Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Exterior
Pages: 1, 2, 3, 4
vio
Cum zicea cineva pe aici ar trebuii deschis un asemenea topic ... cred ca e de mare ajutor si pt noi si pt ceilalti forumisti .


asta este gama de produse care o folosesc eu ... lipsesc carpele si solutia de dat pe bord cu efect mat .. o sa ii fac si aceluia o poza sa o postez aici ...


Acest topic are un caracter pur informativ! Incercam sa oferim cateva solutii pentru intretinerea automobilului. Orice tratament pe care il vedeti descris in acest topic este recomandabil sa il incercati pe suprafete mici si eventual care nu sunt la vedere. Mike.omega
mike.omega
Nu mai bine facem noi un topic general despre cum sa ne ingrijim masinile?!
Tutoriale despre cum sa-ti speli masina, tapiseria sau cum sa cureti bordul gaseste cineva pe net?
vio
astazi am ceruit mashina cu Turtle Wax Metallic Car Wax si a iesit f bine .. pur si simplu daca te sprijini de ea mai mai ca o iei sg la vale esta asa de lucioasa si fina la atingere , aproape ca noua biggrin.gif

in seaara asta in febrilitatea pregatirilor pt danes am facut si Copitutzele noi pt Vaca mea , care asteaptau de ceva timp cumintzi langa o boxa care are un diametru la difuzor cat si jantele repestiv 15"

deci o sa va postez copitele in cateva ipostaze : fibrilind de emotie in saci de plastic , duse la cosmetica dupa care cum au iesit la final . Enjoy thumbsup.gif
OvidiuH
QUOTE(mike.omega @ Mar 13 2008, 10:13 PM) *
Nu mai bine facem noi un topic general despre cum sa ne ingrijim masinile?!
Tutoriale despre cum sa-ti speli masina, tapiseria sau cum sa cureti bordul gaseste cineva pe net?

O să încerc să scriu și eu ceva despre spălat și ceruire zilele astea. Cred că topicul ar trebuit să fie făcut sticky la o categorie generală.
vio
dap mike ... e oki .. nu am stiut unde sa il postez in largul forumului si pe ideea asta am si mers ca o sa vedeti unu din voi si o sa il mutati exact unde tre ... thumbsup.gif ...
mike.omega
OK, topicul s-a mutat!
Ideal ar fi ca cei care deja au o gama de produse de intretinere/curatenie(vezi Vio smile.gif ) sa isi prezinte fiecare produs imparte cu detalii cat mai complete.
O sa incerc maine sa caut sfaturi despre cum sa spalam masina cand o sa am mai mult timp wink.gif
adrian_flavius
Buna ideea asta...da' sa dati sfaturi si pentru vopselele ecologice, ca pentru Totosul meu cam e nevoie...inca nu a primit nici un tratament, in afara de 2 baitze, una la reprezentanta, inainte s-o iau de acolo, si inca una saptamana asta, ca se cam prafuise...am cumparat si ceara, si spray de cauciucuri, si inca vreo cateva chestii de la Ma-fra, dar nu am apucat sa le pun in practica...poate in w/e asta, daca am timp...mai vedem...
f1anatic
QUOTE(mike.omega @ Mar 13 2008, 04:00 PM) *
O sa incerc maine sa caut sfaturi despre cum sa spalam masina cand o sa am mai mult timp wink.gif



Le-am dat eu pe undeva cred in forumul de externe. Metoda cu 2 galeti.
OvidiuH
Cum spălăm mașina

Spălarea e probabil cel mai important proces de întreținere a mașinii. Aceasta trebui făcută cu periodic, măcar o dată pe lună. Bitumul, excrementele păsărilor, insectele, materialele antiderapante folosite iarna pe drumuri, mizeria în exces, toate dăunează caroseriei și vopselei.

Pentru spălare, personal folosesc metoda cu două găleți. Într-una pun apă și șampon auto, iar în cea de-a doua apă curată pentru a clăti buretele folosit pentru spălat.

