Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ajutor
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Pages: 1, 2
marius69656
Salut
Am o mare problema cu o lada 1200 din 79, si anume consumul ei este de 20% cred ca treb sa mentionez ca are gpl pe ea . Am verificat camera unde se strange benzina si am reglat plutitorul , am curatat jiglerele si cam atat ca mai mult de atat nu stiu ce sa-i mai fac. A... si mai are si aprindere electronica.
Sper din tot sufletul sa ma ajutati ca am innebunit sau daca nu puteti spuneti-mi macar unde sa merg cu ea adica la ce mecanic care stie ce face nu unul dinacela care basbaie pe langa ea si i-mi tot spune sa ma duc sa cumpar piese ca sa aiba si el cu ce sa testeze daca e de la aia.

Multumesc.
Georgian40398
Salut,

Eu am facut reglajul la un nene vechi in lada, posesor de 2105. Il cheama dl Solomon si e mecanic la service auto Baneasa, locatia e undeva pe la strada Ficusului. Nu ia scump, dar nici ieftin. Merge bine uns si cu vreo bere in timp ce lucreaza beer.gif
marius69656
Sper sa nu trebuiasca sa ajung acolo dar in caz ca .. multumesc mult.
Cosmin65397
Salut!! Daca ai reglat bine carburatorul si tot ai consum se poate sa fie si de la avans..poate e prea mare..! Bafta!
REMUS69209
verifica si regleaza ,daca e nevoie,jocul la supape(mai ales admisia vezi sa nu fie prea stransa),BAFTA!
marius69656
Cu avansul cred ca ma descurc dar cu jocul la supape cred ca e prea mult pentru mine , si apoi motorul toarce ; crezi ca poate fi de la supape.
Am uitat sa precizez ca am bujiile negre negre , ceea ce e probabil tot de la surplusul de benzina , .... nu ?
Horia49540
na soala chestie...da ia zi: sigur nu mergi la curse cu ea? ca atunci se explica... ha ha
Serios vorbind, e enorm
Nu cred ca poate sa creasca atat de mult de la un reglaj prost la supape sau la avans
Ori e carburatorul dart peste cap – jigloare marite, de la alta masina etc.
Foarte prost reglat, treapta a doua dereglata…
Ori mai poate fi o chestie : am citit ca pe vremea lu’ impuscatu’ unii mecanici averau obiceiul sa scoata un rand de arcuri de supapa (Lada are cate doua arcuri de supapa, unul mare si unul mic, pe fiecare supapa), si crestea consumul enorm…tartacuta de mecanic calificat la coltul strazii…
Altceva nu stiu ce-o fi…
Da’ ai facut si proba sa mergi cu 70-80 la ora constant vreo cativa km sa vezi cat consuma atunci ?
Icsulescu68672
consum doar pe benzina sau si pe GPL?

verifica tot traseul combustibilului, de la rezervor la carburator, sa nu ai vreun por, gaurica, crapatura etc prin care sa se scurga incet si sigur benzina, gazul... eu am patit-o...
gabriel cretu
E posibil daca iti consuma atat gaz sa fie o problema cu instalatia.......eu am avut o dacie cu gpl care consuma destul de mult 14 15 % ,si nu stiam ce are (dar nici nu ma interesa ca nu era a mea)atat doar ca lumea care mergea cu mine imi spunea ca miroase a gaz.......eu nu-mi dadeam seama ca stand tota ziua in ea te obisnuiesti si nu
mai bagi de seama.......
Dar pana la urma am fost unde se montase si au reparat-o ca avea scurgeri intr-adevar si s-a redus consumuul f mult....incearca.......
REMUS69209
consumul e foarte mare si pe GPL si pe benzina?Daca e asa eu cred ca nu e din carburator! cum pornestela rece motorul?
k.68177
Chiar daca nu sunt 100% sigur, eu spun ca daca ai consum extrababan pe benzina, e de la carburator. Eu am avut probleme (si am avut experiente nu f. bune cu carburatorul). Singura explicatie e ca ori e dereglat complet, ori ai jigloarele extramarite (din cauza uzurii). Daca consideri ca e de la carburator, poti sa-i schimbi jigloarele ( un set costa in jur de 500000 ), sau eventual sa-i faci un reglaj.
marius69656
Consumul mare e doar pe benzina insa si pe gpl am o alta problema, adica la un monent dat in comutatorul ala din masina se aude clant clant dupa care se opreste alimentarea cu gaz si moare .
De pornit porneste la sfert de cheie chiar ma minunez ca nu am vazut o masina sa porneasca atat de iute iar in ce priveste pori pe conducte nu sunt.
Am cumparat azi un set complet de jigloare si toate cele din carburator iar duminica le voi schimba si cu ocazia asta voi spala si carburatorul nu ca ar fi murdar rau dar sa am o problema in minus.
Horia49540
si mai ales sa-l reglezi bine
succes :wave:
Georgian40398
Ehh, eu cand mi-am luat lada am avut nevoie de reglaj la consum si m-am adresat initial unor mecanici tineri, care locuiesc in zona. Nu stiau sa regleze exact lada si mi-au scos un consum cam de vreo 13.3 l in oras, era o oarece imbunatatire. Si dupa o vreme am mers la mecanicul ala batrin de lazi, cred ca mi-a mai redus consumul cu 2 l... Eu recomand mersul la un meserias in lazi, e lucru stiut ca reglajul la carburatoarele lada e dificil beer.gif
marius69656
E foarte adevarat ca ideal ar fi sa merg la un mecanic specializat ,insa cred ca mai intai ar trebui sa i-mi incerc si eu norocul ma ales ca am reusit sa iau si manualul ala care a fost oferit pe net de .... si care are vreo 300 de pagini in care se explica destul de clar ce rol are fiecare surubel din carburator si cum se fac reglajele.

