IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 intrebari pt profesionisti

This topic is about 4 intrebari pt profesionisti, the author, Diablo61581, wrote about: Am de 9 zile carnetul si vin cu urmatoarele intrebari: Am un Reno Clio Symbol 75CP benzina FP, cauciucuri de iarna. a) E normal ca un cauciuc sa se sp ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 4 intrebari pt profesionisti
Diablo61581
post Dec 11 2005, 02:27 AM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 21-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 61.574



Am de 9 zile carnetul si vin cu urmatoarele intrebari:

Am un Reno Clio Symbol 75CP benzina FP, cauciucuri de iarna.

a) E normal ca un cauciuc sa se sparga cand urci cu 5km/h maxim 10km/h o bordura de aia INALTA in diagonala? ( am spart 2. unul din nestiinta a doua oara din reflex )

cool.gif Cat de nesanatos este pentru masina ca la pornirea de pe loc sa turezi puternic motorul (4-5+mii) apoi sa dai drumul BRUSC la ambreiaj? (imi place cum scartaie cauciucurile)

c) este nesanatos pentru motor cand te urci in masina ca sa se incalzeasca mai repede sa tii motorul turat usor? (viteza in pct. mort)

d)daca turez la maxim(7000) pt o durata de timp X care vor fi consencintele? Care ar fi durata X? daca tin turata la 5000?

Multumesc mult anticipat pentru rapsunsuri
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skywalker
post Dec 11 2005, 09:48 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.469
Joined: 2-September 05
From: Timisoara
Member No.: 54.800



NU este normal, ce firma ai?

Pentru modelul tau este foarte nesanatos si mai ales daca faci asta cu pornirea la rece, calmeaza-te.

Da este moartea motorului pentru ca ai pornire la rece si motorul tau nu este inca uns si-ti freaca fier pe fier fara a avea vreo pelicula de ulei intre. Nu mai fa asa ceva !

Tu ai masina care la @ 4500 rpm are cuplu maxim deci 5000 - 7000 sunt absolut inutile! Ai bani? Atunci fa cam tot ce ai prezentat mai sus si numai asa te poti "orienta" de o alta masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CCI
post Dec 11 2005, 11:35 AM
Post #3


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 242
Joined: 1-September 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 31.766



1. 5-10 km/h este destul de mult pentru urcat o bordura inalta... este foarte posibil sa faci praf si janta. Metoda de urcare: pui roata incet langa bordura, o virezi sa fie cat mai perpendiculara pe bordura si apoi accelerezi ca sa o urci. Asa are cel mai putin de suferit.

2. Este fun, dar ambreiajul nu va fi foarte fericit. Si putin este afectat si motorul care intra prea brusc in sarcina.

3. Daca il lasi putin la relanti (30 sec) si dupa aia il turezi usor la 1500-2000, nu ar trebui sa ai probleme.

4. La 7000 nu o sa poti tura masina, limitatorul electronic taie injectia pe la 6000. La 5000 poti tura, in afara de consum nu o sa ai probleme (mai ales daca mergi constant pe autostrada). Chiar daca nu mai ai cuplu (deci in depasiri nu mai ajuta), ai putere .... deci atingi viteza maxima (sau inspre).


--------------------
Laguna 2.2 - 2.0T
Megane Classic 1.6 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 11 2005, 05:10 PM
Post #4


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Diablo61581)
Am de 9 zile carnetul si vin cu urmatoarele intrebari:

Am un Reno Clio Symbol 75CP benzina FP, cauciucuri de iarna.

a) E normal ca un cauciuc sa se sparga cand urci cu 5km/h maxim 10km/h o bordura de aia INALTA in diagonala? ( am spart 2. unul din nestiinta a doua oara din reflex )

cool.gif Cat de nesanatos este pentru masina ca la pornirea de pe loc sa turezi puternic motorul (4-5+mii) apoi sa dai drumul BRUSC la ambreiaj? (imi place cum scartaie cauciucurile)

c) este nesanatos pentru motor cand te urci in masina ca sa se incalzeasca mai repede sa tii motorul turat usor? (viteza in pct. mort)

d)daca turez la maxim(7000) pt o durata de timp X care vor fi consencintele? Care ar fi durata X? daca tin turata la 5000?