1. Se umezește mașina cu apă din abundență, pentru a înlătura mizeria superficială. Apa trebuie aplicată cu jet fără presiune la început (dacă e foarte murdară mașina și se aplică apa cu jet cu presiune de la început, există marea posibilitate de a zgâria vopseaua).
2. Se spală roțile mașinii cu ajutorul unei perii.
3. Se spală caroseria folosind un burete de mașină sau sau o mănușă specială de spălat mașina. Se recomandă spălarea mașinii pe bucăți, pentru a evita uscarea șamponului pe mașină. Spălați frecvent buretele folosit în găleata cu apă curată și nu în cea cu șampon, pentru a evita întinderea mizeriei și zgârieturile. După ce spălați o porțiune a mașinii (portiere, capotă etc), clătiți-o cu apă din abundență, nu așteptați până terminați toată mașina.
4. Pentru uscare aveți mai multe opțiuni:
- prosoapele din microfibre au o capacitate de absorție foarte mare și nu lasă scame, acestea trebuie folosite întotdeauna umede.
- pielea de căprioară sau pielea sintetică sunt de asemenea foarte bune. La fel ca și prospoapele de microfibre, și pielea se folosește umedă pentru a usca caroseria.
- cârpe sau prosoape din bumbac 100%

Cum ceruim mașina

Ceara auto are pe lângă aspectul estetic și un important rol de protecție contra razelor UV, substanțelor chimice, excrementelor de pasăre, având un aport esențial în reducerea oxidării vopselei. Există o mulțime de ceruri pe piață, fiecare cu avantajele și dezavantajele ei.

Cele mai cunoscute sunt cerurile ce conțin ceară naturală carnauba (sunt o mulțime de produse, nu prea aveți cum să vă dați seama care au o concentrație mai mare, decât bazându-vă pe ce scrie pe etichetă). Acestea sunt preferate în general la culorile tari (negru, roșu) întrucât oferă un aspect mai umed, viu, vopselei și maschează ușor efectul de pânză de păianjen. Marele dezavantaj al cerurilor carnauba e că sunt puțin durabile, chiar și cele mai scumpe nu țin mai mult de 1-2 luni, plus că cerurile carnauba nu asigură aceeași protecție ca o ceară sintetică.

Cerurile sintetice au ajuns să fie la fel de răspândite ca suratele lor naturale. Acestea au avantajul că sunt printre cele mai durabile, asigură o mai bună protecție contra factorilor nocivi externi și sunt mai ușor de aplicat și înlăturat. Dezavantajul cerurilor sintetice e că acestea nu oferă același luciu umed și profunzime culorilor tari, plus că au tendința de a scoate în evidență defectele vopselei.

Personal prefer cerurile sintetice datorită durabilității și gradului ridicat de protecție. Un strat de ceară sintetică de calitate ține fără probleme 6 luni, făcând față chiar și pe timp de iarnă.

După ce ați ales produsul dorit puteți trece la ceruirea propriu zisă a mașinii:

1. Ceara se aplică întotdeauna când tabla este rece, niciodată la lumina soarelui.
2. Vopseaua trebuie să fie perfect curată și uscată (sunt și ceruri tip spray care se aplică pe tabla umedă, însă sunt puțin durabile).
3. Se lucrează treptat, numai pe elemente ale mașinii (capotă, portieră etc).
4. Se aplică ceara cu un aplicator tip burete în strat foarte subțire pe suprafața tratată. Se lasă să se usuce până formează o peliculă fină, albă, mată, conform instrucțiunilor de pe ambalaj.
5. Se șterge surplusul de ceară și se lustruiește cu ajutorul fie a unui prosop de microfibre, fie cu ajutorul unor cârpe/prosoape din bumbac. Întoiarceți cât mai des cârpa folosită și scuturați-o periodic.

