Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Aditivi motorina ? Da sau nu ...
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
CRG
Vine iarnaa...

Noi astia cu motoare pe motorina avem o posibila problema in plus: inghetarea motorinei. Am vazut ca OMV a lansat deja (din nou) alpine diesel-ul, care teoretic ar rezolva aceasta problema pana pe la -22 grade Celsius, pentru aproximativ 1700 lei pe litru. Buun..

Dar eu de exemplu, care am card la Mol, ce ma fac? Si mai sunt cei care nu sunt din Buc si nu au OMV pe-aproape. Sau poate chiar noi, la drum lung.. Nu mai zic ca unii dintre noi nu au fost multumiti de consumul pe care l-au avut cu motorina asta lansata de OMV..

Sa revin: e suficient aditivata motorina de la pompa? sau merge si un pic aditivata? Si daca da (aici voiam sa ajung), ce as putea sa bag sa-i fac un bine motorului?

PS: mentionez ca am cautat raspunsul pe forumul asta si inca alte 4 de pe la noi.. deocamdata nimic concret..

Many 10x
admin
Ai incercat motorina Evo si e naspa?
florin55503
daca mai tii minte asta iarna a fost cam o saptamana de friguri groaznice chiar 2 am alimentat numai de la mol si a pornit la sfert. in schim cand am alimentat de la petrom au fost probleme.
Flaviu48913
eu sunt la prima iarna in care am masina diesel, asa ca tema este de actualitate si pentru mine...

In ultima vreme am alimentat de la Rompetrol, si am fost foarte multumit de modul in care se comporta masina. Fiind din Sibiu (probabil singurul oras important din tara fara OMV) n-am aceasta varianta de alimentare (alpine diesel). Asa ca probabil ma voi tine de motorina Rompetrol pana la prima proba contrarie (sper sa nu fie cazul)...
Alex-F1
Mai baieti, stati putin sa ne lamurim: motorina veche (non-euro) era intr-adevar problematica, adica se facea marmelada sub -10 grade, dar asta euro este mai subtire si din start are punctul de congelare mai jos! Un aditiv ar fi totusi indicat (si io am folosit) numai daca mergeti la munte si stati cateva zile, caci acolo pot fi lejer -20....-25 de grade noaptea, dar in rest io zic ca pana la -15 sigur nu-s probleme cu motorina euro de la pompa! Si cand zic asta ma refer DOAR la motorina de la MOL, unde stiu sigur cum sta treaba (am rude in firma MOL Romania, chiar si sotia a lucrat 5 ani ca sefa de tura la o statie MOL din Timisoara), in rest cu alte firme nu bag mana-n foc! Plus ca motorina de la Mol este acum din nou adusa din Ungaria (cel putin in Timisoara, surse 100% sigure), pe cand cu cea de la OMV nu mai stie nimeni cand e romaneasca, cand e din Austria, cand e amestecata :bash: Acolo la pompa degeaba intrebati de unde e adusa (puteti face testul asa de control), ca aia oricum o sa va zica ca e din Austria......acusi o sa zica ca-i din Emiratele Arabe biggrin.gif De exemplu iarna trecuta aici in Timisoara cea mai scazuta temperatura a fost de ~ -16 grade (unii ziceau chiar de -20) si io n-am avut nici un aditiv in motorina si a pornit dimineata fara probleme, pe cand la vechea masina (Ford Escort) aveam motorina non-euro (asta euro inca nu aparuse) si la -14....pa pa....a pornit motorul, dar dupa nici un minut a murit.... :evil: ....am facut 10 porniri si de 10 ori murea dupa 10-20 de secunde....pe urma cand temperatura afara a urcat putin peste 0 grade, totul a revenit la normal!!!! beer.gif Deci sfatul meu: mergeti cu incredere pe mana MOL-ului, cel putin pana la proba contrarie....acuma io asa stiu ca motorina e aceeasi la toate statiile Mol din tara, deci daca in Timisoara e buna, ar trebui sa fie buna oriunde in tara....desi cu romanul nostru nu se stie niciodata :bash: ....normal n-ar prea avea ce sa-i faca motorinei, fiindca cisterna vine, descarca si gata....