Merci de urare.
ionita56403
cat ai dat pe setu de jigleoare?
marius69656
Parca 180 000 daca i-mi aduc bine aminte si are si toate garniturile si un arc si alte chichite...
Georgian40398
Azi mi-am facut consumul ( metoda plinului smile.gif ), am inca reglajul lui nea Solomon de la service Baneasa, facut acu 2 ani si ceva. Am consumat cca. 11 la suta in oras, pe traseul Dristor - piata 1 Mai si retur. Deci zic eu ca e bine pt un motor de 1600, nu ? beer.gif
Dragos56563
Si eu l-am facut, tot asa... Pe traseul Dristor - Com. Magurele - pta Dorobanti - Dristor imi ia cam 8.5% (+/- 0.3 % ) ( Lada 1200 ). Vara mai scade putin ( cu vreo 0.8 % ). Eu sunt multumit.

Have a nice week-end ! :wave:
marius69656
Nasol ; dupa ce am schimbat toate surubelele si jigloarele si ce mai era prin carburator a urmat sa aflu ca nu am rezolvat problema , asa ca urmatorul pas e sa merg la cineva care stie mult mai multe decat mine .
Si mai mult de atat , acum cand trag socul moare motorul. Deja ma doare capul.
Icsulescu68672
mergi la un service si regleaza-ti carburatorul la stand, cu sonda. mecanicii vad exact ce amestec ai tu acolo si e reglajul cel mai fidel cu putinta. te va costa probabil 500k dar merita.
lucian14
daca motrul e cald e normal sa moara cand tragi socul
Mariustom
Salutare :wave:
Lucian are dreptate: e și normal ca, atunci când motorul este cald și tragi șocul, să "moară" motorul.
Pe de altă parte, este foarte probabil, Marius, ca după schimbarea "șurubelelor" și jigloarelor din carburator, să fie nevoie de o nouă reglare. De aceea și eu îți recomand reglarea carb. pe stand. Baftă!!! :wave:
marius69656
Pai recomandati-mi si mie cateva service-uri unde merge reglat la banc nu dupa ureche de vreun oarecare nene.
Icsulescu68672
cam toate service-urile mari au stand. sigur toate care fac ITP au. Eu ma duc la cel de la dristor, langa benzinarie. e si un mecanic bun de lada acolo, la care merg eu, dar e cam scump... ata ete...
Dragos56563
Unde linga Dristor ? Si care benzinarie ? Rompetrol ?

BTW a auzit cineva de un mecanic Gigi Solomon din Baneasa ?

Cica ar fi mecanicul agreat de astia de la magazinul Atlas de pe Grivita.

:wave:
Icsulescu68672
pardon, am gresit. nu dristor, ci Diham. e o benzinarie Petrom si service-ul e chiar in spate (intrare pe langa benzinarie)
k.68177
smile.gif)) nu neaparat iti moare motorul, cand tragi socul ( la cald). Mie nu imi moare deloc.
marius69656
QUOTE(Dragos56563)
Unde linga Dristor ? Si care benzinarie ? Rompetrol ?

BTW a auzit cineva de un mecanic Gigi Solomon din Baneasa ?

Cica ar fi mecanicul agreat de astia de la magazinul Atlas de pe Grivita.

