Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Exterior
Pages: 1, 2, 3, 4
Seri
Impresionant!

Poti sa dai mai multe detalii despre curatarea tapiseriei? Ce solutie ar merge, cat de mult aplicata, cum se indeparteaza? Nu ramane umezeala?
OvidiuH
Alex, decontaminarea are ca scop eliminarea particulelor de mizerie aderente la lac sau vopsea si care nu sunt indepartate in urma procesului de spalare. Aici intra rasina de la copaci, depuneri de polen, bitum, fier, urme de gazare samd. Decontaminarea se face cu argila dedicata si lubrifiant, plus alte solutii speciale. Intr-un limbaj mai simplu, sunt acei contaminanti ce-i simti ca agata mana atunci cand o plimbi pe vopsea dupa ce tocmai ai spalat masina. O sa postez putin mai tarziu o lucrare la o masina ce prezenta o contaminare deosebit de severa ca sa observi mai bine diferenta.

Doru, pretul depinde de starea masinii si ce doreste proprietarul sa obtina. Lucrez din placere, in regim hobby, adica atunci cand imi permite timpul, activitatea mea de zi cu zi nu are nicio legatura cu domeniul. Ca idee, lucrarea la Land Rover a costat ~ 300 euro.

Seri, pentru tapiterie folosesc aspirator cu injectie-extractie.
RUE
dar o guma de mestecat pietrificata pe plafon cum o dau jos fara vopsea?
OvidiuH
Cu asta.
OvidiuH
Revin si cu lucrarea promisa.

Putin inainte de Sfanta Maria, am facut o cosmetizare generala unei Mazda 6. O japoneza din 2010 cu o nuanta foarte frumoasa, in general bine intretinuta, insa cu cateva defecte ce-i stirbeau din calitatile optice.



Cateva zgarieturi culese din parcarile patriei...







Depuneri pe ici pe colo...





Dar si o contaminare urata vizibila prin praful de pe masina ce era prezenta pe toate suprafetele orizontale.







Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam + Valet Pro APC + Bilt Hamber Surfex HD
Spalare – Meguiar’s Gold Class
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, Bilt Hamber Regular
Corectie – Meguiar’s #83 Dual Action Cleaner Polish + pad albastru Scholl si pad alb Lake Country, Meguiar’s Ultimate Compound + pad portocaliu Lake Country pentru zgarieturile izolate mai severe si Autoglym Radiant Wax + pad galben Menzerna pentru finisaj, Autosol Metal Polish pentru teava de esapament
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Einszett Glas Polish, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Meguiar’s #26 Hi-Tech Yellow Wax + pad negru Meguiar’s, Finish Kare 1000P pentru jante
Dressinguri – Optimum Opti-Bond, Finish Kare 108AS, Einszett Tiefenpfleger

Jantele au fost curatate cu Sonax Full Effect pentru a indeparta pilitura de fier si Acrysol pentru a scoate cele cateva urme de bitum.



Contaminarea a fost relativ redusa...





Iar la final au iesit cam asa...



A urmat curatarea insectarului de pe bara fata si capota folosind Valet Pro APC si Surfex HD diluat 1:10.





Masina a fost prespalata cu Magifoam in concentratia clasica 100 ml solutie si 900 ml de apa calda, clatita, iar apoi am trecut la cele 2 galeti folosind samponul Meguiar’s Gold Class si o manusa de blana Meguiar’s.

Uscarea a fost facuta cu un Huge Fluggy Drying Towel, iar apoi am trecut apoi la decontaminare. Dupa cum am mentionat putin mai sus, pe toate panourile orizontale era vizibila o contaminare destul de urata. Nu-mi dau seama daca era seva de copac, urme de la ceva depuneri industriale sau doar gazare, cert este insa ca argila Optimum Opti-Clay pe care am incercat-o initial nu a facut fata sub nicio forma.



Asa ca am scos artileria grea, iar, dupa o stergere cu Acrysol a suprafetelor orizontale, am folosit argila Bilt Hamber Regular impreuna cu apa pe post de lubrifiant.

Dupa o portiune de 30 x 30 cm de pe capota...



Argila nu arata deloc grozav, insa solutia aleasa incepea sa dea roada, asa ca am mers mai departe.

Capota...







Dupa a treia trecere pe capota...



Plafon...





Portbagaj...



Panouri laterale...





Si un mic 50/50 pentru a vedea diferenta intre o zona contaminata si una scapata de contaminanti (zona inferioara este cea decontaminata)...





Dupa aproape 2 ore de decontaminat si vreo 100 de grame de argila consumate am trecut la partea de corectie a defectelor.

Masina prezenta relativ putine defecte. Zgarieturi izolate pe anumite portiuni, putina panza de paianjen, niste pete in lac si alte defecte relativ minore. Am folosit Meguiar’s #83 Dual Action Cleaner Polish pe padul albastru Scholl si padul alb Lake Country, pentru cosmetizarea zgarieturilor severe am folosit Meguiar’s Ultimate Compound si padul portocaliu Lake Country, iar la final pentru un plus de luciu am optat pentru Autoglym Radiant Wax aplicat cu padul galben de finish de la Menzerna.





Cateva imagini inainte si dupa...





Niste pete patrunse in lac...











Cateva zgarieturi ceva mai adanci...









Niste urme pe portiera...











Si starea vopselei la final...















Remarcand niste urme de unghii in zona manerelor de la usi, am incercat o usoara cosmetizare folosit Ultimate Compound si un aplicator de spuma Meguiar’s.

Inainte...





Si dupa...





Anvelopele au primit doua straturi de Optimum Opti-Bond Tyre Gel...

Inainte...



50/50...





Dupa...



Inainte sa aplic 1000P pe jante, am remarcat niste urme de adeziv de la vechii plumbi, asa ca am folosit putin Acrysol pentru a le indeparta...





Pentru zonele vopsite protectia a constat in 2 straturi de Meguiar’s #26 Hi-Tech Yellow Wax. Ceara a fost aplicata cu orbitala si un pad negru Meguiar’s.



Doua cadre cu starea vopselei inainte de decontaminare si dupa aplicarea protectiei...





Si ajutorul de nadejede, responsabilul CTC, care mi-a supravegheat munca...







Si teava de esapament a avut nevoie de putina atentie...



Dupa Autosol Metal Polish impreuna cu putin wire wool si finisat cu o laveta de microfibra...



Plasticele din zona oglinzilor pareau destul de decolorate, asa ca au primit un strat de Finish Kare 108AS...





Iar celelalte plastice au primit doua straturi de Einszett Tiefenpfleger.





A urmat zona pragurilor care dupa curatarea cu Valet Pro APC si niste Quick Detailer pe baza de ONR a primit un strat de 1000P.







Pentru interior am folosit urmatoarele produse:

Valet Pro APC pentru tapiterie
Sonax Profiline Plastic Cleaner pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Prima Nero pe post de dressing
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Gliptone Leather Cleaner / Conditioner pentru suprafetele de piele
Perii, periute, pensule si lavete de microfibra

Pedalierul a fost curatat cu Valet Pro APC...





