ajutor |
This topic is about ajutor, the author, Icsulescu68672, wrote about: mergi la un service si regleaza-ti carburatorul la stand, cu sonda. mecanicii vad exact ce amestec ai tu acolo si e reglajul cel mai fidel cu putinta. ... To read more just scroll down
ajutor |
Mar 5 2006, 06:06 PM
Post
#21
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 19-February 06 From: Bucuresti Member No.: 68.665 |
|
|
|
Mar 5 2006, 08:12 PM
Post
#22
|
|
specialist Group: Membri Posts: 837 Joined: 7-March 04 From: Bucuresti Member No.: 22.113 |
daca motrul e cald e normal sa moara cand tragi socul
-------------------- Feritzi-va de cei saraci cu duhul!
|
|
|
Mar 6 2006, 07:14 AM
Post
#23
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Salutare :wave:
Lucian are dreptate: e și normal ca, atunci când motorul este cald și tragi șocul, să "moară" motorul. Pe de altă parte, este foarte probabil, Marius, ca după schimbarea "șurubelelor" și jigloarelor din carburator, să fie nevoie de o nouă reglare. De aceea și eu îți recomand reglarea carb. pe stand. Baftă!!! :wave: |
|
|
Mar 6 2006, 10:24 AM
Post
#24
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 1-March 06 From: Bucuresti Member No.: 69.649 |
|
|
|
Mar 6 2006, 01:06 PM
Post
#25
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 19-February 06 From: Bucuresti Member No.: 68.665 |
|
|
|
Mar 6 2006, 02:06 PM
Post
#26
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
Unde linga Dristor ? Si care benzinarie ? Rompetrol ?
BTW a auzit cineva de un mecanic Gigi Solomon din Baneasa ? Cica ar fi mecanicul agreat de astia de la magazinul Atlas de pe Grivita. :wave: |
|
|
Mar 6 2006, 03:41 PM
Post
#27
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 19-February 06 From: Bucuresti Member No.: 68.665 |
pardon, am gresit. nu dristor, ci Diham. e o benzinarie Petrom si service-ul e chiar in spate (intrare pe langa benzinarie)
|
|
|
Mar 6 2006, 04:11 PM
Post
#28
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 208 Joined: 13-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 68.170 |
)) nu neaparat iti moare motorul, cand tragi socul ( la cald). Mie nu imi moare deloc.
|
|
|
Mar 6 2006, 07:06 PM
Post
#29
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 1-March 06 From: Bucuresti Member No.: 69.649 |
QUOTE(Dragos56563) Unde linga Dristor ? Si care benzinarie ? Rompetrol ?
BTW a auzit cineva de un mecanic Gigi Solomon din Baneasa ? Cica ar fi mecanicul agreat de astia de la magazinul Atlas de pe Grivita. :wave: Da , mi-a mai zis cineva de Gigi Solomon din Baneasa cred ca acolo ma voi duce plus ca e si mai aproape de mine eu stand in Giulesti. |
|
|
Mar 7 2006, 12:46 AM
Post
#30
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
Stiu service-ul de la Diham. Mecanicu e unu tinar cu ochelari. Nu mai tin minte cum il cheama... Bebe, parca. Da, e de treaba.
:wave: |
|
|
Mar 7 2006, 02:04 PM
Post
#31
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 1-March 06 From: Bucuresti Member No.: 69.649 |
Mai da unde e Diham ca habar nu am ?
|
|
|
Mar 7 2006, 02:38 PM
Post
#32
|
|
specialist Group: Membri Posts: 510 Joined: 25-April 05 From: Bucuresti Member No.: 45.398 |
QUOTE(Horia49540) Ori mai poate fi o chestie : am citit ca pe vremea lu’ impuscatu’ unii mecanici averau obiceiul sa scoata un rand de arcuri de supapa (Lada are cate doua arcuri de supapa, unul mare si unul mic, pe fiecare supapa), si crestea consumul enorm…tartacuta de mecanic calificat la coltul strazii…
Si ce treaba are arcu' cu consumu'? Le scoteau ca sa nu mai uzeze axa cu came asa repede si singurul dezavantaj era la turatii mari cand exista posibilitatea ca din inertie sa nu se mai inchida supapa la timp si s-o prinda pistonul. Consum? La fel! Acolo ai o problema - poate un soc care nu deschide complet sau o membrana de sprit sparta sau... mai bine du-te la un specialist ca mai iei si foc cu ea! |
|
|
Mar 7 2006, 05:07 PM
Post
#33
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 1-March 06 From: Bucuresti Member No.: 69.649 |
Dupa ce am schimbat toate prostioarele alea din carburator inclusiv membrane si garnituri, a mai scazut consumul cu 3 % insa tot e mult 17 %.