Cum eliminăm zgârieturile superficiale manual

Pe piață există o mulțime de polishuri, soluții tip scratch out și paste ușor abrazive folosite pentru a înlătura zgârieturile superficiale. Înainte de a vă apuca să remediați o problemă, trebui să constatați cu atenție cât de serioasă e. Soluțiile prezentate anterior funcționează doar în cazul zgârieturilor superficiale, de suprafață, în cazul celor mai adânci putând doar să îmbunătățească aspectul zgârieturii. O zgârietură superficială este o zgârietură care nu vă agață unghia la trecerea acesteia peste suprafața afectată. În cazul zgârieturilor adânci, a ciobiturilor e recomandabil să folosiți un creion cu vopsea corectoare sau să apelați la o vopsitorie specializată. Aplicați produsul conform instrucțiunilor de pe abalaj numai după ce v-ați asigurat că zona ce va fi tratată e perfect curată și uscată. Fiind soluții ușor abrazive, polishurile, la fel ca și soluțiile scratch out, înlătură un strat foarte fin din lacul vopselei. Pentru a reface protecția acelei zone e recomandabil ca la final să aplicați un strat de ceară peste zona tratată. Nu în ultimul rând, ÎNTOTDEAUNA folosiți soluția cea mai puțin abrazivă de care aveți nevoie. Nu folosiți polishuri cu putere abrazivă mare pentru zgârieturi minore și nu încercați să eliminați zgârieturi adânci bazându-vă pe soluții scratch out. Nu veți face altceva decât să deteriorați lacul vopselei.

Mai jos sunt produsele folosite de mine pentru întreținerea mașinii. În a doua poză sunt produsele folosite pentru spălare și uscare, în a treia sunt cele pentru interior, iar în ultima sunt produsele folosite pentru întreținerea vopselei. O să revin și cu o descriere mai amănunțită a acestor produse. Sper să vă fie de folos. thumbsup.gif

OvidiuH
QUOTE(mike.omega @ Mar 14 2008, 12:00 AM) *
Ideal ar fi ca cei care deja au o gama de produse de intretinere/curatenie(vezi Vio smile.gif ) sa isi prezinte fiecare produs imparte cu detalii cat mai complete.

Revenind la produse, o să încep cu ce am de la Turtle Wax.

- Turtle Wax Safe Cut Scratch Remover = e o pastă groasă pentru eliminarea zgârieturilor superficiale (care nu agață unghia) și a efectului de "pânză de păianjen". În general, am fost mulțumit de rezultate, am reușit să scot ceva zgârieturi ușoare de pe Corolla, cât despre efectul de pânză de păianjen, și acesta îl atenuează, însă tre' să ai braț puternic.

- Turtle Wax Hard Shell Car Wax = ceară sintetică solidă ce vine însoțită de un burete aplicator. Se folosește foarte ușor, are un parfum plăcut, se aplică în strat subțire, se lasă să se usuce 2-3 min și se șterge. Luciul este unul deosebit, însă nu foarte durabil (ceara nu ține mai mult de 3-4 săptămâni). Prețul e de asemenea unul mic.

- Turtle Wax Cockpit Cleaner = soluție de întreținut bordul și suprafețele de plastic din mașină. L-am folosit cu succes și pentru curațarea suprafețelor de cauciuc nevopsit din exterior. Are efect antistatic, parfum plăcut, maschează ușor micile zgârieturi și lasă un aspect mat, plăcut plasticului.

- Turtle Wax Tap, Tree Sap & Insect Remover = soluție consistentă pentru îndepărtarea petelor dificile de pe mașină. Dă rezultate bune la găinațul de pasăre și petele de la insecte, însă ca să scoți bitumul și alte urme de la drum nu e așa grozav, mai înmoaie, însă tot trebuie să folosești ușor unghia.

- Turtle Wax Wheel Cleaner = soluție de curațat jantele. Nu e mare lucru de zis, curață bine, lasă un luciu puternic, aveți grijă însă să nu lăsați soluția să se usuce pe jantă, poate lăsa pete.

