Aditivi motorina ? Da sau nu ... |
This topic is about Aditivi motorina ? Da sau nu ..., the author, CRG, wrote about: Vine iarnaa... Noi astia cu motoare pe motorina avem o posibila problema in plus: inghetarea motorinei. Am vazut ca OMV a lansat deja (din nou) alpine ... To read more just scroll down
Aditivi motorina ? Da sau nu ... |
Nov 21 2005, 03:23 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Noi astia cu motoare pe motorina avem o posibila problema in plus: inghetarea motorinei. Am vazut ca OMV a lansat deja (din nou) alpine diesel-ul, care teoretic ar rezolva aceasta problema pana pe la -22 grade Celsius, pentru aproximativ 1700 lei pe litru. Buun.. Dar eu de exemplu, care am card la Mol, ce ma fac? Si mai sunt cei care nu sunt din Buc si nu au OMV pe-aproape. Sau poate chiar noi, la drum lung.. Nu mai zic ca unii dintre noi nu au fost multumiti de consumul pe care l-au avut cu motorina asta lansata de OMV.. Sa revin: e suficient aditivata motorina de la pompa? sau merge si un pic aditivata? Si daca da (aici voiam sa ajung), ce as putea sa bag sa-i fac un bine motorului? PS: mentionez ca am cautat raspunsul pe forumul asta si inca alte 4 de pe la noi.. deocamdata nimic concret.. Many 10x -------------------- |
|
|
Nov 21 2005, 04:54 PM
Post
#2
|
|
Administrator Group: Root Admin Posts: 1.991 Joined: 23-April 04 Member No.: 2 |
Ai incercat motorina Evo si e naspa?
|
|
|
Nov 21 2005, 05:29 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
daca mai tii minte asta iarna a fost cam o saptamana de friguri groaznice chiar 2 am alimentat numai de la mol si a pornit la sfert. in schim cand am alimentat de la petrom au fost probleme.
-------------------- ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv
opel astra 1.7 cdti-101CP 2006 opelul si pejeul vandute |
|
|
Nov 21 2005, 06:19 PM
Post
#4
|
|
sofer Group: Membri Posts: 66 Joined: 11-June 05 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 48.906 |
In ultima vreme am alimentat de la Rompetrol, si am fost foarte multumit de modul in care se comporta masina. Fiind din Sibiu (probabil singurul oras important din tara fara OMV) n-am aceasta varianta de alimentare (alpine diesel). Asa ca probabil ma voi tine de motorina Rompetrol pana la prima proba contrarie (sper sa nu fie cazul)... -------------------- Ford Mondeo Ghia, rosu colorado, 2002, 2.0 l TDDI, 115 CP
|
|
|
Nov 21 2005, 08:10 PM
Post
#5
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Mai vorbim ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Nov 21 2005, 08:17 PM
Post
#6
|
|
sofer Group: Membri Posts: 99 Joined: 7-August 05 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 52.813 |
Peste mine au trecut deja 5 ierni ca sofer de diesel si sa nu zic intr-un ceas rau nu mi-a facut figuri nici una dintre masini(vw golf 2 si vw caddy la serviciu). Am folosit uneori si aditivi- nu pot spune aici de care, daca vreti pe pm, dar am aplicat cateva reguli simple:
- nu alimentati de la statii no-name - baterie buna (instalatie electrica - alternator ok) - bujii incandescente in perfecta stare - motor cu compresie buna - daca afara este foarte frig am pus contactul de doua ori cu pauza de aprox 10 sec si apoi pornirea cu pedala de acceleratie calcata la jumatate(asta la golful 2 care era din 88- mai batranel saracu', dar n-a fost dimineata sa nu porneasca in felul asta ) - caddy a pornit in modul asta la -25 grade anul trecut( motor care avea 60000km la bord) dupa ce statuse o noapta la aprox -28 grade -------------------- Vw Polo 9N3 Attractive 1.9tdi 100 CP
|
|
|
Nov 21 2005, 11:11 PM
Post
#7
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 187 Joined: 12-April 03 From: Bucuresti Member No.: 11.459 |
Si ca o completare la ce a spus Cata, dupa stingerea becului de la bujii nu va grabiti sa porniti motorul,sistemele de aprindere la diesel-uri permit alimentarea in continuare pentru 8-10 secunde a bujiilor,cu alte cuvinte bujia continua sa se incalzeasc chiar dupa stingerea becului,un delay a startului cu cateva secunde dupa stingerea martorului la bord ducand la o pornire ferma a motorului.Incercati!!
