Torsen si pe Subaru din moment ce Subaru intra sub influenta Toyota...

tot ca referinta Haldex este o companie suedeza ai carei principali clienti sunt VAG si Volvo si prin Volvo imperiul Ford ( mazda inclusa).
Iulian HondaFan
QUOTE
Pe Paul Hansen il stiu prin reputatzie si de pe forumul nostru cu Subaru (e japonez...)
http://www.sportcompactcarweb.com/roadtests/0306scc_legacy/


Paul Hansen e japonez? blink.gif biggrin.gif

pentru Subaru :bash: ca nu aduc Legacy spec. B si in USA. e posibil sa fie din cauza benzinei sulfuroase. dar in Europa au STI-ul de 2.0l care are insa numai 270CP parca. motoarle japoneze cele mai de soi sunt alea de la ei pentru ca au o benzina cu continut de sulf f. redus ( in ERuropa e mai mare si aici si mai si).
Andrei Suzuki
Desi din "sisteme awd" a devenit AWD (subaru)vs quattro,am si eu o intrebare: este vorba de sist AWD numai pe sedanuri?Sau si SUV-uri?
G e o r g e
quadra drive 2 ?
Andrei Suzuki
Terrain Response?
Iulian HondaFan
off-roaderele adevarate au 4WD nu AWD...
Valentin50014
Asa e, putem discuta cel mult de SUV-uri
G e o r g e
pai hai sa discutam de suv uri .

forester vs outlander vs crv vs .... completati voi
Andrei Suzuki
Pai ar mai fi vs Tucson/Sportage. Si noul Grand Vitara,da asta nu se pune.
Iulian HondaFan
pey inca nu e clar biggrin.gif . e mai bun quattro sau subaru?
Valentin50014
Continuam la SUV-uri. Forester orcum e sucks. biggrin.gif
James Kilowatt
Toate SUV-urile suck, pe asfalt. Si mai ales, in oras biggrin.gif
G e o r g e
nu thău :angel:

wanna bet ? biggrin.gif
f1anatic
Hai muh...nici macar bijuteria aia tehnica de Bemveu X5 ? sau capodopera de Touareg a grupuli VAGue ?
G e o r g e
nici range rover sport ?
Andrei Suzuki
Mie Range Rover-u Sport mi se pare cel mai misto.Atat ca design cat si tehnica. 2 diferentiale blocabile(nu stiu sigur daca are si pe fata),suspensie pneumatica,TERRAIN RESPONSE... yummi. biggrin.gif
f1anatic
http://www.weather.com/multimedia/index.ht...=wxcenter_video

Ma rog...credetzi ce vretzi. Ma duc sa ma culc.
cosmin45741
apropos de care e cel mai bun: ala de pe bugatti???? blush.gif blush.gif
doar duce 1001 cai si btw: e facut de VAG
James Kilowatt
Are mai mult de 1001CP. CA sa fie omologat la 400km/h au fost nevoiti sa-i modifice aerodinamica pentru a-l stabiliza, si din cauza asta a trebuit sa urce si puterea cu vre-o suta si ceva de cai...
Mie nu mi-e clar daca bugatti are motor vag sau audi are motor bugatti...
Valentin50014
Gresesti. Motorul lui Veyron maxim are vreo 1020 CP, asta depinde de clima si presiunea atmosferica din locul unde se testeaza. Au spus ca are 1001 CP doar din motive comerciale, 1001 arata mai bine decat 1020. Sutele de cai putere erau necesari daca Veyronul ar fi atins 400 Km/h cu spoilerul ridicat, dar au imbunatatit stabilitatea prin alte metode si nu a mai fost nevoie de asa ceva. De la 370 Km/h, pentru fiecare km/h sunt necesari 8 CP... De aici zvonurile ca motorul are mai mult de 1001 CP.

QUOTE
Mie nu mi-e clar daca bugatti are motor vag sau audi are motor bugatti
Nu prea inteleg ce vrei sa spui aici. VAG a cumparat doar numele "Bugatti" si nimic altceva. Marca era demult moarta. Motorul de pe Veyron este evident ca este fabricat in intregime de VAG daca a fost obtinut din 2 motoare de Passat (si A8). blush.gif
Iulian HondaFan
un text interesant de pe un site finlandez:


QUOTE
Since the launch of the original Audi quattro (also known as "Urquattro"), the Volkswagen-Audi Group have developed, tested and deployed various four-wheel drive systems for their cars.

For years, the systems and the brand names were interchangeable. This changed when VAG introduced the Swedish Haldex clutch as a part-time 4WD solution for their smaller cars with transversely mounted engines. From that moment on, quattro was no longer a system but a brand name for Audi 4WD cars. Conversely, 4motion was introduced as a brand name for VW's 4WD cars. Depending on engine lay-out, quattro and 4motion can now point to both Quattro IV and Haldex systems.

Here's a rundown of VAG's 4WD systems and brand names used over the years. This is followed by a brief explanation of the various types of differentials used by 4WD car manufacturers.

Brand names

Audi: quattro
VW: syncro, followed by 4motion
Seat: 4
Skoda: 4x4

Systems

Quattro I: open front diff, open center diff (manual lock), open rear diff (manual lock). No ABS when locked.

Full-time manually engaged four-wheel drive.

Was on: original Audi quattro (also named "Urquattro"), Audi 80/100 quattro.

Syncro: open front diff, viscous coupling acting as the center diff, open rear diff.

Part-time automatically engaging four-wheel drive.

Was originally developed by Audi, but sourced to VW as "syncro". Similar line of thought to the Haldex system, with the VC engaging rear drive when needed. Crude system with serious drawbacks, such as a lack of ABS integration, which needed the 4WD system to be switched off under braking, using a secondary clutch. Volvo also went on to use it on their earlier Cross-Country models, adding a TC system at the front and an LSD at the back - complicated and flawed. Also on 911 Carrera 4, but then that's originally a RWD car...

