Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 4 intrebari pt profesionisti
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Diablo61581
Am de 9 zile carnetul si vin cu urmatoarele intrebari:

Am un Reno Clio Symbol 75CP benzina FP, cauciucuri de iarna.

a) E normal ca un cauciuc sa se sparga cand urci cu 5km/h maxim 10km/h o bordura de aia INALTA in diagonala? ( am spart 2. unul din nestiinta a doua oara din reflex )

cool.gif Cat de nesanatos este pentru masina ca la pornirea de pe loc sa turezi puternic motorul (4-5+mii) apoi sa dai drumul BRUSC la ambreiaj? (imi place cum scartaie cauciucurile)

c) este nesanatos pentru motor cand te urci in masina ca sa se incalzeasca mai repede sa tii motorul turat usor? (viteza in pct. mort)

d)daca turez la maxim(7000) pt o durata de timp X care vor fi consencintele? Care ar fi durata X? daca tin turata la 5000?

Multumesc mult anticipat pentru rapsunsuri
Skywalker
NU este normal, ce firma ai?

Pentru modelul tau este foarte nesanatos si mai ales daca faci asta cu pornirea la rece, calmeaza-te.

Da este moartea motorului pentru ca ai pornire la rece si motorul tau nu este inca uns si-ti freaca fier pe fier fara a avea vreo pelicula de ulei intre. Nu mai fa asa ceva !

Tu ai masina care la @ 4500 rpm are cuplu maxim deci 5000 - 7000 sunt absolut inutile! Ai bani? Atunci fa cam tot ce ai prezentat mai sus si numai asa te poti "orienta" de o alta masina!
CCI
1. 5-10 km/h este destul de mult pentru urcat o bordura inalta... este foarte posibil sa faci praf si janta. Metoda de urcare: pui roata incet langa bordura, o virezi sa fie cat mai perpendiculara pe bordura si apoi accelerezi ca sa o urci. Asa are cel mai putin de suferit.

2. Este fun, dar ambreiajul nu va fi foarte fericit. Si putin este afectat si motorul care intra prea brusc in sarcina.

3. Daca il lasi putin la relanti (30 sec) si dupa aia il turezi usor la 1500-2000, nu ar trebui sa ai probleme.

4. La 7000 nu o sa poti tura masina, limitatorul electronic taie injectia pe la 6000. La 5000 poti tura, in afara de consum nu o sa ai probleme (mai ales daca mergi constant pe autostrada). Chiar daca nu mai ai cuplu (deci in depasiri nu mai ajuta), ai putere .... deci atingi viteza maxima (sau inspre).
f1anatic
QUOTE(Diablo61581)
Am de 9 zile carnetul si vin cu urmatoarele intrebari:

Am un Reno Clio Symbol 75CP benzina FP, cauciucuri de iarna.

a) E normal ca un cauciuc sa se sparga cand urci cu 5km/h maxim 10km/h o bordura de aia INALTA in diagonala? ( am spart 2. unul din nestiinta a doua oara din reflex )

cool.gif Cat de nesanatos este pentru masina ca la pornirea de pe loc sa turezi puternic motorul (4-5+mii) apoi sa dai drumul BRUSC la ambreiaj? (imi place cum scartaie cauciucurile)

c) este nesanatos pentru motor cand te urci in masina ca sa se incalzeasca mai repede sa tii motorul turat usor? (viteza in pct. mort)

d)daca turez la maxim(7000) pt o durata de timp X care vor fi consencintele? Care ar fi durata X? daca tin turata la 5000?

Multumesc mult anticipat pentru rapsunsuri


Eu nu's profesionist ca altzii...dar itzi recomand

1) Sa itzi cautzi si jante noi...ca ale tale e posibil (mai ales daca sint din aluminiu) sa fie oleaca ovale.