Tapiteria interioara mixta, piele si stofa, a fost curatata cu Valet Pro APC pe zonele de stofa si setul Gliptone Cleaner / Conditioner pentru zonele de piele.











Ma declar foarte multumit de setul Gliptone si puterea de curatare a acestuia. Iata cum arata laveta dupa curatarea a jumatate din volan...



Un 50/50 pe cotiera (zona superioara este cea tratata)...







Si interiorul la final...





















Iar dupa aproximativ 15 ore de munca impartite in 2 zile, masina arata dupa cum urmeaza...

































Si o reflexie de final. smile.gif

solmar
Diavolul sta in detalii... thumbsup.gif
OvidiuH
Zilele trecute am facut o usoara revitalizare la o frumoasa Mazda 6 din 2011. Ce mi-a placut in primul rand a fost nuanta negru-bronz foarte aratoasa si cu un mare potential pe partea de finish.



Masina era intr-o stare destul de buna, insa cu cateva defecte pe laterale de la parcari, crengi si alte bucurii de prin oras.

Iata cum arata initial...











Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam + Bilt Hamber Surfex HD
Spalare – Dodo Juice Born To Be Mild
Decontaminare - Einszett Acrysol, Valet Pro Bilberry, Optimum Opti-Clay + ONR
Corectie – Meguiar’s #83 Dual Action Cleaner Polish, Meguiar's D151 Paint Reconditioning Cream, pad portocaliu Menzerna, pad portocaliu Lake Country, pad alb Lake Country, Autosol Metal Polish si wire wool pentru teava de esapament
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner
Protectie – Meguiar's #16 + pad negru Sonus, Meguiar’s #26 Hi-Tech Yellow Wax + pad negru Meguiar’s, Finish Kare 1000P pentru jante
Dressinguri – Optimum Opti-Bond, Finish Kare 108AS

Dupa curatarea initiala a jantelor cu Valet Pro Bilberry, a urmat prespalarea cu Magifoam si Surfex HD pe post de degresant.









A urmat spalarea cu Dodo Juice Born to Be Mild si decontaminarea cu Opti-Clay si ONR pe post de lubrifiant. Masina a fost relativ lipsita de contaminanti, cele mai persistente urme fiind pe suprafetele orizontale si in zonele inferioare ale portiereleor unde se aflau urme de bitum.





Jantele au fost decontaminate si ele cu Einszett Acrysol...







A urmat constatarea defectelor. Dupa cum spuneam initial, ceva zgarieturi de crengi, urme de prin parcari si alte minunatii bucurestene.

Pentru corectie am folosit Meguiar’s #83 Dual Action Cleaner Polish si Meguiar's D151 Paint Reconditioning Cream impreuna cu paduri Lake Country si Menzerna.

Inainte...







Meguiar's D151 si un pad portocaliu Lake Country impreuna cu ""batranul" DAS6.





Dupa...





Inainte...







Dupa...







Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...





Inainte...





Dupa...





Inainte...





Dupa...





Inainte...





Dupa...





Inainte...



Dupa...





Uleiurile de polish au fost indepartate cu IPA diluat 1:3, iar apoi am trecut la etapa de protectie. Pentru asta am folosit Meguiar's #16 si Meguiar's #26, ambele aplicate cu orbitala folosind paduri negre de la Sonus si Meguiar's.











Jantele au primit un strat de Finish Kare 1000P, iar anvelopele au fost tratate cu Optimum Opti-Bond in dublu strat.









Nici tevile de esapament nu au fost uitate, fiind cosmetizate cu Autosol Metal Polish, niste wire wool si o laveta de microfibra pentru buffing.



Inainte...





Dupa...





Platicele exterioare au primit un strat de Finish Kare 108AS Top Kote Dressing.



Iar dupa vreo 7 ore de munca, masina arata cam asa...















solmar
Dupa ce-am vazut pozele ... in sinea mea mi-am zis: Fereasca sfantu sa semnezi un contract cu Ovidiu si sa nu te uiti la exceptiile scrise cu litere mici in josul paginii!! Ca te-ai fript pe viata! whistling.gif
Fereasca sfantu deasemenea sa mananci ceva in masina lui Ovidiu si sa faci firimituri!
OvidiuH
QUOTE (solmar @ Oct 21 2012, 03:55 PM) *
Dupa ce-am vazut pozele ... in sinea mea mi-am zis: Fereasca sfantu sa semnezi un contract cu Ovidiu si sa nu te uiti la exceptiile scrise cu litere mici in josul paginii!! Ca te-ai fript pe viata! whistling.gif

Mai ceva ca la banca... teehee.gif
22nst
Bravo!

Sincere felicitari!
OvidiuH
Desi timpul liber este tot mai redus de cand cu atributiile de proaspat tatic, am zis sa va prezint probabil ultima lucrare pe care mai am timp sa o fac anul asta. Este vorba de o Mazda 6 ce are putin peste 4 ani vechime, modelul pre-facelift. Conditiile de lucru nu au prea fost deloc prielnice, aproximativ 11-12 grade, ceata dimineata si umezeala cat cuprinde. Lucrarea a fost facuta pe parcursul a doua zile.



Cand a ajuns la mine, masina arata cam asa...























In general defecte obisnuite, dar si ceva semne de contaminare severa.







Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam, Mafra Supermafrasol
Spalare - Meguiar's Gold Class, Flux Lavasciuga, manusa blana Meguiar's, Huge Fluffy Drying Towel
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, Bilt Hamber Regular
Corectie – Meguiar’s D151 Paint Reconditioning Cream, Meguiar's #80 Speed Glaze, pad portocaliu Lake Country Hydrotech, pad rosu Lake Country Hydrotech, pad albastru Scholl
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Einszett Glas Polish, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Collinite 476s, Einszett Hart Glanz
Dressinguri – Finish Kare 108AS Top Kote

Jantele ai anvelopele au fost spalate cu SFE si felurite perii...













Spalarea cu Meguiar's Gold Class si o manusa de blana Meguiar's. Aproape ca uitasem cat de bine miroase...







Uscarea a fost facuta cu un prosop Huge Fluffy Drying towel, iar pentru geamuri a fost folosit o laveta waffle Eurow.



Intrucat suprafetele orizontale prezentau o contaminare destul de severa, inainte de a folosi argila am facut doua stergeri cu Einszett Acrysol.



Bitum pe ici pe colo...





A urmat decontaminarea cu Bilt Hamber Regular si apa pe post de lubrifiant. Intrucat temperatura a fost destul de mica, am folosit un termos si mai multe pahare cu apa calda pentru a pastra maleabilitatea argilei si pentru a nu risca zgarieturi suplimentare.



Cam asta am scos de pe suprafetele masinii...











Am consumat cam 50 de grame de argila.

Pentru corectia defectelor am folosit padul portocaliu Lake Country Hydrotech impreuna cu Meguiar’s D151 Paint Reconditioning Cream, iar la final am finisat cu padul rosu Lake Country Hydrotech si Meguiar's #80 Speed Glaze.





