Zilele trecute am lucrat pe un Opel Astra H din 2005. O masina cu o nuanta foarte frumoasa de verde metalizat, destul de rara pe strazile noastre, insa pe care cei 8 ani vechime si aproximativ 120.000 km incepusera sa-si arate semnele.
Initial masina arata cam asa...
Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:
Prespalare - Autobrite Magifoam, Mafra Supermafrasol
Spalare - Meguiar's Gold Class, Flux Lavasciuga, manusa blana Meguiar's
Uscare - prosop Huge Fluffy Drying Towel, laveta waffle Race Glaze One Pass
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, argila Bilt Hamber Regular
Corectie:
- Matrix CP1200 / Kestrel DAS6
- Menzerna FG400, Menzerna PF2300 (3.02), Menzerna SF4000 (106FA), Meguiar's Ultimate Compound
- pad portocaliu Lake Country Hydrotech, pad portocaliu Menzerna, pad galben 3M, pad albastru 3M, spot pad galben Meguiar's, spot pad albastru Scholl, spot pad portocaliu CCS
- Einszett Chrom Pflege
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Autoglym Radiant Wax, Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, Finsh Kare #425 Slick Final Body Shine
Dressinguri – Einszett Kunststoff Intensiv Pflege, Optimum Opti-Bond Gel
Jantele au fost destul de curate, fiind tocmai montate pe masina impreuna cu anvelopele de vara. Totusi am reusit sa mai scot ceva pilitura de fier de pe ele cu Sonax Full Effect.
Masina a fost prespalata cu un mix de Magifoam si Supermafrasol, iar spalarea a fost facuta cu Meguiar's Gold Class, Flux Lavasciuga si o manusa de blana Meguiar's.
Uscarea a fost facuta cu un prosop Huge Fluffy Drying Towel, iar pentru geamuri am folosit laveta waffle Race Glaze One Pass.
Intrucat masina prezenta contaminare destul de severa, inainte de a trece la argila, am facut o stergere cu Einszett Acrysol. A urmat decontaminarea cu argila Bilt Hamber Regular, varianta cea mai abraziva.
Dupa un sfert de capota...
Pe acelasi sfert din nou cu o fata curata...
Plafon...
Portiere...
Urme de gazare, bitum, seva de copac si alte minunatii, fiecare element al masinii avand nevoie de 3 treceri pentru a obtine un rezultat multumitor.
Cu masina spalata si decontaminata, am putut trece la observarea defectelor de pe suprafetele vopsite.
Zgarieturi adanci, in principal urme de gheare...
Holograme...
Panza de paianjen...
Mai multe holograme...
Alte cateva zgarieturi...
Inainte de a incepe corectia zonele expuse au fost protejate cu banda de mascare 3M.
Corectia a fost facuta cu rotativa Matrix CP1200 si o serie de paduri Lake Country, 3M, Meguiar's, Scholl si Menzerna. Combinatia aleasa de polishuri a fost Menzerna FG400, PF2300 (3.02) si SF4000 (106FA).
50/50...
Inainte...
50/50...
Dupa...
50/50...
Inainte...
Dupa...
50/50...
Inainte...
Dupa...
Inainte...
Dupa...
Inainte...
Dupa...
Inainte...
Dupa...
Corectia obtinuta a fost de aproximativ 85%. Cu o zi in plus la dispozitie as mai fi putut imbunatati rezultatul pe ici pe colo, insa oricum este un pas important inainte fata de starea initiala. Iata si o parte din padurile utilizate...
Zona de sub manere avea niste defecte destul de urate, asa ca am incercat o usoara corectie cu Meguiar's Ultimate Compound si un aplicator galben.
Inainte...
Dupa...
Pragurile au avut nevoie si ele de o usoara cosmetizare. Aceasta a fost facuta cu DAS6 , un spot pad CCS portocaliu si Ultimate Compound.
Inainte...
Dupa...
La final intreaga caroserie a primit un strat de Autoglym Radiant Wax aplicat cu rotativa si un strat de Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax aplicat manual.
Anvelopele au primit 2 straturi de Optimum Opti-Bond Tyre Gel...
Bandourile nu se prezentau nici ele prea grozav, asa ca dupa o stergere cu alcool izopropilic au primit 3 straturi de Einszett Kunststoff Intensiv Pflege. Aceeasi solutie a fost aplicata si pe cadrul de plastic din zona stergatoarelor, dar si pe carcasa oglinzilor.
Geamurile au primit un strat de Duragloss #751 Rain Repel...
Iar zonele cromate au fost tratate cu Einszett Chrom Pflege pentru un plus de luciu...
La final, inainte de predare intreaga masina a primit inca un strat de Finsh Kare #425 Slick Final Body Shine, un produs cu niste calitati optice deosebite si cu un efect antistatic notabil.
A urmat interiorul, unde situatia arata la inceput cam asa...
Pentru interior am folosit urmatoarele produse:
Aspirator cu injectie-extractie Zelmer
Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner, Valet Pro APC si Mafra Pulimax pentru tapiterie, plafon si mocheta
Sonax Profiline Plastic Cleaner pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Prima Nero pe post de dressing pentru plastice si chedere
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Gliptone Leather Cleaner pentru suprafetele de piele
Einszett Acrysol pentru balamale si portiere
Perii, periute, pensule si un teanc de lavete de microfibra
Tapiteria a fost spalata in 3 etapte cu ajutorul aspiratorului Zelmer. Prima a fost facuta cu Mafra Pulimax diluat 1:10, pentru un plus de putere, iar urmatoarele doua cu Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner diluat 1:40. La final, pe fiecare suprafata am facut 2 clatiri.
Un 50/50 dupa prima spalare (scaunul din plan apropiat este cel curatat dupa cum cred ca se observa)...
Dupa a doua spalare...
Si dupa a treia...
Bancheta din spate...
Combinatia folosita la interior...
Zonele mai murdare au fost curatate mai intai cu Valet Pro APC...
Iar apoi a fost aplicat un strat de Prima Nero...
Tot Prima Nero am folosit si pentru chedere si rama geamurilor...
Volanul si schimbatorul au fost curatate cu Gliptone Gentle Leather Cleaner...
Dupa un sfert de volan (o mica parte este si transfer de culoare)...
50/50...
Dupa...
Balamalele si portierele au fost curatate de petele de vaselina cu Einszett Acrysol, iar la final am aplicat Mafra Lubrimax pentru o functionare optima...
Iar dupa 20 de ore de munca impartite pe parcursul a 2 zile, iata si rezultatul final...