2) Ai carent de 9 zile. Pai...pune mina si economiseste bani...ca in 9 luni vei avea nevoie de alta masina daca o tzii tot asa. Fun pe naiba...tu duci la moarte amreiajul si cutia de veiteze, planetare si alte chestii. Motorul merge si el spre groapa ca il turezi inainte de a se fi incalzit, respectiv lubricat complet. Motoarele mai noi au o supapa care impiedica scurgerea uleiului inapoi in baia de ulei...dar sincer nu m-as lua dupa aceasta chichitza tehnica...Acum iarna da-i si tu 3 minute sa se incalzeasca. Personal pe a mea o las pina cind scade turatzia la ralanti sub 1500 RPM (4-5 min) si dupa care o iau usurel. Oh...speaking of fun...eu NU imi fortzez masina. Iar cu turatzia linistestete....nu ai masina care sa fie tzinuta in sarcina atita vreme...E normal sa atingi turatzia X in acceleratzie...dar 5000 rpm este mult mai mult decit e nevoie chiar si pentru cel mai agresiv condus.

Persoane ca tine fara mila pt. masini si care tureaza masina asa nebuneste (ca banuiesc ca nu o turezi pe loc) reprezinta totodata si un pericol public. Nu crezi ca ar fi bine sa o iei mai usurel vreo jumate de an...cel putzin pina iesi din iarna si intre timp mai prinzi si tu niste experientza?

Daca chiar vrei sa te distrezi si sa itzi consumi hormonii ...gaseste si tu un teren viran acoperit cu zapada..., fara pomi, borduri, gropi, bolovani, trecatori (good luck finding that)....verifica sa ai toate fluidele la nivelul recomandat si incearca acolo ce potzi. Vei descoperi dupa aceea...ca nu numai ca te-ai "racorit" dar esti si un sofer mai bun.
Diablo61581
f1anatic: -benzina e pe gratis desi am consumat in 300km un rezervor.
-nu am mania vitezei. deocamdata am mania acceleratiei. imi place sa accelerez pana la 50-60 cat mai repede posibil. imi place senzatia.
-are 50mii km momentan. Trebuie sa ma tina pana la 100mii km.

e) cand e pericolul cel mai mare sa intalnesti un radar(nu sa te prinda) ziua sau noaptea? considerand limita de 50km/h cam de la ce viteza te amendeaza. care sunt amenzile? Poate un radar sa fie amplasat pe partea:


radar ^ ^ ^ v v v Eu fiind ultima sageata "v". Iar radarul sa ma monitorizeze pe mine de la 5 benzi distanta. Se poate?

Multumesc pentru raspunsuri... astept raspunsuri in continuare la a) cool.gif c) d) e)
madalina
Pericolul este la fel de mare si ziua si noaptea. Insa, cu permis de 9 zile, eu n-as depasi in oras viteza legala. daca iti apare in fata un copil, ce faci?

Amenzile sunt in functie de viteza! Ai grija ca in primele sase luni daca ti se ia permisul, ti se anuleaza in mod automat! adica din nou scoala, examen!

Te poate monitoriza radarul si de la 5 benzi distanta, tu fiind la un km de radar!

f1anatic nu ti-a zis sa economisesti pentru benzina, ci pentru piesele ce se vor strica mergand astfel!

Din curiozitate, cum de ai benzina gratis? Cineva tot plateste pentru ea!
Diablo61581
QUOTE(madalina)
Din curiozitate, cum de ai benzina gratis? Cineva tot plateste pentru ea!

Teoretic masina nu e a mea. E a firmei. Primesc bonuri de benzina. Practic masina sta in fata case 24h pe zi, 365zile pe an. Deci si cand o voi schimba peste 50000km nu ma va interesa cati bani voi scoate pe ea deoarece nu e proprietatea mea.

a) cool.gif c) d) au fost niste intrebari pentru cunostinta mea, nu fac astfel in mod regulat desi in ultimul timp cam da... ehh dar in viitor nu! ca am invatat sa controlez in ultimul timp mult mai bine cutia de viteze.

QUOTE(madalina)
daca iti apare in fata un copil, ce faci?

Franez.
Repet... nu am mania vitezei.
eddie
Daca viteza maxima este de 50 km/h,vei fi amendat de la 61 km/h,la 90 km/h vei fi amendat de la 101 km/h s.a.m.d.Amenzile ar trebui sa ni le spui tu noua,ca ai invatat mai de curand pentru carnet,nu ?
f1anatic
QUOTE(Diablo61581)
QUOTE(madalina)
daca iti apare in fata un copil, ce faci?

Franez.
Repet... nu am mania vitezei.