Trebuie sa ma duc neaparat la un doctor cu ea ca cine stie , vorba ta poate iau foc dracului . Pana atunci merg pe gaz ca pe ala l-am reparat repede . |
|
|
Mar 7 2006, 05:49 PM
Post
#34
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
Si ce treaba are arcu' cu consumu'? Le scoteau ca sa nu mai uzeze axa cu came
Pai cum sa n-aiba : ia gandeste-te ce cantitate de gaze se pierde prin faptul ca supapele nu mai inchid cand si cum trebuie ?! Si axa cu came rezista asa cum a proiectat-o constructorul, ca nu punea doua randuri de arcuri degeaba Altfel pierdea bani la greu cu material in plus Si nici un mecanic nu poate face un lucru mai bine decta o fabrica care distruge sute de motoare pana gaseste solutia ideala pentru fiecare componenta Nu ma crezi ? scoate arcurile si sa vezi atunci consum si lipsa de putere Si revenind la oile noastre : e nasol rau cu carburatorul asta al tau, mai ales ca acum zici ca se opreste cand tragi socul Lada trebuie sa se accelereze cand tragi socul Facea o liniuta o lada cu o dacia si a tras lada socul si a lasat-o in urma lejer pe dacie :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Mar 7 2006, 06:50 PM
Post
#35
|
|
pilot Group: Membri Posts: 358 Joined: 10-November 05 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 60.542 |
Daca nu sunt indiscret, ce nr. are jiglorul de aer de la prima camera, de la a doua si ce numar are jiglorul de benzina de la prima camera si de la a doua?
Vezi sa nu fi inversat cumva jigloarele de benzina! Si de asemeni sa-mi spui ce tip de carburator ai. Dai filtru de aer jos si in partea dinspre capacul culbutorilor este scris(daca mai este) 2101,2103,2105,2107. Daca-mi spui toate astea te invat eu sa faci reglajul, functie de jicloarele montate si tipul carburatorului. Recordul de consum la 100km a fost 6,2L cu un motor 1300 pe curea la viteza de 90km/h, respectand unele tehnici de reglaj si nu pe banc. |
|
|
Mar 7 2006, 08:04 PM
Post
#36
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 208 Joined: 13-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 68.170 |
Indiferent de tipul carburatorului ai 2 suruburi: unul pt mers in gol (ralanti) si unul pt. reglarea amestecului aer/benzina. Diferenta este, ca la carburatoarele 2105/2107 (eu am 2107, "ozon") deschiderea gurii nr. 2 se face vacumatic, si are un sistem de economizare montat in el. Dar, de reglat, se regleaza la suruburile astea doua. Reglajul se face la motor cald, presupunand, ca aprinderea ii reglata calumea. Trebuie sa invartesti surubul de la amestec, pana sinti ca ti s-a urcat ralantiul un pic. Dupa aia reglezi ralantiul. Dupa ce e in jur de 800-1000 de rotatii, strangi surubul de amestec cu 1/2 ture. Reglajul trebuie efectuat pana ce in ralantiu motorul functioneaza bine ( nu pusca, si tine turatia constanta). Dupa aia poti sa testezi reglajul, prin tragerea clapetei de soc (turatia ar trebui sa urce pana la aprox 2000 rot ), sau daca apesi brusc acceleratia, motorul ar trebui sa raspunda fara sa se balbaie. Daca vrei sa-ti dau detalii, pot, pt ca am o carte (portocalie) scrisa de Versigora, in lb. maghiara cu titlul "Repararea automobilelor Lada", din care pot sa traduc pasajul respectiv . Parerea mea ii ca consumul mare vine de la reglajul incorect al surubului de amestec ( e prea bogat amestecul) .
|
|
|
Mar 7 2006, 08:06 PM
Post
#37
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 1-March 06 From: Bucuresti Member No.: 69.649 |
QUOTE(Felix60549) Daca nu sunt indiscret, ce nr. are jiglorul de aer de la prima camera, de la a doua si ce numar are jiglorul de benzina de la prima camera si de la a doua?