:wave:

Da , mi-a mai zis cineva de Gigi Solomon din Baneasa cred ca acolo ma voi duce plus ca e si mai aproape de mine eu stand in Giulesti.
Dragos56563
Stiu service-ul de la Diham. Mecanicu e unu tinar cu ochelari. Nu mai tin minte cum il cheama... Bebe, parca. Da, e de treaba.

:wave:
marius69656
Mai da unde e Diham ca habar nu am ?
Ionut45405
QUOTE(Horia49540)
Ori mai poate fi o chestie : am citit ca pe vremea lu’ impuscatu’ unii mecanici averau obiceiul sa scoata un rand de arcuri de supapa (Lada are cate doua arcuri de supapa, unul mare si unul mic, pe fiecare supapa), si crestea consumul enorm…tartacuta de mecanic calificat la coltul strazii…

Si ce treaba are arcu' cu consumu'? Le scoteau ca sa nu mai uzeze axa cu came asa repede si singurul dezavantaj era la turatii mari cand exista posibilitatea ca din inertie sa nu se mai inchida supapa la timp si s-o prinda pistonul. Consum? La fel!
Acolo ai o problema - poate un soc care nu deschide complet sau o membrana de sprit sparta sau... mai bine du-te la un specialist ca mai iei si foc cu ea!
marius69656
Dupa ce am schimbat toate prostioarele alea din carburator inclusiv membrane si garnituri, a mai scazut consumul cu 3 % insa tot e mult 17 %.
Trebuie sa ma duc neaparat la un doctor cu ea ca cine stie , vorba ta poate iau foc dracului .
Pana atunci merg pe gaz ca pe ala l-am reparat repede .
Horia49540
Si ce treaba are arcu' cu consumu'? Le scoteau ca sa nu mai uzeze axa cu came

Pai cum sa n-aiba : ia gandeste-te ce cantitate de gaze se pierde prin faptul ca supapele nu mai inchid cand si cum trebuie ?!
Si axa cu came rezista asa cum a proiectat-o constructorul, ca nu punea doua randuri de arcuri degeaba
Altfel pierdea bani la greu cu material in plus
Si nici un mecanic nu poate face un lucru mai bine decta o fabrica care distruge sute de motoare pana gaseste solutia ideala pentru fiecare componenta
Nu ma crezi ? scoate arcurile si sa vezi atunci consum si lipsa de putere

Si revenind la oile noastre : e nasol rau cu carburatorul asta al tau, mai ales ca acum zici ca se opreste cand tragi socul
Lada trebuie sa se accelereze cand tragi socul
Facea o liniuta o lada cu o dacia si a tras lada socul si a lasat-o in urma lejer pe dacie smile.gif
:wave:
Felix60549
Daca nu sunt indiscret, ce nr. are jiglorul de aer de la prima camera, de la a doua si ce numar are jiglorul de benzina de la prima camera si de la a doua?
Vezi sa nu fi inversat cumva jigloarele de benzina! Si de asemeni sa-mi spui ce tip de carburator ai. Dai filtru de aer jos si in partea dinspre capacul culbutorilor este scris(daca mai este) 2101,2103,2105,2107.
Daca-mi spui toate astea te invat eu sa faci reglajul, functie de jicloarele montate si tipul carburatorului.
Recordul de consum la 100km a fost 6,2L cu un motor 1300 pe curea la viteza de 90km/h, respectand unele tehnici de reglaj si nu pe banc. biggrin.gif
k.68177
Indiferent de tipul carburatorului ai 2 suruburi: unul pt mers in gol (ralanti) si unul pt. reglarea amestecului aer/benzina. Diferenta este, ca la carburatoarele 2105/2107 (eu am 2107, "ozon") deschiderea gurii nr. 2 se face vacumatic, si are un sistem de economizare montat in el. Dar, de reglat, se regleaza la suruburile astea doua. Reglajul se face la motor cald, presupunand, ca aprinderea ii reglata calumea. Trebuie sa invartesti surubul de la amestec, pana sinti ca ti s-a urcat ralantiul un pic. Dupa aia reglezi ralantiul. Dupa ce e in jur de 800-1000 de rotatii, strangi surubul de amestec cu 1/2 ture. Reglajul trebuie efectuat pana ce in ralantiu motorul functioneaza bine ( nu pusca, si tine turatia constanta). Dupa aia poti sa testezi reglajul, prin tragerea clapetei de soc (turatia ar trebui sa urce pana la aprox 2000 rot ), sau daca apesi brusc acceleratia, motorul ar trebui sa raspunda fara sa se balbaie. Daca vrei sa-ti dau detalii, pot, pt ca am o carte (portocalie) scrisa de Versigora, in lb. maghiara cu titlul "Repararea automobilelor Lada", din care pot sa traduc pasajul respectiv . Parerea mea ii ca consumul mare vine de la reglajul incorect al surubului de amestec ( e prea bogat amestecul) .
marius69656
QUOTE(Felix60549)
Daca nu sunt indiscret, ce nr. are jiglorul de aer de la prima camera, de la a doua si ce numar are jiglorul de benzina de la prima camera si de la a doua?
Vezi sa nu fi inversat cumva jigloarele de benzina! Si de asemeni sa-mi spui ce tip de carburator ai. Dai filtru de aer jos si in partea dinspre capacul culbutorilor este scris(daca mai este) 2101,2103,2105,2107.
Daca-mi spui toate astea te invat eu sa faci reglajul, functie de jicloarele montate si tipul carburatorului.
Recordul de consum la 100km a fost 6,2L cu un motor 1300 pe curea la viteza de 90km/h, respectand unele tehnici de reglaj si nu pe banc. biggrin.gif