Pentru suprafetele inguste am folosit spot padul albastru de la Scholl.



Cateva cadre inainte si dupa...

Inainte...





Dupa...



Inainte...





Dupa...



Inainte...





Dupa...



Niste RDS-uri mai urate...



Cateva 50/50, ceva mai greu de evidentiat din cauza nuantei...











Si final...









Toate suprafetele de plastic si cauciuc au fost tratate cu Finish Kare 108AS Top Kote...







Caroseria a primit doua straturi de Collinite 476s aplicate la interval de doua ore, iar la final a mai urmat un strat de Einszett Hart Glanz.





Geamurile au primit un strat rain repellant de Duragloss 751.



Pentru interior am folosit urmatoarele produse:

Valet Pro APC, Mafra Pulimax si Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner pentru tapiterie, plafon si petele persistente
Sonax Profiline Plastic Cleaner pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Gliptone Leather Cleaner pentru suprafetele de piele
Autosol Metal Polish si Wire Wool pentru pedalierul metalic
Perii, periute, pensule si un teanc de lavete de microfibra
Aspirator cu injectie-extractie Zelmer

Initial situatia arata cam asa...





Tapiteria a fost spalata de doua ori cu Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner.



Dupa prima spalare...



Si dupa a doua spalare...





Pedalierul a fost curatat cu Valet Pro APC...



Iar diferitele zgarieturi si depuneri acumulate au fost indepartate cu Autosol Metal Polish, putin wire wool si o surubelnita cu varf moale de plastic.









Bordul si suprafetele de plastic au fost tratate cu Sonax Profiline Plastic Cleaner...



Suprafetele din piele, respectiv volan si schimbatorul de viteze au fost curatate cu Gliptone Gentle Leather Cleaner...



Geamurile au fost curatate pe interior cu Meguiar's Glass Cleaner...





Dupa toate aceste operatiuni, interiorul arata cam asa...









Iar la finalul celor doua zile de munca, iata si rezultatul final.

















solmar
Pericol! Iti dai seama ca o masina iesita din mainile tale la care proprietarul pune cauciucuri noi si-i da kilometrajul inapoi cu 50 k poate iesi pe piata fara sa dea de banuiala!
bogdandan80
Si eu am avut aceeasi problema cu toate murdariile lipicioase: insecte, grasimi,picaturi de ploaie, incercand prin toate metodele sa scap de ele. Masina mea este de culoare neagra si se vede orice pe ea. Baietii de la spalatoria pe care am inceput s-o frecventez folosesc o spuma activa de lahttp://www.arcalux.ro/produse/solutii-auto/spuma-activa-detalii-produs.html , foarte eficienta, v-o spun din experienta proprie. Intr-adevar trebuie sa ne gandim ca daca vrem rezultate bune, trebuie sa folosim si produse de calitate. Dupa ce o folosesc, imi protejeaza masina de toate impuritatile iar suprafata devine lucioasa si curata.
OvidiuH
Curata bine pentru ca este un produs alcalin (pH = 13,5) pe baza de soda caustica (COMPOZITIE: hidroxid de sodiu 5 – 15 %). Pe termen lung o sa-ti albeasca plasticele si iti va matui ornamentele cromate. Eu unul nu mi-as spala masina cu asa ceva.
OvidiuH
Azi am avut ocazia sa ma joc putin cu ultimul model de Mazda 6. Este vorba de una din primele masini livrate in Romania in acest an, la inceputul lui februarie, in nuanta Blue Reflex. Masina are deci aproximativ o luna si jumatate vechime si a ajuns la mine pentru o pregatire de primavara.

Masina arata initial cam asa...













Am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Karcher K5.20M, lance HD, Bilt Hamber Auto-Foam
Spalare - Britemax Clean Max, manusa blana Meguiar's, prosop Elite Ultra Plush
Decontaminare - Sonax Full Effect, Bilt Hamber Soft Auto Clay
Corectie – Meguiar’s D151 Paint Reconditioning Cream + pad albastru Scholl, Chemical Guys EZ Cream Glaze + pad portocaliu Scholl, masina orbitala DAS6
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Suprafete metalice - Einszett Chrom Pflege
Protectie – Collinite 476s, Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, Optimum Opti-Seal
Dressinguri – Finish Kare 108AS Top Kote

Jantele si anvelopele au fost spalate cu Sonax Full Effect si s-au dovedit neasteptat de contaminate avand in vedere vechimea masinii.







A urmat prespalarea cu Bilt Hamber Auto-Foam...







Clatirea a fost facuta cu Karcherul K5.20M...





A urmat spalarea folosind metoda celor 2 galeti cu samponul Britemax Clean Max si o manusa de blana Meguiar's...





Uscarea a fost facuta cu un prosop Elite Ultra Plush, iar pentru geamuri a fost folosit o laveta waffle Race Glaze.



A urmat decontaminarea cu Bilt Hamber Soft Auto Clay si apa pe post de lubrifiant. Contaminare destul de putina, insa totusi prezenta dupa o luna de iarna.





Cele cateva zgarieturi izolate au fost remediate cu Meguiar’s D151 Paint Reconditioning Cream si un pad albastru Scholl.



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Inainte...





Dupa...



Apoi am folosit Chemical Guys EZ Cream Glaze pe post de paint cleaner impreuna cu padul portocaliu de la Scholl...





Toate suprafetele de plastic si cauciuc au fost tratate cu Finish Kare 108AS Top Kote...





Inainte...



50/50...





Dupa...



Pentru protectia suprafetelor vopsite am folosit Collinite 476s si Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, aplicate intr-un singur strat la interval de 45 de minute. Ambele au fost aplicate manual, folosind un aplicator Scholl Concept Puck hand pad.





Pentru lustruirea si protectia suprafetelor metalice am folosit Einszett Chrom Pflege...



Inainte...





Dupa...





Geamurile au fost curatate cu Meguiar's Glass Cleaner, iar ulterior au primit un strat rain repellant Duragloss #751.



Nu in ultimul rand pe faruri si stopuri am aplicat Optimum Opti-Seal...



Iar la finalul lucrarii, masina arata cam asa...













OvidiuH
Zilele trecute am lucrat pe un Opel Astra H din 2005. O masina cu o nuanta foarte frumoasa de verde metalizat, destul de rara pe strazile noastre, insa pe care cei 8 ani vechime si aproximativ 120.000 km incepusera sa-si arate semnele.

Initial masina arata cam asa...













Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam, Mafra Supermafrasol
Spalare - Meguiar's Gold Class, Flux Lavasciuga, manusa blana Meguiar's
Uscare - prosop Huge Fluffy Drying Towel, laveta waffle Race Glaze One Pass
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, argila Bilt Hamber Regular
Corectie:
- Matrix CP1200 / Kestrel DAS6
- Menzerna FG400, Menzerna PF2300 (3.02), Menzerna SF4000 (106FA), Meguiar's Ultimate Compound
- pad portocaliu Lake Country Hydrotech, pad portocaliu Menzerna, pad galben 3M, pad albastru 3M, spot pad galben Meguiar's, spot pad albastru Scholl, spot pad portocaliu CCS
- Einszett Chrom Pflege
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Autoglym Radiant Wax, Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, Finsh Kare #425 Slick Final Body Shine
Dressinguri – Einszett Kunststoff Intensiv Pflege, Optimum Opti-Bond Gel

Jantele au fost destul de curate, fiind tocmai montate pe masina impreuna cu anvelopele de vara. Totusi am reusit sa mai scot ceva pilitura de fier de pe ele cu Sonax Full Effect.



Masina a fost prespalata cu un mix de Magifoam si Supermafrasol, iar spalarea a fost facuta cu Meguiar's Gold Class, Flux Lavasciuga si o manusa de blana Meguiar's.







Uscarea a fost facuta cu un prosop Huge Fluffy Drying Towel, iar pentru geamuri am folosit laveta waffle Race Glaze One Pass.



Intrucat masina prezenta contaminare destul de severa, inainte de a trece la argila, am facut o stergere cu Einszett Acrysol. A urmat decontaminarea cu argila Bilt Hamber Regular, varianta cea mai abraziva.



Dupa un sfert de capota...



Pe acelasi sfert din nou cu o fata curata...



Plafon...





Portiere...





Urme de gazare, bitum, seva de copac si alte minunatii, fiecare element al masinii avand nevoie de 3 treceri pentru a obtine un rezultat multumitor.

Cu masina spalata si decontaminata, am putut trece la observarea defectelor de pe suprafetele vopsite.

Zgarieturi adanci, in principal urme de gheare...





Holograme...



Panza de paianjen...







Mai multe holograme...



Alte cateva zgarieturi...













Inainte de a incepe corectia zonele expuse au fost protejate cu banda de mascare 3M.



Corectia a fost facuta cu rotativa Matrix CP1200 si o serie de paduri Lake Country, 3M, Meguiar's, Scholl si Menzerna. Combinatia aleasa de polishuri a fost Menzerna FG400, PF2300 (3.02) si SF4000 (106FA).





50/50...





Inainte...





50/50...







Dupa...





50/50...





Inainte...



Dupa...



50/50...









Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...





Corectia obtinuta a fost de aproximativ 85%. Cu o zi in plus la dispozitie as mai fi putut imbunatati rezultatul pe ici pe colo, insa oricum este un pas important inainte fata de starea initiala. Iata si o parte din padurile utilizate...



Zona de sub manere avea niste defecte destul de urate, asa ca am incercat o usoara corectie cu Meguiar's Ultimate Compound si un aplicator galben.

Inainte...



Dupa...



Pragurile au avut nevoie si ele de o usoara cosmetizare. Aceasta a fost facuta cu DAS6 , un spot pad CCS portocaliu si Ultimate Compound.

Inainte...



Dupa...





La final intreaga caroserie a primit un strat de Autoglym Radiant Wax aplicat cu rotativa si un strat de Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax aplicat manual.



Anvelopele au primit 2 straturi de Optimum Opti-Bond Tyre Gel...





Bandourile nu se prezentau nici ele prea grozav, asa ca dupa o stergere cu alcool izopropilic au primit 3 straturi de Einszett Kunststoff Intensiv Pflege. Aceeasi solutie a fost aplicata si pe cadrul de plastic din zona stergatoarelor, dar si pe carcasa oglinzilor.









Geamurile au primit un strat de Duragloss #751 Rain Repel...



Iar zonele cromate au fost tratate cu Einszett Chrom Pflege pentru un plus de luciu...



La final, inainte de predare intreaga masina a primit inca un strat de Finsh Kare #425 Slick Final Body Shine, un produs cu niste calitati optice deosebite si cu un efect antistatic notabil.



A urmat interiorul, unde situatia arata la inceput cam asa...









Pentru interior am folosit urmatoarele produse:

Aspirator cu injectie-extractie Zelmer
Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner, Valet Pro APC si Mafra Pulimax pentru tapiterie, plafon si mocheta
Sonax Profiline Plastic Cleaner pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Prima Nero pe post de dressing pentru plastice si chedere
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Gliptone Leather Cleaner pentru suprafetele de piele
Einszett Acrysol pentru balamale si portiere
Perii, periute, pensule si un teanc de lavete de microfibra

Tapiteria a fost spalata in 3 etapte cu ajutorul aspiratorului Zelmer. Prima a fost facuta cu Mafra Pulimax diluat 1:10, pentru un plus de putere, iar urmatoarele doua cu Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner diluat 1:40. La final, pe fiecare suprafata am facut 2 clatiri.





Un 50/50 dupa prima spalare (scaunul din plan apropiat este cel curatat dupa cum cred ca se observa)...







Dupa a doua spalare...



Si dupa a treia...



Bancheta din spate...



Combinatia folosita la interior...



Zonele mai murdare au fost curatate mai intai cu Valet Pro APC...





Iar apoi a fost aplicat un strat de Prima Nero...













Tot Prima Nero am folosit si pentru chedere si rama geamurilor...







Volanul si schimbatorul au fost curatate cu Gliptone Gentle Leather Cleaner...



Dupa un sfert de volan (o mica parte este si transfer de culoare)...



50/50...



Dupa...





Balamalele si portierele au fost curatate de petele de vaselina cu Einszett Acrysol, iar la final am aplicat Mafra Lubrimax pentru o functionare optima...





Iar dupa 20 de ore de munca impartite pe parcursul a 2 zile, iata si rezultatul final...































mircanu



Esti artist. De ce nu iti faci firma de detailing auto?
OvidiuH
Am alt domeniu de activitate. Lucrez in timpul liber pe baza de recomandari.
solmar
Jos palaria! N-as avea in veci rabdarea si migala ta! Masina mea nici noua n-a fost asa bibilita.
OvidiuH
Mazda 3 MPS este una din masinutele mele preferate. Agila, nervoasa, simpatica, cu un design vesel avand in vedere motorizarea de sub capota. Recent am avut ocazia sa-i fac un detailing unui model din 2008, intr-o frumoasa nuanta de rosu aprins, cu nu mai putin de 290 de caluti la dispozitie.

Cand a ajuns la mine masina arata cam asa...







Bine intretinuta pentru anii sai, cu niste jante foarte frumoase, insa cu potential optic inca neexploatat.

Am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Karcher K5.20M, lance HD, Valet Pro PH Neutral Snow Foam
Spalare - Britemax Clean Max, manusa blana Meguiar's, burete microfibra
Uscare - prosop Huge Fluffy Drying Towel, laveta waffle Race Glaze One Pass
Decontaminare - Valet Pro Bilberry, Sonax Full Effect, Einszett Acrysol, Bilt Hamber Regular
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Suprafete metalice - Einszett Chrom Pflege + wire wool
Protectie – Chemical Guys EZ Cream Glaze, Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax
Dressinguri – Optimum Opti-Bond Gel
Kestrel DAS6, pad negru Sonus, pad negru Meguiar's

Jantele au fost curatate initial cu Valet Pro Bilberry si un set de perii...