- Turtle Wax Protective Extra Gloss = e probabil soluția de la Turtle Wax de care sunt cel mai încântat. E o ceară de sigiliu lichidă (are un aspect apos, subțire) ce se aplică pentru a proteja vopseaua timp îndelungat. Se aplică doar când sunteți mulțumit de starea vopselei (eventual, cu o zi înainte de a aplica această soluție, puteți da un strat de ceară pe mașină). Din ce-am încercat până acum, efectul acestei ceri ține pe puțin 6 luni, luciul e foarte puternic, iar apa alunecă foarte ușor de pe mașină.

- Turtle Wax Colour Restorer = e o combinație de ceară lichidă și elemente foarte fin abrazive, indicată pentru vopselurile mai vechi, ce au început să se oxideze și să se mătuiască. Maschează ușor zgârieturile superficiale și oferă un luciu puternic. V-o recomand dacă aveți mașini mai vechi de 2 ani.

PS: Poate face un moderator sticky acest topic.
StefanVVTi
Au venit produsele de la Mafra, iar acum astept sa vina o zi insorita! thumbsup.gif
OvidiuH
Astept si eu pareri dupa ce folosesti Carlux si Diamant Plast.

Apropo, ar putea lipi un moderator topicul asta de http://www.masini.ro/forum/content/Off-Top...ra-tips-tricks/ ?
Se dezabte acelasi subiect.
FAR EASTERN
Multam de info, tovarasi. Incet incet achiziitonez si eu produse. Pana atunci tre sa mai merg la sala pentru ca treaba sa iasa bine. smile.gif
StefanVVTi
QUOTE (OvidiuH @ Apr 2 2008, 03:09 PM) *
Astept si eu pareri dupa ce folosesti Carlux si Diamant Plast.

Apropo, ar putea lipi un moderator topicul asta de http://www.masini.ro/forum/content/Off-Top...ra-tips-tricks/ ?
Se dezabte acelasi subiect.

Diamant Plast o sa-l folosesc pentru plastic: parte din bord, portiere, plasticul de pe praguri etc.
Referitor la ceara, vreau sa incep cu Metalcrem. Ai folosit Metalcrem? Daca da, cam cat dureaza si cat e de buna?
OvidiuH
Se aplică foarte ușor. Cât de durabilă e, nu-ți pot spune încă, am dat pe Corolla acum aproape o lună, iar efectele încă se simt.
Baby Blues
OvidiuH : e destul de completa descrierea operatiunilor de spalare mai ales ca din proprie experienta cam tot la fel procedez. Pentru spalarea masinii in curte mi-am achizitionat si eu de curand un aparat Bosch cu presiune, ( foarte ieftin - 280 lei ), piele de caprioara, burete de caprioara. Pentru interior folosesc seervetele umede sau servetele pentru copii. Partea proasta este ca de curand un dobitoc ( sau doi) mi-a zgariat cu cheia de curand capota , tragandu-mi doua urme. Ma gandesc ca singura solutie este s-o vopsesc. Dupa ce in toamna o nebuna ne-a zgariat toate masinile de la serviciu parcate cuminti in parcare, ma gandesc ca sunt cel putin ghinionist dupa faza asta. Cel mai rau a patit-o un coleg cu un Mercedes proaspat achizitionat pe care daduse ceva bani. E adevarat ca ma gandesc ca dupa vopsire ( in urmatoarea luna voi efectua operatiunea), sa-i dau un polish profesional. Ajuta?
OvidiuH
Zgârietura făcută e profundă? Au luat vopseaua complet?
Ajută și un polish profesional după vopsire, însă ar fi bine să aștepți vreo câteva săptămâni.
OvidiuH
Revenind la produsele pentru mașină, o să continui cu Formula 1 și Mafra:

Formula 1 Scratch Out - soluție lichidă tip scratch out/polish, mai ușor de folosit decât Scratch Remover-ul de la Turle Wax. Dă rezultate bunicele la zgârieturile superficiale, însă în general sunt necesare mai multe aplicări și un braț puternic.

