Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Exterior
Pages: 1, 2, 3, 4
Legionaru'
CITAT(vio @ Oct 4 2008, 06:11 AM) *
. a aparut si gama Nano de la turtle wax


Sonax are demult gama Nano! whistling.gif
Alex-F1
QUOTE (OvidiuH @ Oct 3 2008, 10:49 AM) *
Și motorul pe unde mai trage aerul ? Chiar nu văd utilitatea.


Stai linistit, ca au decupaje in dreptul gurilor de aerisire.... teehee.gif Am vazut si io la viata mea cateva masini cu husa de aia, dar toate in mers, deci n-am putut sa studiez una indeaproape....ce sa zic?.....estetic e ca porcu, dar practic is convins ca ajuta....si mie mi-ar place sa n-am punctulete de vopsea sarita pe botul masinii, dar totusi, de dragul aspectului, mai bine m-as lipsi de asa o husa!!! Un compromis ar fi pe o masina neagra....husa e neagra.....deci n-ar fi asa batator la ochi! ninja.gif Desi cred ca am vazut si la culoarea masinii.....parca ceva rosu si un bej, chiar m-am minunat, ca pana atunci numa negre vazusem si io.... La folia transparenta aplicata pe bot e o alta problema: diferitele "impuritati" dure care izbesc cu viteza fata masinii, vor face mici gaurele in folie, prin care va intra apa si praful si incet, incet vor avansa in jurul gaurii, folia se va dezlipi acolo si va rezulta un aspect care va necesita dezlipirea foliei....si apoi distractie maxima la curatat lipiciul.... whistling.gif
adrian_flavius
Multam de interventii, guys...deci nu prea se gaseste asa ceva in Romanika, ceea ce inseamna ca o sa spun pas...asta e, traim cu vopseaua ecologica Toyota...aseara m-au sunat sa ma intrebe daca sunt multumit de service-ul de la Pitesti (revizia de acum vreo cateva saptamani...)...le-am spus ca eu sunt multumit...cand a venit vorba de masina, le-am spus ca sunt multumit...m-au intrebat si de aspectele mai putin placute, asa ca le-am servit urmatoarele chestii:

1. vopsea ecologica slaba, foarte sensibila
2. parbriz laminat foarte sensibil - chiar i-am spus vocii blonde de la telefon ca eu cred ca pana la prima aniversare voi schimba inca un parbriz - pe langa cel deja schimbat o data...
3. lumini/becuri foarte slabe (cele in standard)

In rest, vreau ca w/e viitor s-o ceruiesc cu ceva ceara solida...da' inca nu am cumparat nimic...am vazut prin super-market-uri si Sonax, si Turtle Wax...Mafra nu am vazut...recomandati-mi ceva bun, sa tina la frig...
vio
CITAT(Legionaru' @ Oct 28 2008, 12:40 AM) *
CITAT(vio @ Oct 4 2008, 06:11 AM) *
. a aparut si gama Nano de la turtle wax


Sonax are demult gama Nano! whistling.gif

la noi in tzara ma ... gama e de mult ...cand inca nu se inventase Sonax:))
OvidiuH
QUOTE (adrian_flavius @ Oct 29 2008, 09:19 AM) *
In rest, vreau ca w/e viitor s-o ceruiesc cu ceva ceara solida...da' inca nu am cumparat nimic...am vazut prin super-market-uri si Sonax, si Turtle Wax...Mafra nu am vazut...recomandati-mi ceva bun, sa tina la frig...

Vezi si tu pe primele pagini ale topicului. Sunt descrise mai multe produse. Toate tin la frig.
StefanVVTi
QUOTE (vio @ Oct 29 2008, 12:40 PM) *
QUOTE (Legionaru' @ Oct 28 2008, 12:40 AM) *
QUOTE (vio @ Oct 4 2008, 06:11 AM) *
. a aparut si gama Nano de la turtle wax


Sonax are demult gama Nano! whistling.gif

la noi in tzara ma ... gama e de mult ...cand inca nu se inventase Sonax:))
Mutam la Combat?! Sonax vs. Turtle Wax? ... Noi astia cu Mafra suntem pasnici! confused.gif
OvidiuH
Cred ca am ramane repede fara munitie. whistling.gif
StefanVVTi
Pentru plasticul de la interior ce folositi? Materialul din care-i facut bordul la Yaris e destul de pretentios si trebuie sa am grija de fiecare data sa-l sterg cat mai uniform...daca nu, apar pete! dry.gif
OvidiuH
O microfibra e ideala. Nu raman dare. Solutii de curatat sunt multe, cu diferente minore intre ele.
Legionaru'
Fane, da-i cu Clin!
StefanVVTi
Eu luasem servetele umede pentru bord Turtle Wax, dar trebuie sa acoperi uniform toata suprafata ...
OvidiuH
Se termină repede și nu cred că rentează.
OvidiuH
Cred că ai greșit forumul.
krondet
Am cumparat pentru sezonul inghetzat, din magazinul real, un De_icer - spray de 400 ml (ca sa nu mai pun racleta pe geam), pe care scrie in cea mai pura limba germana, cu o eticheta minuscula in limba romana.
azi dimineata cand l-am folosit pentru prima oara, am constatat ca nu pulverizeaza, cu evantai de stropi, ci cu jet spumos. intr-adevar, a dezghetat stratul de gheata de pe parbriz si luneta, dar a trebui sa sterg si sa intind eu lichidul,cu buretele.
ce trebuie sa-i fac...sa dau cu mai multe jeturi spumante, lasand sa se scurga, sau tot manual se sterg geamurile?
22nst
il pui intr-un recipient cu pulverizator evantai (de la clin sau alta chestii de curatat geamuri)
Legionaru'
Vezi ca are o sita inaintea pulverizatorului care se indeparteaza!
vio
azi mi am spalat mashina ,.... dupa ce am ceruit-o de vreo 4 ori in nov azi la spalatorie ceara era la datorie si inca f bine biggrin.gif

