Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Skoda Superb vs restul lumiii
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
bogcot76
Ce sistem AWD are Superbul? Pentru ca ala de pe Octavia e de kakao. Am un prieten care si acum isi bleseama zilele ca l-a luat. A mai dat si vreo 28000 euro pe masina la vremea aia. Nu stiu ce diferentiale are si pe unde le are dar ideea e ca nu iese din nimic cu masina aia. Si nici distributia tractiunii nu e tot timpul 4x4 din cate stiu eu. Poate ma insel. Insa anul trecut in zapada l-am tot tras ca sa iasa.
James Kilowatt
Are un haldex pilotat electronic central si cred ca deschise pe punti, cu sistemul de "control al tractiunii" bazat pe franat rotile si taiat gazu'.... insa Doru ma poate corecta smile.gif
Haldexul cupleaza puntea spate doar cand e cazu'. Mi se pare ca are o distributie 95-5 care se poate echilibra daca e nevoie, ceva de genul asta.
f1anatic
Ia-o mah AWD. Ai declarat ca o tunerizezi :-) Dintr-un foc ii cresti puterea ! Mai grea cu 125 de kile. Well so what...la ditamai balena de masina...125 de kile este un om in plus...dar ai siguranta.

Atunci daca tot nu ai unde sa gasesti loc liber sa te spargi in acceleratii...ce iti trebuie masina puternica si mai vrei si Delta Integrale pe deasupra. Eu in continuare sesizez mult contrast intre ce vrei tu; ce vrei iti permiti; ce ai nevoie si locul in care traiesti. Taman de patratul de care imi vorbesti. E un contrast intre:
(1) ce vrei tu: masina viguroasa, muschiuloasa, spatioasa, sedan
(2) ce ai nevoie: de fapt un monovolum spatios si econom la benzina - deci practic pe motorina
(3) ce iti permiti: aici in sensul ca iti permiti multe masini mai adecvate pentru punctul (1) si (2) si (4) decit alegerea ta. Nu a zis nimeni de M5 wagon sau E63 AMG wagon.
(4) locul in care traiesti: aglomeratie urbana (care vorba ta va deveni un singur oras) unde nu poti folosi o masina muschiuloasa pentru ca nu ai unde fiind prea mare aglomeratie.


CE VREI --------------------------------------------CE AI NEVOIE
|____________________________________|
|____________________________________|
|____________________________________|
|____________SKODA SUPERB__________|
|____________________________________|
|____________________________________|
|____________________________________|
CE ITI PERMITI------------------------------------UNDE LOCUIESTI

Ma scuzi dar eu nu vad aceasta Skoda Superb in centrul patratului tau. Oricum este alegerea ta dar eu cred ca pui accentul pe ce nu trebuie. Nici Subaru Legacy sedan nu este - decit prin prisma faptului ca este diesel deci mai economa - sau daca ar fi wagon. Daca aceasta Skoda superb pe benzina ar fi wagon...as zice da este potrivita.

Cred ca tu esti unul din aceia care vor TV cu plasma/LCD, i-a cazut cu tronc Sony Bravia si care incepe sa masoare peretele si ajunge la concluzia ca nu poate pune decit cu diagonala de 37. Chiar daca isi permite de 60 si toata lumea ii spune sa il ia pe cel mai mare pe care si-l permite financiar...si chiar daca cele doua TV nu difera decit prin dimeniunea diagonalei. Asta pt ca nu vrea sa mute mobila un pic prin casa.

Lasa-ma cu Delta Integrale. Ca pe aia o iei ca masina de dambla. Si cum familia este mai importanta...si nevoile familiei vor creste ...daddy nu va mai avea timp de jucarii si de mofturi cu masini iuti. Si vei ramine cu gindul la ce ar fi putut sa fie. SAU...cind vei vrea sa o cumperi...benzina va fi de 2 ori mai scumpa ca acum...tu vei locui in aceeasi zona dens populata...si vei cugeta...de ce iti trebuie tie masina veche de 20 de ani care va costa atit de mult sa o folosesc atit de putin...cind nici nu ai unde...Si gindurile ti se vor indrepta spre noul hybrid diesel sau hydrogen vehicle de la alta companie...
T u d o r
36182451.gif

Asta vroiam si eu sa spun dar n-as fi putut s-o spun la fel de bine.

+1 F1anatic!
f1anatic
QUOTE (laurentiu @ Jan 16 2010, 04:59 PM) *
Masina este a doua mare investitie dupa casa, deci F1anatic, mi se pare foarte normal ca masina sa ii placa atat lui JK cat si sotiei lui, pentru ca este masina LOR.


In alta ordine de idei.
Masina NU este o investitie. Masina este in general o paguba. Masina se deprecieaza ca valoare dupa ce o scoti pe usa dealer-ului si se va deprecia de la an la an chit ca o tii in garaj la naftalina. Daca intra unul in tine, e paguba. Daca a dat cu grindina, e paguba. Daca apare un alt model pe piata, e paguba.