Mai vorbim
ALEX
cata52820
Peste mine au trecut deja 5 ierni ca sofer de diesel biggrin.gif si sa nu zic intr-un ceas rau nu mi-a facut figuri nici una dintre masini(vw golf 2 si vw caddy la serviciu). Am folosit uneori si aditivi- nu pot spune aici de care, daca vreti pe pm, dar am aplicat cateva reguli simple:
- nu alimentati de la statii no-name
- baterie buna (instalatie electrica - alternator ok)
- bujii incandescente in perfecta stare
- motor cu compresie buna
- daca afara este foarte frig am pus contactul de doua ori cu pauza de aprox 10 sec si apoi pornirea cu pedala de acceleratie calcata la jumatate(asta la golful 2 care era din 88- mai batranel saracu', dar n-a fost dimineata sa nu porneasca in felul asta )
- caddy a pornit in modul asta la -25 grade anul trecut( motor care avea 60000km la bord) dupa ce statuse o noapta la aprox -28 grade
Emanoel-Adrian
Si ca o completare la ce a spus Cata, dupa stingerea becului de la bujii nu va grabiti sa porniti motorul,sistemele de aprindere la diesel-uri permit alimentarea in continuare pentru 8-10 secunde a bujiilor,cu alte cuvinte bujia continua sa se incalzeasc chiar dupa stingerea becului,un delay a startului cu cateva secunde dupa stingerea martorului la bord ducand la o pornire ferma a motorului.Incercati!!
Cat priveste aditivii daca folositi motorine Euro3 si peste,deja aditivate,este suficient pentru o pornire la -20 si chiar mai jos.
malin34426
Corect , nu pune-ti bujiile de doua ori ca n-are sens, asteptati mai mult dupa stingerea becului ba chiar pana se aude decuplarea releului.
Iarna umblati cu plinul facut ( si din proprie experienta -pana acum cel mai bun mi se pare MOL). la sub -20 gr pune-ti 0.5 l de benz la 10 de motorina si nu strica atunci cand alimentati sa umpleti si o sticla de plastic care sa stea in porbagaj si care va va indica viscozitatea motorinei uitandu-va la ea .
tommy59961
eu n-am pus niciodata nimic si nu am avut probleme. motorina de la pompa si a mers super.
CRG
Da, domnilor, am vazut si eu abia ieri reclama la Evo. Se pare ca acopera si problema temperaturilor scazute, precum si a unei aditivari corespunzatoare:

http://www.masini.ro/stiri-detalii,2120,1,...URO-5---EVO.htm

Pretul este cam acelasi cu OMV Premium Diesel (3.45), deci acceptabil.

Are cineva idee din ce rafinarii apar acesti euro 5? In cazul OMV stiu sigur ca sunt produsi in tara..
Alex-F1
QUOTE(tommy59961)
eu n-am pus niciodata nimic si nu am avut probleme. motorina de la pompa si a mers super.


Sa nu-mi spui acuma ca ai fost la munte (-20....-25 de grade) cu motorina veche (non-euro) si n-ai avut probleme!!!! blush.gif

Hai pa
ALEX
tommy59961
motorina euro3 de la pompa. la -17.5 grade a pronit din prima cheie( la fel ca vara)
CRG
tot nu mi-a raspuns nimeni legat de locul de origine a acestor combustibili EURO 5.

(personal banuiesc ca-s obtinuti la Arpechim Pitesti / Petromidia Navodari).
geeoo30
NU stiu unde sunt facuti dar am pus de curand un plin cu alpine-diesel si ozn-ul meu e mai sprinten ca niciodata....
CRG
Sa revin la problema de bastina: la ora actuala exista pe piata mai multi playeri care comercializeaza astfel de aditivi (m-am interesat in special pentru motorina): Redex, Liqui Moly, Blue Coral, STP.

Cautand pe forumurile de specialitate de afara ceva corespondenta cu piata romaneasca, se pare ca numai Liqui Moly a reusit sa penetreze piata americana, sub acelasi brand, precum si cu "Lubro Moly". Celelalte nume apar sporadic in aria de interes a clientilor de acolo.

Avand in vedere ca astfel de produse se vand pe piete unde nu sunt probleme atat de mari la motorina cum e piata romaneasca, inclin sa cred ca folosirea aditivilor este necesara indiferent de ce motorina bagam. parerea mea.. :angel:

Mai ales ca inclusiv motorina Euro 5 este produsa (surpriza!) in Romania.