Jantele fiind negre au facut destul de grea depistarea depunerilor feroase. Acestea se simteau insa la deget, asa ca am decis sa dau si un strat de Sonax Full Effect.





A urmat prespalarea cu Valet Pro PH Neutral Snow Foam...

















Spalarea a fost facuta cu samponul Britemax Clean Max, manusa de blana Meguiar's si un burete de microfibra pentru praguri si zona inferioara...



Iar uscarea a fost facuta cu prosopul Huge Fluffy Drying Towel si o laveta waffle Race Glaze One Pass pentru geamuri.



Ulterior masina a fost stearsa pe toate suprafetele vopsite cu Einszett Acrysol, avand o contaminare destul de severa.

Bitum...







Tot bitum...





Inainte...



Dupa...





Decontaminarea a fost facuta cu argila Bilt Hamber Regular...









Intrucat masina prezenta multiple urme de la pietricele si ciobituri de prin parcare si de pe drumuri, am folosit un kit de retus Mazda, pentru a remedia partial problema.



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Evacuarea avea si ea niste depuneri grosiere foarte urate, astfel incat am folosit Einszett Chrom Pflege si wire wool #00 pentru a-i reda luciul.



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Final...



Anvelopele au primit 2 straturi de Optimum Opti-Bond Tyre Gel..







Pentru protectia supraferelor vopsite am folosit Chemical Guys EZ Cream Glaze si Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax in dublu strat. Ambele produse au fost aplicate cu orbitala, folosind doua spot paduri Sonus si Meguiar's.



Iar la finalul celor 8 ore de munca, masina arata cam asa...

















James Kilowatt
Nebunie... musai sa trec o data pe la tine... asa, sa zicem inainte sa vand masina smile.gif

Sunt curios, exista vreo solutie DIY pentru remediat zgarieturile jantelor? Sau trebuie musai ceva profi gen sablare?
OvidiuH
Depinde cat de adanci sunt, daca sunt trecute de lac, nu ai alta solutie decat sablarea.
AlexTM
Poate ca scrie pe paginile anterioare, dar mi-e groaza sa le parcurg fiindca se incarca foarte incet: exista solutii pentru inlaturarea abtibildurilor vechi de pe geam sau tabla?
"Vignetten remover" sau asa ceva smile.gif
Am una pe parbriz de care am uitat si acum nu mai iese nicicum. S-a macinat ea putin, dar restul rezista ca si coafura.
La fel una afara pe tabla.
OvidiuH
Incearca Einszett Acrysol sau Mafra Decaflash.
James Kilowatt
Apropo, si eu am problema asta, ma dispera vignetele astea. si elvetienii de exmpul insista sa le lipesti pe geam, probabil ca sa fie sigur ca nu le revinzi, nu te lasa doar sa le fixezi altfel.

Am un tip: Inainte sa lipiti vigneta pe geam, lipiti-o de 3-4 ori pe haine. Agata praf si scame... insa apoi se va dezlipi mult mai usor de pe geam.

@Ovidiu
O sa fac poze cu pacientii (jantele) ca sa imi spui daca se mai poate face ceva cu smacuri sau trebuie chestii hardcore
OvidiuH
Se ia usor adezivul ala cu o solutie dedicata, nu trebuie sa va faceti griji. E mai bine sa puneti doar adeziv decat combinatia adeziv + scame. smile.gif
Titi1988
eu le-am dat usor jos cu ma-fra decaflash ( pentru indepartare bitum)
mihaimilk
Am dat pielea cu Chemical Guys Liquid Leather Conditioner & Cleaner si acum se vad mult mai multe urme pe piele... Cu ce contitioner sa dau sa dispara?


OvidiuH
Alea par sa fie zgarieturi in suprafata pielii, nu urme, probabil de la haine, capse si alte chestii ascutite. Le poti remedia doar la un specialist de reconditionari (trebuie aplicat un produs dupa codul de culoare al pielii din masina).
mihaimilk
Asa am crezut si eu, dar am aplicat azi AutoGlym Leather Care cumparata local si rezultatele mi se par f bune...






Erori ce poate le-am facut initial:
- aplicatorul se poate sa fi fost un pic prea abraziv, chiar daca era special pt Leather cleaner...
- n-ar fi trebuit sa apas pe aplicator, doar sa ... circulez smile.gif
- poate am folosit ceva mai mult produs decat recomandat... vine cu un cap spray dar nu l-am folosit...


In fine, criza evitata... deocamdata smile.gif

PS nu e reclama la AutoGlym, cred ca o imbunatatire s-ar fi vazut si prin polishare cu o microfibra fara crema...
OvidiuH
Zgarieturile par sa fie tot acolo, doar le-ai mascat cu solutia folosita.
mihaimilk
E doar leather treatment, nu vopsea sau altceva... Eu sunt multumit de cum arata, fata de cum aratau...
OvidiuH
Avensis T250, model produs intre 2003 si 2008, este una dintre cele mai populare si fiabile masini din istoria Toyota. O masina robusta, sobra si confortabila. Modelul de fata este unul dintre ultimele dinaintea faceliftului, in nuanta ash grey (ca si Aurisul meu), si a ajuns la mine pentru o reimprospatare la exterior.

Asa arata masina cand a ajuns la mine...









O masina bine intretinuta, cu un proprietar grijuliu, insa cu ceva RDS-uri, pete de calcar intrate in lac si urme de prin parcari si de pe sosele.

Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam, Mafra Supermafrasol
Spalare - Meguiar's Gold Class, manusa microfibra
Uscare - prosop Huge Fluffy Drying Towel, laveta waffle Race Glaze One Pass
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, argila Bilt Hamber Regular
Corectie:
- Matrix CP1200
- Menzerna FG400, Menzerna PF2500 (203S), Meguiar's Ultimate Compound
- pad galben Lake Country CCS, pad galben 3M, pad albastru 3M, spot pad galben Meguiar's, spot pad galben Sonus, spot pad portocaliu Lake Country CCS
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Autoglym Radiant Wax, Optimum Opti-Seal
Dressinguri – Einszett Kunststoff Intensiv Pflege, Optimum Opti-Bond Gel

Am inceput prin a curata jantele cu Sonax Full Effect...









Prespalarea a fost facuta cu Autobrite Magifoam si Mafra Supermafrasol, iar spalarea cu Meguiar's Gold Class si o manusa de microfibra (de mentionat ca a fost una dintre putinele masini ce a ajuns la mine cu ceara pe ea).





Uscarea a fost facuta cu un prosop Huge Fluffy Drying Towel, pentru geamuri am folosit laveta waffle Race Glaze One Pass, iar apoi a urmat decontaminarea cu Bilt Hamber Regular.













Proprietarul nu a dorit o corectie masiva, intrucat intentioneaza sa pastreze masina ani buni de acum incolo, astfel incat am incercat sa aleg variantele sele mai usoare pentru a ajunge la rezultatul dorit.