Masinile sint de 2 feluri: (1) iti satisfac nevoi sau (2) iti satisfac pasiuni. Daca iti permiti, ai pentru fiecare. Citeva. Daca nu, faci compromisuri. Poate eu gindesc americaneste...dar daca esti familist cu copii mici, si mergi la munte vrei sa cari bicicleta mergi cu cort etc...vei lua monovolum economic. Ai bani de a doua masina, iei frate Integrale. Daca nu ai copii mici, ci plodul are 10 ani, un sedan se potriveste. Eu in conditiile lui James as pune accenul pe utilitate si nevoi: consum mic, spatiu mult. Si in masura in care se poate..compromit consumul si bag putere. Un sports wagon este cel mai bun compromis pt James. Skoda minca-ti-as poate sa fie si Jaguar XJR wagon...dar parerea mea sincera James este ca ...cu aceasta masina NU iti satisfaci nevoile. Iar ca familist cu copil mic nevoia este spatiu...si nu poate fi satisfacuta de un sedan. Chit ca vomiti cind vezi un wagon.
----------------------
Poveste reala. Stau de aproape 13 ani de zile in America. Am condus ceva in viata mea...nu am copii mici...si cind merg undeva departe cu masina...85% din timp merg singur sau cu un pasager. Masina se umple cu bagajele a doua persoane de ajung si pe bancheta din spate. Iar eu sint unul care impacheteaza minimalist. Si nu merg nici cu cortul si nici ladista cu rosii nu o iau dupa mine. Eventual un 6-pack de apa minerala.

Am mers de citeva ori cu ai mei la Montreal, la neamuri. De vreo 3 ori am mers cu minivan-ul...si apoi de vreo 3 ori am inchirat masina...SUV mare...nu stiu cum se face...dar niciodatata nu ne-a ajuns spatiul. 3 adulti si un ciine. 2 in fata, 2 pe bancheta din spate (ciinele si mama) Pai mai...minivanul ala...avea al 3lea rind de scaune scos. Eu daca ma intindeam in spate aproape ca incapeam stind intins. Si am 1m80cm. Bai cum se face...ca pt un drum de 2 zile...si urma sa stam la neamuri in casa...eu nu vedeam niciodata in spate de bagaje.

Intotdeauna mi-am spus ca de spatiu NU vreau sa sufar la un drum lung. Si niciodata nu am scapat de problema asta. Este o lege, a lui Murphy...iar daca ma insel...atunci cineva trebuie sa o scrie: dar daca ai un spatiu disponibil in masina bagajele vor tinde sa umple tot spatiul alocat.
James Kilowatt
Sunt de acord in principiu cu punctele 1,3 si 4. smile.gif
Cu punctul 2 am ceva pt ca spatiul de care am nevoie il am si intr-un sedan familial, iar monovolumele nu sunt mai economice, am explicat mai devreme ca merg putin iar monovolumele sunt scumpe ca dracu'. Eu am un copil, nu mai multi. Nu caine si alte alea.

Cu punctul 4 sunt de acord in principiu. Pe de alta parte, uita-te pe harta.... e zona cu cea mai mare densitate de autostrazi din Europa, poate chiar din lume wink.gif Asa ca niste CP in plus se incadreaza si la 4, nu doar la 1. Masina asta va fi folosita extraurban, in aglomerare getzul e perfect (pacat ca n-are si DSG biggrin.gif). Pe autostrada, oricand niste CP in plus sunt utili cand incerci sa te inserezi intre doi englezi care se duc spre Germania sa isi alerge masinile biggrin.gif La modul serios, in trafic ceva mai dens sunt chiar mai utili decat pe autostrada goala.

Delta Integrale s-ar incadra doar la puctul 1.... insa vorba aia, nu intamplator e primul si in lista ta.

Diagrama ar arata asa, cu precizarea ca laturile nu sunt in mod necesar egale

1.CE VREAU ------------------------------------- 2. CE AM NEVOIE
! Delta Integrale -------------------------------------- !
! ------------------- Superb -------------------------- !
! --------------------------------------------------------!
! --------------------------------------------------------!
! --------------------------------------------------------!
! --------------------------------------------------------!
! --------------------------------------------------------!
! Superb + Delta Integrale-------Scuter/bicicleta !
3. Ce imi permit --------------------------------- 4. UNDE LOCUIESC

Deci, in rezumat, Superbul e cel mai apropiat de centru, chiar daca nu e perfect nu exista alta varianta mai apropiata.
Superb se incadreaza total la 2 si 3
Se incadreaza partial la 1, in sensul ca o prefer breakurilor si monovolumelor.
Superb se incadreaza tot partial la punctul 4, aka la partea extraurbana (din primul post spuneam ca asta va fi folosita preponderenta si ca doresc cruiser, nu doar camion.

Delta Integrale se incadreaza complet la punctele 1 si 3, si partial la 4 ( e totusi de talia unui Polo actual), insa e out la 2.

Partea de 4 "lipsa", aka urban e acoperita complet de scuter/bicicleta, care se incadreaza total si la 3 smile.gif Si de Getz, care si el se incadreaza la 3.

Nu exista alta varianta care sa acopere mai bine toate zonele.

Monovolumele nu acopera deloc 1, si partial nici 4 intrucat nu sunt nici cruisere nici masini pur citadine (gen smart), fiind deci mai "proaste" decat superb la pct 4
Monovolumele sunt mai scumpe si deci mai indepartate si de punctul 3, chiar daca raman in interiorul diagramei.

Breakurile s-ar incadra la fel ca superbul la 2,3 si 4, insa nu intra la 1.