Quattro II: open front diff, torque sensing ("torsen") center diff, open rear diff (manually lockable for "those" situations in the rough). No ABS when rear is locked, auto de-lock when speed exceeds 15mph.

Full-time automatically engaged four-wheel drive.

Was on: the Audi quattro ('88-'91, still nicknamed "Urquattro"), Audi 80/90 quattro, Audi 100/200 quattro, Audi Coupé quattro, Audi S2/RS2, Audi S4, Audi S6 (all until '95). Usually seen as the quattro system.

Quattro III: open front diff, torsen center diff (auto version: planetary gear center with electronically controlled multi-plate locking clutch), torsen rear diff.

Full-time automatically engaged four-wheel drive.

Was on: Audi V8/A8 between 1990 and '94. Quattro II further perfected. The ideal all-mechanical system.

Quattro IV: open front diff with Electronic Differential Lock (EDL), torsen center diff, open rear diff with EDL.

Full-time automatically engaged four-wheel drive.

Is on: all VW/Audi cars with longitudinally mounted engines, so A4/A6/A8 quattro, S4/S6/S8, RS4/RS6, Passat 4motion. Quattro with a blend of electronic wizardry, with ABS/ASR sensors acting to detect slipping wheels (the EDL system). First 4WD system which theoretically needs to have all four wheel slipping before it's rendered unmovable.

Haldex: open front diff with EDL, electronically controlled Haldex clutch center, open rear diff with EDL.

Part-time automatically engaging four-wheel drive.

Is on: all VAG cars with transversely mounted engines, so Audi A3 quattro, S3, TT quattro, VW Golf/Bora 4motion, Seat Leon 4, Skoda Octavia 4x4. Normally FWD but Haldex directs torque to the rear when slip occurs to a maximum torque split of 50/50. Is also the system of use in the latest Volvo AWD models (S60, V70, XC70).

Differentials/clutches

Open diffs are the most common type of diff. Wheels (or axles on a 4x4) can turn freely relative to each other. They have no means of balancing power delivery if one wheel has less traction than the other.

Limited-slip diffs (or LSDs) allow the two wheels to turn relative to each other, but limits the rate at which they are allowed to do so (usually either by some sort of friction or fluid coupling). This ensures that, even if one wheel loses traction, some power is still delivered to the other.

Lockable diffs (not to be confused with EDL) physically lock the two half-axles together. This is fine for off-road travel, but can cause problems when trying to turn on high-grip surfaces - one wheel gets "dragged" around.

The electronic differential lock (EDL) employed by VAG is not - as the name suggests - a differential lock at all. Sensors monitor wheel speeds, and if one is rotating substantially faster than the other (i.e. slipping) the EDL system momentarily brakes it. This effectively transfers all the power to the other wheel.

Viscous coupling: invented by British firm Ferguson Formula Developments (FF), the brainchild of Tony Rolt and Freddy Dixon. Silicone liquid in a casing. Increased slip will lead to increase in the liquid's viscosity, thus locking up the coupling. Used by Subaru in conjunction with a regular center diff, so only as a locking device, as opposed to the syncro system, in which it was used as the center diff itself, creating a part-time system. The main problem with VC locks is that they work by sensing rotational differences. Thus they risk not allowing the wheels to run free and seperately under braking. You can see that the integration of ABS, which is relying on precisely that characteristic, has been an engineer's nightmare. The syncro system was simply disconnected during braking. Others reduced the viscosity of the fluid, but this rendered the system less effective, though good enough for 4WD performance road cars. It is much cheaper than torsen, and that's where its main attraction lies. Is found in some form or another in many 4WD cars, Subaru its foremost exponent.

Torsen: invented by American firm Gleason Corp. Stands for TORque SENsing differential. Mechanical device of worm gears and a worm wheel that will split torque 50/50 in a no-slip situation. When one axle slips, the gears will send more torque to the axle with most grip, thus working in the opposite way of a conventional diff. Locking is instantaneous because it's a fully mechanical device. The gears work by sensing differences in torque instead of differences in rotation. This means it will prevent wheelspin instead of reacting and curing it. Also, it won't inadvertently lock under braking, as it will only lock under power. So torsen had all the advantages of the VC but none of its disadvantages. Not only used as a center or rear differential, but also as a "trick" LSD for a sporting FWD car such as the Honda Integra Type-R.

Haldex: developed by Swedish firm Haldex. Electronically controlled multi-plate clutch. Part-time, but fully automatic solution, directing torque to the rear axle when slip occurs. Compared to syncro, it negates the need for an extra clutch to disconnect the system under braking, so it's much simpler and lighter. Acts within 1/8 of a wheel rotation. Electronics control the precise distribution of torque split. Easy integration with ABS - in fact, ABS is an integral part of the system.

A similar clutch concept using ABS sensors can be seen on 4WD cars with a RWD bias. The original Mercedes 4matic system used a clutch to send power forward, as does the system in the Nissan Skyline GTR (with a no-slip 30/70 split). A computer-controlled center clutch is also the basis for most 4WD cars with an automatic transmission, such as all Subaru auto' cars and the auto' Audi A8/V8. The Honda CR-V has a part-time clutch system as well.

Porsche's Allrad system on the 959 version of the 911 is the most sophisticated variant of the center clutch concept, allowing for variable (instead of fixed) torque split under no-slip conditions, shifting between 20/80 and 40/60, depending on acceleration and straight lining of the car. This was followed by the 964 system, which went back to fixed torque split in no-slip conditions but added a clever computer-controlled lockable rear diff to counter the 911's natural oversteer. Here, the 4WD system wasn't introduced for better traction - a RWD 911 gets off the line pretty good! - but to wipe out the dangerous oversteer that more learned drivers call fun. For the Carrera 4 versions of the 993 and 996 guises of the 911 Porsche went back to a simple VC center diff while retaining the trick rear diff and adding some ESP-style car-balancing computer tweaks. This is a technologically less advanced system than the second Allrad generation.