Si daca e gheatza ?

QUOTE
nu am mania vitezei. deocamdata am mania acceleratiei. imi place sa accelerez pana la 50-60 cat mai repede posibil. imi place senzatia.


La fel daca nu chiar MAI perioculos. Pentru un "novice" - ma scuzi...dar nu pot sa spun altfel - te potzi "pierde" cu firea si in loc sa frinezi...apesi alta pedala ! Repet...mergi potolit...in limita legala a vitezei...si daca vezi vreun nebun ca vine din spate si te impinge, semnalizeaza dreapta, trage-te deoparte din calea lui si lasa-l in pace. Eu asa fac si cred ca e mai bine
f1anatic
QUOTE(Diablo61581)
e) cand e pericolul cel mai mare sa intalnesti un radar(nu sa te prinda) ziua sau noaptea? considerand limita de 50km/h cam de la ce viteza te amendeaza. care sunt amenzile? Poate un radar sa fie amplasat pe partea:


radar ^ ^ ^ v v v Eu fiind ultima sageata "v". Iar radarul sa ma monitorizeze pe mine de la 5 benzi distanta. Se poate?

Multumesc pentru raspunsuri... astept raspunsuri in continuare la a) cool.gif c) d) e)


Depinde de radar. Daca foloseste benzile K, Ka, Ku, atunci depinde de trafic. Daca nu este trafic...esti fript. Daca este trafic...va fi mai greu pt. militzian sa stie care masina trece de limita de vietza. Daca nu e trafic...potzi trage pe dreapta si sa ai carnetul si talonul pregatite.

Daca foloseste Laser (lidar) atunci potzi scoate carnetul si talonul indiferent de conditziile de trafic.

Lidar - politzistul trebuie sa fie statzionar si sa se uite printr-o luneta - si nu poate verifica decit cite o masina. Radar ...are un cimp larg de actziune, poate fi operat din miscare, statzionar, si frontal numai. Acum depinde ...la noi politzia instaleaza radare in botul masinii de politzie, in spate si pe geamul lateral. Asta ca sa ii permita sa controleze traficul din toate partzile...si-sau sa isi pozitzioneze masina mai strategic. Nu cunosc dotarea , strategia politziei romane.
G e o r g e
noi avem camere pe DN 1.

pentru initiatorul topicului ... si ce daca masina e a firmei ? asta inseamna sa-ti bati joc de ea ? :evil:
James Kilowatt
Eu aduc alta completare: Mergand brutal, nu vei invata aproape nimic. Oricine poate apasa acceleratia la blana si duce motorul in rosu inca din prima zi de scoala de soferi, ca sa conduci smuncit nu ai nevoie de nici un pic de experienta si nu impresionenaza decat poate pe altii la fel de neexperimentati.

Un sofer experimentat poate conduce foarte rapid fara sa dea senzatia ca face curse sau ca tortureaza masina; vezi ca s-a discutat asta pe alt topic.
Daca vrei sa inveti cateva cascadorii, urmeaza sfatul lui F1anatic. Cauta un poligon si fa-ti de cap.
Paul56526
You maniac... :bash:
Asa ca un sfat, daca te obisnuiesti de acum sa faci porcarii d-astea si sa distrugi masina o sa le faci over and over again...Gaseste-ti distractii mai putin daunatoare pt orice masina(ca e a ta sau ca e a firmei, indiferent)...
Din moment ce ai carnetul doar de putin timp esti in faza in care masina te controleaza pe tine si nu tu pe ea...Lasa experienta sa vina o data cu miile de kilometri in plus la bord, fii stapan pe situatie si dupa aia "show her who's boss"! wink.gif
Seri
Si eu, tot incepator, iti recomand sa o lasi mai moale. Majoritatea accidentelor asa se intampla: putzoi (scuzati de expresie) care abia si-a luat carnetul se urca in masina cu prietenii si vrea sa le arate cat ii el de grozav. :evil:
f1anatic
QUOTE(G e o r g e)
noi avem camere pe DN 1.


