Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Skoda Superb vs restul lumiii
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
James Kilowatt
Impreza am vazut doar hatch la noi... si e cam uratica si micuta. Nici Forester nu mai exista modelul vechi... insa oricum nu-mi place. E prea break si prea crossover pt gustul meu.

LE
Tudore, "din cand in cand" inseamna fiecare weekend. Doar ca nu ma voi duce la birou cu ea. Si nu conducem amandoi... deocamdata, sper sa se schimbe asta.
Nu am nevoie de o masina de curse ca sa duc cele doua gagici la munte in Germania sau Austria, la mare, prin Olanda sau in S frantei (chestii pe care le fac f des).... repet, caut un "cruiser" si nu exista nici unul accesibil care sa iti faca sangele sa fiarba. si care sa fie acceptat si de nevasta. teehee.gif

La getz poate renunt... sau poate il inlocuiesc cu Delta Integrale teehee.gif Vad eu. Nu sunt fortat sa iau o decizie in seara asta, nu ma alearga nimeni. Deocamdata l-as tine, pt trafic urban e exact ce am nevoie, insa daca saptamana viitoare ma razgandesc il vand. La un moment dat ma gandeam sa il inlocuiesc cu un Smart. Oricum, nu il dau inainte sa vina cea noua. O taxa in plus nu e o problema, la Getz am asigurarea minima. Asigurarea la amandoua -full la una, minima la cealalta - e mai mica decat ar plati un tanar incepator una singura full pe aici....

Tu de ce ai luat Accord, in loc de Civic Type R? rolleyes.gif Din cate stiu nevoia ta de spatiu si confort e mai redusa decat a mea wink.gif
T u d o r
Accordul a fost o nebunie. biggrin.gif Nu a fost o alegere rationala, n-am facut tabele comparative din care a iesit el invingator. Pur si simplu mi-am dorit sa am masina asta, impotriva a tot ce a insemnat chibzuinta. Eu am o afinitate cu marca, Accordul anterior mi-a placut dar din pacate nu prea ma intelegeam cu scaunele. Asa ca am facut test cu masina asta si cand m-am dat jos am zis "Asta este urmatoarea mea masina". Alegerea dpmdv este influentata de pozitia la volan in proportie foarte mare. Asa am ales 307-le asa am ales si Accordul. Si nu regret nici o clipa ca "irationalitatea" mea m-a dus pe drumul asta. De asta mi-e greu sa inteleg cu cata logica vrei sa alegi ceva atat de ilogic cum e o masina mai scumpa ca Loganul. teehee.gif Du-te catre ce simti, altfel vei regreta. Daca luam un 308 sau ceva decent si nu-mi satisfaceam pasiunea acum as fi plans in continuare cand as fi vazut un Accord pe strada. Noroc ca sunt rare. laugh.gif

Asa ca sfatul meu e sa iei macar Legacy, se vede de la o posta ca ti-l doresti. Lasa alegerile chibzuite pentru o varsta mai aproape de intelepciune. biggrin.gif
22nst
Hai sa spun cum am luat eu Avensis-ul biggrin.gif
La fel ca JK am facut multe teste cu multe masini, tabele comparative si nu eram hotarat. Toyota nici nu era pe lista! Pana am trecut intr-o zi prin fata unui showroom si m-am oprit sa vad ce au smile.gif (bineinteles pt mine exista doar tdi si grupul VW pe atunci biggrin.gif )
Am iesit la plimbare cu un Avensis si mi-a placut atat de mult incat dupa test, am facut contractul. Eram foarte sigur ca asta este masina si nu regret!

Nu ti s-a intamplat sa te urci intr-o masina si sa zici, asta e?
James Kilowatt
@22nst
Ba da.... superb TSI biggrin.gif
Nu prin faptul ca e super-performanta, ci prin faptul ca e surprinzatoare. Ma asteptam la un petrolier lent ca o balena si am dat peste o masina care e surprinzator de iute si de bine facuta. Iar suspensiile sunt exact compromisul ideal intre o tinuta de drum ferma si una confortabila.

Nici legacy nu e masina perfecta. De ex cutia de viteze e mai greoaie decat la superb. Si la sprint pierde. Si e dizal.

Mie imi place superbul TSI, desi nu e genul meu de masina. Si ma excita posibilitatea celor 200-210CP din chiptuning wink.gif
Deja cu 160 se misca foarte bine.

Daca as fi dispus sa iau o masina care nu-mi spune mare lucru as lua Epica... acum o iau noua (si "full" biggrin.gif) la 18-19k€.

Pe de alta parte, mie imi place designul la Cruze si la Passat CC (imi place stiul asta berlina-coupe care pare sa devina moda). O sa le incerc inainte sa iau o decizie, poate-mi plac smile.gif Daca iau Cruze si vand getzul imi raman bani si sa fac scoala de aviatie si sa obtin brevet de pilot. Asta ca sa am parte si de adrenalina smile.gif
HalbaSus
Adica urmandu-si visele... sa ia un dizal in detrimentul unui benzinar turbo tongue.gif

Tudor, eu inteleg ce spui tu, si oarecum rezonez cu ideea "go wild, get a roadster !". Pe de alta parte am trecut recent prin ce a trecut JK si inteleg si nevoia de spatiu. Mertzul meu e "la limita" spatiului, daca eu sau sotia eram cu 2-3 cm mai inalti deja era o masina destul de incomoda. Sunt absolut de acord cu JK ca o berlina de clasa medie e compromisul ideal intre satisfacerea nevoilor barbatesti (altele decat urinatul din picioare & stuff) si o masina de familie.