Un supercar nu intra (inca biggrin.gif) la 3.

Clar ca Delta Integrale e dambla smile.gif Nici n-am spus vreodata altceva. E insa una nevinovata si nu foarte scumpa. Sunt unii care dau bani mai multi pe aparatura audio-video.... fiecare cu piticii lui.

James Kilowatt
PS

S-Max, care e doar marginal mai scump decat Superb, are portbagaj comparabil cu superb in configuratia cu 5 locuri. Aka, are 5 (cinci) l in plus. Monovolum care sa aiba portbagaj mai mare inseamna clasa "mare" (Espace, Galaxy) care chiar e un overkill.
G e o r g e
eu votez GT automat break . e ultimate sleeper ! am vrut asa ceva si eu sa cumpar !
James Kilowatt
Uneori m-am gandit la varianta asta.... nu neaparat pt legacy gt, pentru ca ma tem ca la service geniile de acolo or sa ridice din umar cand ma duc la revizii sau reparatii.
"Domn'le, nu apare in calculator, nu stim ce filtru de ulei sa comandam. Daca nu apare in calculator, sistemul se blocheaza, nu putem comanda fara".
"E acelasi ca pe Impreza".
"Nu se poate, daca nu apare, si nu stie calculatorul, noi nu ne bagam, daca apare o problema, noi nu ne putem lua raspunderea?" (se subintelege ca raspunderea o are de fapt calculatorul)

Insa chiar ar fi tentant un model care circula si p-aici. La voi masinile europene sunt cu 30-40% mai ieftine decat in €uropa care le-a facut... Un amic a luat in state A4 2L TFSI nou mai ieftin decat iau eu skoda 1.8 asta cu tot cu promotie. Insa nu stiu care sunt formalitatile si taxele... daca' mai tre' sa platesti TVA si alte prostii s-ar putea sa nu mai fie chiar asa o afacere. Nu m-am interesat din comoditate, insa poate merita investigat.
f1anatic
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 17 2010, 04:38 PM) *
Uneori m-am gandit la varianta asta.... nu neaparat pt legacy gt, pentru ca ma tem ca la service geniile de acolo or sa ridice din umar cand ma duc la revizii sau reparatii.
"Domn'le, nu apare in calculator, nu stim ce filtru de ulei sa comandam. Daca nu apare in calculator, sistemul se blocheaza, nu putem comanda fara".
"E acelasi ca pe Impreza".
"Nu se poate, daca nu apare, si nu stie calculatorul, noi nu ne bagam, daca apare o problema, noi nu ne putem lua raspunderea?" (se subintelege ca raspunderea o are de fapt calculatorul)

Insa chiar ar fi tentant un model care circula si p-aici. La voi masinile europene sunt cu 30-40% mai ieftine decat in €uropa care le-a facut... Un amic a luat in state A4 2L TFSI nou mai ieftin decat iau eu skoda 1.8 asta cu tot cu promotie. Insa nu stiu care sunt formalitatile si taxele... daca' mai tre' sa platesti TVA si alte prostii s-ar putea sa nu mai fie chiar asa o afacere. Nu m-am interesat din comoditate, insa poate merita investigat.



De ce nu o faci ? Intereseaza-te.
Si cine stie...faci un soi de comanda din State cu European delivery si masina nu mai ajunge pe barca ?
Cred ca un A4 te-ar satisface complet.
laurentiu
CITAT(f1anatic @ Jan 17 2010, 05:54 PM) *
CITAT(laurentiu @ Jan 16 2010, 04:59 PM) *
Masina este a doua mare investitie dupa casa, deci F1anatic, mi se pare foarte normal ca masina sa ii placa atat lui JK cat si sotiei lui, pentru ca este masina LOR.

Masina NU este o investitie. Masina este in general o paguba. Masina se deprecieaza ca valoare dupa ce o scoti pe usa dealer-ului si se va deprecia de la an la an chit ca o tii in garaj la naftalina. Daca intra unul in tine, e paguba. Daca a dat cu grindina, e paguba. Daca apare un alt model pe piata, e paguba.


Eu nu as zice ca este o paguba. Daca ar fi sa ne gandim asa ar insemna ca nimeni sa nu mai aiba masina. Eu as prefera sa spun ca este un produs care se devalorizeaza. E o diferenta intre paguba si devalorizare.
Se vede ca in State nu se importa Skoda. Aici (in Europa) e vazuta ca o alternativa foarte buna la VW, iar despre Superb se spune ca este o alternativa viabila inclusiv la marcile premium. Sincer sa fiu nu inteleg de ce esti impotriva acestei masini. Poate pentru ca nu o cunosti. Putini posesori se plang de Superb (si aici ma refer de la fiabilitate si costuri de intretinere, pana la confort si ergonomie) si la nivel european este considerata a fi una dintre cele mai bune masini. La acest pret nu cred ca gasesti un Subaru mai bine dotat sau mai confortabil care sa-l multumeasca cat mai bine pe JK. In plus, a amintit de service, fiind posibil ca cel de la Subaru sa fie (mult) mai slab. Acesta e unul din motivele principale pentru care poate ca mi-as lua Subaru numai daca as sta in State sau in Japonia, pentru ca in Romania nici nu ma gandesc. De ieri vroiam sa spun ca fata de Subaru, Skoda e avantajata mai ales la partea service si intretinere, insa m-am gandit sa-mi sariti in cap.
Pe de alta parte sunt de acord cu tine ca, daca JK vrea sa creasca puterea, ar fi recomandata tractiune integrala. smile.gif
bogcot76
QUOTE (laurentiu @ Jan 18 2010, 01:36 AM) *
Se vede ca in State nu se importa Skoda. Aici (in Europa) e vazuta ca o alternativa foarte buna la VW, iar despre Superb se spune ca este o alternativa viabila inclusiv la marcile premium. Sincer sa fiu nu inteleg de ce esti impotriva acestei masini. Poate pentru ca nu o cunosti. Putini posesori se plang de Superb (si aici ma refer de la fiabilitate si costuri de intretinere, pana la confort si ergonomie) si la nivel european este considerata a fi una dintre cele mai bune masini.


