Reprizele dinamice |
This topic is about Reprizele dinamice, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Reprizele dinamice |
Dec 13 2005, 12:21 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
Parerea voastra care este? Argumentati! Multumesc! |
|
|
Dec 16 2005, 11:51 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
QUOTE(Iulian HondaFan) acceleratia maxima a motorului va fi cand schimbi la 4000rpm in treapta urmatoare. desi cuplul este maxim la 2000rpm cuplul la roata este de regula la o turatie mai mare. nu stiu exact de ce se intampla chestia asta dar pe bancul de probe cuplul maxim la roata se atinge la 500-1000rpm peste cel nominal al motorului. este posibil ca masurarea pentru motor se face in conditii diferite de sarcina fata de cea reala. Nu este asa. Pentru aceeasi treapta de putere, cuplul la roata este maxim atunci cand cuplul motor este maxim. Eventual valoarea maxima a cuplului este la o turatie cu o idee mai mica decat turatia cuplului maxim, asta datorita pierderilor.
Serban: cand esti la turatia de putere maxima, pentru a avea aceasi viteza a masinii, te gasesti si intr-o treapta de viteza inferioara. Deci transmisia va amplifica un cuplu mai slab, facandu-l mai mare decat cuplul maxim din treapta superioara. Cuplul maxim la roata nu se obtine chiar la turatia de putere maxima datorita pierderilor de putere ale transmisiei, dar este in jurul acelui punct. Cu cat turatia este mai mare, cu atat frecarea este mai mare. Nu se poate generaliza un raspus care sa fie valabil pentru toate motoarele, raspunsul exact se afla doar pe banc, in functie de curbele de cuplu si putere. La diesel este ceva mai complicat, deoarece acesta, dupa o anumita valoare a turatie, urca mult mai greu in ture decat un benzinar. Acest lucru se datoreaza in primul rand timpului necesar de autoaprindere cat si inertiei mai mari a partilor mobile. Tu practic ne ceri sa dam un raspus la fel de "competent" ca al unui dinamometru. Ei bine, nu prea se poate. Parerea "populara" pe care o impartasesti tu, o folosesc si eu si da rezultate chiar multumitoare dar nu pot sa-ti spun cu certitudine daca chiar reprezinta cea mai buna varianta. Cu 1-2 milioane poti afla raspunsul la intrebarea care te freamata. Deci: Pentru a afla valoarea exacta turatiei la care accelerarea masini este maxima, consulta parerea unui dinamometru. Totusi, pentru un benzinar aceasta este foarte aproape de turatia de putere maxima a motorului, pentru diesel aceasta turatie este putin mai joasa, dar nu pot sa-ti spun cu exactitate cu cat mai joasa este... Ceea ce am spus mai sus este valabil pt treptele 2-4, pentru tr. 1 este indicat sa schimbi mai repede datorita tractiunii -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 09:58 PM |