dupa asta a urmat operetiunea "sala de operatie"(dupa cum a zis un prieten ca arata mashina pe interior ) cu 2 lavete de microfibra si cu sol siliconica cu efect mat de la Clean-Clean. rezultatul ... acum a iesit din fabrica mashina
StefanVVTi
De cand am luat Yarisul si Corolla a ramas acasa, m-am ocupat mai mult de asta mica si am trecut la produse Turtle Wax(Platinum Series). Sunt o idee mai scumpe, dar merita. Dupa ce in la sfarsitul lui martie am dat cu Protective Extra Gloss, zilele trecute am cumparat Precision Car Wax si azi am aplicat-o. E de munca, in sensul ca trebuie stearsa si ras-stearsa, dar rezultatul este foarte bun!
Azi la spalatorie a zis unul din baieti ca-mi bat joc de el cand l-am rugat sa stearga putin cauciucurile. A luat solutia lor si cand sa dea pe cauciucuri..: "Pai ce rost are, ca-s noi?!". Cred ca le facusem acum ~3 saptamani cu Revitalising Tyre Dressing.
Foarte multumit de aceasta gama de la Turtle Wax.
Pentru bord folosesc aceeasi solutie de care zicea vio. thumbsup.gif

Un fel de pregatire pentru intalnirea de maine...
Rebel
Ok, am observat in timp ca multi nu stiu sa isi spele masina si pentru ca am promis la cativa colegi ca voi face cateva poze cand spal una dintre masini, iata revin cu pozele cu pricina.
In cazul de fata protagonistul este Jaguarul X-type, dealtfel cel mai batran din herghelia proprie.



Tablou de comanda de la spalatorie. In general cheltui cam 20 de parai per masina.
Click to view attachment

Suportii de perete meniti sa tina presurile sau pieile de caprioara. Personal nu mai folosesc piele de caprioara deoarece crapa si nu mai este performanta dupa o anumita peroada; folosesc piele sintetica iar atunci cand imbatraneste cumpar o alta noua iar cea veche intra la intretinere motor...
Spalarea cu presiune a pieii este indicata intrucat inlatura nu numai mizeriile dar si orice fir de nisip care ar putea zgaria masina.

Click to view attachment
Rebel
Spalarea propriu zisa:

1. Prima oara aleg Pre-Soak, Bugs off. In fapt este o presiune mica si cu sampon. Daca nu aveti asa ceva, dati presiune mica si incepeti sa inmuiati jegul depus pe masina. Atat si nimic mai mult.

Click to view attachment

Nu uitati sa deschideti capacul de la benzina. Si acolo trebuie spalat.
Click to view attachment

Dupa ce ati dat roata masinii cel putin o data cu presiune mica, lasati sa se inmoaie praful si jegul.
Click to view attachment

Nu uitati sa ridicati stergatoarele pentru a elimina si jegul depus la baza lor.
Click to view attachment

Masina poate fi spalata si cu manusa speciala si cu burete. Buretele este foarte eficient mai ales la geamuri pentru ca elimina pelicula depusa in timp, insa la caroserie poate deveni din aliat un dusman teribil pentru vopsea daca nu e folosit corect. Eu aici am taiat un burete mare in doua, in primul rand pentru a avea un control tactil cat mai bun. Un burete mai mare nu este necesar, daca este mai mic este mai bine, nu poate cara foarte multe mizerii. Dupa cum se vede, i-am dat si buretelui o pre-inmuiere.
Click to view attachment
Rebel
2. Dupa ce ati contatat ca s-au inmuiat bine mustele de pe capota si bara fata, puteti incepe cu presiune mare. Ideal ar fi sa gasiti un car-wash care poate oferi un washer ce poate "baga" si sampon in acelasi timp. Pentru cei care isi cumpara ceva propriu, am vazut ca multe din comert au deja aceasta functie detinand un rezervor pentru sampon.
Click to view attachment

Toata tehnica in spalarea unei masini este sa incepeti intotdeauna de sus. Nu conteaza la ce operatie sunteti; intotdeauna se incepe de sus intrucat partea de sus este in general cea mai curata. Totodata tot lichidul folosit sus se va scurge in jos contribuind la o mai buna curatare. Asa facem si cu apa, incepem de sus, apoi pe laterale si apoi in jos.
Click to view attachment

Dupa ce am terminat de luat cat mai mult cu putinta cu presiunea mare, trecem inapoi la presiune mica pentru a spala masina cu buretele.
NU FOLOSITI PRESIUNE MARE! VA PUTETI TAIA DEGETELE!

