Reprizele dinamice |
This topic is about Reprizele dinamice, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Reprizele dinamice |
Dec 13 2005, 12:21 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
Parerea voastra care este? Argumentati! Multumesc! |
|
|
Dec 17 2005, 07:12 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
Serban, incerc sa-ti explic altfel. trebuie sa retii cateva lucruri
1. In momentul in care schimbi o treapta in sus, transmisia iti face un deserviciu, practic iti demultiplica o parte din cuplu. 2. Pentru aceeasi treapta de viteza, acceleratia unui motor este maxima acolo unde cuplul motor este maxim. Deci acolo "te baga in scaun" cel mai tare. Momentul in care trebuie sa schimbi depinde de fiecare treapta in parte. De exemplu: Hai sa ne referim la graficul rosu (un caz ipotetic): Masina ta are urm rapoarte de demultiplicare: treapta II: 2,1 treapta III: 1,8 Schimband din tr. II in tr. III transmisia iti va "demultiplica" cuplul cu 2,1/1,8= 1,17 Cuplul maxim (dexi accelerarea maxima) il ai la 2000 rot/min = 277,4 ftlb 277,4/1.17 = 238 ftlb (deci in treapta superioara vei avea cuplul / 1,17 din cuplul treptei anterioare la aceeasi turatie de 2000 rot/min) Deci nu trebuie sa depasesti turatia corespunzatare cuplului de 238 adica in jur de 3800 rot/min. Daca treci de 3800 rot/min vei obtine un cuplu mai mic la roata decat cuplul maxim al motorului demultiplicat de treapta superioara. Acesta este un caz pur teoretic si ales intamplator. Vei sti cu siguranta doar pe dinamometru deoarece cu cat creste turatia cu atat cresc si frecarile din motor, deci se va pierde si mai mult cuplu. -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 12th May 2024 - 05:03 AM |