IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Electronica la masini

This topic is about Electronica la masini, the author, Luka, wrote about: In urma discutiei pe care am purtat-o cu MR aici ( http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=5228) , am zis ca ar fi bine sa deschid acest topic. De ... To read more just scroll down

4 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Electronica la masini
Luka
post Jul 20 2005, 11:15 AM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



In urma discutiei pe care am purtat-o cu MR aici ( http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=5228), am zis ca ar fi bine sa deschid acest topic. De fapt, a fost ideea lui MR, eu doar am deschis (furtul de idei se pedepseste biggrin.gif ).
Ce parere aveti? Care sistem este intr-adevar util? Ma refer la sistemele prezente in mod frecvent pe automobile, mai precis ABS, ESP, asistenta la franare de urgenta si altele de genul asta.
Daca ar fi posibila ipoteza lui MR (daca ati putea cumpara o masina cu 3000 de euro mai putin, dar renuntand la ABS si toate cele), ati fi de acord cu ea?

Din start, parerea mea este ca cele de mai sus te ajuta, nu conduc masina in locul tau, dar te ajuta.
Pareri?....


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel47253
post Jul 20 2005, 11:20 AM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 59
Joined: 19-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 47.246



eu unul nu as renunta. de mlte ori m-a ajutat ABS-ul cand mi-a sarit cate un idiot in fata, pe jos era ud, iar eu din instinct am apasat foarte tare pe frana. daca nu aveam ABS, probabil ca o luam taras si cine stie ce se mai intampla.
sunt pt ABS, AIRBAG. alte sisteme nu am pe masina. dara daca as avea mai multi bani, as pune mare accent pe aceste sisteme. nu ai nevoie de ele in fiecare zi, dar... Doamne fereste !!!...


--------------------
Astra G - Y20DTH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 20 2005, 11:21 AM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Parerea mea ai spus-o tu deja smile.gif In rezumat. E utila, insa nu vitala. Ideal ar fi sa nu depindem de ea. De cate ori electronica devine vitala, trebuie sa ne dam singuri o palma peste oki si sa ne promitem ca nu mai ajungem in situatia respectiva. biggrin.gif

Iar faptul ca e vitala ne-o spun constructorii ca sa nu facem scandal ca ne-o baga pe gat, poate..... In plus, cred ca e periculos sa intretii ideea ca masina te poate scoate din orice, asa cum face de exemplu Citroen in reclama TV la C4 din Franta.

Eu as formula alfel titlul topicului. Electronica auto - mit intretinut de fabricanti?

Ar fi util sa vedem un studiu statistic facut pe bune, de cineva independent, legat de sistemele astea. O statistica care sa arate ca cei care au masini fara ABS au mai multe accidente.

Daca as cumpara-o sau nu, avand de ales, e o chestie strict personala. Acum probabil nu, sau cel putin nu pentru 3000€. Acum 50.000km, cred ca as fi cumparat-o. Mi-au sarit si mie idioti in fata, si am scapat prin noroc (intamplator fara ABS, dar recunosc ca a fost noroc) . Am calcat si eu frana ca berbecul pe ploaie ca a evit un caine si am lovit o bordura indoind bratul de suspensie.
Intre timp, am invatat sa merg mai incet acolo unde nu vad dupa colt sau dupa duba oprita pe dreapta, si sa trec cat mai departe (chiar intrand pe contrasens) de ea ca sa vad cat mai devrme daca este vre-un idiot in fata ei. Cand ma apropii de un colt fara vizibilitate noaptea fac aproape reflex semn cu farurile. In ultimii ani nu am mai avut asemenea noroace, desi n-am avut nici abs si am mers si mult mai mult, iar idioti sunt cat cuprinde peste tot. smile.gif
De cand am seatul (70.000km), de exemplu, nu am franat cu scartait din roti decat cand faceam curse pe serpentine sau testam franele. Desi merg prin orase super-aglomerate pline de pietoni mult mai indisciplinati decat in Romania.