Pe de alta parte parte si Tudor are dreptate in treaba cu Superbul, e indecent de mare, nimeni nu are nevoie de atat de mult spatiu, si e urat ca porcul, daca te uiti la el din profil e total disproportionat, in schimb e mai "cruiser" decat octavia care e defapt o compacta alungita.

Subaru legacy e si el OK din multe puncte de vedere, arata mai bine decat Superbul (Doamne ce nume i-au putut da si astia), are tractiune integrala "d-aia adevarata"... dar e un dizal (mic si economic) care nu va fi mai rapid decat Superbul, iar ca si cruiser & masina de familie Superbul bifeaza mai multe puncte, daca luam in calcul si potentialul de tuning atunci superbul iese si mai avantajat... iar daca adaugam si DSG pe superb... deja superbul e mult in fata... singura chestiune e ca Superbul in viziunea mea e o masina absolut hidoasa, dar asta e opinia mea strict subiectiva, care nu cred ca il va deranja pe JK.

L.E: Nu inteleg cum pot fi pe lista aceleiasi persoane atat cea mai frumoasa (ma rog, printre cele mai frumoase) masina din clasa (dar si cea mai putin utila) cat si cea mai hidoasa (dar incontestabil printre cele mai mari si utile). Passat CC e o masina extrem de frumoasa, la concurenta cu Alfa 159 e printre cele mai frumoase berline de pe piata.
James Kilowatt
Hai s-o clarific cum e si cu visele.

Scoala de aviatie poate-o fac oricum daca gasesc timp si-mi conving consoarta biggrin.gif Nu finantele ma opresc.

In materie de masini, nu am vise prea scumpe. Adica mi-ar placea o delta integrale sau un fiat coupe turbo... sau o alfa. Daca imi iau acu' superb sau legacy nu inseamna ca renunt... doar ca nu e urgent.
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 11 2010, 11:09 AM) *
Ba da.... superb TSI biggrin.gif
Nu prin faptul ca e super-performanta, ci prin faptul ca e surprinzatoare. Ma asteptam la un petrolier lent ca o balena si am dat peste o masina care e surprinzator de iute si de bine facuta. Iar suspensiile sunt exact compromisul ideal intre o tinuta de drum ferma si una confortabila.


Frateee, avem temperamente f asemanatoare biggrin.gif Oricum, esti bun de Skoda, asa ca go get it ! thumbsup.gif
f1anatic
Esti bun de VAG/SKODA mai James

http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs
James Kilowatt
Nu se pune, lipseste X6 din clip.... ce facem, comparam subaru cu tot felul de chinezarii si masini ieftine? laugh.gif
FAR EASTERN
Asta nu-ti place, JK? Poate prinzi un chilipir...
HalbaSus
Doar pentru ca vrea sa-si cumpere una dintre cele mai urate masini din clasa medie nu inseamna ca trebuie sa-l ajuti sa gaseasca masini SI MAI URATE... sau tu defapt vrei sa-i testezi simtul estetic ?
FAR EASTERN
Hai mai Halba, e doau un X6 mai mic, si ar putea fi pe gustul lui... (hihihi turned.gif )
bogcot76
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 10 2010, 06:06 PM) *
Monovolumele n-au portbagaj asa mare. Sunt practice mai degraba daca vrei sa cari frigidere, nu carucioare.
Sunt practice in oras, insa pe mine aspectul asta nu ma intereseaza. Cum spuneam, eu caut un "cruiser", nu caut un compromis intre o masina de autostrada, una de oras si una de circuit.

Dupa gustul meu as lua un Leon Cupra 2L TFSI 260CP smile.gif Imi place designul (desi e controversat), imi plac performantele, pretul e foarte acceptabil.... si e un compromis bun intre o masina de autostrada, una de oras si una de circuit....


Am vazut ca nu te intereseaza monovolumele, desi pentru ce-ti trebuie tie, exact un monovolum te-ar coafa. rolleyes.gif Eu am un Outback si doi plozi + nevasta si uneori tot nu ne ajunge spatiul. Insa mai avem in "familie" un Alhambra (pentru vacante prin Europa), care crede-ma e super nemaipomenit pentru calatorii cu catel, purcel si toate alea. E foarte relaxant la condus, e Diesel cu 140 cai (crede-ma nu trebuie mai mult la drum lung cu copii in masina), are toate rahaturile gen aer automat, spatii de depozitare, masute, xenoane, sunet destul de ok, si vizibilitate - oh da vizibilitatea e fantastica. Siguranta nu mai vorbesc. Iar de portbagaj - ca de asta de fapt m-am bagat ca musca si eu - tin sa te contrazic - e imens. Nu mai spun de spatiul interior cu 3 scaune individuale in spate. Fi-miu s-a pisat in mers in picioare intr-o sticla fara probleme teehee.gif Iar modelul 2008 sau 09 cu zero km in Germania il iei la 22-23 mii euro. Verifica pe mobile.de

A noastra are deja 60 000 km si nu a picat nimic pe ea.

