IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Fiat Panda 4x4 are nevoie de lanturi?

This topic is about Fiat Panda 4x4 are nevoie de lanturi?, the author, claudia66611, wrote about: :wave: Salut! Am o dilema: are nevoie Fiat-ul Panda 4x4 de lanturi? Multumesc ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Fiat Panda 4x4 are nevoie de lanturi?
claudia66611
post Jan 27 2006, 11:34 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 27-January 06
From: Slobozia (Ialomita)
Member No.: 66.604



:wave: Salut!

Am o dilema: are nevoie Fiat-ul Panda 4x4 de lanturi?

Multumesc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jan 28 2006, 09:27 AM
Post #2


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



in mod normal nu . pui gume de iarna si ii dai inainte smile.gif daca totusi trebuie lanturi , acestea se monteaza doar pe rotile din fata .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius43590
post Jan 28 2006, 02:22 PM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 279
Joined: 30-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 43.583



Masinile 4x4 nu sunt invincibile. Tractiunea integrala te face sa treci usor anumite evenimente.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mttv
post Jan 28 2006, 03:18 PM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 3-December 05
From: Craiova
Member No.: 62.692



cum adica doar pe rotile din fata daca e nevoie??

este masina 4X4, daca e nevoie de lanturi se pun pe toate rotile motare

acum eu nu cunosc sistemul 4X4 de la fiat, tu poate sti ca nu e integrala tot timpu si ca sa consume mai putin cand nu e nevoie e tractiune fata, dar totusi ca sa nu apara uzuri sau momente in care manevrabilitatea e mai ciudata eu tot pe toate rotile as pune

deci TOATE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jan 28 2006, 06:47 PM
Post #5


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



deci doar pe fata se pune smile.gif crede-ma .

PS : pentru edificare recomand CU CALDURA , manualul masinii .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mttv
post Jan 29 2006, 01:29 AM
Post #6


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 3-December 05
From: Craiova
Member No.: 62.692



pai atunci spune-mi si mie de ce ca sa nu raman prost

chiar sunt curios
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Jan 29 2006, 12:45 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



Ai citit cartea?


--------------------
mazda 3 2.0 GTA Titanium grey
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jan 29 2006, 01:40 PM
Post #8


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Si eu sunt curios, nu am Panda, nu vreaus a cumpar manualul pentru ca nu vreau sa imi iau Panda, dar sunt curios de ce nu se pun decat pe fata...
Adica e o problema generala, la fel trebuie sa fac si la quattro, si acnd o sa am LandCruiser tot asa?

Asa ca fiti va rog buni si ziceti-ne si noua celorlalti care citim topicul asta, care e explicatia... Efortul de a scrie acest raspuns e sigur mai mic decat eforturile necesare noua sa achizitionam un manual de Panda... :angel:


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jan 29 2006, 01:57 PM
Post #9


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



din moment ce , forta motrica este transmisa rotilor asa :

fata % - spate % , si fata > spate , atunci , logic ar fi , ca lanturile sa se monteze pe rotile din fata . nu ?

apoi , recomand folosirea unor anvelope BUNE de iarna . pana acum , de cand am masina AWD nu am ramas niciodata in zapada . dar , intotdeauna , am avut anvelope de iarna montate pe masina .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mttv
post Jan 29 2006, 03:25 PM
Post #10


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 3-December 05
From: Craiova
Member No.: 62.692



daca ar fi cum zici tu si inteleg eu de la tine atunci in cazul in care ai o masina AWD care repartizeaza mai mult pe spate atunci trebuie sa pui lanturi pe spate?

corecteaza-ma daca am inteles gresit

dar atunci ce ma impiedica sa pun pe toate rotile?

alt caz mai interesant ar fi urmatorul - un AWD care in timpul mersului (mai ales pe zapada) sa schimbe foarte des si in proportii mari tractiunea de pe fata pe spate si invers. in acest caz unde se pun lanturi de zapada?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jan 29 2006, 03:54 PM
Post #11


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



George, nu sunt de acord cu rationamentul smile.gif
Daca ar fi ca tine, atunci s-ar putea extinde astefl: [..] atunci e nevoie de anvelope de iarna numai pe rotile din fata smile.gif


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Felix60549
post Jan 29 2006, 04:00 PM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 358
Joined: 10-November 05
From: Piatra Neamt (Neamt)
Member No.: 60.542



Tractiunea 4x4 este permanenta sau cand ai nevoie de ea cuplezi, la acest tip de auto?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Jan 29 2006, 07:19 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



4x4 permanent cu dierential autoblocant intre punti s-ar preta la doar doua roti incaltate cu lanturi dar nu pentru multi km.risti distrugerea diferentiaului. La diferential neautoblocant intre punti difrentialul va fi destul de solicitat si va lucra continuu reducandu-i viata. Dar daca ai gume bune de iarna chiar nu ai nevoie de lanturi.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jan 29 2006, 08:23 PM
Post #14


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



corect malin . de aceea recomand cauciucurile bune de iarna smile.gif

v-am spus , conduc awd de 3 ani si nu am avut nici o problema .

malin , eu vreau sa mai si citeasca lumea si sa se documenteze pe cont propriu. ce rau e in a citi cartea de intretinere si exploatare a masinii tale ? blink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
claudia66611
post Jan 29 2006, 09:33 PM
Post #15


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 27-January 06
From: Slobozia (Ialomita)
Member No.: 66.604



Eu am citit manualul....dar acolo nu se spune clar daca se pot folosi lanturi sau nu..... se specifica doar ca la un tip de cauciucuri 185 +M S nu ar fi nevoie . Oricum pana acum se comporta super in conditii dificile .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jan 30 2006, 09:39 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



In manualul de la ML-ul lui maica-mea se specifica ca daca se pun lanturi atunci sa se puna pe toate 4 rotile.
Desigur daca vrei sa le folosesti doar pret de 10 minute cat sa treci peste un drum mai dificil si apoi sa le dai jos, poate nu merita sa te complici cu pusul lanturilor pe 4 roti (mie pe 2 roti mi-a luat aproximativ 30 de minute)...

Inca o chestie pe care as recomanda-o... daca ai de gand sa mergi mult si destul de repede cu lanturi (in mod normal nimeni nu face asta) atunci din nou as recomanda lanturi pe toate 4 pt ca diferenta de aderenta dintre punti iti va juca feste... eu am folosit lanturile pe rotile din fata si trebuia sa urc o serie de strazi, toate in rampa cu inclinari intre 10 si 30%... inzapesite... si mai trebuia sa iau si viraje intre strazile astea... cu lanturi am urcat destul de usor, dar oricum pentru a fi sigur ca reusesc sa urc am mentinut o viteza destul de ridicata (~20 km/h).... masina supravira in draci (ceva total anormal pt tractiune fata)... motivul (cred eu) era diferenta de aderenta dintre puntea fata si puntea spate... dar poate nu e asa si am ajuns eu la concluzii gresite.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 12:05 AM