Finally, the all-electronic 4WD - with an open center diff - has found its way into SUVs like the Mercedes M-class, equating to something like "four-wheel traction control". This is a very simple and cost-cutting system placing excessive demands on the brakes.
DORU
Iulian, foarte sintetic articolul. Si numai potrivit pt lamurirea unor chestiuni legate de subiectul topicului... Multumesc!
f1anatic
QUOTE
The electronic differential lock (EDL) employed by VAG is not - as the name suggests - a differential lock at all. Sensors monitor wheel speeds, and if one is rotating substantially faster than the other (i.e. slipping) the EDL system momentarily brakes it. This effectively transfers all the power to the other wheel.


Pai asta e partea mea favorita. E o "frina" mai desteapta...pe moment.

Cu toate acestea articolul nu este chiar current. Dupa cum am precizat acum citeva saptamini...atit Subaru cit si Porsche (ai naibii boxeristi) au reusit sa faca un diferentzial central cu visco-coupling sa functzioneze cu "Stability Control" - adica au reusit sa "dovedeasca" - citez:

QUOTE
The main problem with VC locks is that they work by sensing rotational differences. Thus they risk not allowing the wheels to run free and seperately under braking. You can see that the integration of ABS, --- ca de altfel si ESP --- which is relying on precisely that characteristic, has been an engineer's nightmare. The syncro system was simply disconnected during braking.
.
Watcher
Eu am ramas cu o nelamurire inurma articolului proaaspat postat de iulian smile.gif :angel:
Pana acum pe threadulasta s-a zis ca Audi are torsen central si torsen spate cu EDL fata. Acum apare doar torsen central si 2 EDLuri..Pana la coada cum e treaba??
f1anatic
QUOTE(Watcher)
Eu am ramas cu o nelamurire inurma articolului proaaspat postat de iulian smile.gif :angel:
Pana acum pe threadulasta s-a zis ca Audi are torsen central si torsen spate cu EDL fata. Acum apare doar torsen central si 2 EDLuri..Pana la coada cum e treaba??


Pai Edmunds zice ca au LSD pe spate si EDL pe fatza. BMW-urile au EDL pe ambele puntzi.
fishbone
QUOTE(cosmin45741)
The BMW xDrive, now standard on the X5 and the new X3, can deliver
100% torque shift in 0.1 s, and there is no fixed torque distribution. So in the zero-traction situation described above, the rear axle does not spin and the entire engine torque is delivered to the front axle.


100% variabil biggrin.gif

Asta nu inseamna 100% variabil, ci e o lauda catre faptul ca transfera intregul cuplu in 0.1 secunde.
Ca se pomeni de SUV-uri, Motortrend a declarat Nissan Xterra ca SUV of the Year. Concurenta?
Ford Explorer, Hummer H3, Hyundai Tucson, Jeep Commander, Kia Sportage, Mercedes-Benz ML, Mercury Mountaineer, Pontiac Torrent, Range Rover Sport, Subaru Tribeca si Suzuki Grand Vitara
Articol
Valentin50014
Profit de ocazie si salut si eu noii moderatori. :wave: Din pacate, timpul nu-mi mai permite sa frecventez forumul la fel cum o faceam mai inainte si acum cateva zile am ramas placut surprins de schimbarile de aici...
Felicitari conducerii forumului pentru alegerea moderatorilor si pentru curajul de care au dat dovada!



QUOTE(f1anatic)
QUOTE(Watcher)
Eu am ramas cu o nelamurire inurma articolului proaaspat postat de iulian smile.gif :angel:
Pana acum pe threadulasta s-a zis ca Audi are torsen central si torsen spate cu EDL fata. Acum apare doar torsen central si 2 EDLuri..Pana la coada cum e treaba??


Pai Edmunds zice ca au LSD pe spate si EDL pe fatza. BMW-urile au EDL pe ambele puntzi.


Tabelul acela este simplu, cum l-ai putut interpreta in acest fel?

@Watcher:
- Audi, fiind o marca premium, nu face diferentieri intre tipurile de transmisii montate pe modelele sale. De la A4 in sus toate au acelasi tip de transmisie, diferentierile se datoreaza generatiei (adica varstei sistemului).

Una dintre exceptii este A8/V8 (aparuta in 1989, nu in 1990 cum este mai sus). Acesta folosea pe cutii automate un cuplaj asistat electronic (Subaru, dupa 15 ani foloseste exact acelasi tip de cuplaj central pe Legacy cu CV automata).
Pe modelele echipate cu CV manuala au folosit torsen. Pe spate, toate V8-urile din acea perioada aveau torsen

A8/V8 a fost un model istoric pentru Audi deoarece prin acesta masina au intrat in clasa premium
Acest model a mai fost amintit succint in acest topic:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=78177#78177

Incepand cu generatia IV de quattro, toate modelele Audi folosesc EDL-uri pe axe, fara exceptie.