Iar in Skoda cu carut, gratar, cadita ..... hmmmm ..... cam greu. Chiar daca spatiul teoretic exista, le asezi greu de tot - crede-ma. Ca am experienta.

Adica serios - daca doar in weekend si vacante si cu familie full in ea ce naiba faci cu una super sportiva? Ca oricum nu mergi cu ea??!!
HalbaSus
Alhambra e un fel de Sharan, nu ? Avem si noi unul din ala (Sharan 1.9 TDI 115 cp)... In afara de pozitia la volan tip scaun de bucatarie (sau WC), suspensiile de titanic (sau alta barca mare), insonorizarea proasta (cel putin pe Sharan - oricum asta cred ca e o problema de motorizare, nu de aerodinamica, se aude mai tare motorul de tractor (TDI) decat vantul, aerodinamic sta chiar bine), scaune incomode de la care te doare spatele chiar daca au 17 reglaje (tot la sharan ma refer), monovolumele din clasa asta (Sharan/Alhambra/Ford Galaxy - toate facute pe aceasi platforma respectiv competitori gen Grand Voyager, Espace, etc...) sunt chiar foarte foarte spatioase... nu doar ca intra caruciorul in el... dar intra si nepliat (cu tot cu prunc daca vrei biggrin.gif ).

Ahhh... referitor la performante dinamice: odata am mers cu 178 km reali cu el... daca nu crezi poti sa te interesezi la politia rutiera din cehia, ar trebui sa mai aiba filmul thumbsup.gif

Concluzie personala: iti mai trebuie macar 1-2 plozi ca sa ai nevoie de atat de mult spatiu... oricum daca iei superb esti asigurat si pentru al doilea biggrin.gif
James Kilowatt
Alhambra e la acelasi pret cu superb. Si stiu ca e ok ca spatiu, am facut naveta cu una si sta bine la spatiu, e ok in general. Insa prefer o berlina... nu-mi plac astea inalte. Am si eu pretentiile mele. In monovolume imi place mai mult sa fiu pasager decat sofer smile.gif
Skodele (si octavia si superb) au portbagajul bine facut, e si lung si adanc. Si deschiderea mare, nu e ca la alte berline unde chiar daca volumul e mare in practica e greu sa il folosesti.
DORU
QUOTE (HalbaSus @ Jan 11 2010, 09:34 PM) *
Ahhh... referitor la performante dinamice: odata am mers cu 178 km reali cu el... daca nu crezi poti sa te interesezi la politia rutiera din cehia, ar trebui sa mai aiba filmul thumbsup.gif


Deci dupa Ungaria si Austria, nu i-ai ratat nici pe cehi biggrin.gif
laurentiu
CITAT(James Kilowatt @ Jan 11 2010, 05:09 AM) *
Pe de alta parte, mie imi place designul la Cruze si la Passat CC (imi place stiul asta berlina-coupe care pare sa devina moda). O sa le incerc inainte sa iau o decizie, poate-mi plac smile.gif Daca iau Cruze si vand getzul imi raman bani si sa fac scoala de aviatie si sa obtin brevet de pilot. Asta ca sa am parte si de adrenalina smile.gif


Stai putin! Sa inteleg ca iti place Superb, dar te-ar tenta si Chevrolet Cruze?! Hmm, nu stiu, din cate am observat esti o persoana care nu pune mare pret pe sigla de pe capota si isi cumpara masina exact pentru ceea ce ii trebuie, la cel mai bun pret posibil (de-asta cred ca ai Getz teehee.gif ). De acelasi principiu sunt si eu. smile.gif
In cazul asta, eu zic sa te orientezi la un Cruze, vinzi Getz-ul, iti faci si damblaua cu scoala de aviatie, le-ai impacat pe toate si esti fericit. rolleyes.gif
HalbaSus
QUOTE (DORU @ Jan 11 2010, 10:11 PM) *
QUOTE (HalbaSus @ Jan 11 2010, 09:34 PM) *
Ahhh... referitor la performante dinamice: odata am mers cu 178 km reali cu el... daca nu crezi poti sa te interesezi la politia rutiera din cehia, ar trebui sa mai aiba filmul thumbsup.gif


Deci dupa Ungaria si Austria, nu i-ai ratat nici pe cehi biggrin.gif


In austria am fost mereu cuminte, ca m-au avertizat altii care au patit-o. Mama lor de nazisti !