Formula 1 Wash & Wax - șampon auto cu ceară Carnauba. E ideal de folosit între două ceruiri sau pentru a prelungi efectul cerii după spălare. E destinat folosirii manuale, cu aparatele cu presiune nu știu cum se descurcă. E destul de concentrat, face clăbuc suificent și ușurează mult operațiunea de uscare.

Mafra Metalcrem - ceară sintetică, mai groasă decât ceara lichidă, însă mai subțire ca cea solidă. smile.gif Se aplică foarte ușor, se lasă să se usuce și se șterge. E ceva mai greu de dat jos față de alte ceruri, însă, cel puțin puțin până acum, mi s-a părut extrem de durabilă. Apa pur și simplu alunecă perfect de pe mașină după aplicare chiar și după o lună.

Mafra Delux - pastă abrazivă pentru eliminarea zgârieturilor. Scoate zgârieturile superficiale, chiar și cele mai adânci dacă e aplicată cu grijă și elimină oxidarea. Se aplică foarte ușor, însă e nevoie de răbdare pentru a obține rezultate notabile. O recomand doar pentru zgârieturile mai dificil de scos, datorită puterii abrazive destul de mari. Pentru zgârieturile superficiale sunt soluții mai fine. Am folosit-o ca să scot și urmele de vopsea lăsate pe bara spate de o altă mașină.

Mafra Polish Champion Total - polish universal cu putere abrazivă redusă. E indicat pentru vopselurile mai vechi, mătuite, pentru a le revitaliza culoarea, însă merge și pentru a scoate petele de pe vopsea sau zgârieturi superficiale.

Mafra Pulimoscerini Tergi - soluție de parbriz. Ieftină, concentrată (ies 5 litri dintr-un flacon de 250 ml) și ok dpdv calitativ.

Mafra Pulimax - detergent auto pentru interior. Poate fi folosit și pentru curațarea plasticelor, însă eu îl folosesc pentru a curața tapiseria. Scoate petele destul de bine, e ușor parfumat și nu lasă pete după uscare.

Mafra Nouveau Noir - soluție pentru întreținerea cauciucului. Dă un aspect umed, plăcut, însă mi-aș fi dorit ca soluția să fie ceva mai groasă. L-am folosit cu succes și pentru curațarea covorașelor de cauciuc din interior. Orice ar fi, nu-l aplicați pe suprafața de rulaj a cauciucului, puteți avea suprize neplăcute la aderență.

Când am timp revin și cu o prezentare a accesoriilor de spălare și ceruire.
FAR EASTERN
Salut din nou.
Am luat de la Turtle Wax o solutie Tar si nu stiu mai ce remover care zice ca e buna si impotriva "cadourilor" de la zburatoare. Am niste pete pe spoiler si am dat cu solutia, am lasat fro 10 minute si am sters dar tot au ramas. Stie cineva o procedura eficienta? mellow.gif
E adevarat ca mizeria a stat vre-o 3 zile pana s-o spal si cred ca asta o fost greseala.... confused.gif
OvidiuH
E cam slaba, am si aceeasi solutie si nu-s foarte multumit. Incearca sa dai in mai multe aplicari, sterge putin mai apasat.
FAR EASTERN
Multumesc, OvidiuH.
Voi incerca.
Dar nu cumva vopseaua (lacul) a fost afectata iremediabil? verymad.gif
OvidiuH
In trei zile nu are cum.
FAR EASTERN
Aha, THX. thumbsup.gif
OvidiuH
Trebuie doar insistat putin mai mult, eventual, ca sa dormi impacat, poti da si cu putina ceara pe locul unde ai frecat, asta dupa ce ai curatat bine zona.
FAR EASTERN
Incerc azi, vad ca e senin.
Sambata am spalat masina si cand am vazut petele, am si plecat la o benzinarie si am luat solutia. Bineniteles ca am prins ceva ploaie imediat si am stat pana ieri, cand era si ceva praf pe masina. Am sa fiu mai insistent azi.
adrian_flavius
Din experienta mea personala: ceara pe capota motorului si pe bara din fatza a masinii trebuie re-improspatata mai des decat in alte zone...acum 2 saptamani am spalat Totosul, si pe urma, in lipsa de alta ocupatie, am decis sa mai ceruiesc inca o data partea din fata a masinii...nu am mai dat cu ceara peste tot, din motivul foarte simplu al lipsei timpului necesar...dar ceruirea suplimentara frontala a fost o chestie buna, iar rezultatul l-am vazut sambata seara, cand am decis sa spal masina din nou: toate mustele, tzantzarii si alte insecte, care au decis ca cea mai buna cale de a parasi aceasta lume este sa se izbeasca cu toate puterile de botul Totosului meu, au iesit muult mai usor la spalat...adica nu au mai facut aceeasi priza ca inainte de ceruire...asa ca mi-am schimbat intervalele de ceruit (asta pana cand oi cumpara ceara solida, ca momentan folosesc una de la Mafra, spray...), cu 2-3 saptamani maxim intre ceruirile pentru partea frontala, si intre o luna jumatate si 2 luni pentru restul masinii... thumbsup.gif
Baby Blues
QUOTE (OvidiuH @ Apr 11 2008, 03:52 PM) *
Zgârietura făcută e profundă? Au luat vopseaua complet?
Ajută și un polish profesional după vopsire, însă ar fi bine să aștepți vreo câteva săptămâni.