De unde reiese ca f1anatic ar fi impotriva Skoda Superb. Eu inteleg ca il sfatuieste pe James sa ia monovolum (ceea ce i-am zis si eu mai de mult) pentru ca asta i se potriveste ca si clasa de masina. Deci nu e impotriva ideii de Skoda ci impotriva clasei din care face parte Skoda. E o diferenta. Iar ca inteles basic devalorizarea unui obiect tot paguba se cheama. Dar daca pe tine te incalzeste spune-i devalorizare. Paguba este echivalenta si cu pierderea valorii unui lucru. E doar o diferenta de conotatie acustica. rolleyes.gif
laurentiu
Pentru ca F1anatic mai mereu spune ca cea mai potrivita masina pentru James ar fi Subaru Legacy si nu prea sunt de acord cu el (s-a mai zis de ce). Monovolumul e prea mare pentru ce ii trebuie lui si oricum Superb e o masina foarte incapatoare. Eu nu inteleg de ce vreti sa il convigeti pe om sa-si ia ceva ce nu ii place si nici nu ii este de folos. In plus, un monovolum serios este mai scump decat ar putea sa dea pe el. Listei de la inceputul topicului care a atasat-o se mai puteau dauga masini, dar daca el nu a vrut, hai sa-i recomandam din ce vrea EL. Cel putin mie asa mi se pare ok. smile.gif
James Kilowatt
Nooo, se poate recomanda orice smile.gif Inca n-am dat comanda biggrin.gif
Atata timp cat se argumenteaza, nici o idee nu e "interzisa" smile.gif
G e o r g e
JK , eu as lua o masina turbo clar. pentru partea de spatiu un break ar fi iar ok. iar un legy break GT e superb.
pmhoria
Te-ai uitat la Roomster? E ceva spatiu in interior. Clar ca nu se compara cu Superbul, dar e si diferenta de pret. Nu stiu ce motoare se mai pun acuma pe el dar un 1.9 Tdi s-ar descurca onorabil pt ce ai tu nevoie.
Don't shoot the messenger teehee.gif
James Kilowatt
@George
Si eu iau una turbo smile.gif Legy GT "nu exista" in europa. Au motorul turbo pe impreza, nu si pe legacy. Pe lagacy au doar 2, 2.5 (nu f puternice) si 3l (yammy) si 2L diesel. Taman motorul cel mai haios lipseste.

Apropo, care-i parerea ta de subarist convins despre noul Legacy? Intrebare valabila si pt F1.

@Pmhoria
M-am uitat, da' nu m-a dat pe spate. Valabil si pt Yeti (cu awd). Nu m-am uitat la pret... ca nu e ce caut. Nu argumentul financiar e cel mai important. De la skoda am ezitat intre Octavia si Supeb. La spatiu se incadreaza amandoua. Octavia e mai rapida, ceva mai economica, si dimensiuni mai acceptabile, Superb mai bine insonorizata si mai spatioasa. Octavia e cu aprox 1300€ mai ieftina... insa pana la urma am preferat superb fiind mai "cruiser" in viziunea mea. Excelul ala da castigatoare Octavia de fapt smile.gif
G e o r g e
JK : stiu exact ce au in europa. eu ziceam sa iei una din state smile.gif
noul legacy e mai spre cruiser nu mai spre sport. deci e bun pt ce vrei tu dar doar varianta GT , adica aia de 2.5turbo care au adus-o cu modelul 2010 si in europa. am pipait una si e ok masina.
FAR EASTERN
QUOTE (Seri @ Jan 17 2010, 04:20 PM) *
Trapa cu celule fotovoltaice nu este transparenta si este inutila. Ea alimenteaza un ventilator care plimba aerul in masina cand este parcata vara, dar nu se simte deloc actiunea acestuia. Ramai cu banii dati si cu masina incinsa.


Daca e asa e naspa si chiar sunt bani aruncati... Inca daca ar fi ca la noul Prius... alta treaba. thumbsup.gif
James Kilowatt
@George
La mine inca n-a aparut in catalog. Iar la concesionar pot fi deocamdata vazute si testate doar dizalurile... ca doar traim in dizalland. Si in catalog apare doar 2.5 aspirat deocamdata, nu si turbo si nici 3L. Versiunea berlina 2.5 Luxury costa 40k€, mi-e frica sa ma gandesc cat o sa coste 3L sau cel turbo.