Noile S4/RS4/S6 a fost dotate cu quattro V, acesta este identic cu v. IV doar ca distributia normala a cuplului a fost schimbata de la 50-50 la 40-60 pentru a-l ajuta in lupta cu M-urile. Probabil si viitoarele versiuni sportive vor avea aceeasi distributie a cuplului

In tabelul postat de fanatic torsenul central este considerat LSD deoarece generatia IV are un astfel de ambreiaj (clutch) inclus pentru elimina problemele generate de suspendarea unei osii (fata sau spate) de care suferea generatia II.
Valentin50014
[quote=f1anatic][quote=f1anatic]
Cu toate acestea articolul nu este chiar current. Dupa cum am precizat acum citeva saptamini...atit Subaru cit si Porsche (ai naibii boxeristi) au reusit sa faca un diferentzial central cu visco-coupling sa functzioneze cu "Stability Control" - adica au reusit sa "dovedeasca" - citez:
[/quote]

Auzi, Porsche si Subaru... :bash:

Doamne ce frumoaste sunt visele, mai ieri Suby se lupta cu seria 3, A4, imediat a sarit la M-uri (pe autostrazi), au urmat RS-urile si acum si-a gasit locul: alaturi de Porsche Esti un mare fan :help:

Suby a reusit acest lucru abia dupa ce a inlocuit pe spate relicva aia de diferential cu vascocuplaj cu un torsen, adica in 2006.
Cand a avut astfel de probleme Porsche? Pana sa scoti o astfel de "perla" ar fi trebuit sa te uiti mai sus. Acolo scrie ca au inlocuit sistemul de pe 959 (amintit cu multe pagini mai inainte, in acest topic) cu o versiune inferioara, cu vascocuplaj, datorita unor probleme de comportament.

De cativa ani, Porsche a revenit la cuplajul electronic si, potrivit sitului lor, acest nou sistem este cel mai avansat sistem de la Porsche din toate timpurile. Uite-te la cele mai noi modele Porsche, Cayenne si 911 turbo. Sistemul se numeste PSM-Porsche Traction Management. Iti recomand filmuletul, este lipsit de detalii tehnice si usor de inteles


Iti mai dau doua vesti proaste:
1. Aceasta minune tehnica, PTM, se gaseste in gradina lui VAG de cativa ani buni, sub alt nume, e drept.
2. Toate modelele Porsche sunt dotate cu EDL, din nou, cu nume diferit. Daca dai un search pe situl lor n-ai nici o sansa sa le gasesti blush.gif . La Porsche se numeste ABD. Optional se poate monta si LSD pe spate, la fel ca la VW

Lasa-i pe cei de la Porsche, uite, iti propun sa vezi care este masina dupa care a fost realizata transmisa AWD a masinii tale actuale

Dupa mai bine de 20 de ani de la aceasta masina, Subaru foloseste acelasi principiu pe modelele mai ieftine

offtopic.gif
Iulian, imi amintesc de o alta discutie in contradictoriu de-a noastra: vis-a-vis de primul benzinar cu turbina cu geometrie variabila din lume. Eu am spus ca o sa fie Porsche 911, tu ai spus ca s-a amanat si o sa scoata Honda primul VTG. Iata ca au trecut cateva luni de la lansarea lui 911 cu noua turbina si inca nu auzim nimic de la Honda
Valentin50014
Acelasi informatii postate de Iulian le-am gasit pe un alt forum, concuret

Iulian, cred ca era mai corect sa precizezi sursa de unde le-ai luat, nu de alta, dar mai aflam cateva chestii interesant. Oricum, nu stiu daca este voie sa pun un link asa ca nu ma bag, dar am sa spicuiesc de acolo ce mi se pare interesant (si a fost omis de Iulian)
Link-ul cu pricina a fost postat de un posesor de quattro ca raspuns la un topic similar cu acesta:

Iulian a spus:
QUOTE
masinile Subaru WRC ( care nu sunt produse comercial dar sunt cele care au dominat WRC in ultimii 5-10 ani si au adus renumele firmei) folosesc diferentiale centrale Torsen. tongue.gif

"Si tu Brutus?" Iulian, nu-mi cred ochilor.
Hai sa fim seriosi, orice mic pasionat al WRC stie ca Subaru nu prea mai are rezultate in WRC. Fanatic este o exceptie, el inca nu stie
Torsen la Subaru WRC? Pai ce rost are topicul asta, quattro (torsen) vs AWD Subaru?
Subaru WRC nu foloseste nimic de la masinile de strada, CHIAR NIMIC. Probabil din aceasta cauza n-au castigat nimic de aproape 10 ani. smile.gif
Toate diferentialele din WRC sunt electronice


Inca un citat de pe forum, originanul se pare ca apartine lui Subaru si aici este descris STI-ul:
QUOTE
Finally, a rear differential temperature sensor is used so that if the rear differential overheats, the centre differential will unlock. During extended periods of driving aggressively with the centre differential locked, the load on the drivetrain can cause differentials to overheat, so the rear axle temperature is monitored as a safety factor.

Cu alte cuvinte, uneori diferentialul spate se incalzeste atat de repede incat este nevoie de un senzor de temperatura care decupleza axa spate de la motor atunci cand temperatura atinge valori critice. Deoarece axa spate blocata reprezinta un pericol foarte mare pentru stabilitate, Subaru a ocolit aceata problema dotand masina cu un senzor care transforma masina din AWD in 2WD... repet, e vorba de STI.
Si voi va vaitati ca se incalzesc franele la EDL smile.gif
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
indiferent de cele de mai sus parerea mea ramane ca Legacy GT ( si cu atat mai mult Spec cool.gif este superior oricarui A4 quattro, exceptie fiind numai S4, dar care la 50k este intr-o cu totul alta liga de pret.

Noile upgrade-uri la Legacy GT spec B risipesc orice urma de indoiala. singurul element pe care Audi il pastreaza in avantaj este cel de lux interior desi si acolo spec B mai micsoreaza din decalaj. designul nu-l pun la socoteala desi o majoritate ar inclina ca este mai reusit la Audi.

In rest tren motor, suspensii, frane si performante sunt de partea Legacy-ului... daca mai asteptam un an as fi luat poate un GT spec B... mie mi se pare o masina superba... beer.gif a true BMW 330i killer biggrin.gif
Ai dreptul la o parere, ca noi toti de altfel, dar ce te face sa crezi acest lucru? Timpii 0-100?