Multumesc mult anticipat pentru rapsunsuri


Eu nu's profesionist ca altzii...dar itzi recomand

1) Sa itzi cautzi si jante noi...ca ale tale e posibil (mai ales daca sint din aluminiu) sa fie oleaca ovale.

2) Ai carent de 9 zile. Pai...pune mina si economiseste bani...ca in 9 luni vei avea nevoie de alta masina daca o tzii tot asa. Fun pe naiba...tu duci la moarte amreiajul si cutia de veiteze, planetare si alte chestii. Motorul merge si el spre groapa ca il turezi inainte de a se fi incalzit, respectiv lubricat complet. Motoarele mai noi au o supapa care impiedica scurgerea uleiului inapoi in baia de ulei...dar sincer nu m-as lua dupa aceasta chichitza tehnica...Acum iarna da-i si tu 3 minute sa se incalzeasca. Personal pe a mea o las pina cind scade turatzia la ralanti sub 1500 RPM (4-5 min) si dupa care o iau usurel. Oh...speaking of fun...eu NU imi fortzez masina. Iar cu turatzia linistestete....nu ai masina care sa fie tzinuta in sarcina atita vreme...E normal sa atingi turatzia X in acceleratzie...dar 5000 rpm este mult mai mult decit e nevoie chiar si pentru cel mai agresiv condus.

Persoane ca tine fara mila pt. masini si care tureaza masina asa nebuneste (ca banuiesc ca nu o turezi pe loc) reprezinta totodata si un pericol public. Nu crezi ca ar fi bine sa o iei mai usurel vreo jumate de an...cel putzin pina iesi din iarna si intre timp mai prinzi si tu niste experientza?

Daca chiar vrei sa te distrezi si sa itzi consumi hormonii ...gaseste si tu un teren viran acoperit cu zapada..., fara pomi, borduri, gropi, bolovani, trecatori (good luck finding that)....verifica sa ai toate fluidele la nivelul recomandat si incearca acolo ce potzi. Vei descoperi dupa aceea...ca nu numai ca te-ai "racorit" dar esti si un sofer mai bun.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diablo61581
post Dec 11 2005, 05:36 PM
Post #5


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 21-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 61.574



f1anatic: -benzina e pe gratis desi am consumat in 300km un rezervor.
-nu am mania vitezei. deocamdata am mania acceleratiei. imi place sa accelerez pana la 50-60 cat mai repede posibil. imi place senzatia.
-are 50mii km momentan. Trebuie sa ma tina pana la 100mii km.

e) cand e pericolul cel mai mare sa intalnesti un radar(nu sa te prinda) ziua sau noaptea? considerand limita de 50km/h cam de la ce viteza te amendeaza. care sunt amenzile? Poate un radar sa fie amplasat pe partea:


radar ^ ^ ^ v v v Eu fiind ultima sageata "v". Iar radarul sa ma monitorizeze pe mine de la 5 benzi distanta. Se poate?

Multumesc pentru raspunsuri... astept raspunsuri in continuare la a) cool.gif c) d) e)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Dec 11 2005, 05:54 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



Pericolul este la fel de mare si ziua si noaptea. Insa, cu permis de 9 zile, eu n-as depasi in oras viteza legala. daca iti apare in fata un copil, ce faci?

Amenzile sunt in functie de viteza! Ai grija ca in primele sase luni daca ti se ia permisul, ti se anuleaza in mod automat! adica din nou scoala, examen!

Te poate monitoriza radarul si de la 5 benzi distanta, tu fiind la un km de radar!

f1anatic nu ti-a zis sa economisesti pentru benzina, ci pentru piesele ce se vor strica mergand astfel!

Din curiozitate, cum de ai benzina gratis? Cineva tot plateste pentru ea!


--------------------
mazda 3 2.0 GTA Titanium grey
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diablo61581
post Dec 11 2005, 06:06 PM
Post #7


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 21-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 61.574



QUOTE(madalina)
Din curiozitate, cum de ai benzina gratis? Cineva tot plateste pentru ea!

