Model: Mazda 3 MPS
An: 2008
Culoare: rosu nemetalizat (Real Red), interior mixt piele/material textil
Timp de lucru: 30 de ore
Masina este una cu vechi state in clubul pasionatilor de Mazda din Bucuresti si nu numai, iar la mai bine de 5 ani de cand a iesit pe poarta fabricii i-a venit randul si pentru primul detailing.
Masina prezenta semne evidente de oxidare si matuire pe anumite portiune, multe RDS-uri, panza de paianjen si cateva julituri urate pe bara fata si in zona capacului de la rezervor. La interior tapiteria mixta din piele si material textil avea nevoie de asemenea de o curatare temeinica.
Iata cum se prezenta interiorul la inceput...
S-au folosit urmatoarele produse:
InteriorAspirator cu injectie-extractie Zelmer 919 ST
Leatherique Rejuvinator OilLeatherique Prestine CleanValet Pro All Purpose Cleaner
Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner
Einszett Cockpit Premium pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Prima Nero pe post de dressing pentru plastice si chedere
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Einszett Acrysol pentru balamale, portiere si adezivi
Quick detailer pe baza de
Optimum No RinseMafra Lubrimax
Perii, pensule si lavete de microfibra
ExteriorPrespalare -
Autobrite Magifoam Spalare - Maxi Suds, manusa microfibra
Uscare - prosop Elite Ultra Plush Drying Towel, laveta waffle Race Glaze One Pass
Decontaminare - Einszett Acrysol,
Einszett Colourtec, argila Bilt Hamber Regular,
pulverizator Kwazar Mercury
Corectie:
- Flex PE 14-2 150, Kestrel DAS6
-
3M Fast Cut Plus,
Menzerna FG400,
Menzerna PF2500 (203S), Meguiar's #80 Speed Glaze
-
pad galben Lake Country CCS,
pad portocaliul Lake Country CCS,
pad alb Lake Country CCS, pad galben Sonus, pad negru Sonus, pad albastru Scholl, pad lana Scholl
- coala abraziva
Smirdex P1000,
P2000Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Stoner Invisible Glass with Rain Repellant
Protectie – Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, Collinite 476s
Dressinguri –
Finish Kare 108AS Top Kote, Einszett Kunststoff Intensive Pflege, Mafra Diamantplast
Pe suprafetele din material textil s-au facut 3 spalari cu Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner (diluat 1:20) si 3 clatiri.
Inainte...
50/50...
Dupa...
Iata si ce a iesit din tapiterie dupa primele doua spalari.
Pielea din interior, desi tratata periodic de proprietar cu produsele Mafra, incepuse sa prezinte semne avansate de uzura si o pierdere generala a elasticitatii...
Pentru a remedia aceasta problema am aplecat la kitul Leatherique format din Rejuvinator Oil si Prestine Clean.
Intitial a fost aplicat un strat consistent de Rejuvinator Oil ce a fost lasat sa actioneze timp de aproximativ 16-18 ore, cu usile inchise si cu masina expusa la temperaturi ridicate astfel incat sa fie eliminata mizeria din profunzimea porilor.
In timp ce am lasat produsul celor de la Leatherique sa actioneze la interior m-am ocupat de faruri, care si ele tipau dupa o reconditionare.
Initial aratau cam asa...
Au fost matuite cu smirghel Smirdex de granulatie 1000 si 2000...
Apoi au fost corectate cu 3M FCP impreuna cu padul de blana Scholl si finisate cu padul albastru Scholl si Menzerna PF2500, iar pentru protectie am folosit Collinite 476...
Si iata-le si la final...
A doua zi am revenit la interior pentru a termina reconditionarea pielii cu Leatherique Prestine Clean si iata ce a iesit din material...
Si aspectul pielii la final...
Balamalele au fost curatate cu Einszett Acrysol, iar la final a fost aplicat un strat de Mafra Lubrimax...
Ia vigneta...
Nu-i vigneta...
Plasticele usilor au fost tratate cu Prima Nero, bordul cu Einszett Cockpit Premium, geamurile au fost curatate cu Meguiar's Glass Cleaner, iar situatia arata la final cam asa...
Trecand la exterior, jantele au fost curatate cu Einszett Colourtec...
Dupa prespalarea cu Magifoam si 2B cu Maxi Suds am trecut la indepartarea depunerilor de bitum tot cu Acrysol...
Si mai mult bitum...
Si totusi bitum...
Am consumat in jur de 300 ml de solutie in total pentru aceasta problema.
Am continuat decontaminarea cu argila Bilt Hamber Regular...
Si trecand sub reflector situatia arata cam asa...
Dupa mai multe teste mi-am dat seama ca nu prea am de ales si trebuie sa apelez la FG400 si padul galben Lake Country. Masina a avut un lac ceva mai dur fata de ce ma asteptam, fiind mult mai tare fata de cel de pe noile modele 6 sau CX5. Pe fiecare panou s-au facut 3 pasi de corectie; 2 cu rotativa cu FG400 si PF2500, iar finishul l-am facut cu Meguiar's #80 si orbitala.
50/50...
De la portocaliu la rosu...
Si dupa...
Prima julitura despre care vorbeam anterior de pe bara fata a fost remediata cu vopsea corectoare, matuire si polish.
Asa arata initial...
Si dupa...
Inainte...
50/50...
Dupa...
Inainte...
50/50...
Dupa...
Inainte...
50/50...
Dupa...
A doua julitura a fost remediata prin aceeasi metoda mentionata putin mai sus.
Inainte...
Dupa...
50/50...
Dupa...
Stopurile au fost reconditionate si ele cu padul galben Sonus si FG400.
Inainte...
Dupa...
Inainte...
Dupa...
Inainte...
Dupa...
Finishul a fost facut cu Meguiar's #80 Speed Glaze, iar protectia caroseriei a fost asigurata de Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, ambele aplicate cu orbitala.
Iar la finalul celor 30 de ore de munca, iata cum arata si exteriorul...