Reprizele dinamice |
This topic is about Reprizele dinamice, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Reprizele dinamice |
Dec 13 2005, 12:21 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
Parerea voastra care este? Argumentati! Multumesc! |
|
|
Dec 15 2005, 05:25 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
s-a mai discutat de asta.
pentru performanta maxima motorul trebuie tinut in ceea ce aici se numeste "powerband" = regimul cuprins intre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima. o cutie de viteze bine etajata trebuie sa permita schimbarea vitezelor care sa fie in aceasta banda si eventual sa ocupe cat mai mult din ea. de aceea un benzinar care are cuplul maxim la 3500-4000rpm si puterea maxima la prox 6000rpm trebuie tinut in "clocot". nu cred asta ii "cauzeaza" pt. ca astia sunt parametrii lui constructivi. singura mentiune e ca inainte sa il forjezi trebuie sa il lasi sa se incalzeasca bine ( tinut in regim sub 3000rpm pana uleiul ajunge la temperatura optima). uzura maxima aunui motor este de fapt la rece si nu de la turatiii. cel mai important este sa eviti drumuri scurte si rare iarna... atunci se uzeaza cel mai mult. odata cald trebuie sa fie ca pestele in apa. americanii folosesc relativ frecvent engine-block heaters ( incalzesc blocul motor iarna inainte sa porneasca motorul). desigur mai ajuta si garajele inchise si bine izolate termic unde nu vei avea temperaturi sub 5-6 grade Celsius. din experienta mea cu Civicul ( 1668ml cilindree; 129CP si 155Nm cuplul maxim la motor) pot confirma ce a spus MR. Eu il ard tot timpul in banda lui de putere care este de la 4500 la 6300rpm ( peste 4500rpm este si locul unde devine functional VTEC-ul). nevasta-mea intr-adevar e mai miloasa si nu sare de 4000rpm decat in mod exceptional. pentru depasiri in afara il tin si intr-a 3-a in spatele unui camion ( are putin peste 4500rpm la 80km/h) si cand intru in depasire fuge extrem de mutumitor si in felul asta utilizez majoritatea celor 129 de ponei disponibili. masina are acum aprox 107k km si nu am schimbat decat consumabile (ulei, filtre, placute de frana) iar motorul merge mai bine decat in prima zi ( si-a dat drumul rotund abia dupa 15000km ). la turatii mari motorul este putin mai zgomotos dar nu vibreaza si simti cuplul ala la roata cum trage.... -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 10:27 AM |