Si ce daca e cu camera ? Pai ce...potzi pune 30 de camere video si asta nu itzi detecteaza viteza. Tot radarul tzi-o detecteaza si lucreaza impreuna cu camera video. Parerea mea semi-profesionala...daca ai radar detector...le detectezi si pe alea (dar probabil nu orice dracie ci Valentine 1, Escort Passport 8500 X50 = Bell 65)
Diablo61581
QUOTE(Serban52542)
Si eu, tot incepator, iti recomand sa o lasi mai moale. Majoritatea accidentelor asa se intampla: putzoi (scuzati de expresie) care abia si-a luat carnetul se urca in masina cu prietenii si vrea sa le arate cat ii el de grozav. :evil:


uff.... nimeni nu intelege ca imi place doar sa accelerez nu sa depasesc 50-60km/h ... smile.gif)
madalina
Situatie: esti langa un semafor, esti grabit sa acclerezi ca asa iti place iar o baba ametita vede tramvaiul si iti sare in fata. Crezi ca ia suficienta experienta incat sa nu te sperii si sa reactionezi rational?
Paul56526
QUOTE(madalina)
Situatie: esti langa un semafor, esti grabit sa acclerezi ca asa iti place iar o baba ametita vede tramvaiul si iti sare in fata. Crezi ca ia suficienta experienta incat sa nu te sperii si sa reactionezi rational?

Io zic ca asta e o situatie destul de usoara...Reactionezi instinctiv...Dar uite de ex o situatie pe care poti s-o intalnesti oricand: esti prima masina la semafor intr-o intersectie si din placerea de a accelera, cum se schimba culoarea semaforului "ii dai blana", de pe blvd/strada perpendiculara pe directia ta de mers trece unul pe rosu(sau galben la unele semafoare din Buc) cu 80 km/h...Te face sau nu praf?
Diablo61581
QUOTE(Paul56526)
QUOTE(madalina)
Situatie: esti langa un semafor, esti grabit sa acclerezi ca asa iti place iar o baba ametita vede tramvaiul si iti sare in fata. Crezi ca ia suficienta experienta incat sa nu te sperii si sa reactionezi rational?

Io zic ca asta e o situatie destul de usoara...Reactionezi instinctiv...Dar uite de ex o situatie pe care poti s-o intalnesti oricand: esti prima masina la semafor intr-o intersectie si din placerea de a accelera, cum se schimba culoarea semaforului "ii dai blana", de pe blvd/strada perpendiculara pe directia ta de mers trece unul pe rosu(sau galben la unele semafoare din Buc) cu 80 km/h...Te face sau nu praf?


nu ma face ca si daca as vrea nu am decat 75CP sub capota si nu accelereaza chiar asa repede bicycle.gif
Indiferent de situatie ca eu ajung cu 0.3sec in fata lui inaintea celorlalti participanti la trafic hmm... e idioata situatia.
Oricum din cauza ca ala este un kamikaze toata lumea are de suferit. Nu e o situatie calumea. Mai ales ca turez tare se aude motorul mult mai tare si prezenta mea este simtita mai de departe.

Ma rog... eu nu stiu ce ati inteles voi... dar mie imi place sa schimb pe la 2500-3500 exceptie facand 1-a bineinteles pedala de acceleratie la fund.
Ma razbun pe instructor care ma chinuia sa tin turometul pana in 2500 la pornirea de pe loc smile.gif) nu imi placea deloc.
Cand n-am chef de viata schimb intre 2000-3000 si nu las sa depaseasca 3000.

Care o fi combinatia perfecta pe renault clio symbol pentru a atinge performantele maxime de demaraj 0-60km/h

Daca o luam pe situatii din astea cel mai bine stam in casa si comandam prin telefon mancarea sa nu iesim cumva pe strada sa patim ceva smile.gif)

Una e sa nu te asiguri cand ai cedeaza trecerea alta e sa fi busit de cineva care nu se asigura cand tu ai prioritate. Ca raspuns la intrebare chiar trebuie sa ma asigur in locul altora 5-6 sa fiu sigur ca sunt 101% in siguranta? Sau si mai si sa merg cu 30km/h prin oras in permanenta ca asa sigur nu se intampla nimica... dau muzica la maxim si nu ma mai deranjeaza claxoanele din jur.

