Ca sa mai animez putin topicul, am zis sa va prezint o lucrare facuta vara asta pe masina unui amic de pe alt forum...
E vorba de una dintre cele mai mari masini pe care am avut ocazia sa lucrez pana acum si anume un Land Rover Discovery 3. O masina impunatoare ca statura din orice parte ar fi privita si o ocazie rara de a-mi testa aptitudinile de echilibristica, fiind prima data cand am fost nevoit sa lucrez pe plafonul unei masini cocotat pe scara (la cam 2 m inaltime ar fi fost imposibil altfel).
Masina are aproximativ 4 ani vechime, vopseaua este originala, iar in acest interval a vazut doar curatari periodice prin spalatorii, primul detailing avand ocazia sa-l fac eu.
Masina a ajuns la mine gata spalata (in media spalatoriilor noastre), asa ca am putut trece la constatarea defectelor. Pe langa obisnuita panza de paianjen, am gasit o sumedenie de zgarieturi adanci pe laterale, capota si plafon, probabil de la crengi, urme de oxidare pe cam toate suprafetele vopsite, urme de gazare cu vopsea rosie, plus depuneri severe de fier si bitum in zona inferioara.
Iata cum se prezenta situatia la inceput.
Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:
Prespalare - Autobrite Magifoam + Mafra Supermafrasol + Valet Pro APC
Spalare - Maxi Suds + Flux Lavasciuga
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, CarPro IronX Paste, Bilt Hamber Regular
Corectie – Meguiar’s Ultimate Compound + paduri Surbuf si pad portocaliu Lake Country , Menzerna 3.02 + pad albastru Scholl, Menzerna 106 FA + pad galben Menzerna si pad alb Lake Country
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Einszett Glas Polish, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Optimum Opti-Seal, Autoglym Radiant Wax
Dressinguri – Optimum Opti-Bond, Einszett Tiefenpfleger
Am inceput cu spalarea jantelor, deosebit de contaminate cu pilitura de fier. Au fost necesare 3 aplicari de Sonax Full Effect la interval de 15 minute, o aplicare de CarPro IronX Paste si numeroase perii si periute pentru a le readuce luciul.
Dupa prima aplicare de SFE...
A doua...
A treia...
IronX Paste in actiune...
In acest timp am aplicat Valet Pro APC pe capota si bara fata pentru a inmuia genocidul de insecte.
A urmat prespalarea cu Magifoam si Supermafrasol, clatit, iar apoi 2BM cu o mixtura de Maxi Suds si Flux Lavasciuga. Am ales acest mix pentru capacitatea foarte buna de degresant a samponului de la Mafra.
Pentru indepartarea bitumului am folosit 1Z Acrysol, prezent din belsug pe mai toata zona inferioara.
Avand in vedere ca masina prezenta contaminare destul de serioasa si nu a mai fost decontaminata vreodata, am optat pentru argila Bilt Hamber Regular, iar pe post de lubrufiant am folosit apa simpla.
Desi am folosit inainte mai multe solutii pentru a usura decontaminarea, tot a mai fost ceva de furca, indeosebi in zona inferioara a portierelor.
Dupa decontaminare am pus masina sub reflector si am trecut la partea de corectie.
Avand in vedere zgarieturile severe si ca lacul este unul mediu-dur, am optat pentru combinatia Meguiar’s Ultimate Compound si padurile Surbuf. Am preferat Megs UC lui Megs #105 datorita lubrifierii mai bune pe care o are primul si faptului ca am fost nevoit sa lucrez la temperaturi ridicate, deci implicit un timp mai rapid de uscare al polishului. Am lucrat cu DAS6, pe viteza 4-5 si cu presiune medie. Padurile Surbuf mi-au lasat si de data asta o impresie foarte buna, usurand enorm munca cu orbitala si trecerile necesare pentru a obtine rezultatul dorit.
Pe zonele inguste am folosit spot padul albastru de la Scholl si cel portocaliu de la Lake Country. Pentru finisaj am folosit 106 FA impreuna cu padul galben de la Menzerna si cel alb de la Lake Country.
Iata cateva imagini inainte si dupa si corectia obtinuta.
Au iesit mare parte din defecte, in urma ramanand doar ciupiturile de la pietre, zonele cu vopsea sarita si zgarieturile foarte adanci pe care am reusit doar sa le cosmetizez.
Pentru ca am remarcat ceva zgarieturi si urme de matuire pe faruri si stopuri am zis ca merita o reimprospatare si aici.
Cateva treceri cu 3.02 si o picatura de 106FA si gata.
Am trecut la aplicarea protectiei la exterior.
Pentru anvelope am folosit Optimum Opti-Bond, aplicat in doua straturi la interval de 30 de minute.
Inainte...
50/50...
Dupa...
Pentru bandouri si plasticele exterioare am folosit Einszett Tiefenpfleger, tot in doua straturi.
50/50
Tot solutia de la 1Z am folosit-o si pentru a revitaliza zona extrem de decolorata si deteriorata din plastic din jurul parbrizului.
Inainte...
50/50...
Dupa 3 aplicari la interval de 15 min...
Geamurile au fost curatate cu Meguiar’s Glass Cleaner si Einszett Glas Polish, iar la final a fost aplicat Duragloss #751 Rain Repel.
Protectia aleasa pentru partile vopsite a fost Optimum Opti-Seal, aplicat in doua straturi, iar la 12 ore distanta am aplicat si un strat de Autoglym Radiant Wax cu orbitala, care mi s-a parut ca ofera o nuanta mai calda vopselei.
A urmat interiorul unde situatia se prezenta dupa cum se vede in imaginile de mai jos...
Pentru interior am folosit urmatoarele produse:
Valet Pro APC si Mafra Pulimax pentru tapiterie, plafon si petele persistente
Sonax Profiline Plastic Cleaner pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Prima Nero pe post de dressing
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Gliptone Leather Cleaner pentru suprafetele de piele
Perii, periute, pensule si un teanc de lavete de microfibra
Tapiteria, pedalierul si podeaua au fost curatate cu Valet Pro APC si Pulimax.
Pentru tapiteria scaunelor, cu o culoare pretentioasa de altfel, am imbibat bine scaunele cu solutie, agitat serios cu laveta de microfibra, iar apoi a urmat aspirarea. Acest procedeu a fost repetat de 5 ori pe fiecare zona.
Pentru plasticele deschise la culoare am folosit Pulimax agitat destul de serios cu peria, iar apoi sters cu laveta de microfibra. A urmat Sonax Plastic Cleaner si la final Prima Nero.
Iar dupa 3 zile si aproximativ 30 de ore de munca, iata rezultatul final...
Si o reflexie de final care mi-a placut...