Uite cateva exemple de teste:


TESTUL 1

Audi A4 2.0 T Quattro, Subaru Legacy 2.5 GT spec.B, BMW 325xi, Infiniti G35x, Lexus IS 250 AWD, Mazda Mazda-Speed6, Volvo S40 T5 AWD

Audi are cel mai slab motor si unul dintre cele mai grele modele din test. In mod sigur testul este dezechilibrat.
Legacy are +50 CP, +60 Nm si este cea mai usoara masina din test

Concluzia:
Excluzand motorul, Audi este cea mai performanta, devansand Legacy Spec B la :
slalom, skipad, frane, consum, cutie de viteze, directie, handling, design interior, exterior, scaune si ergonomie
Legacy reuseste sa castige in fata A4 doar la motor, driving excitement, ride, volum portbagaj si in testele de acceleratie (toate datorate motorului evident superior)... Per total castiga Audi si pierde locul 1 la best buy (price dependent) doar datorita unui pachet de optionale de 3.000 $

Exceptand motorul, per total A4 a fost peste Legacy la toate capitolele, inclusiv la tractiunea integrala.

Despre comportamentul lui Legacy
QUOTE
he spec.B won the autocross outright, finished second in the slalom while it tied for fourth around the skidpad. The Subie shows initial, rather early understeer, but because the car is so light and the chassis so responsive, this can be cured by drop-throttle, or even some brake if necessary.


Audi
QUOTE
Bornhop called it "the sportiest of the bunch" and Swift called it "the most neutral."

If there's a knock against the A4, it's that it's too easy to drive. While it has very high limits, once it gets into an understeering mood it's not as easy to "bring it back" as some. This is very safe, but simply not as much fun as cars like the Subie and G35x that can exhibit a tail-out nature to change direction.


http://www.roadandtrack.com/article.asp?se...p;page_number=9

TESTUL 2
2006 Mazdaspeed 6 vs. 2006 Subaru Legacy GT spec.B
Concluzaia vis-a-vis de AWD:
Mazda are un handling suporior, obtine timpi mai buni pe circuit si are "lateral grip" superior

Tot in testele americane, Jetta GLI castiga detasat in fata Mazdei, nu mai vorbesc de Audi A4 in fata versiunii europene a Mazdei

http://www.edmunds.com/insideline/do/Drive...87/pageId=68929
Valentin50014
TESTUL 3
Aici este vorba de versiunile europene
AUDI A6 Avant, Subaru Legacy, Skoda Octavia, BMW 530xd, Mercedes Benz E 320 CDI T, Chrysler 300C Touring

Precizez ca nu au fost luate in calcul motoarele, echiparile sau preturile masinii ci, exclusiv, comportamentul pe zapada sau in alte conditii
Castigator: Audi
Best-buy: Skoda Octavia (bravo Skoda)

Cu Subaru au fost cam aspri...

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artik...artikel_seite=0

TESTUL 4
Alt test AWD, de data aceasta in variante combi
BMW seria 3, Subaru Legacy, Mercedes C-class si AUDI A4
Legacy se claseaza in urma tuturor. Notele acordate transmisiei si prestatiei pe circuit: cele mai mici
Castigatoare pe traseu BMW si Audi

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artik...artikel_id=5774

TESTUL 5
Subaru Legacy Kombi 3.0R Spec. B, BMW 330 xi Touring, Mercedes C 350 T 4-Matic
Concluzia
Cel mai performant sistem AWD: BMW
Ce se spune despre Subaru: Subaru are un comportament subvirator pana la blocarea diferentialului spate cand devine puternic supravirator. Parca am mai auzit asta smile.gif

http://www.auto-motor-und-sport.de/test_te...uber.100629.htm

Reiterez rugamintea: ce te face sa spui ca A4 nu se compara cu nici un Legacy GT? Acceleratia 0-100, interpretarile voastre asupra comportamentului EDL-ului etc?
Pana una alta testele nu arata ceea ce susti tu...
P.S. Sper ca nu aduci teste cu vechea generatie de Audi smile.gif
Ti-am prezentat 2 teste chiar cu Legacy GT spec B, se pare ca nu este ceea ce crezi tu.
In parte aceeasi transmise, in Europa se descurca mult mai slab
Iulian HondaFan
la 30-32k USD Legacy GT este fara indoiala masina mai buna comparativ cu A4 2.0TFSI care ar veni la aceeasi bani ( chiar daca mai subtirel dotat). am explicat de ce si testul din Motor Trend confirma: este mai rapid si in linie dreapta si pe circuit. chiar in citatul pus de tine se zice clar:

QUOTE
This is very safe, but simply not as much fun as cars like the Subie and G35x that can exhibit a tail-out nature to change direction.


distantele de franare sunt mai bune, specB este inca mai usor decat A42.0TFSI, mai "fun to drive". nu zic ca A4 nu ar fi "fun to drive" doar ca e un "fun to drive" de alta natura decat specB si e prea scump la ce ofera in banii respectivi.

QUOTE
Tot in testele americane, Jetta GLI castiga detasat in fata Mazdei, nu mai vorbesc de Audi A4 in fata versiunii europene a Mazdei.


GLI poate bate Mazda6 FWD 3.0V6 210CP... Mazdaspeed6 este totusi altceva- este AWD ( si de aici suspensii diferite), este semnificativ mai puternica si bate la performante GLI-ul ( ca si A3-ul 2.0TFSI). Am putea compara Mazdaspeed6 cu A3 3.2FSI quattro...