Asta nou nu mi se pare ca are farmecul aluia vechi. Ii lipseste incisivitatea, si tinuta de drum. Am avut senzatia chiar ca e subviratoare cu tot cu awd-ul ei. Mie mi s-a parut o Hyundai Sonata dizal cu AWD.... atat.
bogcot76
E scump (aproape dublu fata de Skoda) dar nu cred ca sufera comparatie una cu alta:

http://www.subarumotors.ro/legacy/10legacy_prices.html
G e o r g e
@JK : adica avem la Limportatorul nostru si nimic la voi ... ntz ntz. eu ziceam sa iei un SH la super deal smile.gif din state . bate la cur toate masinile noi. fara suparare !
bogcot76
Si noua e mult mai ieftina in State, insa nu stiu cum o fi cu inamtriculatul in Belgia (taxe etc), transport care s-ar putea sa fie ca porcu. Si cu garantia eu tot nu-s lamurit cum e cu produsele astea made in USA.
HalbaSus
Ma bag si eu in discutie de dragul discutiei... la treaba cu copii, ca aia e recenta fii-mea urmand sa implineasca saptamana asta fix un an. Deci imi pot da cu parerea.
Am C-class... cand s-a nascut fiica-mea aveam inca A4 B5 (ambele berline). A4 B5 cred ca a fost cea mai mica berlina de clasa medie facuta vreodata, spatiul pt genunchi la locurile din spate erau echivalente cu un polo nou, singurul lucru decent ca spatiu fiind portbagajul. Am schimbat A4-le cu C-ul nu doar fiindca aveam nevoie de o masina mai mare, cred ca ma descurcam onorabil si cu cea mai mica berlina de clasa medie din europa (in america era compacta) ci pentru ca vroiam o alta masina. Daca nu as fi avut copil (si nici nu ar fi fost in plan) atunci mi-as fi dorit A5 sau alt coupe de genul ala. Oricum C-ul e aproape cea mai mica berlina de clasa medie (are noroc cu seria 3 care isi revendica acest titlu).

Iti spun foarte sincer ca pentru nevoile familiei (adica eu+nevasta+copil) C-ul este arhisuficient iar Superbul pe care si-l ia JK este un overkill... nimeni nu are nevoie de atat de mult spatiu pentru 2 adulti si un copil.
Ce sa fac cu un monovolum daca eu am doar 1 (un) copil ? beats me... ce sa fac cu un break daca eu imi car doar lucrurile pentru mine, nevasta-mea si aia mica ? In portbagajul de la C (care nu e nici pe departe cel mai mare din clasa) au incaput cu succes: 1 carucior+1 pat pliabil+1 o valiza imensa+o geanta sport si mai aveam loc (ca la intoarcere l-am umplut si pe ala cu diverse cumparaturi).

Ahhh... ca daca merg doar 2 (doua) persoane pot umple un TIR daca e nevoie... asta e alta poveste. Dar pentru un singur copil nu ai nevoie de mai mult de o berlina medie (si la o adica te descurci onorabil si cu o compacta cu portbagaj mare)

f1anatic
QUOTE (bogcot76 @ Jan 17 2010, 11:46 PM) *
De unde reiese ca f1anatic ar fi impotriva Skoda Superb. Eu inteleg ca il sfatuieste pe James sa ia monovolum (ceea ce i-am zis si eu mai de mult) pentru ca asta i se potriveste ca si clasa de masina. Deci nu e impotriva ideii de Skoda ci impotriva clasei din care face parte Skoda. E o diferenta. Iar ca inteles basic devalorizarea unui obiect tot paguba se cheama. Dar daca pe tine te incalzeste spune-i devalorizare. Paguba este echivalenta si cu pierderea valorii unui lucru. E doar o diferenta de conotatie acustica. rolleyes.gif



QUOTE (laurentiu @ Jan 18 2010, 06:14 AM) *
Pentru ca F1anatic mai mereu spune ca cea mai potrivita masina pentru James ar fi Subaru Legacy si nu prea sunt de acord cu el (s-a mai zis de ce). Monovolumul e prea mare pentru ce ii trebuie lui si oricum Superb e o masina foarte incapatoare. Eu nu inteleg de ce vreti sa il convigeti pe om sa-si ia ceva ce nu ii place si nici nu ii este de folos. In plus, un monovolum serios este mai scump decat ar putea sa dea pe el. Listei de la inceputul topicului care a atasat-o se mai puteau dauga masini, dar daca el nu a vrut, hai sa-i recomandam din ce vrea EL. Cel putin mie asa mi se pare ok. smile.gif



Eu nu m-am pronuntat impotriva Skodei ci doar am aratat o preferinta pentru Subaru. Astea fiind spuse, nici Superb-ul nici Legacy-ul sedan nu sint potrivite pentru ce vrea el.