Teoretic masina nu e a mea. E a firmei. Primesc bonuri de benzina. Practic masina sta in fata case 24h pe zi, 365zile pe an. Deci si cand o voi schimba peste 50000km nu ma va interesa cati bani voi scoate pe ea deoarece nu e proprietatea mea.

a) cool.gif c) d) au fost niste intrebari pentru cunostinta mea, nu fac astfel in mod regulat desi in ultimul timp cam da... ehh dar in viitor nu! ca am invatat sa controlez in ultimul timp mult mai bine cutia de viteze.

QUOTE(madalina)
daca iti apare in fata un copil, ce faci?

Franez.
Repet... nu am mania vitezei.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Dec 11 2005, 06:09 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Daca viteza maxima este de 50 km/h,vei fi amendat de la 61 km/h,la 90 km/h vei fi amendat de la 101 km/h s.a.m.d.Amenzile ar trebui sa ni le spui tu noua,ca ai invatat mai de curand pentru carnet,nu ?


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 11 2005, 06:30 PM
Post #9


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Diablo61581)
QUOTE(madalina)
daca iti apare in fata un copil, ce faci?

Franez.
Repet... nu am mania vitezei.


Si daca e gheatza ?

QUOTE
nu am mania vitezei. deocamdata am mania acceleratiei. imi place sa accelerez pana la 50-60 cat mai repede posibil. imi place senzatia.


La fel daca nu chiar MAI perioculos. Pentru un "novice" - ma scuzi...dar nu pot sa spun altfel - te potzi "pierde" cu firea si in loc sa frinezi...apesi alta pedala ! Repet...mergi potolit...in limita legala a vitezei...si daca vezi vreun nebun ca vine din spate si te impinge, semnalizeaza dreapta, trage-te deoparte din calea lui si lasa-l in pace. Eu asa fac si cred ca e mai bine


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 11 2005, 06:36 PM
Post #10


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Diablo61581)
e) cand e pericolul cel mai mare sa intalnesti un radar(nu sa te prinda) ziua sau noaptea? considerand limita de 50km/h cam de la ce viteza te amendeaza. care sunt amenzile? Poate un radar sa fie amplasat pe partea:


radar ^ ^ ^ v v v Eu fiind ultima sageata "v". Iar radarul sa ma monitorizeze pe mine de la 5 benzi distanta. Se poate?

Multumesc pentru raspunsuri... astept raspunsuri in continuare la a) cool.gif c) d) e)


Depinde de radar. Daca foloseste benzile K, Ka, Ku, atunci depinde de trafic. Daca nu este trafic...esti fript. Daca este trafic...va fi mai greu pt. militzian sa stie care masina trece de limita de vietza. Daca nu e trafic...potzi trage pe dreapta si sa ai carnetul si talonul pregatite.

Daca foloseste Laser (lidar) atunci potzi scoate carnetul si talonul indiferent de conditziile de trafic.

Lidar - politzistul trebuie sa fie statzionar si sa se uite printr-o luneta - si nu poate verifica decit cite o masina. Radar ...are un cimp larg de actziune, poate fi operat din miscare, statzionar, si frontal numai. Acum depinde ...la noi politzia instaleaza radare in botul masinii de politzie, in spate si pe geamul lateral. Asta ca sa ii permita sa controleze traficul din toate partzile...si-sau sa isi pozitzioneze masina mai strategic. Nu cunosc dotarea , strategia politziei romane.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Dec 11 2005, 06:41 PM
Post #11


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



noi avem camere pe DN 1.

pentru initiatorul topicului ... si ce daca masina e a firmei ? asta inseamna sa-ti bati joc de ea ? :evil:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 11 2005, 06:52 PM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu aduc alta completare: Mergand brutal, nu vei invata aproape nimic. Oricine poate apasa acceleratia la blana si duce motorul in rosu inca din prima zi de scoala de soferi, ca sa conduci smuncit nu ai nevoie de nici un pic de experienta si nu impresionenaza decat poate pe altii la fel de neexperimentati.