QUOTE
TESTUL 3
Aici este vorba de versiunile europene
AUDI A6 Avant, Subaru Legacy, Skoda Octavia, BMW 530xd, Mercedes Benz E 320 CDI T, Chrysler 300C Touring

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artik...;artikel_seite=


Subaru ales este varianta combi cu motorul 2.0 benzina manual care are diferentiale deschise pe punti; comparatia cu Octavia2 Kombi mi se pare OK motorizarea aleasa fiind pt. Skoda una similara: 2.0FSI. daca poti download pdf-ul pe care il mentineaza in articol sa vedem ce si cum au masurat.
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
la 30-32k USD Legacy GT este fara indoiala masina mai buna comparativ cu A4 2.0TFSI care ar veni la aceeasi bani ( chiar daca mai subtirel dotat). am explicat de ce si testul din Motor Trend confirma: este mai rapid si in linie dreapta si pe circuit. chiar in citatul pus de tine se zice clar:

QUOTE
This is very safe, but simply not as much fun as cars like the Subie and G35x that can exhibit a tail-out nature to change direction.


distantele de franare sunt mai bune, specB este inca mai usor decat A42.0TFSI, mai "fun to drive". nu zic ca A4 nu ar fi "fun to drive" doar ca e un "fun to drive" de alta natura decat specB si e prea scump la ce ofera in banii respectivi.


Iulian, fara suparare, dar unul din noi nu intelege foarte bine ce scrie acolo:

1. 0-100; 0-1/4 mila - castiga Legacy indiscutabil
2. frane (atat la cald cat si la rece) - castiga A4
3. slalom - castiga A4
5... in general castiga tot A4

De unde ai inteles tu ca Legacy castiga la frane si circuit?

In teste se spune clar: Audi are un comportament mult mai neutru, permite intrarea si iesirea din curba cu o viteza mai mare dar...:NU E LA FEL DE FUN ca la Subaru. Aceatsa senzatie estew data de caracvterul supravirator al masinii. Asta se spune, nu altceva
Repet, nimeni nu contesta senzatia pe care ti-o da acest GT, insa, conform testelor, A4 este mai rapida si mai sigura chiar daca este mlt mai grea si are un motor super slab (in comparatie cu Suby)

P.S. A4 nu prea e fun to drive. Tocmai din acest motiv au modificat torsenul pe noua generatie. Sa mai castige ceva aici chiar daca o fac putin mai instabila

Cu mazdaspeed 6 ai dreptate, am fost neatent. Era vorba de M 6

P.S. Ma bucar ca ai revenit la formularea clasica "la aceeasi bani, Legacy este mai buna decat A4...". Mi s-a parut ca trecusei deja la "Legacy GT este mai buna decat orice A4, chiar si decat cel de 3,2 l..." :wave:

Parerea mea sincera este ca ambele sunt excelente dar nu prea sunt concurente directe. Nu cred ca cine vrea A4 isi ia un GT sau invers.
air_wolf
va felicit pentru documentarea asiduua. in principiu topicul e bun, dar e greu de urmarit - audi vs subaru sau principii de functionare?
Iulian HondaFan
QUOTE(Valentin50014)
[Iulian, fara suparare, dar unul din noi nu intelege foarte bine ce scrie acolo:

1. 0-100; 0-1/4 mila - castiga Legacy indiscutabil
2. frane (atat la cald cat si la rece) - castiga A4
3. slalom - castiga A4
5... in general castiga tot A4

De unde ai inteles tu ca Legacy castiga la frane si circuit?


din road &track ( linkul dat de tine mai sus) timpii pe circuit sunt mai buni la specB decat la A4 =54.9sec vs. 55.2sec. iar specB este cel mai rapid dintre toate, A4 urmand imediat sub.

QUOTE
"The Subaru proved to be just about every editor's fastest way around the course, ahead of the second-place Audi A4 by 0.3 sec. When watching the Subie round the cones, we were struck by how much dive, squat and roll the car exhibited. But that translated into a forgiving nature, important since it doesn't have yaw or traction control. Its extremely potent engine provides tire-shredding thrust out of corners. And, if really provoked, the spec.B can rotate with drop throttle — not a usual trait for an awd'er. A few of us found that if we got the car to oversteer under braking heading into the big sweeper (see track map), it could be 4-wheel drifted under power all the way through. Fun stuff!


despre frane specB 2007 are franele redimensionate. vezi :

http://vocuspr.vocus.com/vocuspr30/Temp/Si...ecB%20specs.pdf
Iulian HondaFan
QUOTE(Valentin50014)
offtopic.gif
Iulian, imi amintesc de o alta discutie in contradictoriu de-a noastra: vis-a-vis de primul benzinar cu turbina cu geometrie variabila din lume. Eu am spus ca o sa fie Porsche 911, tu ai spus ca s-a amanat si o sa scoata Honda primul VTG. Iata ca au trecut cateva luni de la lansarea lui 911 cu noua turbina si inca nu auzim nimic de la Honda


RDX se scoate la vanzare luna viitoare in America si deja a inceput productia in Ohio.

intr-adevar Porsche a reusit sa il lanseze cu 1 luna inainte. dar e o masina de 122000$ in timp ce RDX il va oferi la 30-40k luna viitoare. blush.gif

http://www.fast-autos.net/vehicles/Porsche/2007/911_Turbo/
Impulse
@Valentin: Foarte bine documentat, am gasit deosebit de interesante testele.

@ celor care combateau politica pretului cu ceva timp in urma:

In testul numarul 5 mentionat de Valentin ati putea merge la pagina 3 a testului si compara preturile. Legacy este mai ieftin cu 4 Euro fata de Mercedes iar BMW este cel mai ieftin din test.
Am mentionat nu cu mult timp in urma ca preturile unei masini scumpe (BMW, Mercedes) sunt justificate. In momentul in care pui lucruri de calitate pe masini si devii exigent la calitatea materialelor interioare si a dotarilor, preturile cresc fara indoiala.

Sa mai mentionez de comportamentul Legacy, subvirator pana la blocarea diferentialului spate cand devine apoi supravirator, lucru binecunoscut deja din cateva teste dar negat in mod continuu de anumiti membrii?

Sunt surprins totusi de pretul Subaru in comparatia data in testul 5 intrucat intre calitatea materialelor folosite in masinile germane si calitatea celor folosite de catre Subaru este o diferenta de-a dreptul considerabila.
Deci...?
Iulian HondaFan
intr-adevar la preturile din Germania as cumpara si eu o germana.
f1anatic
QUOTE(Valentin50014)
I-as impusca pe oamenii de la marketing....