Cum mi-am dat seama? Am dat mai jos un link al celui mai mare producator din Ro:

http://www.petrom.ro/romana/petroliere.htm


Dupa cum vedeti in link, Petrom produce 3 tipuri de motorina, echivalente ca si continut de sulf cu Euro 3 (350 ppm), Euro 4 (50 ppm) si Euro 5 (10 ppm). Care by the way, toate avand aceeasi cifra cetanica (46).

Nu scrie explicit ca este Euro 5 (cea cu 10 ppm), dar pe mine m-a convins suficient.

:romania:


later edit: in completare la ce am spus mai sus, daca cititi fisele celor 3 motorine (am observat si eu ulterior), in afara de concentratia de sulf, toate celelalte caracteristici (dar absolut toate) sunt identice. mishto, nu?
CruiSeR
eu bag alpin(euro5 cu aditivi) de la oemve (fara reclama:P) si nu am probleme
lucian39835
Eu am bagat motorina luata din alte surse :angel: , si care este chiar Euro 3. Insa deoarece sunt la prima mea masina diesel, nu stiu daca mai trebuie aditiv sau nu, si nici ce fel de aditiv. Daca mi-ati putea recomanda vreunul v-as ramane recunoscator.[/color][color=#444444]
CRG
dupa indelungi cautari prin benzinarii + Augsburg si Paneuro, n-am reusit decat sa gasesc aditiv 2+2 facut de Berkebile (se numeste "diesel fuel conditioner and antigel"), la gramaj de 946 ml, care ma tine cam 10 plinuri (10 alimentari de circa 50-60 litri). Costa 250,000 lei vechi si l-am gasit la benzinaria Petrom la iesire din Militari spre Pitesti (langa Mc Donalds).

Mentionez ca am cautat in disperare Castrol sau Valvoline si nu am gasit.

PS: euro 3 imbacseste injectoarele in timp, dar asigura cea mai buna lubrifiere a motorului.. eu merg pe euro 4 aditivat.
Codrin54983
Imi cer scuze de offtopic:
Unde pot gasi pe net preturile actualizate ale carburantilor??? De exemplu la OMV sau la MOL.
In scurt timp imi vine un polo diesel euro4. Ce tip de motorina sa bag(nu ma refer la EVO) si eventual de unde (n-ar strica niste preturi daca stiti)

Va multumesc!
Ghita A.
QUOTE(CRG)
...Cautand pe forumurile de specialitate de afara ceva corespondenta cu piata romaneasca, se pare ca numai Liqui Moly a reusit sa penetreze piata americana, sub acelasi brand, precum si cu "Lubro Moly". Celelalte nume apar sporadic in aria de interes a clientilor de acolo...

...Avand in vedere ca astfel de produse se vand pe piete unde nu sunt probleme atat de mari la motorina cum e piata romaneasca, inclin sa cred ca folosirea aditivilor este necesara indiferent de ce motorina bagam. parerea mea.. :angel:


Referitor la piata americana, din cate stiu eu, multe produse nu le gasesti sub numele din Europa, inclusiv masinile. Sunt multe marci de masini, in special japonezele care in America au alte denumiri decat in Europa.
Despre aditivi la mine in "manualul proprietarului" la ford, la capitolul combustibil este un semn de avertizare unde zice: "nu folositi aditivi suplimentari sau alte produse de tratare a motorului." Eu pana acuma nu am avut fir de problema cu motorina, si nu am de gand sa dau bani pe aditivi. Asta nu din cauza ca nu tin la masina wink.gif Daca merge bine de ce sa schimb ceva?