Si ca sa terminam cu off-topicul: doar pentru ca ai un copil nu inseamna ca ti se interzice dreptul de a conduce intr-o maniera usor sportiva, de a te bucura de niste serpentine in loc sa zici "OMFG, oare cine va vomita prima data, eu, nevasta sau copilul". Si eu as zice pas monovolumelor, sunt foarte OK, dar cum zicea JK nu pentru sofer ci pentru pasageri.
ozz86651
QUOTE
deci carat carucior/landou/ baliuta in prima faza si apoi 3 biciclete/sanie/ poate cort si gratar


3 biciclete fara portbagaj dedicat nu-ti intra in nici o masina confortabil... adica trebuie sa rabatezi banchetele, deci nu e loc in spate si daca faci accident o sa-ti scoata pinioanele dintre matze si furca din piept biggrin.gif.
Multe probleme de genul carucior, biciclete, schiuri se rezolva cu portbaja de la thule/yakima. Pe masina, la spatele masinii. Eu as alege o masina de genul passatului cc sau legacy (sau A4 break da stiu ca nu se pune), iar restul de nevoi as astepta sa apara, si daca apar as cumpara prortbagajul respectiv. Ai un copil, nu 5 asa ca nu vad dilema.
James Kilowatt
Biciclete pliabile merg. Pe verificate smile.gif
Passat CC ramane o optiune, vreau sa il testez si sa negociez cu ei sa vad daca ma convinge. Si legacy e o optiune daca mai gasesc.
Vreau sa ma lipsesc de apendici la masina. Fiind una "dedicata", sper sa se descurce fara smile.gif Repet, nu caut un compromis bun in toate situatiile, ci una buna pt vacante/weekend.


Cand am ales geztul eram constient ca tre' sa fiu atent la buget. 6 luni mai tarziu am cumparat casa (10% avans si 12% taxe notariale inseamna ca a trebuit venit dintr-un foc cu un sfert din bani), si dupa inca 3 luni am bagat o repriza zdravana de renovari. Insa aveam neaparat nevoie de o masina fiabila (si cat mai noua) pt ca eram navetist, iar getzul s-a achitat cu brio de sarcina. E o masina de care am fost f placut surprins.

Acum situatia e diferita, imi pot permite mai multe libertati, insa nu vreau sa ingrop prea mult efort in masina. Ideea e ca scoala de aviatie sa ramana in plan indiferent de masina aleasa smile.gif Daca aveam de gand sa renunt la alte mofturi mergeam pe solutia unei masini premium.
pista
Un monovolum mai mic, mai putin inalt(-7cm fata de Galaxy), mai sportiv ar fi Ford S-Max 2.5T de 220CP/320Nm. E adevarat ca nu e berlina, dar pare mai atragatoare decat Superb. E mai practica, cu portbagaj suficient de mare si inalt, scaune spate individuale cu spatar inclinabil, spatii de depozitare, etc. Placerea conducerii poate fi la acelasi nivel cu Superb adica excelent pentru un monovolum.
Ajungi la 100kmph in 7,9s si poti face tuningul dorit la motorul cu 5 cilindri.
James Kilowatt
S-max cu motorul ala incepe de la 36k€ + 5k€ taxa de inmatriculare. Cam peste buget, chiar si cu o eventuala reducere. smile.gif Nici un Mondeo cu motorul ala nu ar fi rau, insa are aceeasi "problema".
pista
Mi-a scapat 5k€ taxa de inmatriculare. confused.gif E clar ca iese din calcule. sad.gif
2,5T sub 25k€ gasesti in Germania. smile.gif Cu ceva sanse chiar si cu 0km.
http://cautare.mobile.ro/vehicule/changeSo...nsumerGrossEuro

La noi Ford S-Max Trend 2.0 TDCi 140 CP nou gasesti cu promotie la un pret de 19.830 Euro fara TVA (23.598 Euro cu TVA inclusa). Dar nu e 2,5T.
GabiA
Sa ma bag si eu ca musca in lapte biggrin.gif

E clar ca iti place superbul si intr-adevar pare a fi masina perfecta pentru ce ai nevoie. Dar la banii astia ar intra foarte bine si o masina sh de data recenta. De exemplu un E Klasse pare a fi o masina la fel de spatioasa, ceva mai ieftin ar fi si un 607 la fel de spatios. Variante sunt dar nu stiu dece am impresia ca alegerea in mare parte a fost facuta devil.gif
James Kilowatt
607 nu-mi place, e mai urata decat Superb. Pejeu fac masini frumoase... insa nu 607.

E-klasse nu am gasit pe aici la pret rezonabil, decat fie pe la +3 ani fie cu multi km. Si nu am gasit cu echiparea "perfecta", aka cu mofturile pe care le doresc. Asta e unul din dezavantajele SH, esti obligat s-o iei cum vine, n-ai ce configura la ea... Am gasit C, am gasit vreo doua serii 5, insa nu f noi, si fara xenon.

Plus ca m-am cam saturat de SH. Cum spuneam argumentul financiar nu e determinant. In plus am discount intre 15 si 20% la majoritatea marcilor, si practic un SH recent (la care nu mai am nici un discount) iese cam la acelasi pret cu una noua. De SH nu foarte recent nu sunt interesat.
f1anatic
whaddabout Vauhhall / Opel Insignia VXR ? Are AWD...si este si turbo mah James.