Subaru nu are ESP deoarece este incompatibil cu sistemul lor de tractiune. Pe modelele cu cutie automata au ESP. Orice masina are nevoie de ESP si constructorii, acolo unde pot, le echipeaza cu ESP (de exemplu Porsche are ESP)


Esti depasit de realitatzi.

Citesc comentariile tale si ma uimesti. Nu am de gind sa imi pierd vremea cu tine prea mult...dar dupa ce ai criticat un an de zile viscocuplajul din diferentzialul central acum faci o alta afirmatzie contradictorie.

QUOTE
Suby a reusit acest lucru abia dupa ce a inlocuit pe spate relicva aia de diferential cu vascocuplaj cu un torsen, adica in 2006.
Cand a avut astfel de probleme Porsche? Pana sa scoti o astfel de "perla" ar fi trebuit sa te uiti mai sus. Acolo scrie ca au inlocuit sistemul de pe 959 (amintit cu multe pagini mai inainte, in acest topic) cu o versiune inferioara, cu vascocuplaj, datorita unor probleme de comportament.



Nu mi-e clar care diferentzial CREZI TU ca l-au schimbat...dar sa stii ca pe centru are in continuare visco-cuplu si pe spate Torsen. Dupa ce ne-ai facut capul mare luni in sir ca din cauza diferentzialului central cu visco-cuplu...Subaru nu poate pune Electronic Stability Control pe masinile cu cutie manuala.
Acum ne spui ca solutzia a fost gasita pentru ca au inlocuit diff. pe spate cu unul Torsen.

Pai ...nu te contrazici singur ? Cautzi frumusel unde am pus detaliile despre 2007 Legacy spec B...sau ma crezi pe cuvint. Visco-Cuplu pe centru, Torsen pe spate.

pe urma itzi revizuiesti notitzele in care ne explicai cum e treaba cu decuplarea axelor prin diff. central si cum actzioneaza ESP-ul atunci cind e nevoie prin frinarea selectiva a unor rotzi...si apoi cind scapi de confuzie...ne explici si noua.
f1anatic
Am dat intimplator peste asta.
QUOTE
A doua gresala: confunzi EDL-ul cu TC (traction control). Sunt multe situri care denumesc EDL o forma de TC dar nu este acelasi lucru cu ce ai tu. La masina ta, TC se manifesta prin reducere puterii motorului si nu prin franarea rotii fara tractiune. Nu le confunda. Din acest motiv la ESP se decupleaza daca nu ai tractiune, dar in cazul EDL-ului nu este acelasi lucru, nu se dezactiveaza nimic...


Valentin50014
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...c&start=120
MesajTrimis: Dum 27 Nov, 2005 16:55

Nu as fi facut mare caz cu asta...dar

QUOTE
Traction control, optional for all Venture
models, automatically activates if wheels
should spin on slick surfaces. A sensor
detects the spinning and automatically
applies the brakes while retarding fuel
flow to the engine, slowing and stabilizing
the vehicle to provide traction.


citez direct din brosura PDF a 1998 Chevrolet Venture.

citez in continuare de la pagina 12
QUOTE
TRACTION CONTROL
Optional on Venture models with the
optional LS trim package, traction control
provides increased control during takeoff on
slippery surfaces or while driving. The system
uses electronic controls to reduce engine
power output and to selectively apply the
brakes to prevent excessive front wheel spin
on slippery road surfaces.

• The system is a powertrain management
system, controlling slippage by controlling
powertrain torque.
When drive-wheel spin exceeds a predetermined
limit, the system will reduce engine
power by cutting off fuel delivery to a
sequence of cylinders. If this does not control
the traction loss, the system will apply
the brake to the spinning wheel to limit
its speed.

• The PCM also reduces power by retarding
the spark timing.
• Traction control is available in both forward
and reverse. It can be turned on/off
via a control on the instrument panel


Damn....asta suna a EDL toata ziua. Nu stiam ca Venture-ul meu din 1999 are EDL pe fatza. Ia uite dom-le...ce tehnologie avansata folosesc germanii...In primul rind...conform definitziei...lui Valentin...traction control este numai controlarea puterii motorului. Deci...ori el greseste...ori are dreptate. Fiind convi´ngator uin toate celelalte argumente...nu ramine sa cred decit ca Valentin are dreptate. Prin excludere...daca TC = engine management cind incep rotzile sa patineze...atunci van-ul familiei are EDL. Exact ce ne spune el depre AUDI...VAG si BMW si EDL-ul lor. Adica...daca se detecteaza wheel spin...se frineeaza selectiv roata...probabil ca sa le faca sa se roteasca cu aceeasi viteza.

Perfect. Bineintzeles...ca ce am spus nu e nimic nou pt. Valentin care va rastalmaci vorbele. Nu nu este nimic nou nici pentru mine. EDL foloseste frinele... si probabil pentru cei mai multzi clientzi ai marcilor germane...este suficient sau mult mai mult decit trebuie.

Ma duce gindul la niste experientze avute cu van-ul pe gheatza/zapada. Daca aveam rotzile pe fatza pe gheatza si imi patinau...amindoua...mi se blocau frinele, imi iesea fum de la rotzi. Ca sa ies din cacatul alb...trebzuia sa anulez Traction Control. My Bad...trebuia sa anulez EDL-ul. Oare un AUDI ce ar face ? Oh noes...sint fraier eu...ala are Torsen si 2 EDL-uri. Si placutze de frina mai bune. Problem solved.

Torsen & EDL For T3h Win !
Valentin50014
Mai fanatic, tu ai un farmec aparte...
Alea sunt gandurile tale? Mai bine asteptati putin sa-ti puneai ceva ordine prin ele, dupa care le asterneai pe "hartie". Nu de alta, dar sunt prea multe intreruperi si nu te pot urmari.

