Reprizele dinamice |
This topic is about Reprizele dinamice, the author, Serban63301, wrote about: Reprizele dinamice de cine sunt date, de putere sau de cuplu motor? Multi spun ca la depasiri este mai rapid dieselul pt ca are cuplul motor mai mare ... To read more just scroll down
Reprizele dinamice |
Dec 13 2005, 12:21 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
Parerea voastra care este? Argumentati! Multumesc! |
|
|
Dec 13 2005, 12:30 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
Eu sunt dizelist convins. Cuplul aduce confort in conducere insa tot puterea este mai importanta...
-------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Dec 13 2005, 12:31 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
La benzinare cat si la dieseluri retrogradezi cu 1 treapta dar asta depinde de viteza la momentul respectiv. Pai te "dai" cu 100 la ora intr-a 4a si vrei sa depasesti numai schimbi ii dai "in gura", daca esti cu a5a la 100kmh atunci dai a4a si turezi.
|
|
|
Dec 13 2005, 06:00 AM
Post
#4
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Ca sa raspund strict la intrebare...depinde de cuplul disponibil la turatzia respectiva. Il chem pe George ca martor - pentru ca el a vazut un grafic cu datele masinii mele In treapta a 3-a, mi-a luat 6.5 secunde sa ajung de la 15 mph la 70 mph. Ceea ce va face sa saritzi in sus...ca de ce este masina atit de inceata. Pentru ca nu atzi citit bine prima data...mergeam cu 15 mph in treapta a 3-a dupa care am accelerat-o pina cind am ajuns la 70 mph...fara sa schimb viteza. Cum am toate datele astea (timp, viteza, turatzie, degrees BTDC, Knock Correction, etc)...Raspunsul este TARI DATA LOGGING - pot monitoriza totzi senzorii masinii. Diesel-ul are mai mult cuplu la turatzii mai mici. Depinde cu ce masina (turbo) o compari. La o masina N/A mai mult ca sigur trebuie sa retrogradezi 1-2 trepte. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Dec 13 2005, 10:47 AM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 476 Joined: 12-December 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 63.342 |
De aceea, la diesel depasesti usor la 2000-2500 rpm, iar la benzina aspirat intre 3500 si 5000 rpm. Cel mai bine ar fi sa te uiti la curba de cuplu a motorului ca sa-ti dai seama cam pe unde se simte masina cel mai bine. Reprizele din teste sunt mai bune la dieselurile cu putere comparabila cu aspiratele benzina doar in conditiile rularii in aceeasi treapta de viteza. Dar, spre exemplu, eu, cu V6 2,5 l 158 CP si 223 Nm (Hyundai Sonata) l-am "facut" la Predeal pe un BMW 320 d, 136 CP si 320 Nm foarte ambitios. E drept, n-am lasat-o sub 4000 rpm. Deci, puterea conteaza , cu conditia sa stii s-o folosesti. |
|
|
Dec 13 2005, 10:48 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE(Serban63301) Reprizele dinamice de cine sunt date, de putere sau de cuplu motor? Multi spun ca la depasiri este mai rapid dieselul pt ca are cuplul motor mai mare dar adeptii motoarelor pe benzina aduc argumentul ca retrogradand intr-o treapta inferioara si turand f tare motorul efectueaza mai repede o depasire decat un diesel!
Parerea voastra care este? Argumentati! Multumesc! Reprizele sunt date de combinatia: putere, cuplu + cutia de viteze... In principiu un diesel e mai comod pt ca la mers normal ~2000 rpm, ai tot cuplul disponibil imediat... chestie care permite depasiri rapide fara retrogradare... Motoarele turbo pe benzina au intradevar avantajul unui cuplu mai mare comparativ cu motoarele atmosferice, dar... depinde de marimea turbinei... spre exemplu am vazut o "cursa" intre un mitsubishi evo de 400 cp si un fiat punto 1.6.... ambele masini rulau cu 50 km/h in viteza a 5-a iar apoi ambele au accelerat fara sa schimbe viteza... pe un traseu de 1 mila evo nu a putut depasi punto-ul (pt ca tocmai cand se termina turbo-lagul, s-a terminat si pista )... desigur legacy-ul lui f1anatic nu are asemenea probleme ne-avand un turbo extrem de mare si probabil cutia e suficient de scurta ca sa nu ii puna probleme. Cutia de viteze are iar un rol decisiv, deoarece daca are rapoarte scurte va accelera mai puternic in timp ce in cazul unor rapoarte lungi fara retrogradare e imposibil sa depasesti... Un alt avantaj al dieselului este pe circuite virajate, la iesirea din curbe un benzinar normal aspirat are o turatie care e departe cuplul si puterea maxima (chiar si daca a facut frana de motor)... pt a pastra o turatie suficienta e nevoie de "double de-clutching" si alte tehnici de pilotaj... sau de o frana de motor foarte violenta care incetineste prea mult masina... Un diesel in schimb va avea avantajul ca are intreaga putere disponibila imediat dupa iesirea din curba.... desigur pe linie dreapta benzinarul va recupera (deoarece acceleratia puternica a dieselului se cam termina la 3000-3500 rpm, in timp ce benzinarul accelereaza linear pana aproape de linia rosie) in schimb daca traseul e foarte virajat, dieselul castiga. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Dec 13 2005, 10:52 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
QUOTE(f1anatic) Adeptzii diesel-ului inseamna ca nu au condus niciodata o masina pe benzina turbo...si nu vorbesc ceva comun gen Skoda, VW, Audi cu 1.8 T ci...ALTCEVA Probabil te referi la mine. Din nou dovedesti ca nu citesti un mesaj simplu si scurt, sau poate nu l-ai inteles... :bash:
Cuplul motor este important... doar pentru motor si pentru confortul pe care il aduce sofatului. O masina pe benzina, desi are un cuplu motor mai mic decat un diesel, daca retrogradeaza, transmisia ii amplifica acest cuplu facundu-l sa ajunga intr-o valoare mai mare la roata decat in cazul dieselului. Asta teoretic, practic numai pe dyno se poate stii exact. la turatii mai mari si fortele de frecare sunt mai mare. Pierderea transmisiei creste odata cu turatia. P.S. Daca luam in considerare legile fizicii, tot la faptul ca puterea este cea mai importanta marime in acceleratia unei masini -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Dec 13 2005, 10:58 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
QUOTE(Mihai63349) In general, depasirile cele mai bune le faci tinand motorul in regim de cuplu maxim. ca sa intelegi mai bine, cuplul motor te ajuta sa folosesti eficient puterea. Nu este chiar asa. Cuplul motor se refera numai la motor. Cuplul la roata (cel important) este maxim in jurul turatiei puterii maxime deoarece rapoartele transmisiei te avantajeaza (esti cu o treapta inferioara). Depasirile se incep la turatia de cuplu maxim pentru a avea un spaatiu de turare. Daca le-ai incepe chiar la turatia maxima ar trebui sa urci o treapta.
Repet, cuplul maxim este doar o marime pentru motoare, in accelerare nu are nici o importanta. Toate masinile de curse schimba la redline -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Dec 13 2005, 11:41 AM
Post
#9
|
|
pilot Group: Membri Posts: 476 Joined: 12-December 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 63.342 |
QUOTE(Valentin50014) QUOTE(Mihai63349) In general, depasirile cele mai bune le faci tinand motorul in regim de cuplu maxim. ca sa intelegi mai bine, cuplul motor te ajuta sa folosesti eficient puterea. QUOTE Nu este chiar asa. Cuplul motor se refera numai la motor. Cuplul la roata (cel important) este maxim in jurul turatiei puterii maxime deoarece rapoartele transmisiei te avantajeaza (esti cu o treapta inferioara). Depasirile se incep la turatia de cuplu maxim pentru a avea un spaatiu de turare. Daca le-ai incepe chiar la turatia maxima ar trebui sa urci o treapta.
Repet, cuplul maxim este doar o marime pentru motoare, in accelerare nu are nici o importanta. Toate masinile de curse schimba la redline Nu vorbesc doar de cuplul maxim, ci de zona de turatii unde cuplul motor este aproape de maxim. Aceea este zona de exploatare. Vei vedea ca vorbim de acelasi lucru, de fapt, vazut din doua unghiuri. |
|
|
Dec 13 2005, 11:55 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Valentin are dreptate.
Cuplul LA ROATA (adica ala care conteaza) este dat de puterea MOTORULUI*randamentul transmisiei / viteza unghiulara a ROTII. La turatia de putere maxima ai LA ROATA cuplul maxim chiar daca la MOTOR il ai la o turatie mai mica. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Dec 13 2005, 12:04 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
Am inteles ceea ce vrei sa spui si, din punct de vedere practic, ceea ce spui tu este foarte adevarat. Hai sa luam un exemplu:
O masina are cuplul maxim la 3500 rot/min si puterea maxima la 6000 rot/min. In acest caz, accelerarea maxima se obtine la 6000 rot/min. Asta deoarece, desi cuplul motor este mai mic decat in cazul in care ai avea 3500 rot/min, acest cuplu este amplificat de rapoartele cutiei (esti cu cel putin o treapta mai jos) si la roata vei obtine mai mult decat daca ai sta la 3500 rot/min. In cazul unei depasiri nu prea este indicat sa faci acest lucru deoarece ramai cu o plaja foarte redusa de accelerare, de la 5500 la 6000 (sau 6500). Din acest motiv se foloseste, ca o regula generala, "schimbi la o turatie oarecare dar care sa devina dupa schimbare, turatia cuplului maxim". Aceasta regula nu este neaparat si adevarata, dar este usor de inteles si aplicat si, mai ales, nu este totusi departe de performana maxima. In plus, mai are si avantajul de a nu extenua motorul, consum mai mic, confort sporit etc. Desigur ca si eu aplic aceasta regula, insa pentru performanta intotdeauna se schimba la turatia de putere maxima. -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Dec 13 2005, 12:29 PM
Post
#12
|
|
pilot Group: Membri Posts: 476 Joined: 12-December 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 63.342 |
Cam asa e. Oricum, vreau sa protestez impotriva obiceiului revistelor auto care, in cadrul testelor, au obiceiul de a pune reprizele 60-100 intr-a 4-a, respectiv 80-120 intr-a 5-a. Sunt destul de multi cititori care interpreteaza prost aceste rezultate din lipsa de alte informatii. Pai cred ca daca-i masori repriza 80-120 intr-a 5-a la o Honda S2000, cred ca te sperii si-ti cumperi prima Fabia (bleah...!) TDI pe care o gasesti :puke:
|
|
|
Dec 13 2005, 12:45 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
Revistele alea sunt pentru oamenii de rand, care sunt interesati de cumpararea unei masini. Un sofer de S2000 stie ce sa faca cu masina. Marea majoritate a soferilor prefera sa conduca comod, adica accelereaza in treapta in care se gaseste in acel moment, daca situatia este cam periculoasa numai atunci retrogradeaza o treapta. Testele de genul asta mi se par destul de ok, atata timp cat nu se compara un diesel cu o benzinara, evident.