Pai as putea sa-ti zic la ora asta ca in talon scrie 2101 si ca in carburator intra printr-un stut un furtun prin care circula antigel si care iese pe alt stut, probabil e ceva legat de incalzirea carburatorului, dar care pare ca asa ar fi din fabrica nu ca l-ar fi modificat cineva.
Iar referitor la numarul jigloarelor i-ti voi spune maine ca acum e deja seara si nu am lumina acolo.
marius69656
QUOTE(k.68177)
Indiferent de tipul carburatorului ai 2 suruburi: unul pt mers in gol (ralanti) si unul pt. reglarea amestecului aer/benzina. Diferenta este, ca la carburatoarele 2105/2107 (eu am 2107, "ozon") deschiderea gurii nr. 2 se face vacumatic, si are un sistem de economizare montat in el. Dar, de reglat, se regleaza la suruburile astea doua. Reglajul se face la motor cald, presupunand, ca aprinderea ii reglata calumea. Trebuie sa invartesti surubul de la amestec, pana sinti ca ti s-a urcat ralantiul un pic. Dupa aia reglezi ralantiul. Dupa ce e in jur de 800-1000 de rotatii, strangi surubul de amestec cu 1/2 ture. Reglajul trebuie efectuat pana ce in ralantiu motorul functioneaza bine ( nu pusca, si tine turatia constanta). Dupa aia poti sa testezi reglajul, prin tragerea clapetei de soc (turatia ar trebui sa urce pana la aprox 2000 rot ), sau daca apesi brusc acceleratia, motorul ar trebui sa raspunda fara sa se balbaie. Daca vrei sa-ti dau detalii, pot, pt ca am o carte (portocalie) scrisa de Versigora, in lb. maghiara cu titlul "Repararea automobilelor Lada", din care pot sa traduc pasajul respectiv . Parerea mea ii ca consumul mare vine de la reglajul incorect al surubului de amestec ( e prea bogat amestecul) .

Pai cred ca ar trebui sa-ti zic ca in primul rand surubul de amestec e strans la maxim iar daca incerc sa-l slabesc (adica sa-l desurubez) scade turatia motorului.
Cam cate ture sa mai aiba pana la capat cand incep sa-i fac reglajul , si daca nu sta la relanti in momentul in care incerc sa-l desurubez trebuie sa maresc avansul din primul surub ?
k.68177
Un mic sfat la reglaj: niciodata cand reglati carburatorul/aprinderea, dupa ce porniti motorul, sa nu va uitati in carburator (asta daca aveti filtrul de aer scos). Eu am patit-o cu carburatorul vechi: aveam filtrul de aer scos, si cu o mana l-am accelerat. Motorul dat un rateu urat, si a "scuipat foc" prin carburator. Rezultat: mi-am parjolit mana stanga, care era fix deasupra carburatorului. Nu va temeti: nu poate sa ia foc carburatorul (batranul care e mecanic, cand mi-a reglat carburatorul vechi, nici nu a prins capacul cu suruburi, ci simplu l-a tinut prin apasare !!!!!lucru pe care nu-l recomad!!!!!, si chiar daca a dat un rateu+foc, nu a luat foc nimic ). Cand il reglezi sa ai benzina destula, pt ca nu intotdeauna nimeresti reglajul optim din prima. Ca sa il reglezi calumea ai nevoie de foarte multa rabdare! E recomandat sa reglezi si avansul la aprindere dupa reglajul carburatorului. Succes la reglaj !!
marius69656
K68177