L-au testat pe Top Gear (cel mai recent episode) si le-a placut...

2.8-liter V6 turbo ECOTEC engine.
Enthusiasts will get to row through a six-speed manual gearbox helping the new performance Insignia reach 60 MPH in 5.8 seconds and with an electronically limited 155 MPH terminal velocity.

The Insignia OPC/VXR receives a performance-tuned chassis as well as a 10mm lower and stiffer suspension featuring new HiPerStruts, all-wheel-drive and a new electronic limited slip differential (eLSD). Helping to stop the new sport sedan is a set of color-matched Brembo calipers and vented/cross-drilled discs that sit behind a bespoke set of 19- or 20-inch lightweight, forged alloy wheels wrapped in sport rubbers...you know, to be safe

Uite - taman masina care sa iti stirneasca pasiuni...Poate e mai scump decit vroiai dar este si cu 4 usi si mare si awd si iute si turbo...ca masina mea...

http://jalopnik.com/5212806/2010-opel-insi...ing-for-audi-s4
James Kilowatt
Initial am luat in calcul Insignia 1.6 turbo 180 CP. Insa desi are 20CP in plus si e mai mica decat superb, se misca mai incet... e grea a naibii si nici nu are o aerodinamica stralucita.

Insignia 2.8T e 38k€, iar OPC e 45k€.... + 5k€ taxa de inmatriculare. Aka dublu bugetului pe care mi l-am propus.... din pacate.
DRAGOS
Azi am aflat ca dealerul a inceput sa aduca in ro Lancer Rallyart. 2,0T, 230cp, 4X4, twin cluch SST gearbox. E un sedan destul de mare (nu se compara cu superb, dar e pe acolo cu legacy) In ro are un pret pana in 30k full, si cu vreo 2 mii mai ieftin varianta entry level care cred ca are tot ce vrei tu. Nu stiu preturile din belgia, dar presupun ca sunt pe acolo...si probabil poti negocia.
James Kilowatt
Interesant.... aici nu apare inca pe site. O sa intreb smile.gif Tnx pentru pont.
Caroseria e cat Lancer clasic?
DRAGOS
Vine si sedan si hatch (hatch-ul e maaaare, are ~20-25 cm in plus fata de civic) Nici in ro nu apare pe site smile.gif

Daca nu reusesc sa vand acum civicul si sa iau altceva, probabil asta va fi noua mea masina peste ~2 ani biggrin.gif
pista
Arata bine Dragos ! Ar fi o masina ideala in functie de nevoi.
Click to view attachment
240CP , ABS & EBD & BA, 4WD, AWC , TC-SST schimbator automat (6 trepte cu comanda si de la volan, functie sport), HSA, fixare ISOFIX, MASC & MATC, suspensie RALLIART (prea tare JK ?), ESS, scaune RALLIART, torpedou refrigerat, tempomat, Bi-Xenon adaptabil, etc.
HalbaSus
Sau mai bine direct Lancer EVO FQ400... cruiser tata... tongue.gif
DORU
Ati luat-o razna teehee.gif
James Kilowatt
Nu conteaza, aici e "brainstorming"...luatul razna e permis smile.gif
Dupa cum arata caroseria e de lancer clasic... si din cate stiu portbagajul e sub 400l
bogcot76
Uite tata asta zic eu masina reusita. Ai si cerdac la ea. BMW X6 e eclipsat de asemenea chestie state-of-the-art. Cred ca ofera tot - comfort, stabilitate, consum, siguranta, si spatiu pentru 3 hidrobiciclete.
James Kilowatt
E super, pot sa o folosesc si pe post de garaj... sa parchez getzu' in ea sau sa-l iau cu mine in vacanta laugh.gif
FAR EASTERN
Hai ma, alt SsangYong comparat cu X6... chiar sunteti rai. confused.gif
f1anatic
Lancer Ralliart este de altfel si masina ce va fi cumparata pt cineva in familie. Cum nu ne intelegm la STI si cutie manuala singurele ramase in calcul fiind AUDI S4 (prea scumpa) respectiv Mitsu Lancer EVO / Ralliart cu DSG. Cum dorinta a fost exprimata pt hatchback ca e mai usor sa apreciezi marimea masinii cind parchezi...m-am resemnat ca voi avea un dusman in casa cu un Lancer Evo hatchback. Iar cind te uiti la faptul ca vine cu diferentiale LSD pe fata, pe spate, cu diff pe centru inteligen si o gramada de acronime si set-up (comparat cu varianta sedan Evo X) iti dai seama ca este o adevarata gaselnita.

Iti recomand aceasta masina James daca se aduce in Europa. Eu stiam ca este doar pt America unde a fost construita sa concureze cu WRX hatchback. Ca sa nu se lase mai prejos....Subaru va oferi STI in varianta sedan pt 2011. Dar ce trebuie ei sa ofere este o cutie automata DSG si direct injection. In State, va fi 30,000 usd. Adu-o de aici...vii in vacanta si asta este...

http://www.mitsubishicars.com/MMNA/jsp/sportback/10/index.do

Realizez ca mai sus a fost aratat alt Ralliart decit cel din State si de care vorbesc eu.