Corectia a fost facuta cu rotativa Matrix CP1200 si o serie de paduri Lake Country, 3M, Meguiar's si Sonus. Combinatia aleasa de polishuri a fost Menzerna FG400, PF2500 (203S) si Autolgym Radiant Wax pentru finisaj. Cand temperaturile exterioare au fost foarte ridicate am apelat si la Ultimate Compound, un produs ce isi mentine foarte bine proprietatile si in conditii mai dificile.

Cateva cadre inainte si dupa...

























Pe panourile verticale am lucrat indeosebi cu spot padul galben de la Meguiar's...









Niste defecte mai severe...











Anumite ciobituri au fost rezolvate partial cu un kit de retus original...

















Inca niste 50/50...

























Si stopurile au avut nevoie de putina atentie. Am folosit UC si padul galben Sonus...









Protectia a fost asigurata de 2 straturi de Optimum Opti-Seal...



Iar pentru geamuri am folosit Duragloss #751 Rain Repel...



La finalul celor doua zile de munca, masina arata asa.



















OvidiuH
Sezonul de pregatire al masinilor suparate a continuat de curand cu un VW Golf VI R din 2011. Masina are nuanta candywhite, jante Team Dynamics ce vor fi in curand inlocuite de niste OZ Ultraleggera si un motor a carui putere a fost dusa pe la aproximativ 370 CP.

Masina urmeaza sa ajunga la intalnirea grupului VAG de la Worthersee, Austria, undeva la mijlocul lunii mai, motiv pentru care trebuia pregatita ca atare.

Iata si o imagine de anul trecut...



Initial masina arata asa.















Fiind aproape noua, nu s-a dorit o interventie serioasa, ci doar o pregatire temeinica constituita din spalare, decontaminare, usoara corectie intr-un singur pas si protectie.

Am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Karcher K5.20M, lance HD, Valet Pro PH Neutral Snow Foam
Spalare - Maxi Suds, manusa blana Meguiar's
Uscare - prosop Elite Ultra Plush, laveta waffle Race Glaze One Pass
Decontaminare - Sonax Full Effect, Einszett Acrysol, Bilt Hamber Soft Autoclay, Bilt Hamber Surfex HD
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Suprafete metalice - Einszett Chrom Pflege + wire wool
Corectie - Kestrel DAS6, Meguiar's D151 Paint Reconditioning Cream, pad portocaliu si galben Menzerna
Protectie – Prima Amigo, Prima Epic Wax
Dressinguri – Optimum Opti-Bond Gel, Einszett Kunstoff Intensive Pflege
Altele - Mafra Lubrimax

In primul rand jantele au fost spalate cu Sonax Full Effect si o serie de perii...







Prespalarea a fost facuta cu spuma Valet Pro PH Neutral Snow Foam...







Dupa clatire a urmat spalarea cu metoda celor doua galeti cu samponul Maxi Suds si o manusa de blana Meguiar's...



Pentru cei ce inca nu cred in utilitatea spalarii dupa prespalare, iata ce a ramas in galeata de clatire la final...



Balamalele au fost curatate cu Bilt Hamber Surfex HD si o pensula, iar la final au fost gresate cu Mafra Lubrimax...



Bitumul a fost inlaturat cu Einszett Acrysol...





Decontaminarea a continuat cu argila Bilt Hamber Soft...





Putinele defecte au fost inlaturate cu orbitala DAS6, Meguiar's D151 Paint Reconditioning Cream si un pad portocaliu Menzerna. Pentru restul zonelor am folosit padul galben de finish tot de la Menzerna.



Cel mai mult am avut de furca cu niste pete de gainat, vreo 4 la numar, ce ajunsesera sa sape in lac...



Si dupa cateva treceri...



Protectia a fost asigurata de duo-ul de la Prima, constituit din glaze-ul Amigo si ceara Epic Wax.



Putin efect hidrofob de pe bara spate...



Chederele si plasticele exterioare au primit un strat de Einszett Kunstoff Intensive Pflege.



Inainte...



50/50...





Final...



Evacuarile au fost curatate cu Einszett Chrom Pflege si niste wire wool...



Iar diferitele ciobituri din vopsea au fost remediate cu un kit original VW...







La finalul zilei, masina arata cam asa...



















Gata pregatita de drum pentru intalnirea pasionatilor VAG. smile.gif
iHondafan
waw!!! thumbsup.gif
OvidiuH
In urma cu cateva saptamani am avut de furca cu o Mazda 3 din 2008. Proprietarul este unul atent cu masina, insa, fiind luata la mana a doua, putem spune ca vazuse si zile mai bune.

Initial masina a ajuns la mine asa...







Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam, Mafra Supermafrasol, Valet Pro APC
Spalare - Maxi Suds, manusa blana Meguiar's
Uscare - prosop Cobra Deluxe Super Plush XL
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, argila Bilt Hamber Regular
Corectie:
- Matrix CP1200 / Kestrel DAS6
- Meguiar's Ultimate Compound, Meguiar's D151 Paint Reconditioning Cream, Menzerna SF4000 (106FA)
- pad portocaliu Lake Country Hydrotech, pad galben 3M, pad albastru 3M, spot pad galben Meguiar's, spot pad negru Meguiar's
- Einszett Chrom Pflege
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax
Dressinguri – Einszett Kunststoff Intensiv Pflege, Optimum Opti-Bond Gel

Am inceput prin curatarea jantelor cu Sonax Full Effect...





Inainte de prespalare am aplicat cu un pulverizator un mix de Mafra Supermafrasol si Valet Pro APC, masina avand urme de mizerie grosiera, insecte si gainat uscat samd.





A urmat spalarea cu Magifoam si apoi 2BM cu Maxi Suds in rolul principal si o manusa de blana.



Am trecut apoi la observarea defectelor...













Zgarieturi adanci severe, panza de paianjen, urme de crengi si gheare de animal, gainat patruns dincolo de lac, semne de gazare samd. Un adevarat amalgam de bunatati.

Inainte de corectie am facut o stergere cu Acrysol, iar pentru decontaminare am folosit argila Bilt Hamber Regular.













Intrucat lucrarea a trebuit facuta intr-un interval scurt de timp (o zi si jumatate), am pornit de la inceput de la premiza ca nu va putea fi facuta o corectie completa a defectelor. In mare parte am lucrat in 2 pasi. Pentru taiere am lucrat cu rotativa Ultimate Compound si D151 Paint Reconditioning Cream, iar pentru finisare am lucrat cu orbitala si Menzerna 106FA. De ce finishul cu orbitala ? Pentru ca oricat am incercat cu rotativa pe masina (neagra, lac moale) ramaneau usoare urme de holograme, chiar si cu padul albastru 3M lucrat la 700 rpm. Ca sa fie treaba si mai buna, mi-a cedat si lampa de la proiector in timpul lucrarii.



Iata cateva cadre inainte si dupa.

Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Inainte...





Dupa...



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Satisfacator as spune, insa cu loc de mai bine. Din pacate au fost destule defecte trecute de lac, chiar si pana la grund, inclusiv doua pete de gainat ce nu au iesit complet nici macar cu FCP.