Off topic. Afara soferii mi se par mai civilizati decat in Ro, iar pietonii mult mai obraznici decat cei din Ro smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Jul 20 2005, 01:13 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



MR2867, tu aduci de fapt discutia la ABS&ESP etc versus sofer cu experienta. nu cred ca este corect. Poti conduce o masina dotata cu ABS in aceeasi maniera in care iti conduci masina actuala. In viata de zi cu zi ABS-ul este important. Doamne fereste, dar cu toata indemanarea si precautia ta poti fi pus in situatia da nu te descurca la un moment dat si oricat de mult ar fi costat ABS-ul, ti-ai dori sa-l ai
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 20 2005, 01:56 PM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Daca ajung intr-o astfel de situatie si nu ma descurc, vina este a mea si nu a lipsei ABS-ului. Cel putin, asta e parerea mea personala. Cu exceptia unui defect aparut subit, in nici o situatie nu e vina masinii, ci a soferului.

Si nu are legatura musai cu experienta. Poti fi si incepator si cu toate astea sa-ti cunosti si limitele tale, si pe cele ale masinii (cu sau fara ABS) si sa fii atent sa nu le depasesti. Trebuie sa nu ajungi in situatii limita. Experienta (si poate si ABS-ul) isi spune clar cuvantul cum sa iesi din ele, insa cum sa nu intri tine de prudenta si bunul simt.

Oricum, nu incerc sa spun ca abs&esp sunt total inutile, ci ca AR TREBUI SA FIE, adica sa nu ajugem la limita la care isi fac treaba din plin.

Daca ABS-ul te scoate din kko "in viata de zi cu zi", o sa am grija sa nu ma urc in masina cu tine si nici sa nu trec strada prin fata ta biggrin.gif

Si mai spun ca rolul lor este exagerat de producatori, chestie care poate fi deosebit de periculoasa mai ales pentru incepatori.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Jul 20 2005, 04:29 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Vezi, acum vreo 2 zile mi s-a intamplat o chestie aiurea. mai precis, o tipa intoarsa cu spatele la strada si aflata la vreo 15 metri de mine pe trotuar, s-a intors brusc si a vrut sa treaca fara sa se uite. Eu stiu clar ca nu sunt un sofer extraordinar, desi ceva experienta am, insa de apasat tot am apasat din instinct pe frana pana la capat si am tras stanga de volan. Norocul meu a fost ca a intrat imediat ABS-ul (multumiri domnului ABS) si am putut s-o evit la timp.
Ideea e ca poti ajunge intr-o situatie de genul asta chiar daca tu esti foarte prevazator.
Si apropo, viteza n-aveam ca plecasem de la un semafor.
Chiar daca as putea cumpara masina fara ABS si mai ieftin, l-as lua.
Poate altceva nu as lua, gen asistenta la franarea de urgenta, dar depinde ce considera fiecare a fi strict necesar si de ajutor.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jul 20 2005, 04:54 PM
Post #7


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Mi se pare ca nu intelegeti ce spune MR. S-a intamplat sa-ti sara doamna respectiva in fata, si ai reactionat gresit: ai franat-o la fund plus tras de volan.
Daca te-ai fi invatat sa franezi numai in linie dreapta sau sa iei piciorul de pe frana cand tragi de volan nu era nevoie de ABS. Este vorba de a-ti crea reflexe, asta e diferenta... Nu trebuie sa te GANDESTI cand se intapla ceva ci sa reactionezi , si sa reactionezi corect. Asta se obtine prin practica si prin vizualizarea solutiei de nenumarate ori, ca atunci cand se intampla neprevazutul sa nu pierzi tip sa gandesti, sa nu-ti mai aduci aminte ce trebuie sa faci, etc...


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucas
post Jul 20 2005, 05:02 PM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Si eu sunt pro sisteme electronice. Eu zic ca cel putin ABS si EPS ar trebui sa ofere toti producatorii in standard. Sau hai sa nu zic si EPS ca nu toti suntem vitezomani dar ABS si celelalte componente electronice care ajuta ABS-ul ar trebui sa fie in standard avand in vedere ca in mediul urban tot mai multe masini apar in trafic, deci => mai multe pericole.
Acuma eu pe Tico-ul meu as putea sa zic ca am un fel de ABS care s-a format pe parcursul timpului. De cand cu problemele care le-am avut cu sistemul de franare, pedala este foarte rigida de la jumatate in jos, deci trebuie sa apesi foarte foarte tare pe pedala ca sa se blocheze rotile.
Ca si o parere personala eu zic ca nici o firma de scola de soferi nu ar trebui sa aibe nici un sistem electronic pe masina. Nu zic sa fie Dacii 1310 din 89, doar sa fie masini mai moderne dar fara sisteme. Si chiar dupa scoala de soferi, incepatorii, cel putin 1 an ar trebui sa nu aibe sisteme electr. pe masini fiindca te obisnuiesti prost si dupa aia esti mort daca nu ai o masina fara ABS, EPS ASR etc. Ganditi-va un om care de cand e a condus numai cu ABS. Cand intra intr-o masina fara ABS, ori face numai prostioare (el obisnuit "cu toata forta in pedala"), ori merge cu 30 km/h si nu stii de ce incurca circulatia.
O.K. hai ca am spus cam multe. Numai bine.