Deci presiune mica si burete. Dupa cum se poate observa in fotografie, jetul de apa este permanent in raza buretelui impingand mizeria dislocata de burete. Nu uitata sa concentrati jetul sub burete.
Click to view attachment

Buretele trebuie clatit IN PERMANENTA!
Click to view attachment

Miscarea este circulara si se face fara apasare. Se poate vedea si in fotografie ca buretele nu este apasat. Singurele arii in care este permisa apasarea sunt geamurile si atat!
Din nou: apa trebuie sa fie mereu prezenta in aria spalarii.
Click to view attachment
Rebel
3. Continuati sa spalati constiincios caroseria dar trebuie sa va opriti la praguri. NU SPALATI INCA PRAGURILE!
Dupa ce am spalat exteriorul, deschidem si luam la rand usile. Stiu ca este usor sa mergeti si pe praguri ca vorba aia "tot sunteti acolo" dar nu este indicat! Odata imbacsit buretele cu noroi si nisip de pe praguri s-ar putea sa aveti supriza sa vedeti ulterior ca v-ati zgariat masina. Rabdare si tutun! smile.gif
Click to view attachment

Dupa ce ati dat roata la toate usile, puteti lua la spalat pragurile interioare.
Ca si restul masinii, si ele trebuiesc mai intai "inmuiate".
Click to view attachment

Din nou, nu apasati, si aici tot vopsea este...
Click to view attachment
Rebel
4. ROTILE
Dupa ce am terminat cu caroseria, trecem la roti. Si ele trebuiesc spalate constiincios. Pentru cei care le spala mai rar si au un strat gros de praf de frane pe ele, nu uitati ca toate produsele chimice care sunt destinate indepartarii acestui praf au un timp de lucru. Fiti siguri ca ati citit bine instructiunile inainte de a proceda la spalare. Daca depasiti timpul sugerat, treceti in extrema cealalta: aceste substante sunt extrem de corozive si va pot ataca rotile. Eu folosesc mai rar acest gen de produse, pentru ca spal masinile regulat si nu prea am murdarie excesiva.
Click to view attachment

Eu personal folosesc la roti bureti de bucatarie care si-au facut treaba in bucatarie dar care mai pot fi folositi. Niciodata nu folosesc partea abraziva si nici nu va recomand (n schimb este buna intrucat ofera o aderenta mai mare la mana). Dupa cum se vede, si cand spal rotile, cu o mana tin jetul de apa catre roti. Asta ma ajuta sa dispersez rapid ceea ce curat.
Click to view attachment
Rebel
Dupa ce am terminat cu rotile si cu pragurile ne intoarcem iarasi la presiune mare incepand de sus si mergand conform regulii in jos.
Click to view attachment

Nu uitati sa pastrati o anumita distanta fata de masina. Insistenta de a curata cu presiunea ceva ce v-a scapat, s-ar putea sa va coste vopseaua. De asemenea oglinzile exterioare trebuiesc clatite de la distanta mare. O presiune prea mare poate exfolia stratul aflat in spatele oglinzii si s-ar putea sa va treziti ca ulterior aveti o sticla chioara...
Click to view attachment
Rebel
5. Clatirea
Ca si operatiile precedente clatirea trebuie facuta de sus in jos. Presiune mare, distanta adecvata si constiinciozitate. Clatirea este foarte importanta, ulterioare urme de sampon ramas pe ici si colo, va vor afecta stergerea masinii, cum arata si nu in ultimul rand vopseaua.
Click to view attachment

Nu uitati rezervorul si clatirea rotilor.
Click to view attachment

Extrem de important este si pasajul rotilor.
Click to view attachment

Dupa pasajul rotilor reveniti la roti. Indicat sa bagati jetul de apa si printre spite.
Click to view attachment

Clatiti din abundenta
Click to view attachment
Rebel
Eu personal clatesc cu presiune mica la sfarsit. Am observat ca aceasta operatie este practic ca o ploaie si nu lasa pete.
Click to view attachment

Totodata ma ajuta sa clatesc oglinzile si sa scot mizeria din spatele lor. Tot cu aceasta presiune curat si sapunul ramas printre usi si stalpi.
Click to view attachment

Ati uitat de praguri si partea inferioara a usilor? Presiunea mica va ajuta sa clatiti fara a compromite interiorul.
Click to view attachment
Rebel
6. Stegerea

Stergerea masinii se face ca toate celelalte etape: de sus in jos.
Fiti absolut convinsi ca pielea este curata, fara urme de nisip sau noroi. Daca accidental ati sters ceva ce nu a fost spalat bine, clatiti pielea inainte de folosire.
Click to view attachment

Click to view attachment

Click to view attachment

Click to view attachment

Dupa exterior, trecem la interior.
Click to view attachment

Nu uitati de usi...
Click to view attachment

... si de chederele lor.
Click to view attachment

iar pragurile, la urma...
Click to view attachment
Click to view attachment
Rebel
7. Interiorul
Dupa ce ati aspirat interiorul puteti sampona usor mocheta pentru a reimprospata aerul din masina si elimina orice pata aparuta in ultima perioada.
Click to view attachment

Eu unul, folosesc un produs excelent de la Turtle si o solutie pe care am capatat-o de la un dealer.
Click to view attachment

Si rezultatul:
Click to view attachment
Click to view attachment

Dupa care pun covorasele de material
Click to view attachment
Click to view attachment

Din pacate, nu am avut timp sa spal motorul. Dar cam asa arata dupa spalarea din aprilie.
Click to view attachment

Si acesta este rezultatul la o masina ce a depasit cu brio 100.000 km, are 5 ani si merge non stop:
Click to view attachment
Click to view attachment

Sper sa ajute...
Rebel
Cam ce folosesc eu...

