azot in pneuri |
This topic is about azot in pneuri, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
azot in pneuri |
Jul 24 2005, 06:07 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 104 Joined: 14-February 05 From: Bucuresti Member No.: 40.444 |
Attached File(s)
|
|
|
Sep 5 2008, 02:29 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
La intrarea in HPT gazele au +1500 grade, nu 800....
Iar "dupa camera de ardere" ar putea insemna chiar si "dupa LPT", care e si ea dupa camera de ardere si unde gazele sunt mai reci. "Punctii" in circuitul primar de aer in motor se fac, nu sunt o inventie proprie. Turbina de inalta presiune (HPT-ul) e racit cu aer "furat" de undeva dupa booster taman printr-o "punctie". Ce pierzi din randament prin furtul de aer il castigi urcand temperatura gazelor la intrarea in hpt. Insa probabil nu iti spun nimic nou, dupa 24 ani de aeronautica.... Insa in mesajul meu spuneam ca o asemenea "punctie" pentru a recupera gaze de esapament nu se face, e munca multa bani putini.... nu te contrazic si nu patentez un nou dispozitiv. La nave e simplu sa folosesti gazul de esapament ca gaz inert, la avioane e ceva mai complicat si atunci azotul e la indemana. "Elementul aer" inca nu am reusit sa il gasesc in tabelul lui Mendeleev.... fii te rog amabil si mai explica o data, ca tot n-am priceput. Oricum, eu caut inca explicatia azotului in pneurile auto. Nu vorbesc de cea a azotului folosit ca gaz inert. Asta inca nu are nici o legatura cu coroziunea sau alte prostii. Oricum elementele de franare sunt in AFARA pneului iar jentile auto se corodeaza cu mult dupa ce masina ajunge la cimitirul de masini. Azotul o avea rolul lui ca gaz inert in rezervoare, sau in ingrasaminte (unde numai inert nu e) sau chiar explozibili (si mai ne-inert ) insa in cauciuc la rablele noastre ramane marketing curat. This post has been edited by James Kilowatt: Sep 5 2008, 02:34 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 5 2008, 10:08 PM
Post
#3
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 9-October 07 Member No.: 115.019 |
La intrarea in HPT gazele au +1500 grade, nu 800.... Iar "dupa camera de ardere" ar putea insemna chiar si "dupa LPT", care e si ea dupa camera de ardere si unde gazele sunt mai reci. "Punctii" in circuitul primar de aer in motor se fac, nu sunt o inventie proprie. Turbina de inalta presiune (HPT-ul) e racit cu aer "furat" de undeva dupa booster taman printr-o "punctie". Ce pierzi din randament prin furtul de aer il castigi urcand temperatura gazelor la intrarea in hpt. Insa probabil nu iti spun nimic nou, dupa 24 ani de aeronautica.... Insa in mesajul meu spuneam ca o asemenea "punctie" pentru a recupera gaze de esapament nu se face, e munca multa bani putini.... nu te contrazic si nu patentez un nou dispozitiv. La nave e simplu sa folosesti gazul de esapament ca gaz inert, la avioane e ceva mai complicat si atunci azotul e la indemana. "Elementul aer" inca nu am reusit sa il gasesc in tabelul lui Mendeleev.... fii te rog amabil si mai explica o data, ca tot n-am priceput. Oricum, eu caut inca explicatia azotului in pneurile auto. Nu vorbesc de cea a azotului folosit ca gaz inert. Asta inca nu are nici o legatura cu coroziunea sau alte prostii. Oricum elementele de franare sunt in AFARA pneului iar jentile auto se corodeaza cu mult dupa ce masina ajunge la cimitirul de masini. Azotul o avea rolul lui ca gaz inert in rezervoare, sau in ingrasaminte (unde numai inert nu e) sau chiar explozibili (si mai ne-inert ) insa in cauciuc la rablele noastre ramane marketing curat. ´James´ ma uimesti, ai tu ceva cunostinte de motoare cu reactie,hai sa-ti raspund acum: 1.Chiar nu stiu la cat se face arderea kerosenului in camera de ardere,dar ma uit in carti,pentru noi alta indicatie este ca reper,EGT care ia informatia undeva dupa Low Pres.Turbine, in cazul motoarelor pentru care am eu licenta max.admis este 930 grade C. pentru 5 minute in decolare. In zbor ´Cruise´ maximul este 895 dar de obicei pentru motoarele bune el este sub 800 grade. Ai dreptate cu ´punctiile´tale,noi le spunem ´Bleed air´ si se face de pe treptele de compresor 5,9 in cazul CFM 56,este adevarat ca se foloseste pentru racirea turbinei prin asazizul HPTCC High press.Turbine Clearance Control. Ai 10 pana acum!. Cat priveste ´elementul aer´ amestecul kerosenului se face cu aer din atmosfera in camera de ardere si deaceea l-am folosit,puteam sa zic oxigen sau hidrogen dar oricum ele compun aerul. Rezervoarele din aripi sunt presurizate ´natural´cu aer cu ajutorul unor prize dinamice pe la varful aripilor,aerul din atmosfera intra deci in rezervoare in tot timpul zborului,solutia cautata este tocmai scoaterea lui si inlocuirea cu altceva care sa nu arda.Este ceeace ii preocupa pe inginerii americani. Europenii,insa,concurentul Airbus bate moneda pe securizarea sistemului electric care alimenteaza pompele booster si nu le pasa de amestecul vapori combustibil/aer din rezervoare. Revenind la roti de autoturisme,eu personal m-as simti bine sa stiu ca am azot comprimat si dezumidificat in rotile mele...dar n-am! -------------------- Suzuki Grand Vitara 4 Doors-2004\2000 benzina
Suzuki Grand Vitara 3 Doors-2003\ 1,6 benzina Mitsubishi Pajero SWB 3Doors/1994\2,8TD- Noua jucarie !! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 2nd May 2024 - 11:32 AM |