E foarte profunda ! Din pacate. Nu o sa rezolv decat cu o vopsire. Dupa vopsire o sa-i dau un polish.
James Kilowatt
Eu fac asa:(pe langa revizii la timp si consumabile de calitate)

N-o las sub copac ca sa nu o gasesc plina de ...salpetru. biggrin.gif Daca pica totusi pe ea, o spal cat mai repede.
Nu-i dau talpa cu motorul rece. Nu opresc imediat cand e cald.
Evit sa o las sub 2000 ture, iar daca totusi scade, nu calc acceleratia decat foarte lin pana depasesc cele 2000 ture.

Ma mai gandesc daca mai sunt si altele.... rolleyes.gif
FAR EASTERN
QUOTE (James Kilowatt @ Apr 30 2008, 10:19 PM) *
Nu opresc imediat cand e cald.



James, nu am inteles la ce te referi. Poti sa explici. Merci.
Legionaru'
JK are motor turbodiesel.
Dupa ce o "alearga" lasa motorul sa mearga 2-3 minute la relanti sa se raceasca turbina.
ozz86651
Are turbina, de aia, dar la dizl chestia asta nu e asa importanta ca turbina are temperaturi mici.
FAR EASTERN
Aha, ok. Multzam! thumbsup.gif
22nst
QUOTE (Legionaru' @ Apr 30 2008, 11:12 PM) *
JK are motor turbodiesel.
Dupa ce o "alearga" lasa motorul sa mearga 2-3 minute la relanti sa se raceasca turbina.

si daca nu o lasi sa se raceasca ce se poate intampla?
(asta este valabila si la benzinarele cu turbo?)
ozz86651
E MULT mai valabila la benzinarele cu turbo ca acolo turbina se inroseste bine de tot d ela temperatura. Turbina e alimentata cu ulei (sintetic, ca alalalt se prajeste) ca sa-i unga lagarul dar nici ala sintetic nu rezista la temperatura aia asa ca trebuie sa circule continuu. Daca opresti motorul si turbina e fierbinte, nu mai ai pompa de ulei, nu mai ai presiune in circuit, uleiul nu mai circula ci ramine in lagarul de la turbina inroasita, se coace, se carbonizeaza si iti nenoroceste bunatatate de turbina de 2000E sau cit e una.
De aia sint dispozitive speciale care iti tin motorul pornit la relanti inca un minut doua dupa ce iesi din masina si scoti cheia din contact.
James Kilowatt
Nu o las sa mearga 2-3 minute, da' macar 20 secunde tot o las daca a avut parte de talpa sau trafic in acordeon inainte. Pana imi ascund GPS-ul, caut ochelarii de soare/umbrela, etc. Nu ajunge la temperaturile celor de la motoarele pe benzina insa se incalzesc destul cat sa poata degrada un ulei.