Pentru spalare exterioara
Click to view attachment

Piei sintetice si carpe de microfibra
Click to view attachment

Pentru geamuri (by the way: dupa ce stergeti geamul, tot ziarul este sfant daca nu vreti sa ramana urme)
Click to view attachment

Pentru jantele de aluminiu
Click to view attachment

Pentru cauciucuri
Click to view attachment
Click to view attachment

Pentru protectie vopsea si nu numai
Click to view attachment

Pentru piele
Click to view attachment

Pentru dash bord si guri de aer
Click to view attachment

Pentru plastic si motor
Click to view attachment

Pentru polishat
Click to view attachment
Click to view attachment
DORU
Un DIY bogat in detalii si explicitari...pt cei din RO, anumite solutii nu sunt de gasit, dar puteti folosi MA-FRA, Sonax, etc
Important este sa respectati etapele descrise, pe cat posibil.
air_wolf
bravo. frumos explicat. thumbsup.gif sinteti norocosi ca aveti asa ceva acolo si puteti sa le spalati voi.
HalbaSus
Foarte frumos tutorialul, atat de frumos ca m-ai facut sa ma pun pe treaba si sa-mi spal masina biggrin.gif Acum, dupa 2 ore si ceva de "practica" am o intrebare: voi cu ce naiba curatati insectele de pe masina ? ca inca mi plina masina de musculite mancatoare de gulash rosu (chestie care se vede excelent de bine pe ALB, pana acum nu am avut niciodata problema insectelor). La spalatoria la care merg eu ies foarte bine, cred ca folosesc spuma activa (oricum baietii lucreaza foarte bine si migalos, cred ca nici daca as sta 4 ore in jurul masinii nu as scoate masina cum o fac ei). Am vazut ca exista in comert tot felul de solutii, dar nu stiu ce eficienta au si in ce masura ataca vopseaua.
Rebel
Halba, eu inmoi bine masina la inceput. Trebuie sa pui putin sampon auto in aria respectiva iar in timp ce se inmoaie poti ajuta cu un burete mic si fin care are spuma sau chiar cu degetul. Nu stiu ce produse aveti voi acolo pentru eliminat mustele, este de preferat sa incerci pe o suprafata mai ferita (spatele usitei de benzina sau un stalp interior de exemplu) ca sa fi sigur ca solutia este buna s nu ataca vopseaua.

De-aia zic eu sa mai si polisati masinile din cand in cand si sa le tratati cu o protectie de vopsea. In acest fel nu se mai lipesc mustele chiar asa de rau.

Eu unul foloseam si detergent lichid de vase gen Palmolive la muste. Nu uita ca menirea lui este sa ia grasimile de pe vase...
Il pui pe un burete si dai fara sa apesi pe masina. Masina trebuie sa fie la umbra si sa o lasi cu spuma pe ea ca sa se inmoaie toate mizeriile. Daca nu s-a dus totul ii mai dai o clatire cu jet slab si iarasi dai o manuta de sampon. Intre timp bei o bere... biggrin.gif
HalbaSus
Am dat cu sampon de masina si cu detergent de vase (PUR, pentru cunoscatori wink.gif ), nu se luau decat cu rugaciuni... nu am vrut sa insist prea mult ca nu vreau sa stric vopseaua (prin frecare asidua + jeturi multe)... Sincer, la cat de bine lipite erau musculitele respective cred ca doar cu benzina le mai indepartai.

P.S: le-am inmuiat, am asteptat, am baut berea... nu cu asta era problema whistling.gif

P.S2: Oricum, in afara musculitelor masina arata absolut impecabil thumbsup.gif
air_wolf
halba, ideea este ca la final sa pui berea pe masina si sa bei detergentul. atunci dispar si musculitele 36182451.gif

poti incerca la metro sau la brico, au turtle wax gramezi si chiar isi face treaba. eu am fost foarte fericit cind am inceput sa le vad si la noi (mai ales cele de interior, pentru ca exteriorul la mine se spala de 2 ori pe an.
Rebel
Halba, ieri am spalat una dintre masini dupa un drum de ~400km facuti in week-end. O groaza de muste pe capota si bumperul fata. Nu au iesit din prima dar la a doua inmuiere si cu un burete fin le-am dat pe toate jos in 5 minute. Drept este, masina are 3M si este ceruita de doua ori pe an. Poate nu ar strica sa ii tragi si tu cate o ceara din cand in cand.
Rebel
QUOTE (Alex-F1 @ Oct 28 2008, 04:28 PM) *
Stai linistit, ca au decupaje in dreptul gurilor de aerisire.... teehee.gif Am vazut si io la viata mea cateva masini cu husa de aia, dar toate in mers, deci n-am putut sa studiez una indeaproape....ce sa zic?.....estetic e ca porcu, dar practic is convins ca ajuta....si mie mi-ar place sa n-am punctulete de vopsea sarita pe botul masinii, dar totusi, de dragul aspectului, mai bine m-as lipsi de asa o husa!!! Un compromis ar fi pe o masina neagra....husa e neagra.....deci n-ar fi asa batator la ochi! ninja.gif Desi cred ca am vazut si la culoarea masinii.....parca ceva rosu si un bej, chiar m-am minunat, ca pana atunci numa negre vazusem si io.... La folia transparenta aplicata pe bot e o alta problema: diferitele "impuritati" dure care izbesc cu viteza fata masinii, vor face mici gaurele in folie, prin care va intra apa si praful si incet, incet vor avansa in jurul gaurii, folia se va dezlipi acolo si va rezulta un aspect care va necesita dezlipirea foliei....si apoi distractie maxima la curatat lipiciul.... whistling.gif


In primul rand si eu sunt contra husei de material, intr-adevar, intre ea si masina se depune praf si apoi iti zgarie masina. Plus estetic care arata ca porcu'.