James Kilowatt
Hai sa va zic cum a fost la salon si ce-a mai ramas pe lista:

Frantuzoaicele au sarit, C5 nu e cine stie ce la spatiu iar in Reno tot n-am incredere. In plus reducerile sunt mici si preturile mari.

Passat a zburat, la acelasi motor si aceeasi echipare ca superb e 10k€ in plus. Superbul e la 29k la care am 18%, passatul e la 39k la care am 12%. Deci, pica. Interesant insa ca au in oferta motorul de 2L TFSI 200CP care in catalog nu mai aparea...

La volvo singura berlina ramasa e S40, cam micuta.

La saab 9-3 nu mi-a placut iar 9-5 e scumpa... si preturile nici nu sunt inca sigure. Cica sa mai astept... cred ca or sa astepte ei.

La BMW serie 5 portbagajul mi s-a parut mic, nici nu am mai intrebat de pret. Insa m-am urcat in X6 biggrin.gif La interior e sub serie 5, e inghesuit tare. Cu scaunul din fata dat cat de in in fata posibil, (pana ating cu genunchiul bordul, si eu sunt "scurt", am doar 176) in spate locul e la limita (tot pt unu' scurt ca mine). Nu tin musai sa-l enervez pe rebel, insa chiar nu vad de ce l-ar prefera cineva unei serii 5.

E-Classe si C-classe cu motoarele mai interesante sunt in afara bugetului cu tot cu reducere.

La avensis nu am reusit sa obtin un pret unsure.gif Sigur e doar faptul ca 5 ani e intretinerea gratis, insa reducere diplomatica habar n-au, cica sa trec pe la dealer sa aranjez si de-un test.

Si ford a sarit, fata de ce stiam nu au promotii suplimentare decat pt versiunile econetic. Not interesting.

Surprizele placute au fost:

Subaru - in Benelux mai sunt pe stoc in Benelux 7 masini modelul vechi, noi. Interesante sunt doua, "satin white", una luxury la 22900€ si una executive la 24.800€. Diferenta intre ele este pielea si GPS (nici una nici alta nu ma intereseaza). Ambele au xenon, scaune incalzite, regulator de viteza, adica ce ma intereseaza pe mine. F f interesant.
La modelul nou am 11% reducere, aka varianta luxury (care are tot ce ma intereseaza) e la 29k€. Mai putin interesant.
Dealerul a ramas in continuare un gentleman, stie sa trateze clientii. E un plus.

Chevrolet Cruze. E prima oara cand ma urc in ea, si imi place. E suficient de spatioasa, zic eu (e peste C-Classe de ex) si portbagaj OK. Interiorul e interesant la modul agresiv biggrin.gif Modelul 2L diesel 150CP LT e cu reducere la 17500€. Din pacate insa nu au scaune incalzite si xenon nici in optiuni. Ar fi poate o alegere ultra-pragmatica.

Kia Magentis facelift. E prima oara cand o vad. Modelul anterior era urat ca noaptea, insa acum arata ok. Aduce cu Honda Accord. Pretul fara nici o reducere la varianta 2L diesel 150CP, destul de bine echipata era sub 22k. 7 ani garantie full. Daca fac si un 10-15% devine interesant. Era nebuneala acolo si a ramas sa merg pt o oferta maine, dealerul e la 10 minute de talpa de unde stau.


Deci, in top raman superb si legacy vechi, si potential varianta de "buget" Cruze si Magentis.

La Subaru ma duc maine sa testez portbagajul biggrin.gif E greu sa aleg intre Subaru si Skoda, una e AWD, insa ailalta e benzina turbo... una e mai economica si mai rafinata, ailalta mai spatioasa.... ambele au avantaje si dezavantaje...
Hoinar
Preturile la Toyote nu-s asemanatoare cu cele de la noi? Ca daca da, atunci ai aici preturile din Ro.
Legacy ala vechi e super, da' nu-i cam mic la interior? Ma refer daca tu compari cu Superb...care e un adevarat camion la interior... unsure.gif
James Kilowatt
Nu, Legacy la interior e comparabil cu Superb, chiar daca e putin mai mic. Spatiul insa la picioare e suficient in amandoua, 4 persoane chiar marisoare merg confortabil. Superb e o idee mai lata, insa nici una nici alta nu sunt grozave pt. 3 adulti supraponderali in spate. Legacy e destul de ingusta, iar Superb are porcaria aia de tunel pt cardan pe mijloc... Diferenta mare insa e la portbagaj, 430l vs 565l.

La Toyota am preturile de catalog (cam piparate pt motorul 2.2 dizal) insa nu stiu care-i reducerea acuma.
Rebel
James,

Daca la astea 3 ai ramas atunci ia Legacy-ul Luxury. Navigatia nu merita sa dai banii pe ea; una off market e mai ieftina si de multe ori mai user-friendly.

La Opel nimic?


Uitasem: seria 5 are portbagaj mare, nu stiu ce vezi tu mic ca e mare.