Din audi nu iese fum atunci cand patineaza rotile fata pentru ca au gasit o solutie similara cu cea gasita de Subaru. Cand se incing franele le decupleaza pentru a se raci. :wave:
Hai, lasa discutiile astea si pregateste-te de scoala...

De data asta ce n-ai mai priceput?

P.S. Fanatic, i-ai omis pe cei de la Porsche (ai naibii boxeristi biggrin.gif) . Sa nu-mi spui ca-ti mai sunt simpatici acum dupa ce ai aflat ca folosesc EDL-ul

P.P.S. Abia acum am vazurt ce-ai mai scris:
Inainte de a monta torsen pe spate, ce folosea Subaru? Tot torsen?
Da-mi si mie o sustificare INTELIGENTA pentru absenta ESP-ului la versiunile cu LSD vasco (central) + LSD vasco (pe spate). Cuplajul central + LSD-ul spate nu au suferit de aceasta problema, la fel si LSD-ul central + torsen. Tie nu-ti suna nici un clopotel cand citesti chestiile astea?
Suby este singura marca care nu are nevoie de ESP agatat de cutia manuala, e util doar la automata, nu?
Valentin50014
QUOTE(f1anatic)
Citesc comentariile tale si ma uimesti. Nu am de gind sa imi pierd vremea cu tine prea mult...dar dupa ce ai criticat un an de zile viscocuplajul din diferentzialul central acum faci o alta afirmatzie contradictorie.

QUOTE
Suby a reusit acest lucru abia dupa ce a inlocuit pe spate relicva aia de diferential cu vascocuplaj cu un torsen, adica in 2006.
Cand a avut astfel de probleme Porsche? Pana sa scoti o astfel de "perla" ar fi trebuit sa te uiti mai sus. Acolo scrie ca au inlocuit sistemul de pe 959 (amintit cu multe pagini mai inainte, in acest topic) cu o versiune inferioara, cu vascocuplaj, datorita unor probleme de comportament.



Nu mi-e clar care diferentzial CREZI TU ca l-au schimbat...dar sa stii ca pe centru are in continuare visco-cuplu si pe spate Torsen.

Cititind si recitind ceea ce ai scris, de... mi-a luat ceva pana te-am inteles, se pare ca esti aproape de o alta gafa monumentala. biggrin.gif

Sa nu-mi spui ca nu stii ce fel de diferential ai pe GT. Sa-ti spun eu: ca vasco-cuplaj. Pe ala l-au inlocuit. Unde este contradictia in mesajul citat de tine?

In locul tau m-as opri. Discutia tinde sa devina jenanta iar tu o contiunui cu stoicism. Acum o jumatate de an criticai fara intrerupere torsenul, iar acum se pare ca Subaru a mai strans ceva bani si este gata sa monteze acest diferetial pe cateva masini de editie limitata.
f1anatic
QUOTE(Valentin50014)
Mai Valentine, tu ai o suferintza ascunsa...

Din audi nu iese fum atunci cand patineaza rotile fata pentru ca au gasit o solutie similara cu cea gasita de Subaru. Cand se incing franele le decupleaza pentru a se raci. :wave:


De data asta ce n-ai mai priceput?

P.S. Fanatic, i-ai omis pe cei de la Porsche (ai naibii boxeristi biggrin.gif) . Sa nu-mi spui ca-ti mai sunt simpatici acum dupa ce ai aflat ca folosesc EDL-ul


Uite...nu am priceput ce asemanare este intre AUDI si SUBARU prin vorbele tale ? Asa...deci EDL-ul tau nu functzioneaza la viteze peste 80 kph. Subaru nu are EDL...nu stiu de ce tot visezi...Freaca-te pe ochi si citeste inca o data

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...sc&start=20

De ce atita vreme ne-ai umplut capul de idei ca diferentzialul central cu visco-cuplu mincat de molii si cu patina timpului volosit de
Subaru...e incompatibil cu Stability Control ?

Bucura-te de EDL-ul de la AUDI. De controlul tractziunii sofisticat care il are masina. Si de frinele incinse. Sincer ma sperie treaba ca la un moment dat imi pot fi decuplate frinele pentru ca se incing. Gindeste-te ca pot lucra la greu frinind rotzile - urcind o panta pe zapada la munte...si la un moment dat...GATA !
guerilla
eu mi-am adus popcornul. astept si berea de la rece.
let's show begin biggrin.gif

atat timp cat discutiile voastre isi pastreaza caracterul documentat totul e ok. imi place ca sunteti combatanti tongue.gif desi nu stiu daca mai mult de 10% din posesorii de masini integrale stiu ce hram poarta diferentialele lor laugh.gif
da oricum, de aici de pe margine e o priveliste minunata.
hai ca faceti treaba buna impreuna.
pacat ca va opreste distanta asta, ati fi fost tare simpatici la o terasa sporovaind pe tema cuplajelor astea vascoase :angel:
f1anatic
QUOTE(guerilla)
desi nu stiu daca mai mult de 10% din posesorii de masini integrale stiu ce hram poarta diferentialele lor laugh.gif

pacat ca va opreste distanta asta, ati fi fost tare simpatici la o terasa sporovaind pe tema cuplajelor astea vascoase :angel:


LOL...dar...nici nu sint sigur ca el are awd la Audi-ul lui. Ca sa nu mai zic de Halba. 2 AUDI...si nici unul awd.

Itzi dai seama ce gloata de gagici am atrage cu discutzia noastra savanta despre meritele Torsen fatza de Visco-Cuplu ? Cum ar mentziona Valentin EDL...poc ar sari 3-4 muieri cu picioarele pina in amigdalite si s-ar prelinge pe linga masa noastra. O simpla vorba despre Limited Slip...si dintr-o data ar ramine in costum de baie acoperind o suprafatza limitata a corpului...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.