Folia transparenta este ABSOLUT SAFE! nu exista impuritati care fac gaurele (iti dau eu una sa intinzi de ea cu mana si daca tu o poti rupe esti tare. Nu se fac gaurele absolut deloc, este inimaginabil cat de elastica si de rezistenta poate fi. Dezlipirea foliei nu implica nici o munca si nici vreun risc, daca te hotarasti sa o dai jos, o poti da in 5 minute si fara nici un efort fara ca pe masina sa ramana vreo urma de lipici.

De unde scoateti povestile astea? blink.gif Nu realizezi ca ea a fost proiectata pentru aceste impuritati, pietricele, etc? Sau crezi ca cine isi pune o face ca sa cheltuie banii si sa aiba de lucru? huh.gif Daca nu ati avut sau nu folositi nu mai speriati lumea cu povesti din folclor!

Eu sunt de-a dreptul impatimit cu intretinerea masinii si recomand 3M oricand!

Uite aici o masina de-a mea a carei fata a fost imbracata in 3M acum 3 ani (bara fata este absolut complet imbracata in 3M, capota si aripile doar in proportie de 25-30%).
Si arata-mi si mie unde vezi tu vreo ciupitura sau vreo gaura cu apa sau praf:
Click to view attachment

Si cum arata un far dupa 3 ani (da, este imbracat in 3M de-aia componentele arata usor valurite. am marcat cu sageti locul unde se vad marginile intrucat nu am putut imbraca si tesitura respectiva.):
Click to view attachment

daca dau folia jos totul arata ca in prima zi. Numai ca nu este nevoie, polisez folia de doua ori pe an. Polisarea se face numai cu mana si nu cere prea mult timp.
Legionaru'
Cam cat de scump e sa pui folie pe toata masina?
La urmatoarea as face aceasta miscare.
Rebel
Nu am facut niciodata toata masina. Cea din imaginile de mai sus are facute oglinzile, farurile, farurile de ceata, capota(30%), aripi(25%), bara fata complet si ceva bucatele la praguri. M-a costat $600.
OvidiuH
Felicitari pentru tutorial. Totusi am o singura obiectie si anume folosirea buretelui. Este un magnet pentru nisip si trebuie clatit extrem de des. Folosit neglijent poate produce foarte multe zgarieturi, asta pe langa panza de paianjen. Sunt solutii mult mai eficiente, precum manusile de spalat (acele wash mitt-uri).
Rebel
QUOTE (OvidiuH @ Sep 15 2009, 04:53 AM) *
Felicitari pentru tutorial. Totusi am o singura obiectie si anume folosirea buretelui. Este un magnet pentru nisip si trebuie clatit extrem de des. Folosit neglijent poate produce foarte multe zgarieturi, asta pe langa panza de paianjen. Sunt solutii mult mai eficiente, precum manusile de spalat (acele wash mitt-uri).


Perfect adevarat! Intrucat le spal de des, eu personal folosesc in general doar presiunea mare si mica iar asta imi este de ajuns pentru o spalare. Insa asta se numeste doar intretinere. La un moment dat este nevoie de o spalare buna pentru a elimina acea pelicula care se depune pe masina (se poate vedea pe geam in locul in care stergatoarele nu sunt prezente de exemplu).
Wash mitt-ul este ok dar nu curata ca un burete intrucat si vopseaua are pori iar wash mitul nu scoate chiar tot. Wash mitt-ul insa, este perfect pentru cei care intretin masina periodic si nu au lasat sa se acumuleze mizeria.
Am mai specificat, buretele trebuie clatit la extrem, deci foarte foarte bine.
Buretele nu trebuie folosit daca nu stii cum sa il folosesti. Nu intamplator am si explicat pasii respectivi si de unde se pleaca.
Cea mai mare greseala pe care o poate face cineva este sa spele masina cu buretele folosind o galeata. Imaginati-va cum se plimba nisipul prin galeata aia si cum il iei pe burete si apoi efectiv iti slefuiesti masina...

