Reprizele dinamice |
This topic is about Reprizele dinamice, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Reprizele dinamice |
Dec 13 2005, 12:21 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
Parerea voastra care este? Argumentati! Multumesc! |
|
|
Dec 17 2005, 05:51 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
MR, stiu ca ceea ce este scris acolo ai spus si tu. Ti-am dat acel mesaj pentru a te convinge ca VAG foloseste si ISO deoarece sunt obligati de lege. Intr-adevar, VAG COM si VAS (scula oficiala de diagnoza din service-urile VAG) folosesc protocoale proprietare, dar diagnoza o poti face cu orice soft OBD 2, dar multe din secretele ECU nu vor fi disponibile.
QUOTE(Serban63301) MR ok, am inteles! Mai lamureste-ma te rog in urmatoarea problema: avand in vedere ca la orice masina demarajul cel mai bun este asa dupa cum spui, schimbamd viteza la o turatie cat mai aproape de cea la care am puterea maxima, ce importanta mai are atunci la ce turatie am cuplu maxim? Ce importanta are daca cuplu maxim ar fi la 2000 sau 3000 ture? La ce ma ajuta un cuplu la o turatie mai joasa daca eu oricum trebuie sa schimb viteza la turatia de putere maxima pentru a avea demarajul cel mai bun? Ma tem ca nu prea ai inteles, decat jumatate din cuplu vs putere. Hai sa-ti dau un exemplu fictiv:
Ai o masina oarecare cu cuplu maxim la 2000 rot/min si puterea maxima la 4000 rot/min. Ok? 1. daca te gasesti in treapta 4 la 2000 rot/min si accelerazi la blana, vei obtine o acceleratie mult mai mare decat daca te-ai afla in aceeasi treapta de viteza dar la 4000 rot/min. (nu uita definitia puterii) 2. daca te gasesti in treapta 4 la 2000 rot/min si accelerezi la blana probabil vei obtine o accleratie mai mica decat daca te-ai gasi in treapta 3 la 4000 rot/min. Cuplul motor este o marime care defineste motorul, nu cuplul care se transfera la roata. Daca nu schimbi treapta de viteza, acceleratia maxima este la turatia de cuplu maxim Ai urmarit linkul pe care l-am pus mai devreme? Revenim la cazul tau: datorita rapoartelor mai lungi, datorita distrubutiei mult mai bune a cuplului motor decat la un motor pe benzina aspirat precum si datorita particularitatii aprinderii prin compresie, nu trebuie sa aplici acelasi rationament de mai sus. Audi cu noul R10 tocmai pe acest lucru se bazeaza, sa nu fie nevoiti sa mentina turatia motorului in punctul de putere maxima. Daca ar fi asa n-ar avea nici o sansa in lupta cu bolizii pe benzina din Le Mans. P.S. Eu conduc diesel si-ti dau dreptate in ceea ce spuneai mai devreme: acest motor se plafoneaza mai repede decat motorul pe benzina adica de la o anumita turatie pur si simplu nu mai urca in ture la fel de repede cum o facea inainte. La benzina este mult mai simplu sa cresti turatia si sa aprinzi amestecul cand doresti, la diesel trebuie sa lasi un interval de timp pentru autoaprindere. -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 12:49 PM |