Alta chestie....verific macar o data pe luna presiunea la pneuri, si le umflu la limita de sus a presiunii indicate (sau chiar trec putin peste).

Evit sa trag de volan cu masina oprita complet, chiar daca am servo..... prefer sa o fac cand merge chiar si f f incet, tot se misca mult mai usor volanul si tot trag mai putin de pivotii de directie.

Nu cobor pante cu piciorul pe frana si nu franez indelungat, sute de m. Prefer sa "ciupesc" frana si sa ridic piciorul intre "ciupituri". Am vazut unii care coboara pante de peste 1Km cu piciorul in continuu pe frana...

Nu stau cu piciorul pe ambreiaj la semafor.
FAR EASTERN
QUOTE (James Kilowatt @ May 1 2008, 09:42 AM) *
Evit sa trag de volan cu masina oprita complet, chiar daca am servo..... prefer sa o fac cand merge chiar si f f incet, tot se misca mult mai usor volanul si tot trag mai putin de pivotii de directie.



Plus ca se uzeaza aiurea anvelopele...

...se pare ca petele alea ramase dupa tratamentul cu solutia anti "bird droppings" au disparut de la sine. Foarte interesant. Inseamna ca substantele active din solutie au patruns in stratul ramas de mizerie si au anihilat-o in timp. Good job, Mafra! thumbsup.gif
FAR EASTERN
Azi am luat din Metro un produs Ma-fra pentru retusat vopseaua, nu stiu acu exact cum se cheama iar produsul e in masina. E ceva dedicat culorii de baza a masinii si mai are un fel de "ruj". M-am uitat pe mafra.ro si .it si nu l-am gasit. N-am gasit nici acel "bug, tree sap, bird droppings and tar remover". Am vrut sa citesc niste instructiuni de folosire mai detaliate. Hai ca poate fac maine o poza sa va arat despre ce e vorba

Scuze, e vorba de Turtle Wax. stupid.gif M-a lovit inspiratia sa citesc factura............
HalbaSus
Cred ca ai luat Colour Restorer de la Turtle Wax... am luat si eu, e destul de eficient iar rujul ala mai acopera putin din ciobituri... din pacate eu am luat solutie si ruj pentru "dark blue" (pentru ca am bleumarin metalizat spre negru), dar rujul are o nuanta mai deschisa (tot albastru inchis e si ala... dar nu atat de inchis)... cred ca o sa iau pentru negru...
Oricum din cate am inteles e pentru masini ceva mai vechi (contine si ceva solutie abraziva) nu stiu cat de indicat e sa folosesti la a ta.
FAR EASTERN
Mda, e asta http://www.turtlewax.com/main.taf?p=2,1,4,5 si zice ca acopera toate "nuantele" de negru.
Totusi masina e din 2003 si are ceva julituri pe ici colo, oglinzile, capota de la pietre, etc. O sa incerc.
Sa stii ca nici cei de la TW nu au instructiuni pe site. Iar cele in romana de pe produs sunt..... de forma.

OvidiuH
Stick-ul ăla e o soluție temporară. Nu ține la foarte multe spălări.
OvidiuH
De vreo 2 luni folosesc cu succes pentru spălat o mănușă de la Mafra. Este dintr-un material sintetic moale ce nu zgârie și are avantajul de a reține mizeria și nisipul în interior, aviz celor ce se tem de bureți.
adrian_flavius
Pentru toti cei care cunosc: mai ales prin zona Moldovei, dar nu numai, am vazut o gramada de masini care au o protectie din piele/inlocuitor, care se monteaza iarna pe bara fata, de jos si pana la incastrarea capotei...peste tot botul masinii...imi dau seama ca protectia respectiva trebuie profilata pe fiecare marca si model de masina in parte...exista asa ceva si pentru Toyota Avensis, sau ceva sa se potriveasca?...sunt foarte interesat, mai ales ca se apropie iarna...