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Jul 20 2005, 05:20 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Ok, nu am reactionat corect, dupa cum am mentionat si eu, insa m-a ajutat ABS-ul sau nu? Daca nu aveam, era bine sau nu? Asta e de fapt intrebarea?
Nu toti suntem oameni cu reflexe bune, nu toti ne descurcam mereu. Exista si soferi foarte buni care gresesc. Sincer, eu vreau sa ma ajute electronica atunci cand situatia ma depaseste.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 20 2005, 05:38 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ideea e ca daca vezi pe trotuar pe careva care nu se uita in directia ta, indiferent ce face trebuie sa ai in cap scenariul ca poate face o prostie, iar daca o face sa nu fii surprins si sa "ingheti" Oricum asta e off topic.

Tu ai tras de volan si ai si franat. Pur intamplator, reactia ta + ABS a avut un final fericit. Dar stii cate blonzi sau blonde se sperie si incremenesc cu volanul in mana drept, si cu piciorul pe frana? Daca ai fi reactionat asa, ABS-ul ar fi facut mai mult rau decat bine, treceai peste ea fara sa apuci sa clipesti. Fara ABS puteai avea sansa ca masina sa derapeze si sa iasa singura de pe directie, sau sa faca o pirueta si sa o lovesti lateral si sa scape mult mai ieftin. Atunci ai fi fost poate un adept contra-abs-ului.

Alta situatie la limita este atunci cand un accident e iminent. Sa reusesti sa provoci un derapaj si sa lovesti pe tampitul care vine pe contrasens cu portbagajul si nu cu botul s-ar putea sa-ti salveze viata....

Oricum, nu sunt contra ABS-ului, sunt contra ideii ca masina trebuie sa te scoata din kkt. Atata tot smile.gif Si mai sunt contra publicitatii care incearca sa prezinte electronica ca tinand locul conduitei preventive, si nu contra electronicii in sine.

Daca as plati sau nu pentru el (sau cat as da pe el) e o chestie strict personala, nu o religie care incerc sa o impun altora.