Probabil am sa revin cu un tutorial despre cum pregatim masina pentru iarna.
Titi1988
Salut tuturor
Ce ma bucur ca am gasit topicul asta thumbsup.gif Joi am facut comanda pentru
1 x PULIMOSCERINI (indeparteaza usor orice urma de insecte) = 12,30 RON THANK GOD!
1 x FAST & BLACK 500 (spray pentru lustruit anvelope) = 11,76 RON perfect biggrin.gif
1 x DECA FLASH (dizolva gudroane si adezivi) = 12,94 RON chiar dispar urmele de bitum?
2 x CRISTALVETRO 200 (detergent cu spuma activa pentru geamuri si oglinzi) = 14,83 RON
1 x FLASH (curatitor de tesaturi, special pentru velur si alcantara) = 11,71 RON
1 x DELUX 400 (pasta abraziva medie - fina) = 13,37 RON ( aici mai am nevoie de ajutor. cum se aplica? ce fel de carpa? cat de tare sa apas? ms)
1 x PULIRESINA (elimina usor orice urma de rasina) = 13,86 RON
2 x PULIMAX = 24,30 RON

si sapt viitoare mai comand:
METALCREM
CREMA EXTRALUCIOASA PENTRU AUTO METALIZATE 18,54 RON pot sa o folosesc dupa ce scot zgarieturile superficiale cu DELUX 400? ii buna sau imi recomandati alt produs tip ceara la masina metalizata

DIAMANTPLAST SATIN
PRODUS FARA SILICON PENTRU INVIORAREA BORDURILOR 13,86 RON

SCIC BLUE 600
SILICON DE BORD PARFUMAT 11,47 RON

ODORBACT OUT
IGIENIZANT PENTRU INSTALATIA DE AER CONDITIONAT AUTO 24,59 RON

Mai astept recomandari pentru ca vine vara si vreau sa fie impecabila masinuta!
PS ce tip de prosoape/carpe sa folosesc pt ceruire?

O zi frumoasa
OvidiuH
Stiu ca vine foarte tarziu raspunsul, Titi, dar am zis ca mai bine mai tarziu decat niciodata. smile.gif

Delux o poti aplica cu o carpa fina din bumbac, o carpa din microfibre sau mai bine cu un aplicator special de polish (se gasesc bureti speciali prin comert). Da rezultate bune la zgarieturi superficiale si medii la care nu s-a trecut mult de lac. Pui o cantitate mica pe aplicator si cu presiune medie lucrezi zona afectata. Din cand in cand cureti locul pentru a inspecta rezultatul. Pentru stergere iti recomand sa folosesti prosoape din microfibre. La final, dupa ce ai remediat problema, aplica si o ceara ca prinde bine.
Deca Flash curata excelent bitumul si mizeria persistenta. Vezi doar sa-l lasi sa actioneze 1-2 minute ca sa-si faca efectul, iar dupa stergi cu un prosop din hartie (asta in cazul in care masina a fost spalata in prealabil).
Dpdv calitativ cei de la Mafra au produse bune cu un raport calitate/pret mai mult decat decent.

Spor. thumbsup.gif
OvidiuH
Avand ceva timp liber azi si fiind frumos afara am zis ca e momentul curateniei generale de primavara la masini. Zis si facut, m-am hotarat sa fac pe indelete interiorul, iar saptamana viitoare sa ma ocup si de exterior.

Corolla nu a mai fost curatata in interior de mai mult de un an, iar Aurisul nu mai fusese bibilit de prin august. La inceput cam asa se prezenta situatia:








Am folosit urmatoarele jucarii:
- Sampon auto Clean-Clean pentru covorasele de cauciuc - aveam o sticla pe terminate, veche de vreo 3 ani si am gasit ocazia potrivita pentru a mai folosi din el, am pus un dop intr-o galeata cu 5 litri de apa.
- Mafra Pulimax pentru interior si scaune.
- Mafra Diamantplast pentru curatarea plasticului din zonele inferioare.
- Mafra Nouveau Noir pe post de finish pentru covorase. Ofera un aspect placut, umed, plus ca face impregnarea mizeriei ceva mai dificila.
- Turtle Wax Premium Cockpit Cleaner - pentru bord; printre produsele mai rasarite din gama Turtle Wax, ofera un aspect mat, curata bine si are un efect antistatic decent.
- Mafra Split - pentru geamuri; a fost o surpriza extrem de placuta pentru mine, fiind prima data cand il folosesc. A curatat rapid orice urme de mizerie si amprente, nu a lasat dâre si cel mai important se aplica si se sterge foarte usor. Aveam pregatit si Cristalvetro insa nu a mai fost nevoie.
- prosoape de microfibre Kent, o piele sintetica si o perie Carplan.



Am inceput cu covorasele auto. Le-am udat, am aplicat sampon auto cu peria si le-am lasat la inmuiat 10 minute.





Dupa clatire, le-am lasat la uscat 30 de minute, iar apoi am aplicat Nouveau Noir cu un burete. Dupa uscare aratau cam asa:





Au urmat in ordine: aspirarea temeinca a masinilor, inclusiv a portbagajului, curatarea plasticelor inferioare, curatarea catorva pete de noroi si grasime de pe scaune, curatarea usilor si a bordului, iar la final m-am ocupat de bibilirea geamurilor pe interior, care nu fusesera curatate de vreo 2 ani.

Fiind cam obosit dupa aproape 4 ore de munca si pentru ca incepuse sa se insereze, am mai apucat sa fac doar 5 poze la final.











Sper sa revin cu o prezentare si dupa tratamentul exterior.
HalbaSus
Ovidiu, foarte frumos lucrat, si eu tot spun ca o sa spal masina de cateva zile (dar cred ca as pacatui grav daca as face-o deci probabil o las pe alta data). Intrebare: voi folositi spuma activa ? Eu am un aparat din ala cu jet Karcher si are si o functie in care poate arunca cu spuma (nu e ca la spalatorii, cu sticluta de 0.5 sub pistol, e un sistem mai slab dar cat de cat functional). Problema e ca eu nu am gasit in magazine spuma activa decat una foarte dubioasa no-name.