James, uite 2 poze concludente cu masina Legacy 2010 - modelul American. Masina americana apare absolut hidoasa comparat cu modelul vechi. Dar modelul japonez - si probabil si cel european nu au "wheel arches" atit de pronuntat. Asta re face-o mai palpabila - dar este doar parerea mea. Desigur, masina este buna, si oricind varianta euro-japoneza bate la dotari si eleganta vehicolul construit de rednecks in Indiana. I mean come on...noua nici nu ne-au dat oglinzi rabatabile iar in Japonia se inclina cind dai cu spatele si se pliaza cind o inchizi din telecomanda.
http://www.subaru.jp/legacy/b4/index2.html
James Kilowatt
@F1
Eu le-am testat pe amandoua (in varianta dizal) si aia noua nu are tinuta de drum a aleia vechi. Mi-am facut putin de cap pe o intrare pe autostrada, aceeasi, cu amandoua, si modelul vechi mi s-a parut mai precis si mai neutru, in timp ce ala nou mi s-a parut mai "moale" si subvirator. Nu stiu sa spun daca e datorita electronicii sau a distributiei de mase sau a suspensiei, insa asta e.
Aia noua e sensibil mai lenta. La insonorizare sunt comparabile, iar la economie pe micul meu test a iesit mai bine tot aia veche (e drept ca am facut ~40km deci greu de spus cat e de precis). In schimb aia noua e ceva mai mare, insa la capitolul spatiu pasageri si cea veche e absolut OK pt 4 pers. S-ar putea ca la 5 pers sa fie mai confortabila cea noua, pentru ca ce mai lata.
La interior aia noua mi s-a parut ceva mai "flashy" fara sa fie prost gust sau ceva, nimic de reprosat la capitolul asta. La confort e super OK.


Daca ar trebui sa compar vechiul Legacy cu Hyundai Sonata dizal, as da copy-paste si as inlocui "aia noua" cu "Hyundai Sonata".

@Halba
Eu visez sa bag si 2 si apoi 3 biciclete din alea pliabile in plus fata de ce spui tu. Eu zic ca e fezabil, incredibil ce compacte pot fi chinezariile astea. Prin zona mea bicicleta e un "must".

Si ca sa evit unele sugestii, declar ca nu ma omor nici dupa "apendici" gen thule sau suport bicle exteriori. Daca as fi pasionat de VTT si m-as duce pe coclauri si noroaie ar fi absolut OK un suport exterior, chiar admir oamenii astia si poate o s-o fac si eu uneori. Insa daca vreau sa ma duc in Suedia nu vreau sa imi vajaie vantu' prin biciclete pana acolo si nici sa o las in parcare la hotel cu suportu' pe ea. O masina cu thule sau suporturi de biciclete nu se incadreaza in viziunea mea de "cruiser", desi nu contest in nici un fel preferinta altora pentru ele. Fiecare are preferintele lui smile.gif
HalbaSus
Pai stai ca treaba cu bicicletele nu o inteleg nici batut. Fata carucior, tu bicicleta, nevasta bicicleta... cine impinge caruciorul ?
Varianta in care fata creste si devine: tu bicicleta, nevasta bicicleta, fetita bicicleta (si sa mearga intr-un ritm suficient de alert ca sa poti merge in acelasi ritm cu ea) asta inseamna peste minim 3 ani... si atunci nu mai ai nevoie de carucior sau patut.
Oricum, daca chinezariile sunt aceleasi ca alea pe care le-am vazut eu atunci incap fara probleme... eu le-am incercat "just for fun" dar mi s-au parut si al naibii de incomode...
Patutul ala btw, noi l-am luat cu noi prima oara, apoi ne-am dat seama ca majoritatea hotelurilor (din lumea civilizata cel putin) au patuturi d-astea disponibile si daca suni din timp atunci il poti rezerva.
James Kilowatt
Corect rationamentul cu bicicletele... e o varianta care se poate realiza cu o eventuala jonctiune cu bunicii la destinatie biggrin.gif
Intentionez sa o invat si mai spartana, si cu camping... si camping, si hotel de 4 stele.
De patut pliant prima oara de la tine am auzit, nu stiam ca ar putea fi necesar... unsure.gif
DORU
QUOTE (bogcot76 @ Jan 17 2010, 08:50 PM) *
Ce sistem AWD are Superbul? Pentru ca ala de pe Octavia e de kakao. Am un prieten care si acum isi bleseama zilele ca l-a luat. A mai dat si vreo 28000 euro pe masina la vremea aia. Nu stiu ce diferentiale are si pe unde le are dar ideea e ca nu iese din nimic cu masina aia. Si nici distributia tractiunii nu e tot timpul 4x4 din cate stiu eu. Poate ma insel. Insa anul trecut in zapada l-am tot tras ca sa iasa.


Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar prietenul tau nu-si cunoaste masina...eu am mers cu a mea sus pe platou la Bolboci, Pestera si nu m-a tras nimeni. Am fost si prin noroaie pe forestiere si tot singur am iesit...deci se poate, chiar si cu o masina cu 4x4 electronic.
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 17 2010, 08:58 PM) *
Are un haldex pilotat electronic central si cred ca deschise pe punti, cu sistemul de "control al tractiunii" bazat pe franat rotile si taiat gazu'.... insa Doru ma poate corecta smile.gif
Haldexul cupleaza puntea spate doar cand e cazu'. Mi se pare ca are o distributie 95-5 care se poate echilibra daca e nevoie, ceva de genul asta.


