QUOTE (James Kilowatt @ Sep 26 2010, 11:10 AM)
In oras cred soferul poate face o diferenta mult mai mare de consum decat 2L.
Daca crezi in ecologie si in viitorul planetei (de fapt nu, viitorul oamenilor, nu a planetei), dieselul polueaza extrem de mult in oras. Da,emite ceva mai mult CO2 care insa nu e toxic, insa la NOx, particule, HC, care sunt toxice etc e muuuult peste in benzinar. Pe mine ma depaseste idiotenia "legiuitorului" care taxeaza CO2-ul emis pe camp si nu taxeaza chestiile toxice emise fix unde traiesc milioane de oameni.
In general, la puteri similare dieselul e mai mare decat benzinarul, ceea ce s-ar putea sa duca intr-un viitor oarecare si in Romania la taxe si asigurari mai mari care sa anuleze economia facuta la carburant.
Eu pot da un exemplu concret:
Golful de 1.6 benzina 105 cai consuma intre 11 - 14 in oras, la drum lung intre 6,5 si 9 functie de viteza de croaziera, revizie la 15.000 km cu consumabile cumparate de mine cam 5,5-6 milioane lei, RCA 540 lei/an, 77.000 km in 7 ani
Outback-ul 2.0 diesel, 150 cai, consuma intre 8 - 12 in oras, la drum lung intre 5,5 si 8 functie de cum o calci (pe asta o calc mai cu nerv decat pe cealalta care e adormmita rau de tot), revizie uzuala la 15.000 km 8-9 milioane la service autorizat (cam atat costa si la golf pana sa iasa din garantie), RCA 700 Roni. 40.000 km in 1 an si 7 luni. Nu se pun uleiurile pentru diferentiale, ce vor urma a fi schimbate, pentru ca e 4x4 si presupunem ca asta a fost un moft al meu.
Casco iar nu e relevant pentru ca sunt de vechimi diferite. La masini noi de acelasi fel e proportional cu pretul, insa diferente intre benzina si diesel acum nu prea mai sunt ca pe vremuri, la pretul de achizitie.
Legat de alte costuri nu am ce sa spun pentru ca deocamdata nu am schimbat nimic esential la nici una cu exceptia Golfului la care, fiind pe benzina se schimba distributia care costa cam 8-9 milioane plus manopera. La cealalta e pe lant.
Pot da si un exemplu de Forester 2.0 benzina al unui prieten, 158 cai, 12-14 in oras, 8-10 la drum lung, costuri de service cu 10 -15 euro mai ieftine per revizie, distributie de schimbat in curand vreo 14-15 milioane plus manopera. RCA identic cu Outbackul meu.
Referitor la poluare, sunt de acord cu JK, insa mai ieftin pentru diesel e taxa de poluare la cele cu DPF, la cere fara DPF nu. Insa tot nu e just, pentru ca la cele fara DPF se ia in considerare numai CO2-ul si nu e corect.
Benzinarele de aceeasi putere (normal aspirate, nu turbo) sunt cam cu aceleasi costuri de RCA. Nu prea stiu un bezinar normal aspirat sub 1600 cmc sa scoata 140-150 cai. Iar motoarele de 1,8 de la VAG mai vechi pe benzina, de exemplu, sub 14 in Bucuresti, nu stiu sa consume.
Ideea e ca poti avea probleme si cu una si cu alta, depinde de multe (noroc, marca, sofer, combustibili, mers oras/afara). Eu personal pentru oras prefer golful si pentru afara indiscutabil Outback-ul, insa nu numai din cauza tipului de combustibil. Sunt muuuuult mai multe variabile care nu are rost sa le pun pe tapet.