Acuma daca electronica asta e facuta din zgarcenie, la componente vitale, cum s-a intamplat cu Renault, insa asta e alt topic smile.gif In loc ca fiecare circuit vital sa fie dublat sau triplat ca la avioane, si daca se poate fiecare dintre dubluri sa foloseasca tehnologii diferite, unii producatori folosesc aceleasi componente (ieftine daca se poate) pentru mai multe circuite de siguranta. Asta chiar mi se pare bataie de joc.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Jul 20 2005, 05:56 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(Watcher)
Mi se pare ca nu intelegeti ce spune MR. S-a intamplat sa-ti sara doamna respectiva in fata, si ai reactionat gresit: ai franat-o la fund plus tras de volan.
Daca te-ai fi invatat sa franezi numai in linie dreapta sau sa iei piciorul de pe frana cand tragi de volan nu era nevoie de ABS. Este vorba de a-ti crea reflexe, asta e diferenta... Nu trebuie sa te GANDESTI cand se intapla ceva ci sa reactionezi , si sa reactionezi corect. Asta se obtine prin practica si prin vizualizarea solutiei de nenumarate ori, ca atunci cand se intampla neprevazutul sa nu pierzi tip sa gandesti, sa nu-ti mai aduci aminte ce trebuie sa faci, etc...
Mr. Watcher, nu stiu cine l-a inteles gresit pe MR, eu inclin sa cred ca totusi tu esti acela. Eu sunt aproape in totalitate de acord cu punctul lui de vedere. Intr-adevar, elctronica nu poate inlocui un sofer prudent, nu poate face minuni. In schimb el nu intelege ca sunt si situatii imprevizibile, care nu au nici o legatura cu prudenta cu care circula el. Nu folosesc ABS-ul la fiecare franare, Doamne fereste, insa de cateva ori mi-a fost de foarte mare ajutor incercad sa evit cativa imbecili care se aflau pe contrasens la cativa metri in fata unei curbe. Este suficient un astfel de exemplu sa-si merite banii. Cum te poate ajuta prudenta in acest caz? Poate doar luand trenul...
In schimb sunt total in dezacord cu opinia ta. Daca iti inchipui ca un sofer "amator" cu experianta poate suplini prezenta unui astfel de sistem insemna ca te supraestimezi la volan. Intr-adevar, un pilot poate frana mai eficient decat un sofer neexperimentat cu ABS, dar un sofer de pe strada niciodata nu va ajunge la acesta performanta.
Prin pulsatiile pe care le aduci tu pedalei de frana, pentru a-ti pastra directia, lungesti foarte mult distanta de franare. Uneori acest lucru poate deveni fatal, cu toata experienta soferului in apasare franei....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Jul 20 2005, 06:15 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(MR28673)
Dar stii cate blonzi sau blonde se sperie si incremenesc cu volanul in mana drept, si cu piciorul pe frana? Daca ai fi reactionat asa, ABS-ul ar fi facut mai mult rau decat bine, treceai peste ea fara sa apuci sa clipesti. Fara ABS puteai avea sansa ca masina sa derapeze si sa iasa singura de pe directie, sau sa faca o pirueta si sa o lovesti lateral si sa scape mult mai ieftin. Atunci ai fi fost poate un adept contra-abs-ului.

Greseti. Tu vorbesti aici de cazuri de 1:1.000.000 care s-au terminat fericit din NOROC. O masina scapata de sub control NU ARE NICI UN AVANTAJ. Daca ai avea ABS si ai suficienta stapanire de sine poti evita accidentul. Repet, pe o masina scapata de sub control numai Dumnezeu o mai poate scapa, asa ca nu face obiectul discutiei. La fel de bine o poate ajuta si pe cea cu ABS. In plus, in general un accident lateral este mai periculos decat unul frontal

QUOTE(MR28673)
Alta situatie la limita este atunci cand un accident e iminent. Sa reusesti sa provoci un derapaj si sa lovesti pe tampitul care vine pe contrasens cu portbagajul si nu cu botul s-ar putea sa-ti salveze viata....
blush.gif blush.gif blush.gif Asta-i buna. Daca esti atat de iscusit nu ti-ar fi mai usor cu ABS, astfel incat sa nu pierzi controlul si sa eviti de la inceput accidentul?
Cred ca aveti aceste opinii datorita faptului ca nu conduceti masini cu ABS. Oameni buni, daca derapezi intr-o situatie probabila de accident si scapi nevatamat, inseamna ca ati avut bafta cu carul nu ca aveti abilitatile lui Schumacher si ca ABS-ul v-ar incurca. Nu stiu care din noi este mai periculos pentru celalat bicycle.gif

P.S. Am conds in cei 12 ani de cand am carnet masini cu si fara ABS. Niciodata nu imi voi mai lua o masina fara ABS.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Jul 20 2005, 06:26 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



Lucian, nici cu tine nu sunt de acord in totalitate. Scolile de soferi ar trebui sa aibe ambele tipuri de masini , cu si fara ABS. Alegerea sa fie a cursantului in functie de masina pe care o va conduce. Datorita comportamentului ciudat al ABS-ului multi soferi "cu experienta" se sperie si incep sa "pompeze" frana, astfel ca distanta de franare se lungeste dramatic. Din aceasta cauza numarul accidentelor n-a scazut dupa introducerea ABS-ului pe scara larga.