Un sofer experimentat poate conduce foarte rapid fara sa dea senzatia ca face curse sau ca tortureaza masina; vezi ca s-a discutat asta pe alt topic.
Daca vrei sa inveti cateva cascadorii, urmeaza sfatul lui F1anatic. Cauta un poligon si fa-ti de cap.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul56526
post Dec 11 2005, 07:04 PM
Post #13


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.519



You maniac... :bash:
Asa ca un sfat, daca te obisnuiesti de acum sa faci porcarii d-astea si sa distrugi masina o sa le faci over and over again...Gaseste-ti distractii mai putin daunatoare pt orice masina(ca e a ta sau ca e a firmei, indiferent)...
Din moment ce ai carnetul doar de putin timp esti in faza in care masina te controleaza pe tine si nu tu pe ea...Lasa experienta sa vina o data cu miile de kilometri in plus la bord, fii stapan pe situatie si dupa aia "show her who's boss"! wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Dec 11 2005, 09:03 PM
Post #14


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Si eu, tot incepator, iti recomand sa o lasi mai moale. Majoritatea accidentelor asa se intampla: putzoi (scuzati de expresie) care abia si-a luat carnetul se urca in masina cu prietenii si vrea sa le arate cat ii el de grozav. :evil:


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 11 2005, 09:04 PM
Post #15


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(G e o r g e)
noi avem camere pe DN 1.


Si ce daca e cu camera ? Pai ce...potzi pune 30 de camere video si asta nu itzi detecteaza viteza. Tot radarul tzi-o detecteaza si lucreaza impreuna cu camera video. Parerea mea semi-profesionala...daca ai radar detector...le detectezi si pe alea (dar probabil nu orice dracie ci Valentine 1, Escort Passport 8500 X50 = Bell 65)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diablo61581
post Dec 11 2005, 10:05 PM
Post #16


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 21-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 61.574



QUOTE(Serban52542)
Si eu, tot incepator, iti recomand sa o lasi mai moale. Majoritatea accidentelor asa se intampla: putzoi (scuzati de expresie) care abia si-a luat carnetul se urca in masina cu prietenii si vrea sa le arate cat ii el de grozav. :evil:


uff.... nimeni nu intelege ca imi place doar sa accelerez nu sa depasesc 50-60km/h ... smile.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Dec 11 2005, 10:22 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



Situatie: esti langa un semafor, esti grabit sa acclerezi ca asa iti place iar o baba ametita vede tramvaiul si iti sare in fata. Crezi ca ia suficienta experienta incat sa nu te sperii si sa reactionezi rational?


--------------------
mazda 3 2.0 GTA Titanium grey
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul56526
post Dec 11 2005, 10:54 PM
Post #18


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.519



QUOTE(madalina)
Situatie: esti langa un semafor, esti grabit sa acclerezi ca asa iti place iar o baba ametita vede tramvaiul si iti sare in fata. Crezi ca ia suficienta experienta incat sa nu te sperii si sa reactionezi rational?

Io zic ca asta e o situatie destul de usoara...Reactionezi instinctiv...Dar uite de ex o situatie pe care poti s-o intalnesti oricand: esti prima masina la semafor intr-o intersectie si din placerea de a accelera, cum se schimba culoarea semaforului "ii dai blana", de pe blvd/strada perpendiculara pe directia ta de mers trece unul pe rosu(sau galben la unele semafoare din Buc) cu 80 km/h...Te face sau nu praf?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diablo61581
post Dec 11 2005, 11:12 PM
Post #19


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 21-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 61.574



QUOTE(Paul56526)
QUOTE(madalina)
Situatie: esti langa un semafor, esti grabit sa acclerezi ca asa iti place iar o baba ametita vede tramvaiul si iti sare in fata. Crezi ca ia suficienta experienta incat sa nu te sperii si sa reactionezi rational?