-------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Dec 13 2005, 01:05 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pentru performantele maxime sunt date si alte informatii. 0-100km/h, 400m de pe loc, 1km de pe loc, etc.
Reprizele 80-120 sunt intr-adevar pentru un sofer cumintel. La urma urmei intre 80 si 120 majoritatea masinilor pot accelera intr-a 3-a, nu a 4-a si a 5-a asa cum sunt date in brosuri. Comparatiile diesel-benzinare sunt destul de aproximative. Clio DCI 65 a tatalui meu atinge turatia de putere maxima la aprox 160km/h in treapta a 5-a, in timp ce Ibiza mea atinge intr-a 4-a 160km/h si turatia de putere maxima. In cazul asta ar putea fi comparata acceleratia lui intr-a 5-a cu a mea intr-a 4-a. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Dec 13 2005, 01:39 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
QUOTE(MR28673) In cazul asta ar putea fi comparata acceleratia lui intr-a 5-a cu a mea intr-a 4-a. da, o astfel de comparatie este corecta. Era incorect daca ambele masini erau testate in tr. a V-a
-------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Dec 14 2005, 12:04 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
Eu nu am incredere in ce spun producatorii referitor la reprizele de viteza in diferite trepte de viteza, cel putin benzinaru' meu cand ma apuca il turez de prinde 140 cu a3a il forjez de-i sar mucii
In depasiri totul depinde de ce viteza ai si in ce treapta de viteza esti. |
|
|
Dec 14 2005, 12:31 AM
Post
#17
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
QUOTE(Valentin50014) Din acest motiv se foloseste, ca o regula generala, "schimbi la o turatie oarecare dar care sa devina dupa schimbare, turatia cuplului maxim".
Sa inteleg din asta ca pentru demaraj trebuie schimbata viteza astfel incat prin trecerea in treapta superioara sa cad pe turatia de cuplu maxim? Eu am diesel, avand puterea maxima la 4000 de ture si cuplu maxim la 2000 de ture. Daca urc pana la 3000 de ture la schimbarea in treapta superioara de viteza cad pe turatia de 2000 de ture cea de cuplu maxim. Concret asta inseamna ca demarajul cel mai bun il am daca schimb la 3000 ture? |
|
|
Dec 14 2005, 12:45 AM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
Da, cam asa ceva. In cazul dieselului "regula" asta este mai aproape de adevar, deoarece acestor motare nu prea le place turatia mare. In plus, un diesel urca ceva mai greu in ture decat un benzinar, asa ca nu are rost sa-l turezi pana la linia rosie.
In cazul unui benzinar, este mai eficient sa turezi la turatia de putere maxima -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Dec 14 2005, 01:00 AM
Post
#19
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
Turatia de putere maxima la un benzinar poate fi si 6000 de ture! A schimba viteza la 6000 de ture nu inseamna oare o uzura f mare a motorului? Iar cand este vorba de masina ta parca ti se rupe inima sa o turezi in asa hal! Asa ca parerea mea este ca in conditii normale de exploatare un diesel are reprize mult mai bune si de aceea este mai placuta la condus. De acord?
|
|
|
Dec 14 2005, 01:25 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
QUOTE(Serban63301) Turatia de putere maxima la un benzinar poate fi si 6000 de ture! A schimba viteza la 6000 de ture nu inseamna oare o uzura f mare a motorului? Iar cand este vorba de masina ta parca ti se rupe inima sa o turezi in asa hal! Asa ca parerea mea este ca in conditii normale de exploatare un diesel are reprize mult mai bune si de aceea este mai placuta la condus. De acord?
La un "benzinar" turatia motorului poate ajunge si la 11.000rpm verde (vezi Ferrari, etc) la mine maxim turat a fost @ 7.200rpm din care 0 - 7.000rpm verde si 7.000 la 8.000rpm pe rosu |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2024 - 02:34 AM |