Vezi sa nu fi inversat cumva jigloarele de benzina! Si de asemeni sa-mi spui ce tip de carburator ai. Dai filtru de aer jos si in partea dinspre capacul culbutorilor este scris(daca mai este) 2101,2103,2105,2107. Daca-mi spui toate astea te invat eu sa faci reglajul, functie de jicloarele montate si tipul carburatorului. Recordul de consum la 100km a fost 6,2L cu un motor 1300 pe curea la viteza de 90km/h, respectand unele tehnici de reglaj si nu pe banc. Pai as putea sa-ti zic la ora asta ca in talon scrie 2101 si ca in carburator intra printr-un stut un furtun prin care circula antigel si care iese pe alt stut, probabil e ceva legat de incalzirea carburatorului, dar care pare ca asa ar fi din fabrica nu ca l-ar fi modificat cineva. Iar referitor la numarul jigloarelor i-ti voi spune maine ca acum e deja seara si nu am lumina acolo. |
|
|
Mar 7 2006, 08:30 PM
Post
#38
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 1-March 06 From: Bucuresti Member No.: 69.649 |
QUOTE(k.68177) Indiferent de tipul carburatorului ai 2 suruburi: unul pt mers in gol (ralanti) si unul pt. reglarea amestecului aer/benzina. Diferenta este, ca la carburatoarele 2105/2107 (eu am 2107, "ozon") deschiderea gurii nr. 2 se face vacumatic, si are un sistem de economizare montat in el. Dar, de reglat, se regleaza la suruburile astea doua. Reglajul se face la motor cald, presupunand, ca aprinderea ii reglata calumea. Trebuie sa invartesti surubul de la amestec, pana sinti ca ti s-a urcat ralantiul un pic. Dupa aia reglezi ralantiul. Dupa ce e in jur de 800-1000 de rotatii, strangi surubul de amestec cu 1/2 ture. Reglajul trebuie efectuat pana ce in ralantiu motorul functioneaza bine ( nu pusca, si tine turatia constanta). Dupa aia poti sa testezi reglajul, prin tragerea clapetei de soc (turatia ar trebui sa urce pana la aprox 2000 rot ), sau daca apesi brusc acceleratia, motorul ar trebui sa raspunda fara sa se balbaie. Daca vrei sa-ti dau detalii, pot, pt ca am o carte (portocalie) scrisa de Versigora, in lb. maghiara cu titlul "Repararea automobilelor Lada", din care pot sa traduc pasajul respectiv . Parerea mea ii ca consumul mare vine de la reglajul incorect al surubului de amestec ( e prea bogat amestecul) .
Pai cred ca ar trebui sa-ti zic ca in primul rand surubul de amestec e strans la maxim iar daca incerc sa-l slabesc (adica sa-l desurubez) scade turatia motorului. Cam cate ture sa mai aiba pana la capat cand incep sa-i fac reglajul , si daca nu sta la relanti in momentul in care incerc sa-l desurubez trebuie sa maresc avansul din primul surub ? |
|
|
Mar 7 2006, 08:45 PM
Post
#39
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 208 Joined: 13-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 68.170 |
Un mic sfat la reglaj: niciodata cand reglati carburatorul/aprinderea, dupa ce porniti motorul, sa nu va uitati in carburator (asta daca aveti filtrul de aer scos). Eu am patit-o cu carburatorul vechi: aveam filtrul de aer scos, si cu o mana l-am accelerat. Motorul dat un rateu urat, si a "scuipat foc" prin carburator. Rezultat: mi-am parjolit mana stanga, care era fix deasupra carburatorului. Nu va temeti: nu poate sa ia foc carburatorul (batranul care e mecanic, cand mi-a reglat carburatorul vechi, nici nu a prins capacul cu suruburi, ci simplu l-a tinut prin apasare !!!!!lucru pe care nu-l recomad!!!!!, si chiar daca a dat un rateu+foc, nu a luat foc nimic ). Cand il reglezi sa ai benzina destula, pt ca nu intotdeauna nimeresti reglajul optim din prima. Ca sa il reglezi calumea ai nevoie de foarte multa rabdare! E recomandat sa reglezi si avansul la aprindere dupa reglajul carburatorului. Succes la reglaj !!
|
|
|
Mar 7 2006, 09:19 PM
Post
#40
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 1-March 06 From: Bucuresti Member No.: 69.649 |
K68177
Nu m-ai lamurit cate ture trebuie sa mai aiba surubul de amestec pana la capat cand incep sa fac reglajul caci cum am spus el este deja la maxim strans iar daca il defiletez moare motorul , in cazul asta trebuie sa maresc avansul ca sa stea la relanti iar apoi sa incep reglajul ? |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 16th May 2024 - 06:17 PM |