Eu momentan folosesc sampon de masina (sau detergent de vase cand nu am sampon) si recunosc ca nu imi ies spalarile la fel de bine ca la spalatorii (toate spalatoriile unde ma duc folosesc spuma activa). Pana la urma e daunatoare ? nu e daunatoare ? doar unele spume sunt daunatoare ?
Legionaru'
Eu am vazut in Baumax spuma activa de la Karcher.
Ce model e aparatul? Face fata ca si cele de la spalatorii?
OvidiuH
QUOTE (HalbaSus @ Apr 22 2011, 08:49 AM) *
Ovidiu, foarte frumos lucrat, si eu tot spun ca o sa spal masina de cateva zile (dar cred ca as pacatui grav daca as face-o deci probabil o las pe alta data). Intrebare: voi folositi spuma activa ? Eu am un aparat din ala cu jet Karcher si are si o functie in care poate arunca cu spuma (nu e ca la spalatorii, cu sticluta de 0.5 sub pistol, e un sistem mai slab dar cat de cat functional). Problema e ca eu nu am gasit in magazine spuma activa decat una foarte dubioasa no-name.

Eu momentan folosesc sampon de masina (sau detergent de vase cand nu am sampon) si recunosc ca nu imi ies spalarile la fel de bine ca la spalatorii (toate spalatoriile unde ma duc folosesc spuma activa). Pana la urma e daunatoare ? nu e daunatoare ? doar unele spume sunt daunatoare ?

Vezi ca cei de la Karcher au o lance de spumare dedicata care face o spuma chiar decenta cu dilutia corecta si o substanta mai de doamne ajuta.
Despre asta e vorba -> Foam nozzle 0,6L si o gasesti la orice distribuitor Karcher.

Referitor la spuma activa, eu iti recomand calduros sa te feresti de cea folosita in majoritatea spalatoriilor de la noi. Aproape toti folosesc solutii pe baza de hidroxid de sodiu (soda caustica), solutii ce in timp iti matuiesc vopseaua, partile cromate si plasticul. Sunt solutii ieftine si de o calitate foarte proasta. Unde mai pui ca toti o folosesc pe post de solutie de curatare intr-un singur pas, pe cand fel de spuma activa sau "snow foam" cum o numesc strainii este folosita doar pentru prespalare, pentru a indeparta murdaria grosiera. Singurul caz in care poate fi folosita ca pas unic de spalare este atunci cand masina este acoperita doar cu praf sau foarte putin murdara. Ei sunt mai destepti, uda, aplica spuma, clatesc si vin apoi repede cat masina e inca uda cu mizeria aia de imitatie de "piele de caprioara" pentru a lua murdaria ramasa, transformand-o intr-un fel se smirghel.

Eu momentan folosesc Schiuma Color de la Kimicar, are un pH mai putin alcanin fata de alte solutii (10,4), nu contine soda si da rezultate bune (la o cautare cu "Kimicar" pe Google iti apare si distribuitorul de la noi). Mai au si cei de la Mafra o solutie, Jedy Self, nici asta nu contine soda, e ceva mai alcalina (11,7) si din ce-am vazut la cativa cunoscuti da rezultate decente.
Se gasesc si prin hipermarketuri diverse solutii gen: RoadMate, Prelix, Turtle Wax, insa nu le-am testat vreodata. Ideea este orice ai cumpara sa fii foarte atent la continut si la dilutia recomandata de producator.
OvidiuH
Ca sa mai animez putin topicul, am zis sa va prezint o lucrare facuta vara asta pe masina unui amic de pe alt forum...

E vorba de una dintre cele mai mari masini pe care am avut ocazia sa lucrez pana acum si anume un Land Rover Discovery 3. O masina impunatoare ca statura din orice parte ar fi privita si o ocazie rara de a-mi testa aptitudinile de echilibristica, fiind prima data cand am fost nevoit sa lucrez pe plafonul unei masini cocotat pe scara (la cam 2 m inaltime ar fi fost imposibil altfel).

Masina are aproximativ 4 ani vechime, vopseaua este originala, iar in acest interval a vazut doar curatari periodice prin spalatorii, primul detailing avand ocazia sa-l fac eu.



Masina a ajuns la mine gata spalata (in media spalatoriilor noastre), asa ca am putut trece la constatarea defectelor. Pe langa obisnuita panza de paianjen, am gasit o sumedenie de zgarieturi adanci pe laterale, capota si plafon, probabil de la crengi, urme de oxidare pe cam toate suprafetele vopsite, urme de gazare cu vopsea rosie, plus depuneri severe de fier si bitum in zona inferioara.

Iata cum se prezenta situatia la inceput.























Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam + Mafra Supermafrasol + Valet Pro APC
Spalare - Maxi Suds + Flux Lavasciuga
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, CarPro IronX Paste, Bilt Hamber Regular
Corectie – Meguiar’s Ultimate Compound + paduri Surbuf si pad portocaliu Lake Country , Menzerna 3.02 + pad albastru Scholl, Menzerna 106 FA + pad galben Menzerna si pad alb Lake Country
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Einszett Glas Polish, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Optimum Opti-Seal, Autoglym Radiant Wax
Dressinguri – Optimum Opti-Bond, Einszett Tiefenpfleger

Am inceput cu spalarea jantelor, deosebit de contaminate cu pilitura de fier. Au fost necesare 3 aplicari de Sonax Full Effect la interval de 15 minute, o aplicare de CarPro IronX Paste si numeroase perii si periute pentru a le readuce luciul.