La Superb 2 este generatia a 3-a de haldex, in fapt un calculator dedicat cu input diferit.
By default merge cu 90-10 (95-5 la prima Octavia), are intr-adevar diff-uri OPEN fata si spate, detalii aici: http://www.vw.ca/ca/en_ca/Inside/glossary/...tial.index.html
Este ajutat de ABS+EBV(sau MBA)+EBD+MSR+ASR+ESP.
Daca stii sa-l folosesti si nu intri de unde nu poti iesi...nu e numa masina vinovata biggrin.gif
James Kilowatt
True.... uite, eu am ajuns la Bolboci si la Pestera cu Moskwich 1500 RWD.... cu diferential deschis spate din prima generatie biggrin.gif

Glumesc. Am mai povestit si pe alte topicuri, si eu am vazut Tuareg incapabil sa iasa dintr-un loc de parcare de unde iesise mai devreme un Logan, datorita a cativa cm de zapada si un mic damb lasat de lama. Doru are mare dreptate, nu poti reprosa totul numai masinii. Din pacate din ce in ce mai multi soferi cumpara tot felul de sisteme sofisticate despre care habar n-au cum functioneaza si prin urmare nici nu stiu sa le exploateze.
ozz86651
QUOTE
Iti spun foarte sincer ca pentru nevoile familiei (adica eu+nevasta+copil) C-ul este arhisuficient iar Superbul pe care si-l ia JK este un overkill...


E putin gresit rationamentul asta pentru ca exista oameni si oameni. De exemplu eu am prieteni cu copil care nu merg cu copilul in masina decit prin oras si atit. Nu prea sint plimbareti pe distante lungi, nu cara treburi. Daca merg undeva, de obicei zboara. Lor le ajunge orice masina.
Altii insa de exemplu pot avea nevoie de 4 locuri decente pentru ca la multi mai e un parinte sau o bona care ajuta cu copilul.
In privinta portbagajului, daca iarna te duci la ski/snowboard sau vara la munte, la biciclit, la golf, la plaja etc si faci ture cu masina de o saptamina o sa vezi ca un portbagaj mare e necesar. Daca mai pui si cele 4 persoane din povestea de mai sus devine complicat.

Solutia problemei cum o vad eu e asa: o masina misto, suficient de mare, care ii place lui JK din pdv dinamic. Poate sa fie Legacy, Mazda 6, Passat, Accord, A4 (break!) etc. Ideal ar fi un Outback (ala vechi!, asta nou e naspa) dar daca nu-i place nu-i place si gata... sau e exagerat de scump, ma rog. Aici un Outback de baza e 23k si ar fi foarte frumos daca s-ar mai face GT-ul. Si in plus un portbagaj Thule/Yakima. Eu am si de biciclete si de skiuri. E aiurea sa cumperi un masinoi exagerat de mare desi o sa ai nevoie de toata dimensiunea masinii aleia numai de 2 ori pe an. Efortul montarii unui portbagaj pe acoperis dupa ce l-ai setat prima oara e minim, ia 10 minute max, iar ala de bicle pe portbagaj tot cam asa. Oricum bicicletele pliabile nu au nici un uz serios smile.gif. Si se poate lua si o cutie de aia pe acoperis in loc de portbagajul de skiuri, ca e mai universala. Deci cu vreo 500$ sau cit e maresti enorm capacitatea masinii cind e nevoie. Da, stiu, portbagajurile astea fac zgomot la viteza, maresc consumul etc dar e numai de citeva ori pe an cind o sa trebuie cu adevarat. In rest (99% din timp) ai o masina omeneasca care poate fi folosita si zilnic cu placere si care se poate transforma oricind intr-o masina de carat bagaje (cu oarece inconveniente).

QUOTE
Si ca sa evit unele sugestii, declar ca nu ma omor nici dupa "apendici" gen thule sau suport bicle exteriori.


Ptiu ca doar acu am citit.
James Kilowatt
Pe mine nu ma deranjeaza un masinoi mare, atata timp cat nu penalizeaza performanta si tinuta de drum. Pai C-ul lui Halba e sensibil mai mic, si cu toate astea are 300 kile in plus ( e drept ca are un motor mult mai mare) wink.gif

Masinoiul asta are aceeasi greutate ca un accord sau Mazda6, e mai usoara decat Mondeo (care e considerat etalonul masinii de familie p-aici) si e mai performanta la gama de motoare care ma intereseaza pe mine decat toate cele insirate mai sus (cu exceptia octaviei). Si are portbagaj mai mare decat multe din breakurile clasei.

De fapt, chestia asta cu "masinoiul" e un zvon exagerat biggrin.gif
are doar 11cm in plus fata de Accord,
10 fata de mazda6 sau
doar 6 fata de mondeo.
Aka, max o palma.... Si nu stiu cum au facut, ca desi are doar 11cm in plus fata de accord, spatiul la picioare in spate e mai mare cu vreo 20cm cel putin, si portbagajul e mai mare cu 110l. Singura din concurente care se apropie la spatiu si portbagaj e Mondeo.

Nu e o masina de mers in fiecare zi sau mers la birou, am precizat asta de mai multe ori... Pt asta am scuter teehee.gif Si bicicleta. Si Getz, deocamdata. E o masina pt drumuri extraurbane aproape exclusiv. Prefer sa merg uneori cu portbagajul gol sau umplut doar pe jumatate decat sa merg uneori cu thule. Optiune personala.