Si la Honda, nimic?
Tarabostes
Despre Insignia si Mazda 6 nu ai spus nimic.
James Kilowatt
Despre Honda am spus ca au o super oferta... 8000€ reducere. Insa nu prea m-a convins Accordul. La confort in spate nu e teribila si nici volumul portbagajului. Ambele sunt mai mici decat in Civic, care e compacta. Potential de tuning slabut la benzinare... iar dieselul e si mai putin convingator.

Nici mazda nu e tentanta, decat mazda, mai bine Mondeo, sunt comparabile la pret insa Mondeo e mai spatioasa.

Si de insignia am spus... e grea ca vaca biggrin.gif La benzinarul turbo de 180CP (cu 20 mai mult decat superb) are performante mai proaste desi e mai mica.

Portbagajul la serie 5 nu e neaparat mic in volum, e destul de profund, nu stiu cat e in l, insa mi s-a parut destul de scurt. Oricum, preturile sunt destul de mari, modelul cel mai ieftin (520i 163CP entry-level) in catalog e 38k. O varianta dotata decent iese pe la 44k iar reducerea e de 15%. Pt moment am alte planuri si nu vreau sa ingrop prea multi euroi intr-o masina care o sa mearga destul de putin. Deh, sunt tatic, tre' sa fiu responsabil acum biggrin.gif Designul nu prea ma da pe spate.... mai degraba imi place Audi A5 smile.gif Care in varianta 2L 180CP incepe de la 33k... da' vine chel rau... o varianta dotata decent ar fi pe la 42k, inainte de reducere. Probabil pe la 35k dupa reducere + 2400€ inmatricularea...
Una peste alta, in varianta in care imi schimb planurile si merg pe o masina premium, intre cele 2 prefer A5, imi place mai mult la design. Insa deocamdata e improbabil.
f1anatic
SUBARU LEGACY.

Join the club. Si stii ce...ia-o cu navigatie. Piele...bleah...NAVIGATIE da...pentru ca a insira ventuze pe parbriz si fire trase de prin prize multiple ....ca in spate ii trebuie plodului DVD si tie iti trebuie zeama la GPS...Si crede-ma...la cite eforturi am avut cu navigatia, as lua-o cu navi din fabrica, indiferent cit de cool e un car pc si ca am 2 GPS-uri portabile si un EEEPC cu modul GPS (si harta de navigatie de la mine din masina)

Exista si un mic hack si poti face navigatia sa citeasca si DVD-uri si sa afiseze din mers filme...si ai rezolvat plodul. Cind ai nevoie...dai si tu repede inapoi pe harta...ca nu o fi acuma jalea de pe lume.

Iar portbagajul poate fi suficient de incapator daca nu le arunci aiurea inauntru. Eu am avut 4 adulti si bagaje pentru toti in masina (bagaje pt o conferinta de 5 zile in Minneapolis)...si ne-am descurcat. Tu la 2 adulti si copil trebuie sa te descurci fara probleme.
HalbaSus
A5 (cel putin coupe-ul) e o masina absolut senzationala... e genul de masina in care nu vrei sa intri de frica ca va fi prea dureroasa despartirea. Cred ca asta era si motivul pentru care nu am facut drive-test cu ea, ca eu cautam masina in 4 usi, un coupe ar fi fost doar un motiv de divort biggrin.gif Asta cu 4 usi (banuiesc ca la asta te referi, nu la coupe) nu stiu cum e dar din poze nu arata rau. Singura intrebare ramane: decat una premium de 180 de cp... nu mai bine una non premium de 300 cp ? (ma refer la passat cc 3.6 4-motion DSG) nu stiu care ar fi diferentele de pret dar cel putin la noi nu erau foarte mari.

Daca optezi pentru legacy si eu zic sa o iei cu navigatie din fabrica, mai ales ca tu traiesti intr-o tara cu apa calda si banuiesc ca exista harti pentru zona ta. La noi e mai crunt ca nimeni nu iti ofera harti foarte detaliate cu romania (asta in cazul in care iti ofera... ca la multi producatori romania e o imensa pata neagra). Chiar si asa mi-ar fi placut ca mertul meu sa vina cu navigatie din fabrica (chiar daca GPS-urile puse pe parbriz au harti mai detaliate).

Referitor la versusul Skoda 1.8 TSI - Legacy 2.0D, uite ce zice fastetlaps.com sau pe scurt: "Skoda Superb 1.8 TSI is noticeably faster.". Pe de alta parte ei nu zic nimic de cum arata masinile, ori in cazul asta e evident ca skoda e "ratusca cea urata", depinde cat conteaza aspectul asta.

James Kilowatt
La Subaru nu pot customiza nimic... daca iau navi, iau si piele. Sunt masini de pe stoc (care vin in max 2 sapt) si asta e.

Nevasta-mea prefera designul la Skoda blink.gif Nu-i place priza aia de aer la Legacy. Trebuie sa vad dimineata asta daca ii place "satin white", altfel discutia e inutila si alegerea facuta. Insa ii place interiorul la Subaru (si mie la fel). Deci, nici parerea ei nu ma ajuta sa aleg...