Dupa prima aplicare de SFE...





A doua...



A treia...



IronX Paste in actiune...





In acest timp am aplicat Valet Pro APC pe capota si bara fata pentru a inmuia genocidul de insecte.







A urmat prespalarea cu Magifoam si Supermafrasol, clatit, iar apoi 2BM cu o mixtura de Maxi Suds si Flux Lavasciuga. Am ales acest mix pentru capacitatea foarte buna de degresant a samponului de la Mafra.

Pentru indepartarea bitumului am folosit 1Z Acrysol, prezent din belsug pe mai toata zona inferioara.















Avand in vedere ca masina prezenta contaminare destul de serioasa si nu a mai fost decontaminata vreodata, am optat pentru argila Bilt Hamber Regular, iar pe post de lubrufiant am folosit apa simpla.



Desi am folosit inainte mai multe solutii pentru a usura decontaminarea, tot a mai fost ceva de furca, indeosebi in zona inferioara a portierelor.







Dupa decontaminare am pus masina sub reflector si am trecut la partea de corectie.







Avand in vedere zgarieturile severe si ca lacul este unul mediu-dur, am optat pentru combinatia Meguiar’s Ultimate Compound si padurile Surbuf. Am preferat Megs UC lui Megs #105 datorita lubrifierii mai bune pe care o are primul si faptului ca am fost nevoit sa lucrez la temperaturi ridicate, deci implicit un timp mai rapid de uscare al polishului. Am lucrat cu DAS6, pe viteza 4-5 si cu presiune medie. Padurile Surbuf mi-au lasat si de data asta o impresie foarte buna, usurand enorm munca cu orbitala si trecerile necesare pentru a obtine rezultatul dorit.







Pe zonele inguste am folosit spot padul albastru de la Scholl si cel portocaliu de la Lake Country. Pentru finisaj am folosit 106 FA impreuna cu padul galben de la Menzerna si cel alb de la Lake Country.

Iata cateva imagini inainte si dupa si corectia obtinuta.



























Au iesit mare parte din defecte, in urma ramanand doar ciupiturile de la pietre, zonele cu vopsea sarita si zgarieturile foarte adanci pe care am reusit doar sa le cosmetizez.

Pentru ca am remarcat ceva zgarieturi si urme de matuire pe faruri si stopuri am zis ca merita o reimprospatare si aici.





Cateva treceri cu 3.02 si o picatura de 106FA si gata.









Am trecut la aplicarea protectiei la exterior.

Pentru anvelope am folosit Optimum Opti-Bond, aplicat in doua straturi la interval de 30 de minute.

Inainte...



50/50...





Dupa...



Pentru bandouri si plasticele exterioare am folosit Einszett Tiefenpfleger, tot in doua straturi.

50/50





Tot solutia de la 1Z am folosit-o si pentru a revitaliza zona extrem de decolorata si deteriorata din plastic din jurul parbrizului.

Inainte...



50/50...



Dupa 3 aplicari la interval de 15 min...



Geamurile au fost curatate cu Meguiar’s Glass Cleaner si Einszett Glas Polish, iar la final a fost aplicat Duragloss #751 Rain Repel.





Protectia aleasa pentru partile vopsite a fost Optimum Opti-Seal, aplicat in doua straturi, iar la 12 ore distanta am aplicat si un strat de Autoglym Radiant Wax cu orbitala, care mi s-a parut ca ofera o nuanta mai calda vopselei.





A urmat interiorul unde situatia se prezenta dupa cum se vede in imaginile de mai jos...











Pentru interior am folosit urmatoarele produse:

Valet Pro APC si Mafra Pulimax pentru tapiterie, plafon si petele persistente
Sonax Profiline Plastic Cleaner pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Prima Nero pe post de dressing
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Gliptone Leather Cleaner pentru suprafetele de piele
Perii, periute, pensule si un teanc de lavete de microfibra

Tapiteria, pedalierul si podeaua au fost curatate cu Valet Pro APC si Pulimax.





Pentru tapiteria scaunelor, cu o culoare pretentioasa de altfel, am imbibat bine scaunele cu solutie, agitat serios cu laveta de microfibra, iar apoi a urmat aspirarea. Acest procedeu a fost repetat de 5 ori pe fiecare zona.

Pentru plasticele deschise la culoare am folosit Pulimax agitat destul de serios cu peria, iar apoi sters cu laveta de microfibra. A urmat Sonax Plastic Cleaner si la final Prima Nero.









Iar dupa 3 zile si aproximativ 30 de ore de munca, iata rezultatul final...































Si o reflexie de final care mi-a placut...

AlexTM
Foarte fain. Ar trebui sa faci turnee si prin tara smile.gif

Ce e aia "decontaminare?
DORU
Ovidiu, sunt speechless whistling.gif

Cat costa la tine o asemenea lucrare de anvergura ?
Pt o limuzina de clasa medie intreb, nu clasa mare sau SUV mellow.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.