La final masina a primit doua straturi de Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow wax. Anvelopele au fost tratate cu Optimum Opti-Bond Tyre Gel, plasticele cu Einszett Kunstoff Intensive Pflege, evacuarea cu Einszett Chrom Pflege, iar geamurile cu Duragloss #751.

Iar masina se prezenta dupa cum urmeaza.











Si cateva cadre cu masina la inceputul si sfarsitul lucrarii.











James Kilowatt
Arata bine, probabil proprietarul n-a mai vazut-o asa de cand era noua.

Vreau si eu un sfat: am facut rost de un aspirator cu injectie extractie santoemma sabrina. Apa e pulverizata la 4 bari, 1.5l/min iar depresiunea aspiratorului e cred de 0.3 bari.
Intrebarea e, care ar fi cel cel mai bun produs pentru spalarea banchetelor (textile, nu din piele)? Sunt destul de jegoase, cu pete vechi din substante neidentificate, multumita dracoaicei. Trebuie folosita eventual o spuma + perie si apoi dracovenia cu injectie-extractie, eventual cu alt detergent?
OvidiuH
Nu folosi perii pentru ca o sa scamosezi scaunele. Foloseste un detergent dedicat pentru un aparat cu injectie-extractie. Eu folosesc Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner si Mafra Pulimax.
AlexTM
Iar de frecat, cu o carpa?
OvidiuH
La injectie extractie nu e nevoie sa freci. Doar lasi solutia sa actioneze vreun minut.
Daca lucrezi manual, poti folosi lavete de microfibra.
James Kilowatt
Ok, danke! O sa incerc sa gasesc prin magazine smacurile de care spuneai, si va tin la curent cu rezultatele. As face asta intr-o zi ceva mai calda si fara ploaie, ca sa pot lasa geamurile deschise sa se usuce. Acum sunt 8 grade si ploua...
OvidiuH
Nu uda scaunele excesiv, nu e nevoie sa le imbibi cu solutie. Iar la final neaparat sa le clatesti cu apa curata, ca sa nu ramana pete.
iHondafan
Ovidiu, cat iti ia sa bibilesti o masina din aia?
OvidiuH
Depinde de lucrare, de dimensiunea si starea masinii. O cosmetizare simpla dureaza in jur de 8 ore, una ce cuprinde si corectia defectelor in jur de 25 de ore, iar un detailing exterior-interior complet undeva in jur de 35 de ore.
James Kilowatt
O saptamana, dupa standardele frantuzesti ninja.gif
OvidiuH
Monovolumele nu s-au numarat niciodata printre preferatele mele, insa sunt masini extrem de polivalente si cu niste calitati incontestabile dpdv al spatiului si modularitatii. Modelul de fata, Opel Zafira, a fost cumparat in 2005, iar in tot acest interval a fost folosit pe post de masina "de munca", motiv pentru care 8 ani mai tarziu avea nevoie de o reconditionare interioara si exterioara.

Masina are nuanta albastru inchis nemetalizat, iar cand a ajuns la mine, arata cam asa...























Pentru interior am folosit urmatoarele produse:

Aspirator cu injectie-extractie Zelmer 919 ST
Valet Pro APC si Mafra Pulimax pentru tapiterie, plafon si mocheta
Einszett Cockpit Premium pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Einszett Tiefenpfleger pe post de dressing pentru plastice si chedere
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Gliptone Leather Cleaner pentru suprafetele de piele
Einszett Acrysol pentru balamale si portiere
Perii, periute, pensule si un teanc de lavete de microfibra

Tapiteria a fost spalata in 4 etapte cu ajutorul aspiratorului Zelmer. Am folosit Mafra Pulimax diluat 1:10, iar la final pe fiecare suprafata s-au facut 2 clatiri.





Initial...



50/50



Final...



Covorasele au fost curatate cu Valet Pro APC...



Volanul si schimbatorul au fost curatate cu Gliptone Leather Cleaner. Pentru bord si si suprafetele din plastic am folosit Einszett Cockpit Premium, iar chederele au fost revigorate putin cu Einszett Tiefenpfleger. Nu in ultimul rand fetele din material textil de pe usi au fost curatate tot cu Mafra Pulimax diluat 1:15.

Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam, Mafra Supermafrasol
Spalare - Britemax Cleanmax, manusa blana Meguiar's
Uscare - prosop Huge Fluffy Drying Towel, laveta waffle Race Glaze One Pass
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, argila Bilt Hamber Regular
Corectie:
- Flex PE 14-2 150
- Meguiar's Ultimate Compound, Menzerna 106FA
- pad galben Lake Country CCS, pad portocaliul Lake Country CCS, pad verde Uber Detailer's Domain, pad alb Lake Country CCS
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, Sonax Brilliant Shine Detailer
Dressinguri – Einszett Tiefenpfleger, Finish Kare 108AS Top Kote

Nivelul de contaminare al masinii din cateva zone...







Formula folosita pentru a aborda majoritatea defectelor...



Cateva cadre 50/50 de pe parcursul lucrarii...











































Dupa...







Inca niste cadre 50/50...







Noua jucarie folosita pentru lucrare...





Am incercat sa cosmetizez si o parte din defectele severe trecute de vopsea...







Inainte...





Dupa...





Iar la finalul lucrarii, masina se prezenta in felul urmator...























iHondafan
super meserias... 2 zile/16-20 ore de munca?

cum facem sa te aduc peste balta?
OvidiuH
QUOTE (iHondafan @ Jun 2 2013, 09:20 PM) *
super meserias... 2 zile/16-20 ore de munca?

cum facem sa te aduc peste balta?

smile.gif
OvidiuH
Recent am pregatit un Land Cruiser LC150 proaspat achiztionat. Un adevarat mastodont indiferent din ce parte ar fi vazut. Masina a ajuns la mine pentru un detailing general si pregatirea cu noul sistem Toyota ProTect. I-am sugerat proprietarului sa nu-i lase pe cei de la reprezentata sa spele masina, astfel ca prima cosmetizare i-am facut-o eu.

Produse folosite:
Jante - Valet Pro Bilberry
Prespalare - Karcher K5.20M, lance HD, Valet Pro PH Neutral Snow Foam
Spalare - Chemical Guys Maxi Suds, manusa blana Meguiar's
Uscare - prosop Cobra Deluxe Super Plush XL, prosop Huge Fluffy Drying towel, laveta waffle Race Glaze One Pass
Decontaminare/degresare - Einszett Acrysol, Einszett Metallic PolishWax
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Toyota ProTect Long Life Body Protector system
Dressinguri – Einszett Tiefenpfleger, Prima Nero
Bord, plastice - Einszett Cockpit Premium
Altele - Valet Pro APC

Initial masina a fost spalata cu Valet Pro PH Neutral Snow Foam si Chemical Guys Maxi Suds, iar jantele cu Valet Pro Bilberry.