HAI SA INCHEIEM OFF TOPIC.
gabi63320
QUOTE(Diablo61581)
Am de 9 zile carnetul si vin cu urmatoarele intrebari:

Am un Reno Clio Symbol 75CP benzina FP, cauciucuri de iarna.

a) E normal ca un cauciuc sa se sparga cand urci cu 5km/h maxim 10km/h o bordura de aia INALTA in diagonala? ( am spart 2. unul din nestiinta a doua oara din reflex )

cool.gif Cat de nesanatos este pentru masina ca la pornirea de pe loc sa turezi puternic motorul (4-5+mii) apoi sa dai drumul BRUSC la ambreiaj? (imi place cum scartaie cauciucurile)

c) este nesanatos pentru motor cand te urci in masina ca sa se incalzeasca mai repede sa tii motorul turat usor? (viteza in pct. mort)

d)daca turez la maxim(7000) pt o durata de timp X care vor fi consencintele? Care ar fi durata X? daca tin turata la 5000?

Multumesc mult anticipat pentru rapsunsuri


Tot ce e scrie aici poate face un om care are ceva probleme psihice, nu neindemanare sau nestiinta. E tot ce trebuie ca sa termini o masina repede - urcatul bordurilor cu viteza afecteaza tot sistemul de rulare, nu numai roata; motoarele, mai ales cele cu injectie, se pornesc intodeauna fara a accelera (macar 2 secunde); incalzirea motorului la temperaturi scazute e indicata a se face in sarcina usoara, fara a suprasolicita, dar nici sa se stea pe loc si sa se consume combustibil degeaba asa cum fac multi; daca motorul a pornit usor, dupa cateva secunde el ajunge la un regim de ungere bun (vb. de masini care folosesc uleiuri de calitate) si se poate incepe rulajul, exceptie cazul cand geamurile sunt aburite sau inghetate si necesita curatare prin sistemul de incalzire si ventilatie a masinii. Un rulaj moderat la rece duce la o incalzire mai rapida a motorului, implicit a agentului termic (antigel). Daca temperatura e extrema si ne afecteaza capacitatea de a conduce, putem sa incalzim pe loc motorul, fara a accelera inutil la maxim - consider ca atingerea unui regim de 1500 - 2000 rot/min, constant, duce la o incalzire destul de rapida.
Diablo61581
======
======
======

Nu am facut decat:

a) din neestiinta
cool.gif si c)

========
========
========

d) am intrebat doar ce s-ar intampla nu am facut
HalbaSus
De acord ca diablo nu are cel mai corect comportament pt un incepator (btw: daca tot esti pe forum citeste topicurile sfaturi pt soferi incepatori respectiv putere masina sofer incepator)... DAR... sa arunce cu piatra cel care nu a facut niciodata prostii la volan.

Eu mi-am inceput cariera pe o masina asemanatoare cu a lui (dacia supernova)... si am invatat multe pe acea masina... dar stiu ca am facut si multe prostii... Nimeni nu il va convinge pe diablo (sau orice alt sofer incepator aflat in pozitia lui) ca uneori rabdarea este o virtute decat niste "next to death experiences"... pe care cred ca multi dintre noi le-am avut.

Exemplu: si eu am un stil de condus destul de agresiv si la un semafor m-am trezit pe o banda care nu ma ducea in directia corecta.... solutia parea evidenta: trebuia sa "fac" la pornire o dacie si sa ii iau locul... eram la volanul opelului pe care stiu cum sa il lansez aproape perfect fara sa fluiere rotile, semaforul era cu cronometru, ma pregatesc... pornesc ca din prastie cand la jumatatea intersectiei vad un un camion care venea cu vre-o 70 la ora spre mine (trecuse evident pe rosu, cunosc intersectia respectiva)... noroc ca am avut frane bune si cauciucuri michelin pilot (a caror pulpa a ramas intiparita in asfalt)... putine lucruri de pot speria in halul asta... nu aveam absolut nici o vina, pornisem pe culoarea verde a semaforului... doar ca plecasem "prea bine" (ok, si dacia de langa mine a trebuit sa franeze (pt ca a trecut si prin fata ei) dar nu a fost asa afectata ca si mine.... concluzia ? I don't know... nu cred ca e o concluzie...