Daca m-ar fi interesat un allrounder as fi ales probabil altceva. Probabil, un hatch... Leon Cupra 2L TFSI 260CP biggrin.gif

ozz86651
Ca posesor de Mazda intr-un oras compact dupa standadele americane (dar foarte larg dupa standarde europene) pot sa-ti zic ca deja e destul de dureros de condus prin oras. Nici nu vreau sa stiu ce-ar fi cu 10cm in plus, nu mult mai rau dar sigur mai rau. E drept, te obisnuiesti si tu probabil ca ai transport in comun mai bun.
Nu vreau sa spun deloc ca Super e o alegere proasta, doar ca nu e ce as alege eu. Pe de alta parte vorbim de conditii diferite asa ca n-are relevanta chiar deloc (nu ca ar avea chiar de-as fi vecin cu tine smile.gif).
James Kilowatt
Adevarul e ca zonele centrale din oras le evit si cu getzul. Nu neaparat pt trafic, ci pt locurile de parcare inexistente. Genul ala de oras vechi, cu stradute inguste unde nu se poate opri si unde singura posibilitate e o parcare acoperita la 1km distanta. Iar in parcarile alea daca ai loc, il ocupi si cu smartul si cu hummerul...daca nu, asta e, iti dai palme ca n-ai luat bicicleta, sau metroul.
Locurile de parcare pe strada, unde o masina mai mica e avantajata sunt din ce in ce mai rare.... cand prinzi unul, te duci si mai faci o donatie la biserica. smile.gif
James Kilowatt
Gata, am comandat-o..... pana la urma, neagra, a fost singura "culoare" asupra careia am cazut de acord desi nu sa fost preferata nici unuia. La mine prima optiune a fost "storm blue" si a neveste-mii verde, iar neagra a fost a doua la amandoi.

Sper sa fie livrata la timp pt Budapesta : teehee.gif

Acuma tre' sa fac rost de vag-com, de manual de service....ufff, greutatile abia incep laugh.gif
FAR EASTERN
Sa fie intrun ceas bun, JK! thumbsup.gif
mihaimilk
Bafta cu ea !! drive.gif
laurentiu
Felicitari!
In cat timp ti s-a spus ca va ajunge?
T u d o r
Felicitari si sa te bucuri de ea! thumbsup.gif

Btw, daca nu ajunge pana in aprilie sa ne spui ca organizam o deplasare pana in Belgia sa te luam. laugh.gif
Diesel
Daca nu se poate in aprilie, in mai se duc baietii de la VWClub si tu te vei incadra cu ... erm... vaporu... pardon... masina cea noua 36182451.gif
James Kilowatt
In principiu ajunge la sf lui martie, poate chiar mai devreme smile.gif Ar fi cool.
AZAZEL
cred ca nu exista masina mai mare in banii aia.
portbagaj imens iar spatiul pt pasageri este batjocoritor si inutil de mare. un adevarat titanic.

sa o stapanesti sanatos.
James Kilowatt
Nici mai rapida nu e usor de gasit care sa fie totusi berlina si la banii astia tongue.gif
mike.omega
Skoda Superb Combi 4x4 (2010) smile.gif
HalbaSus
Ma intreb cine s-a uitat la skoda superb si a zis: "e prea mica masina asta, avem nevoie de una mai mare". Astept cu nerabdare si modelul Superb Long Wheelbase combi.

Oare poti sa conduci asa ceva cu B-ul ?
bogcot76
Mazel tov !!! JK.

pista
Ai luat masina cu spatiul interior si portbagajul cel mai mare, iar calitativ se apropie de marcile premium. O masina "long cruiser" pentru familie. Motorul 1.8 TSI e o alegere rationala. thumbsup.gif

In schimb nu va un miracol pe Euroring, chiar daca ampatamentul e mai scurt si suspensia e mai ferma fata de generatia precedenta. Motorul de 1.8 TSI nu e suficient pentru un timp bun pe un circuit tehnic. wink.gif
James Kilowatt
Asa o fi... da' cica ar fi la fel de rapida pe circuitul de la autozeitung ca mercul lui Halba smile.gif

http://fastestlaps.com/comparisons/_Merced...erb_18_TSI.html


Printre "victime", coforma astora de la fastestlaps se numara multe masini mai puternice sau mai cu sfaif: sor-sa audi, sor-sa Octavia (care e sensibil mai rapida in linie dreapta), 120d, 320d, 520i, 525d, accord 2.4, etc... in linie dreapta nu e grozava, insa pe circuitul lor nu e nici o berlina sub 200CP mai rapida. Sau cel putin, nu am gasit-o eu smile.gif Oricum, nici una din tabelul meu excel nu e mai rapida pe circuitul ala..

Si-o fura de la Golf GTI (210CP) si G6 GTD (170CP), insa se pare ca face fata pe circuit unui Golf 5 GT TDI 170 smile.gif
http://fastestlaps.com/comparisons/_Skoda_...T_TDI_Mk_V.html

Halba a emis teoria ca superbul a fost testat pe circuitul lor de "za Stig" biggrin.gif Probabil are dreptate, si a facut treaba buna, pentru ca toate modelele testate (1.8tsi, 2TDI 170CP si 3.6FSI) au timpi f f buni si coerenti intre ei.

Daca reusesc sa vin la euroring, s-ar putea ca problema cea mai mare a superbului sa fie intre scaun si volan.... e posibil sa fie primul ei drum (si prin urmare, si al meu) smile.gif Si sa fie inca in rodaj....
mike.omega
Acum ii gasesti scuze? teehee.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.