Reprizele dinamice |
This topic is about Reprizele dinamice, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Reprizele dinamice |
Dec 13 2005, 12:21 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
Parerea voastra care este? Argumentati! Multumesc! |
|
|
Dec 13 2005, 10:48 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE(Serban63301) Reprizele dinamice de cine sunt date, de putere sau de cuplu motor? Multi spun ca la depasiri este mai rapid dieselul pt ca are cuplul motor mai mare dar adeptii motoarelor pe benzina aduc argumentul ca retrogradand intr-o treapta inferioara si turand f tare motorul efectueaza mai repede o depasire decat un diesel!
Parerea voastra care este? Argumentati! Multumesc! Reprizele sunt date de combinatia: putere, cuplu + cutia de viteze... In principiu un diesel e mai comod pt ca la mers normal ~2000 rpm, ai tot cuplul disponibil imediat... chestie care permite depasiri rapide fara retrogradare... Motoarele turbo pe benzina au intradevar avantajul unui cuplu mai mare comparativ cu motoarele atmosferice, dar... depinde de marimea turbinei... spre exemplu am vazut o "cursa" intre un mitsubishi evo de 400 cp si un fiat punto 1.6.... ambele masini rulau cu 50 km/h in viteza a 5-a iar apoi ambele au accelerat fara sa schimbe viteza... pe un traseu de 1 mila evo nu a putut depasi punto-ul (pt ca tocmai cand se termina turbo-lagul, s-a terminat si pista )... desigur legacy-ul lui f1anatic nu are asemenea probleme ne-avand un turbo extrem de mare si probabil cutia e suficient de scurta ca sa nu ii puna probleme. Cutia de viteze are iar un rol decisiv, deoarece daca are rapoarte scurte va accelera mai puternic in timp ce in cazul unor rapoarte lungi fara retrogradare e imposibil sa depasesti... Un alt avantaj al dieselului este pe circuite virajate, la iesirea din curbe un benzinar normal aspirat are o turatie care e departe cuplul si puterea maxima (chiar si daca a facut frana de motor)... pt a pastra o turatie suficienta e nevoie de "double de-clutching" si alte tehnici de pilotaj... sau de o frana de motor foarte violenta care incetineste prea mult masina... Un diesel in schimb va avea avantajul ca are intreaga putere disponibila imediat dupa iesirea din curba.... desigur pe linie dreapta benzinarul va recupera (deoarece acceleratia puternica a dieselului se cam termina la 3000-3500 rpm, in timp ce benzinarul accelereaza linear pana aproape de linia rosie) in schimb daca traseul e foarte virajat, dieselul castiga. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 09:02 PM |