Back to the topic:

In caz ca vrei sa pleci bine de pe loc (ai un motiv in plus sa nu o faci dar totusi in caz ca vrei - si stiu ca vrei) iata cateva sfaturi:
1. In nici un caz nu turezi ca disperatul pana la 4000-5000... vei obtine niste burnouturi si pana si maica-mea va pleca mai repede decat tine de la semafor.
2. Ca idee: daca rotile scartaie mai mult de 0.5 secunde... ai plecat prea turat...
3. Dupa ce ai pornit masina nu ii da talpa imediat, asteapta ca uleiul sa isi faca treaba, asteapta ca motorul sa ajunga la temperatura potrivita, si sportivii de performanta au nevoie de incalzire... daca vrei sa obtii ceva de la masina trebuie sa o tratezi cu respect.
4. Uite o greseala:
QUOTE
Ma rog... eu nu stiu ce ati inteles voi... dar mie imi place sa schimb pe la 2500-3500 exceptie facand 1-a bineinteles pedala de acceleratie la fund.


In viteza a-1a ai parte de o putere foarte mare pe care (mai ales in stilul tau) o pui foarte repede pe sosea.... problema e ca pneurile nu pot prinde aderenta atat de repede si vor scartai la pornire (de aceea ti-am zis sa nu pornesti prea turat, ci doat atat incat sa fii la limita scartaitului de roti... adica abia sa se auda pt cateva fractiuni de secunda)... in schimb daca mentii viteza 1-a si ii dai "pana la fund" din nou rotile se vor invarti prea repede iar pneurile vor pierde din nou aderenta... ori tu nu vrei asta.... incepand cu viteza a 2-a deja lucrurile ar trebui sa stea mai bine (si dupa ce ai schimbat in a2-a poti sa faci schimbarile si la turatii mai mari) dar schimbarea din 1-a in a 2-a ar trebui sa o faci la maxim 3000-3500 de ture...

Nu te condamn pt ca iti place sa conduci cu agresiv... doar ca nu esti singur pe drum si o experienta cum am avut eu cu camionul ala te poate linisti pt o vreme...
f1anatic
Diablo...uite cum conduc eu prin oras

1st - ralanti --> 2000 (15 mph)
2nd 2000 rpm --> 2500 (20 mph)
3rd 2000 rpm --> 2500 (25- 30 mph)
4th 2000 ---> 2500 (30-40 mph)

Pt kph inmultzeste mph x 1.6

Crezi ca tu ai putea conduce asa ? Ia incearca...si ai sa vezi ce fericita e masina. Nu mai pun la socoteala incalzirea motorului 3-4 minute si schimbatul uleiului sintetic la 3000 mile. Borduri NU urc...dar acestea NU se urca pe diagonala ci frontal. In final...am 16,000 km pe un set de placutze de frina...care imi mai rezista inca pe atit (cel putzin). Intr-adevar, eu am dat bani pe masina (proprietate personala - Nu a unei firme), dar nici masina mea nu se compara cu a ta. Iar cauciucurile scirtzind - Doamne Fereste. Pot spune insa ca FARA sa ma straduiesc, rup aderentza la 4 rotzi motrice in treapta a 2-a la 50 kph.
costel31664
Bravo dom'le.
Un sofer cu adevarat marfa. Asa tre' facut, clio trebuie ars. Da' ars nu gluma, sa nu faca nici ham. Eu daca as avea masina de firma cu limitator, as scoate limitatoru'. Chiruirgical. Nu trebuie sa ne lasam conditionati sau limitati de nimeni, nimeni nu aste mai presus decat noi, iar fieru-i fier.
Dai tare sa vada cine e sefu.
PS: Daca gauresti un pic toba intermediara cu un cui de 6 mm o sa se tureze si mai repede, nu mai zic de zgomot. Sa se uite lumea ca d'aia are ochi...
madalina
Asta se vrea a fi ironie?
costel31664
Da stimata domnisoara. Inclin sa cred ca e una de calitate.
La fel cred ca e si cu "turez motorul sa sara prin capota dar nu merg tare ca mi-e frica de accident"
Apropos stiti de scrie pe crucea ipohondrului?
"V-am spus eu."
Minculescu de la Iris a dat-o.
Vlad6
Eu inclin sa cred ca nu biggrin.gif .
Fiecare e liber sa-si utilizeze cum vrea automobilul si fara indoiala fiecare sofer o face in mod aparte. Tot ce putem face aici este sa cerem si sa dam sfaturi cat mai bine ne pricepem noi.
Eu unul conduc destul de turat ( nu exagerat totusi ) din 2 motive : am cuplu motor mai mare si pot utiliza frana de motor prin simpla ridicare a piciorului de pe acceleratie.
costel31664
Nu toti avem simtul umorului la fel de dezvoltat. Insa de acord cu domnul administrator fiecare conduce asa cum doreste. Cat despre conduc mai turat ca am cuplul mare la motor si cand iau piciorul de pe acceleratie pune masina frana as vrea sa intreb cam in cati metri franeaza?
eddie
Domnule Costel,mai intai pune mana si invata putin sa te acomodezi cu condusul si de-abia dupa aceea vino cu noi intrebari,m-am facut bine inteles ? Asta ca sa nu mai vii cu intrebari la fel ca astea....
Vlad6
De franat franeaza imediat - de oprit opreste cand poate smile.gif.
Cu alte cuvinte frana de motor o folosesc si in curbe sau la coborarea pantelor si acolo poate sa fi vorba de un metru doi poate sa fie vorba de mai multi.............
costel31664
Inteles stimabile
:brave:
florin55503
si eu am masina de firma si nu o chinui cum faci tu, dar nenorocita tot se strica. si in loc sa stau acasa, stau prin service si inebunesc si banii nu ii dau eu.