Despre fabricarea motorinei Alpin in Romania, prefer sa fiu naiv sa cred ca o companie mare precum OMV, nu risca procese prin tribunale si cu OPC, doar de dragul de a spune in reclama ca motorina Alpin e fabricata in Austria. Si in plus e prima data aici cand aud teoria asta. Mecanicii si lucratorii de prin benzinarii pe care i-am intrebat, pana acuma toti stiu ca e adusa din Austria.
pretorian
prietene nu fii naiv cum ziceai, totusi ai sa ramai surprins de cat risca cei care au franciza de la marile companii cu ghilimelele de rigoare, cum spune si proverbul: reclama e sufletul comertului biggrin.gif
Ghita A.
QUOTE(pretorian)
prietene nu fii naiv cum ziceai, totusi ai sa ramai surprins de cat risca cei care au franciza de la marile companii cu ghilimelele de rigoare, cum spune si proverbul: reclama e sufletul comertului biggrin.gif


Din cate stiu eu, la fel cum spui si tu OMV lucra in sistem franciza. De altfel si Mol a inceput sa lucre in sistem franciza, de cand cu Shell-u, si am inteles ca in scurt timp le vor da pe toate in franciza si Molu. In situatia asta, proprietaru marcii (OMV, Mol...), sunt interesati de vanzarea carburantilor si a uleiurilor si nimic mai mult. Corect?
Crezi cumva ca se pacalesc asa usor sistemele computerizate de gestionare a carburantilor? (sau poate inventarierea carburantilor se face scotand afara combustibilul cu galeata sa vada cat mai este in tanc... biggrin.gif ).Poate ca fenteaza sistemul odata, de doua ori, dar sa faci chestia asta zilnic, si sa nu te prinda, parerea mea e ca tre sa fii David Copperfield.
Iar in situatia in care firma francizoare - OMV, Mol,... - se ocupa de chestii de genul asta, sunt convins ca o sa se afle destul de repede, si or sa-si strice reclama.
Nu stiu cum e in Sud sau in Moldova, da in Transilvania OMV-urile sunt pline de obicei, pe cand alte benzinarii stau si asteapta clienti. Apropo mi-a spus cineva o chestie, cum ca benzinariile OMV sunt majoritatea dincoace de Carpati (exceptie Bucuresti si Pitesti). O fi adevarat?
CRG
Mda, am vazut si eu ca se lauda in reclama ca importa Alpin-ul din Austria. Ar fi destul de flagrant sa nu fie asa, recunosc. Totodata, pana acum, niciodata nu se laudau cu asta (nu ziceau nimic de provenienta, ceea ce m-a determinat sa fac un mic research).

Parerea mea: e o chestie de penetrare a pietei, savurati cat puteti "made in Austria", ca n-o sa dureze mult.

Mai tineti minte cum a fost cu lansarea gamei "Tempo" la Mol? Similar. Initial made in Hungary, dupa aia combinat, si actualmente numai local... Bineinteles ca dupa ce s-a lansat produsul, n-au mai zis nik de provenienta, ca nu mai conta, lumea cumpara oricum... :bandit:
tommy59961
eu am pus omv alpin diesel. concluzia este urmatoarea: nici o diferenta fata de euro3 de la petrom. si diferenta de pret...cat cuprinde...
pretorian
subscriu la ce zice CRG, si ai dreptate in sud sunt putine statii omv si nici prea cautate nu sunt, nus de ce probabil ca sunt considerati scumpi la tarife, sau nu sunt credibili biggrin.gif , sa nu se inteleaga ca as avea ceva impotriva omv, ci pur si simplu am mai vazut reclame din astea cu aducem marfa din import si cisternele stau la coada la rafinariile din Romania :bash:

bafta
Ghita A.
QUOTE(CRG)
...Parerea mea: e o chestie de penetrare a pietei, savurati cat puteti "made in Austria", ca n-o sa dureze mult...


Da, sunt de acord nu este o chestie tocmai ortodoxa fata de clienti, dar poate daca am fi in locul lor am face la fel. Nu minti pe nimeni cu nimic, pur si simplu isi creeaza o imagine care se "vinde".
In rest, nu o sa ma apuc sa schimb motorina pt ca asa zice unul, sau altul, ca aia e rea sau aia e scumpa. Daca masina mea merge cu asa ceva si sunt multumit nu vad nici un motiv pt care sa o schimb. Cine are chef sa testeze toate motorinele de pe piata (daca ceri sfaturi la 10 oameni sunt convins ca primesti cel putin 5 recomandari diferite) nu are decat; o face pe masina lui, si eventual pe cheltuiala lui - in caz ca se strica masina. Iar daca nu pateste nimica atunci este "castigator".
HalbaSus
QUOTE
eu am pus omv alpin diesel


Nu vreau sa fac reclama la omv dar la un diesel "batran" cum e al meu e o diferenta destul de mare intre petrom/omv eurodiesel/mol si omv alpine diesel... mai ales la pornire... cand porneam dimineata (desi nu erau temperaturi cu mult sub 0 grade... avea un sunet de parca isi da duhul... acum cu alpine diesel pornirea se face cat de cat normal (desi temperaturile sunt mai scazute)...