Daca macar imi puteti spune cum se numeste chestia respectiva, in engleza, as putea sa dau o cautare pe google, sa vad ce iese...
OvidiuH
Și motorul pe unde mai trage aerul ? Chiar nu văd utilitatea.
vio
aia si este...ajuta motorul sa se incalzeasca si sa protejeze botu mashini de pietricele nisip si alte cele aferente sezonului
vio
in alta ordine de idei ..ieri mi-am ceruit mashina de doua ori cu ceara solida de la Turtte Wax si pe capota motor , aripi fatza , bara fatza , oglinzi si portiere fata inca o data cu Turtle Wax Metallic ( o ceara crema asa ) si asta deoarece am observat ca daca dau de 2,3 ori nu se mai lipesc asa tare gazele de mashina la impact . a aparut si gama Nano de la turtle wax , o sa mi iau ceara sa o incerc . mashina arata si pe afara si pe dinauntru parca acu a iesit din fabrica ... sunt multi care pot confirma asta nu e o lauda ... ce mi pare rau ca am 2 zgaraieturi pe ea de la un bou cu o cheie , dar sper sa o rezolve un prieten care se ocupa cu asa ceva ... in rest totul este oki ... SPALATI-VA MOTORUL , CEL PUTIN O DATA PE AN . sfat practic. thumbsup.gif
FAR EASTERN
Acele "huse" care se pun pe botul masinilor nu sunt recomandate. Nu stau fix asa cum sunt "instalate", materialul fiind supus diferentelor de temperatura, si in timp se deformeaza. Am fazut unele care aproape fluturau pe masina. Nefiind "etanse", spatiul creat in intre husa si tabla masinii se umple cu praf care in timp actioneaza ca un smirghel asupra vopselei.
Daca chiar vrei asa ceva adrian_flavius, mai bine incerci cu folie transparenta.
OvidiuH
Motorul e conceput să țină în astfel de condiții. Totuși nu vorbim de Dacii de acum 30 de ani. Mie îmi pare o "improvizație românească". Nelăsând motorul să respire faci mult mai mult rău.

Vio, e ok să cureți motorul, însă nu-ți recomand să bagi jetul de apă acolo. Să nu ai surprize cu siguranțele și contactele. Cu o pensulă, o cârpă și o soluție antistatică rezolvi mai multe și în siguranță. Până la urmă motoarele țin indiferent câte kile de jeg au pe ele.
StefanVVTi
QUOTE (OvidiuH @ Oct 4 2008, 01:16 PM) *
Motorul e conceput să țină în astfel de condiții. Totuși nu vorbim de Dacii de acum 30 de ani. Mie îmi pare o "improvizație românească". Nelăsând motorul să respire faci mult mai mult rău.

Vio, e ok să cureți motorul, însă nu-ți recomand să bagi jetul de apă acolo. Să nu ai surprize cu siguranțele și contactele. Cu o pensulă, o cârpă și o soluție antistatică rezolvi mai multe și în siguranță. Până la urmă motoarele țin indiferent câte kile de jeg au pe ele.
Initial asa am zis si eu, insa sunt la mare cautare in SUA, pentru toate anotimpurile.
In Romania nu am vazut decat pt VW si scrie mare pe ele PASSAT. Alea chiar mi se par "improvizatii"! De ce nu o "husa" simpla, neagra?
OvidiuH
N-am văzut vreun producător sau vreun site de specialitate care să recomande așa ceva.
StefanVVTi
Uitasem...vreau sa-mi mai comand o "serie" de la Mafra! Chiar au produse OK. Cel mai mult mi-a placut spray-ul pentru anvelope si Diamant Plast Four pe care l-am utilizat pe plastice si cel mai des pe capacul motorului(il tine curat saptamani bune)! thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.