si pe mine ma apuca nebunia uneori si o alerg noaptea cu schimbari de viteza cat mai sus, dar o las sa se inca;zeasca apoi cand opresc las sa se raceasca turbina, am grija de ea(vorbesc acum de masina mea). chiar daca e pe firma nu trebuie sa iti bati joc, mai bine ai economisi din benzina si ti-ai trage un ban in loc sa o bagi in rezervor

o intamplare: ma grabeam spre casa cu un amic. noapte pe la 2. la un moment dat un taximetrist se deide sa intoarca fara sa se asigure. l-am evitat la milimetru.(am fost sigur va intru in el). daca mi se intampla asta acum cativa ani sigur eram in el.

stii cum esti tu acum? exact ca un amic al meu care facea pe zmeul pana a avut un accident si a facut masina praf ( la o accelerare puternica cu viteza 1-solenza-a derapat pe o bucata de gheata si a intrat cu roata din dreapta intr-o bordura inalta. consecinte: tot pe sub ea rupt parbrizul spart, efectiv toata masina stramba) la doar 50 de km la ora

PS: scandal imens a vrut sa sara la bataie. l=am aranjat putin

alta intamplare. stateam la stop la tineretului fiind prima masina. se pune verde si dau sa plec dar nu a intrat in viteza (ce bine). in momentul ala un mercedes a venit dinspre cutitul de argint indrepatndu-se spre unirii a trecut pe rosu cu viteza. iti dai seama ce se intampla daca plecam de pe loc (era un S) ma facea praf.
TLS-09
QUOTE(costel31664)
Nu toti avem simtul umorului la fel de dezvoltat. Insa de acord cu domnul administrator fiecare conduce asa cum doreste. Cat despre conduc mai turat ca am cuplul mare la motor si cand iau piciorul de pe acceleratie pune masina frana as vrea sa intreb cam in cati metri franeaza?


Nu Costel, nu conduce fiecare cum doreste. Si eu as vrea uneori sa ajung de la Timisoara la Arad in 10 minute. Nu se poate totusi. Presupunand ca nu lasi morti in urma ta pe drum cred ca nici alte "rele mai mici' nu sunt necesare. Fara bun simt si respect pentru ceilalti nu putem continua sa pretindem ca suntem civilizati.
La fel de necivilizati sintem si prin lipsa de respect pentru masina.
Filozofia lui "mi se rupe" este extrem de paguboasa si nu cred ca poti sa pretinzi contrariul.
In rest intrebarile sunt absolut aiurea si ma intreb daca nu au fost puse de initiatorul topicului la misto, ca altfel ma intreb cum de a luat permisul (sau politistul functiona tot cu benzina gratis?) Pentru umor nota zece Costele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.