Cat priveste aditivii daca folositi motorine Euro3 si peste,deja aditivate,este suficient pentru o pornire la -20 si chiar mai jos. -------------------- Mercedes E 220 CDI
|
|
|
Nov 22 2005, 12:18 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
Corect , nu pune-ti bujiile de doua ori ca n-are sens, asteptati mai mult dupa stingerea becului ba chiar pana se aude decuplarea releului.
Iarna umblati cu plinul facut ( si din proprie experienta -pana acum cel mai bun mi se pare MOL). la sub -20 gr pune-ti 0.5 l de benz la 10 de motorina si nu strica atunci cand alimentati sa umpleti si o sticla de plastic care sa stea in porbagaj si care va va indica viscozitatea motorinei uitandu-va la ea . -------------------- Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
|
|
|
Nov 22 2005, 10:50 AM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 133 Joined: 3-November 05 From: Bucuresti Member No.: 59.954 |
eu n-am pus niciodata nimic si nu am avut probleme. motorina de la pompa si a mers super.
|
|
|
Nov 22 2005, 11:04 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Da, domnilor, am vazut si eu abia ieri reclama la Evo. Se pare ca acopera si problema temperaturilor scazute, precum si a unei aditivari corespunzatoare:
http://www.masini.ro/stiri-detalii,2120,1,...URO-5---EVO.htm Pretul este cam acelasi cu OMV Premium Diesel (3.45), deci acceptabil. Are cineva idee din ce rafinarii apar acesti euro 5? In cazul OMV stiu sigur ca sunt produsi in tara.. -------------------- |
|
|
Nov 23 2005, 12:29 PM
Post
#11
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
QUOTE(tommy59961) eu n-am pus niciodata nimic si nu am avut probleme. motorina de la pompa si a mers super.
Sa nu-mi spui acuma ca ai fost la munte (-20....-25 de grade) cu motorina veche (non-euro) si n-ai avut probleme!!!! Hai pa ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Nov 23 2005, 05:43 PM
Post
#12
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 133 Joined: 3-November 05 From: Bucuresti Member No.: 59.954 |
motorina euro3 de la pompa. la -17.5 grade a pronit din prima cheie( la fel ca vara)
|
|
|
Nov 24 2005, 10:52 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
tot nu mi-a raspuns nimeni legat de locul de origine a acestor combustibili EURO 5.
(personal banuiesc ca-s obtinuti la Arpechim Pitesti / Petromidia Navodari). -------------------- |
|
|
Nov 24 2005, 12:51 PM
Post
#14
|
|
pilot Group: Membri Posts: 261 Joined: 6-February 05 From: Bucuresti Member No.: 39.926 |
NU stiu unde sunt facuti dar am pus de curand un plin cu alpine-diesel si ozn-ul meu e mai sprinten ca niciodata....
-------------------- Masinile germane fac regulile....
|
|
|
Nov 24 2005, 03:51 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Sa revin la problema de bastina: la ora actuala exista pe piata mai multi playeri care comercializeaza astfel de aditivi (m-am interesat in special pentru motorina): Redex, Liqui Moly, Blue Coral, STP.