Dupa uscarea cu prosopul Cobra, am trecut la pregatirea pentru aplicarea protectiei. Diferitele urme de contaminanti, insecte si adeziv au fost indepartate cu Einszett Metallic PolishWax, un paint cleaner foarte bun pentru acest scop, iar ulterior s-a facut o trecere pe toate suprafetele cu Einszett Acrysol.

A urmat aplicarea protectie, si anume noul sistem Toyota ProTect Long Life Body Protector.





Dupa descriere, nu mi-am dat seama exact in ce categorie ar trebui incadrat (sealant, nanoprotectie, body wrap), insa pe site-ul Toyota mentioneaza urmatoarele:

- Toyota ProTect nu este o ceara traditionala sau un etansant polimeric avansat.
- Toyota ProTect este o tehnologie noua, ce formeazã o legatura moleculara cu vopseaua masinii, sigiland-o practic: puternic si durabil.
- Formeaza o pelicula ceramica dura, ce fuzioneaza cu vopseaua
- Tehnologia a fost dezvoltata pentru prima data de catre NASA (National Aeronautics and Space Administration) pentru a proteja satelitii si antenele parabolice.

Nu prea m-a lamurit nici descrierea, asa ca am deschis ambalajul sa vedem cu ce avem de-a face de fapt.





In interior sunt doua recipiente de 80 de ml, unul cu protectia propriu-zisa si altul cu un intaritor ce trebuie aplicat ulterior. Mai sunt de asemenea 3 lavete de microfibra marca Exel, de buna calitate, una alba cu fir scurt asemanatoare cu cele pentru ochelari, si doua cu fir lung. Pe langa cele doua recipiente si cele trei lavete mai sunt si instructiunile de utilizare.





Aplicarea se face in trei pasi, si anume:
1. Folosind laveta cu fir scurt se aplica solutia de baza care ulterior trebuie lasata sa se usuce (pe ambalaj mentioneaza 10 minute, eu estimez ca am lasat-o cam 25-30).
2. Folosind laveta galbena umezita cu apa, se aplica intaritorul.
3. Folosind laveta gri se face stergerea finala.

Mentionez ca solutia a fost aplicata pe absolut toate suprafetele vopsite, geamuri, cu exceptia parbrizului, si jante. Aplicarea e relativ laborioasa, din cauza multiplelor etape, insa treaba merge destul de lejer cu putina rabdare.

Parbrizul a primit un strat de Duragloss #751 Rain Repel, bordul si plasticele superioare au fost tratate cu Einszett Cockpit Premium, iar celelalte plastice cu Prima Nero. Stalpii si pragurile au fost curatate cu Valet Pro APC, iar la final toate plasticele exterioare au primit un strat de Einszett Tiefenpfleger.

La finalul lucrarii masina arata cam asa...

























Despre durabilitatea acestui tip de protectie o sa va tin la curent, intrucat masina va ajunge periodic la mine pentru intretinere. Prin amablitatea proprietarului o sa testez si eu sistemul pe Auris. Daca o sa tina cateva luni sau 5 ani cum se mentioneaza in specificatii, o sa va spun ulterior.
OvidiuH
Model: Toyota Avensis D-CAT
An: 2009
Culoare: negru metalizat, interior piele greige
Timp de lucru: 28 de ore

Masina a ajuns la mine dupa o trecere pe la spalatorie, deci teoretic destul de curata. Iata cum arata initial...





















Urme severe de matuire, zgarieturi adanci pe aproape toate suprafetele, oxidare, pete patrunse in lac, urme de gazare, ce mai, un adevarat dex al defectelor.

Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam, Mafra Supermafrasol
Spalare - Britemax Cleanmax, manusa microfibra
Uscare - prosop Huge Fluffy Drying Towel, laveta waffle Race Glaze One Pass
Decontaminare - Einszett Acrysol, Einszett Colourtec, CarPro IronX Paste, argila Bilt Hamber Regular
Corectie:
- Flex PE 14-2 150
- Menzerna FG400, Einszett Pasta Intensive, Einszett Hochglanz, Meguiar's PlastX
- pad galben Lake Country CCS, pad portocaliul Lake Country CCS, pad galben 3M, pad albastru 3M, pad galben Sonus, pad galben Meguiar's, aplicator Sonus
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, Sonax Brilliant Shine Detailer
Dressinguri – Finish Kare 108AS Top Kote, Mafra Diamantplast

Jantele au fost spalate cu Einszett Colourtec...















Fiind deosebit de contaminate, a mai fost nevoie de o trecere...





Si pentru ca tot nu am reusit sa-i dau complet de cap, am folosit si CarPro IronX Paste...







A urmat decontaminarea jantelor cu Bilt Hamber Regular...



Si putin luciu de final...



A urmat prespalarea cu Magifoam si 2BM cu Britemax Cleanmax si o manusa de microfibra...



Am facut o trecere cu Acrysol pe toate suprafetele, iar apoi am decontaminat tot cu Bilt Hamber Regular...



Initial...



Dupa...









Trecand la partea de corectie, iata alte defecte ce mi-au dat de furca...











Zonele expuse au fost protejate cu banda 3M...



Combinatia folosita pe majoritatea panourilor...



Un mic 50/50 de inceput...



Inainte...



50/50...













De la gri la negru...





Alte 50/50...









De la mat la clar...





Inainte...







50/50...





Dupa...





Inainte...





Dupa...





Inainte...





50/50...



Dupa...















Inainte...











50/50...















Dupa...















Farurile si stopurile au fost reconditionate cu Meguiar's PlastX...







Zgarieturile de la manerele usilor au fost cosmetizate cu FG400 si un aplicator Sonus...







La final am aplicat Finish Kare 108AS Top Kote pe post de dressing pentru plastice si anvelope, iar Mafra Diamantplast pentru carenajele rotilor. Protectia caroseriei a fost asigurata de Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, iar pe geamuri de Duragloss #751.

Pentru interior am folosit urmatoarele produse:

Aspirator cu injectie-extractie Zelmer 919 ST
Gliptone Leather Cleaner / Gliptone Leather Conditioner pentru suprafetele de piele
Mafra Pulimax pentru plafon si mocheta
Einszett Cockpit Premium pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Prima Nero pe post de dressing pentru plastice si chedere
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Einszett Acrysol pentru balamale si portiere
Perii, periute, pensule si un teanc de lavete de microfibra

Initial interiorul arata in felul urmator...













Pielea a fost tratata cu setul Gliptone...



Pielea a fost initial curatata cu o laveta umeda, am aplicat Leather Cleanerul si am frecat usor cu o perie moale, am lasat solutia sa actioneze aproximativ 15 minute pe fiecare suprafata, am sters cu o alta laveta umeda, iar dupa ce suprafata s-a uscat, au fost aplicate doua straturi de Leather Conditioner.

Cateva cadre 50/50 de pe parcursul tratamentului...









Final...







Inainte...



Pe parcursul aplicarii...



Dupa...



Cateva cadre cu interiorul la final...

















Iar la finalul celor doua zile de munca, iata si cateva cadre de final...





























This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.