Cred ca pe autobahn in Deutchland skoda se simte mai bine. Insa pe serpentine in Elvetia (unde ajung relativ des) e de preferat Subaru. Pe de alta parte, as putea opta si pt skoda 4x4. Insa nu cred ca ar mai fi mai rapida stock decat Legacy asa cum zic aia de la fastestlaps, deja pierde la demaraj cam juma' de secunda. Oricum o dai, tot nu iese una clar in avantaj.

Skoda e mai mare (poate e un overkill, deci nu e neaparat un avantaj daca si in Subaru imi incap acareturile), Subaru e mai economica (merg putin, deci nici asta nu e neaparat un avantaj). Greu de ales.... unsure.gif
HalbaSus
Pai parca ziceai ca vrei cruiser, nu o masina care sa rupa serpentinele biggrin.gif
Asa ca eu zic asa: un cruiser fara automata nu mai e cruiser. Apropo, nu exista si motorizari mai puternice pe stoc la subaru ? Adica e ok si dizalul... dar parca totusi un 3.0 AT ar fi mai interesant, desi ma indoiesc ca au avut vreodata pe stoc asa ceva.
T u d o r
La motoarele mari cred ca va trebui sa plateasca foarte mult la inmatriculare.

Dintre cele doua eu as alege Subaru. Modelul asta vechi mi-a placut totdeauna, arata sporty si cred ca se si misca in acord cu aspectul.

Totusi din ce am vazut si eu daca iti incap lucrurile in Legacy modelul vechi inseamna ca-ti incap in orice sedan din clasa. Asadar spatiul interior nu e un motiv de a alege sau respinge o masina din shortlist. Btw, daca ai asa reducere senzationala la Accord mai spune-mi o data cu ce e mai bun Legacy decat el pe autostrada? Si cu spatiul interior vezi ca astia fura. biggrin.gif Stai in spate in ccord, vezi cat de mare e sezutul sau eventual masoara de la bancheta pana in scaunul din fata locul. Unii au ghidusia de a face sezutul scurt pentru a-ti lasa impresia de spatiu mare in spate.
James Kilowatt
Deci ramane Skoda.

Am fost la Subaru. Am reusit sa bag in portbagaj un carucior quinny speedi si un landou dreami, si atat. Mai ramane loc pentru doua posete si o cutie de servetele. Poti sa bagi si 100cutii de bere, insa nu chestii voluminoase. Biciclete pliabile e out of question. Problema e ca nu e suficient de adanc.... daca avea 5-10cm in plus, alea incapeau unul peste celalalt si iti ramanea juma' de portbagaj inca care mergeau in picioare si doua valize...

Honda Accord am testa-o de doua ori, si m-am lamurit. Nu fura la cifre... chiar e mic portbagajul, mai mic decat la civic. Si spatiul in spate la picioare tot inferior civicului. Si la Accord imi placea mai mult modelul vechi decat asta nou care s-a ingrasat fara sa fi castigat spatiu.

A picat si Magentis. Vine cu dizalul de 2L detunat la 136CP din motive fiscale si de marketing. Pe Sonata facelift are 155 parca... daca stiam ca e 136 nici nu ma mai duceam dupa oferta. Prinde suta in 11s... pai fiica-mea daca o lasi sa astepte 11s orice innebuneste biggrin.gif Pt cineva care cauta confort si economie poate merita, e 22k pret catalog si e dotata f decent. Si 7 ani garantie full.

Intrebarea urmatoare e:

Skoda Superb 1.8 TSI 6M vs Skoda Superb 1.8TSI DSG 7.

- Avantajele la DSG nu mai merita sa le amintesc.

- Un potential dezavantaj e chiptuningul si potentialul impact asupra fiabilitatii cutiei. Am gasit unii care se lauda ca ei iau in calcul si DSG-ul si chiar ii tuneaza si programul.... mie mi-e teama sa nu crape.
Politica Skoda e "no chiptuning" insa cica nu verifica, adica inchid ochii. Insa daca tre' sa schimbe o cutie DSG poate devin motivati sa verifice. Vanzatorii de masini nu sunt ca aia de diamante, in care o intelegere verbala si o strangere de mana are putere mai mare decat un contract scris si apostilat de rege cu tot cu nevasta-sa. Tristii astia de vanzatori sunt in stare sa spuna orice ca sa vanda si sa uite in secunda urmatoare, sunt special antrenati in sensul asta.
In plus, garantia e de doar 2 ani (Logan are 3... ).

Aici mi-ar prinde bine sfatul lui Doru... exista experienta cu chiptuningul la cutia asta noua? Exista contraindicatii? etc.

In general, exista cutii DSG 7 crapate, cu sau fara chiptuning? Daca as fi stiut ca cutia asta e si pe motoarele mai mari, nu as fi ezitat, insa pe motoarele mai mari in continuare e cutia DSG 6.

Daca trebuie sa aleg intre chiptuning si DSG as alege chiptuningul. In ordinea prioritatii ar fi chiptuning + DSG, chiptuning, DSG.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.