Cautand pe forumurile de specialitate de afara ceva corespondenta cu piata romaneasca, se pare ca numai Liqui Moly a reusit sa penetreze piata americana, sub acelasi brand, precum si cu "Lubro Moly". Celelalte nume apar sporadic in aria de interes a clientilor de acolo. Avand in vedere ca astfel de produse se vand pe piete unde nu sunt probleme atat de mari la motorina cum e piata romaneasca, inclin sa cred ca folosirea aditivilor este necesara indiferent de ce motorina bagam. parerea mea.. :angel: Mai ales ca inclusiv motorina Euro 5 este produsa (surpriza!) in Romania. Cum mi-am dat seama? Am dat mai jos un link al celui mai mare producator din Ro: http://www.petrom.ro/romana/petroliere.htm Dupa cum vedeti in link, Petrom produce 3 tipuri de motorina, echivalente ca si continut de sulf cu Euro 3 (350 ppm), Euro 4 (50 ppm) si Euro 5 (10 ppm). Care by the way, toate avand aceeasi cifra cetanica (46). Nu scrie explicit ca este Euro 5 (cea cu 10 ppm), dar pe mine m-a convins suficient. :romania: later edit: in completare la ce am spus mai sus, daca cititi fisele celor 3 motorine (am observat si eu ulterior), in afara de concentratia de sulf, toate celelalte caracteristici (dar absolut toate) sunt identice. mishto, nu? -------------------- |
|
|
Dec 5 2005, 04:31 PM
Post
#16
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 104 Joined: 15-August 05 From: Buc/Cta Member No.: 53.294 |
eu bag alpin(euro5 cu aditivi) de la oemve (fara reclama:P) si nu am probleme
-------------------- |
|
|
Dec 12 2005, 04:50 PM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 152 Joined: 4-February 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 39.828 |
Eu am bagat motorina luata din alte surse :angel: , si care este chiar Euro 3. Insa deoarece sunt la prima mea masina diesel, nu stiu daca mai trebuie aditiv sau nu, si nici ce fel de aditiv. Daca mi-ati putea recomanda vreunul v-as ramane recunoscator.[/color][color=#444444]
|
|
|
Dec 12 2005, 05:29 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
dupa indelungi cautari prin benzinarii + Augsburg si Paneuro, n-am reusit decat sa gasesc aditiv 2+2 facut de Berkebile (se numeste "diesel fuel conditioner and antigel"), la gramaj de 946 ml, care ma tine cam 10 plinuri (10 alimentari de circa 50-60 litri). Costa 250,000 lei vechi si l-am gasit la benzinaria Petrom la iesire din Militari spre Pitesti (langa Mc Donalds).
Mentionez ca am cautat in disperare Castrol sau Valvoline si nu am gasit. PS: euro 3 imbacseste injectoarele in timp, dar asigura cea mai buna lubrifiere a motorului.. eu merg pe euro 4 aditivat. -------------------- |
|
|
Dec 12 2005, 09:17 PM
Post
#19
|
|
sofer Group: Membri Posts: 72 Joined: 4-September 05 From: Roman (Neamt) Member No.: 54.976 |
Imi cer scuze de offtopic:
Unde pot gasi pe net preturile actualizate ale carburantilor??? De exemplu la OMV sau la MOL. In scurt timp imi vine un polo diesel euro4. Ce tip de motorina sa bag(nu ma refer la EVO) si eventual de unde (n-ar strica niste preturi daca stiti) Va multumesc! -------------------- Toyota Avensis 1.8 VVT-i
VW Polo 1.9TDi 74kw |
|
|
Dec 16 2005, 11:23 AM
Post
#20
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 188 Joined: 9-July 05 From: Alba Iulia Member No.: 50.831 |
QUOTE(CRG) ...Cautand pe forumurile de specialitate de afara ceva corespondenta cu piata romaneasca, se pare ca numai Liqui Moly a reusit sa penetreze piata americana, sub acelasi brand, precum si cu "Lubro Moly". Celelalte nume apar sporadic in aria de interes a clientilor de acolo...
...Avand in vedere ca astfel de produse se vand pe piete unde nu sunt probleme atat de mari la motorina cum e piata romaneasca, inclin sa cred ca folosirea aditivilor este necesara indiferent de ce motorina bagam. parerea mea.. :angel: Referitor la piata americana, din cate stiu eu, multe produse nu le gasesti sub numele din Europa, inclusiv masinile. Sunt multe marci de masini, in special japonezele care in America au alte denumiri decat in Europa. Despre aditivi la mine in "manualul proprietarului" la ford, la capitolul combustibil este un semn de avertizare unde zice: "nu folositi aditivi suplimentari sau alte produse de tratare a motorului." Eu pana acuma nu am avut fir de problema cu motorina, si nu am de gand sa dau bani pe aditivi. Asta nu din cauza ca nu tin la masina Daca merge bine de ce sa schimb ceva? Despre fabricarea motorinei Alpin in Romania, prefer sa fiu naiv sa cred ca o companie mare precum OMV, nu risca procese prin tribunale si cu OPC, doar de dragul de a spune in reclama ca motorina Alpin e fabricata in Austria. Si in plus e prima data aici cand aud teoria asta. Mecanicii si lucratorii de prin benzinarii pe care i-am intrebat, pana acuma toti stiu ca e adusa din Austria. -------------------- Ford Mondeo Ghia Duratorq DI 115cp 2001
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 27th April 2024 - 02:48 PM |