In schimb audi-ul merge perfect cu motorina de la MOL/OMV/Petrom si nu tuseste deloc... porneste ca un benzinar...
AZAZEL
asta este a 2-a iarna ca sofer cu masina diesel. pana acum 8-9 luni alimentam de oriunde, dar in general de la LUKOIL. ulterior am aflat ca nu este bine sa pun orice marca de motorina in masina, si mai ales de la LUKOIL.
ideea este ca deseori am pornit motorul rece la aproximativ - 20 grade celsius si nu am avut proleme niciodata. a luat-o din loc imediat.de ceva vreme am trecut pe rompetrol euro 4, si omv euro 5. masina merge ok.
s-a mai discutat anterior de provenienta combustibilului OMV. o fosta prietena de-a mea lucreaza la Petromidia in Navodari si are acces la toate informatiile necesare. OMV este combustibil luat de la Petromidia. Oricum la toate statiile de benzina OMV unde am intrebat mi s-a raspuns ca au combustibilul luat de la PETROMIDIA.

concluzionand dupa experientele proprii, consider ca daca se baga combustibil de calitate in masina, nu este necesar aditivul decat daca temperatura coboara pe la -30 grade celsius. pt ca pornirea masinii sa fie facila, trebuie si motorul si bateria sa fie ok. nu depinde doar de combustibil. daca toate conditiile astea se indeplinesc atunci e totul ok.
CRG
io ma gandesc ca pentru 500 lei de litru cat costa aditivarea suplimentara, ce sa mai, e chiar ieftin. si nu foloseste numai pentru temperaturi reduse, mai faciliteaza si arderile, tine injectoarele ceva mai curate, etc.

acuma depinde cat vrei sa tii masina. daca o dai peste 3-4 ani, da, nu prea se merita toata nebunia..
CRG
MARE ATENTIE MARE!!

Revin dupa ce am aflat o chestie bomba, care ma afecteaza destul de rau: Mol Tempo Plus Euro Diesel este EURO 3!!!! nu euro 4...

In prezent Mol-ii comercializeaza doar euro 3 si euro 5. Asa ca singura optiune pentru cei cu motoare diesel euro 4 si care vor sa cumpere de la Mol este gama Evo...

nu de alta, da' n-as vrea sa aflu cat costa un catalizator... wallbash.gif

nu stiu care e treaba la benzina... oricum nu scrie nik pe site-ul lor... dar am sunat la hotline-ul lor si am intrebat.

Lated edit: revin cu ultime impresii legate de motorina:

Mol euro 3 face prea mult fum dar putin zgomot (zici ca-o sepie.. blink.gif );

euro 5 fie are prea multi aditivi, fie e prea uscata motorina, ca are detonatii super nasoale dimineata (fata de euro 3) si porneste ceva mai greu, avansul pare un pic dat peste cap. abia astept sa termin rezervorul si sa o schimb.

concluzie: mai bem lichide si de pe la altii. o sa revin cu impresii de la omv.
AZAZEL
am si eu o intrebare.
daca amestec motorina cu detergent de rufe, se poate intampla cumva sa iasa o solutie si mai usor inflamabila??? ar putea exista un pericol mare de explozie???

PS : nu sunt piroman, deci puteti sa-mi raspundeti cu incredere.
eddie
QUOTE(maryuskkk)
concluzionand dupa experientele proprii, consider ca daca se baga combustibil de calitate in masina, nu este necesar aditivul decat daca temperatura coboara pe la -30 grade celsius. pt ca pornirea masinii sa fie facila, trebuie si motorul si bateria sa fie ok. nu depinde doar de combustibil. daca toate conditiile astea se indeplinesc atunci e totul ok.


E foarte corect ce ai spus,nu mai am de adaugat nimic...(nici macar aditiv) biggrin.gif
Am masinile cu Euro 3,motorina numai cu aditiv P3 de la Omv au vazut si nu am avut nici cea mai mica problema,nici in conditii vitrege de ger napraznic...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.