Nu m-ai lamurit cate ture trebuie sa mai aiba surubul de amestec pana la capat cand incep sa fac reglajul caci cum am spus el este deja la maxim strans iar daca il defiletez moare motorul , in cazul asta trebuie sa maresc avansul ca sa stea la relanti iar apoi sa incep reglajul ?

blink.gif
k.68177
Nu prea scrie in carte cate ture trebuie sa aiba... presupun ca trebuie strans la max, si dupa aia defiletat progresiv ( maxim 2-4 ture) Daca nu-i place, ar trebui sa-i maresti ralantiul, si dupa aia sa incepi sa defiletezi.... Din cate am inteles nu e prea sanatos sa strangi surubul de amestec total. Daca l-ai desfacut 1 tura, si iti moare motorul (cu ralantiul marit) ar trebui sa maresti si avansul la aprindere (numa putin, nu prea mult ). Daca si atunci iti face figuri, incearca sa scoti complet surubul de amestec , sa-l pornesti asa, si dupa aia sa-l pui. ( Nu se intampla nimic, cel putin mie odata mi-a cazut complet afara surubul, si nici nu am observat. Mi-a picat fisa cand am obs. ca are un consum baban)
marius69656
K

Te tin la curent
Horia49540
Daca nu sta si nu sta deschide destul de mult surubul de peste cel de turatie
da’ vezi intai cat era de strans (numara turele) ca eventual sa-l pui aproximativ la loc
surubul ala o sa mareasca turatia si o sa-ti permita sa deschizi surubul de amestec
daca nu merge, mai vedem la intalnire smile.gif
:wave:
marius69656
Voi veni la intalnire insa sper ca pana atunci sa rezolv problema caci altfel mi-e tare greu sa vin perpedes , eu stand in giulesti , sau poate ii voi cere masina lui tata ca de , el tot lada are .
gabriel cretu
mamaaaa asta super treaba........familie de ladisti..........tot respectul din partea mea.......cu plecaciune B-41-KGB
marius69656
Da dar a lui e una deaia mai batraneasca adica cat se poate de simpla adica fara nici o modificare plus ca a inceput sa cam cada chitul de pe ea.
k.68177
Sal, Marius! Ai reusit sa aranjezi carburatorul ?
marius69656
Salut si merci de intrebare .
Din pacate nu am reusit pt ca nu am avut timp sa incerc caci unde lucrez eu am un program destul de instabil si nu mi-a permis timpul dar am reusit sa ajung la mecanicul ala de la service Baneasa ( Gigi Solomon ) si mi-a zis ca se rezolva dar trebuie sa vin la el ceea ce e cam complicat tinand cont ca el nu lucreaza sambata iar eu nu pot cand poate el .
Sa vad cum naiba voi face sa ajung la el si asta cat mai repede ca de martea viitoare raman fara talon la masina ca se duce fostul proprietar sa o radieze si pana imi dau astia noul talon dureaza ceva , dar teste in curte pot face cate vreau si fara talon ,adica sa mai imi bag eu nasul prin carburatorul ala .
Apropos de Gigi Solomon , mi-a confirmat ca defectiunea e de la amestecul de carburant cu aer adica nu e reglat bine.
Si tot legat de mecanicul asta , mie mi sa parut ca stie ce spune , numai ca era manga de beat si parca ma duc cu inima indoita la el .
Oricum va tin la curent cu ce ispravi voi mai face .
A si mai am o intrebare : dupa ce fac reglajele asa cum mi le-ai descris pot vedea daca sa produs vreo ameliorare fara a fi nevoit sa parcurg nustiu cati km ? adica cu masina in curte sau alte metode de a testa consumul cat de cat nu la precizie ca de la 20% daca am rezolvat-o probabil se vor vedea niste diferente de genul ca nu se mai innegresc bujiile sau nu mai stiu ce .
k.68177
Consumul nu prea se poate verifica daca masina sta pe loc. Metoda cu bujiile merge doar daca parcuri un drum mai lung sau egal cu 10 Km, si drumul sa fie cu panta, etc. Daca consumul e ok, atunci bujiile ar trebui sa aiba culoarea maroniu de caprioara smile.gif sau asa ceav. Dar repet, daca masina sat pe loc, nu prea se poate masura consumul. Cam asa ar trebui sa arate bujia , la consum normal:
k.68177
pt ca nu se vede bine o sa mai pun odata poza, dar de data asta un pic editata:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.