Io zic ca asta e o situatie destul de usoara...Reactionezi instinctiv...Dar uite de ex o situatie pe care poti s-o intalnesti oricand: esti prima masina la semafor intr-o intersectie si din placerea de a accelera, cum se schimba culoarea semaforului "ii dai blana", de pe blvd/strada perpendiculara pe directia ta de mers trece unul pe rosu(sau galben la unele semafoare din Buc) cu 80 km/h...Te face sau nu praf?


nu ma face ca si daca as vrea nu am decat 75CP sub capota si nu accelereaza chiar asa repede bicycle.gif
Indiferent de situatie ca eu ajung cu 0.3sec in fata lui inaintea celorlalti participanti la trafic hmm... e idioata situatia.
Oricum din cauza ca ala este un kamikaze toata lumea are de suferit. Nu e o situatie calumea. Mai ales ca turez tare se aude motorul mult mai tare si prezenta mea este simtita mai de departe.

Ma rog... eu nu stiu ce ati inteles voi... dar mie imi place sa schimb pe la 2500-3500 exceptie facand 1-a bineinteles pedala de acceleratie la fund.
Ma razbun pe instructor care ma chinuia sa tin turometul pana in 2500 la pornirea de pe loc smile.gif) nu imi placea deloc.
Cand n-am chef de viata schimb intre 2000-3000 si nu las sa depaseasca 3000.

Care o fi combinatia perfecta pe renault clio symbol pentru a atinge performantele maxime de demaraj 0-60km/h

Daca o luam pe situatii din astea cel mai bine stam in casa si comandam prin telefon mancarea sa nu iesim cumva pe strada sa patim ceva smile.gif)

Una e sa nu te asiguri cand ai cedeaza trecerea alta e sa fi busit de cineva care nu se asigura cand tu ai prioritate. Ca raspuns la intrebare chiar trebuie sa ma asigur in locul altora 5-6 sa fiu sigur ca sunt 101% in siguranta? Sau si mai si sa merg cu 30km/h prin oras in permanenta ca asa sigur nu se intampla nimica... dau muzica la maxim si nu ma mai deranjeaza claxoanele din jur.

HAI SA INCHEIEM OFF TOPIC.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabi63320
post Dec 11 2005, 11:14 PM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 144
Joined: 11-December 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 63.313



QUOTE(Diablo61581)
Am de 9 zile carnetul si vin cu urmatoarele intrebari:

Am un Reno Clio Symbol 75CP benzina FP, cauciucuri de iarna.

a) E normal ca un cauciuc sa se sparga cand urci cu 5km/h maxim 10km/h o bordura de aia INALTA in diagonala? ( am spart 2. unul din nestiinta a doua oara din reflex )

cool.gif Cat de nesanatos este pentru masina ca la pornirea de pe loc sa turezi puternic motorul (4-5+mii) apoi sa dai drumul BRUSC la ambreiaj? (imi place cum scartaie cauciucurile)

c) este nesanatos pentru motor cand te urci in masina ca sa se incalzeasca mai repede sa tii motorul turat usor? (viteza in pct. mort)

d)daca turez la maxim(7000) pt o durata de timp X care vor fi consencintele? Care ar fi durata X? daca tin turata la 5000?

Multumesc mult anticipat pentru rapsunsuri


Tot ce e scrie aici poate face un om care are ceva probleme psihice, nu neindemanare sau nestiinta. E tot ce trebuie ca sa termini o masina repede - urcatul bordurilor cu viteza afecteaza tot sistemul de rulare, nu numai roata; motoarele, mai ales cele cu injectie, se pornesc intodeauna fara a accelera (macar 2 secunde); incalzirea motorului la temperaturi scazute e indicata a se face in sarcina usoara, fara a suprasolicita, dar nici sa se stea pe loc si sa se consume combustibil degeaba asa cum fac multi; daca motorul a pornit usor, dupa cateva secunde el ajunge la un regim de ungere bun (vb. de masini care folosesc uleiuri de calitate) si se poate incepe rulajul, exceptie cazul cand geamurile sunt aburite sau inghetate si necesita curatare prin sistemul de incalzire si ventilatie a masinii. Un rulaj moderat la rece duce la o incalzire mai rapida a motorului, implicit a agentului termic (antigel). Daca temperatura e extrema si ne afecteaza capacitatea de a conduce, putem sa incalzim pe loc motorul, fara a accelera inutil la maxim - consider ca atingerea unui regim de 1500 - 2000 rot/min, constant, duce la o incalzire destul de rapida.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 14th May 2024 - 09:40 AM