Later edit: MR, Renault are cele mai multe inovatii in domeniul securitatii dintre toti constructorii. Aceste incidente se intampla mai tot timpul, in ograda fiecaruia. (Vezi cazul BMW) Incidentul este regretabil, daca este adevarat, insa sa nu trecem cu vederea partile bune.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucas
post Jul 21 2005, 07:22 AM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Valentin. O.k. nu esti de acord cu mine. Nu pot cere. Nici nu am sperat sa fie toti de acord cu mine. Dar eu sunt de parere ca incepatorii ar trebui sa invete sa conduca fara ABS. Ca de pe masina fara ABS, unde trebuie sa iti dozezi forta actionarii pedalei de frana, sa treci pe masina cu ABS e floare la ureche. Poate in primele doua saptamani nu se obisnuieste dar dupa aia apasa cu forta in frana. Acuma te intreb eu : Cum e mai usor? Sa treci de pe masina fara ABS pe masina cu ABS? Sau sa treci de pe masina cu ABS pe masina fara ABS? Eu cred ca in primul caz, soferul se acomodeaza foarte repede. Dar in al doilea caz, cred ca acelui nefericit sofer ii va trebui multe luni pana incepe sa uite sa apese cu toata forta pe pedala.
Voi ce credeti? biggrin.gif


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jul 21 2005, 07:36 AM
Post #15


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



eu conduc si masini cu abs si fara abs . problema apare iarna doar . daca sti sa pui frana pe un tip de masina poti pune si pe celalalt tip .

nu e nici o diferenta aici smile.gif abs ul ajuta la altele nu ca daca ai abs franezi mai usor tot timpul biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Jul 21 2005, 09:01 AM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



QUOTE(Valentin50014)
Lucian, nici cu tine nu sunt de acord in totalitate. Scolile de soferi ar trebui sa aibe ambele tipuri de masini , cu si fara ABS. Alegerea sa fie a cursantului in functie de masina pe care o va conduce. Datorita comportamentului ciudat al ABS-ului multi soferi "cu experienta" se sperie si incep sa "pompeze" frana, astfel ca distanta de franare se lungeste dramatic. Din aceasta cauza numarul accidentelor n-a scazut dupa introducerea ABS-ului pe scara larga.


Cu asta nu sunt eu de acord. Nu poti sa alegi la scoala de soferi bazandu-te pe ce o sa conduci dupa aia pt ca nu stii niciodata ce masina ai ocazia sa conduci. Prin reducere la absurd, eu aleg la scoala de soferi o masina cu o cutie automata si nu ma intereseaza cum se schimba vitezele pt ca dupa aia imi cumpar una cu o cutie automata. Nu cred ca-i chiar asa bine.
E mult mai usor sa treci de la nivelul de baza la dotari suplimentare (ABS, ESP etc) decat invers.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Jul 21 2005, 09:05 AM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



QUOTE(MR28673)
Tu ai tras de volan si ai si franat. Pur intamplator, reactia ta + ABS a avut un final fericit.


Referindu-ma strict la acest caz, ma vad nevoit sa te contrazic. Nu a avut un final fericit 'pur intamplator', ci ABS-ul m-a ajutat sa ies din aceasta situatie. Repet, m-a ajutat, e clar ca n-a facut-o singur si ca depinde de fiecare sofer, dar m-a ajutat.
Poate ca producatorii insista pe niste sisteme de care nu ai nevoie zilnic, insa atunci cand ai e posibil sa-ti salveze viata. Si sincer, prefer sa nu folosesc ABS-ul 1 an, dar o data sa-l folosesc si sa ma scape dintr-o situatie grea.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 21 2005, 10:40 AM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



ABS + reactia te-a salvat, si nu abs in sine. Nu intelege iar gresit. Puteai sa ramai cu volanul drept cum fac foarte multi cu nervii slabi si ABS-ul tau ar fi fost frectie la piciorul de lemn. Sau puteai tragea de volan fara sa franzi violent (sau deloc) si ABS-ul nu ar fi avut nici un rol.
Am spus ca intamplator combinatia de factori a fost fericita, nu ca intamplator ai scapat si ca ai fi scapat oricum in cazul asta. "Intamplator ABS-ul a ajutat", nu "intamplator ai scapat", Oricum, e inutil sa analizam si sa speculam pe un exemplu.

Tocmai ca sa evit polemicile inutile bazate pe experiente si pareri pur personale, am intrebat de la inceput daca are cineva un studiu statistic care sa arate ca masinile fara ABS sunt mai implicate in accidente decat cele cu. Si daca se poate sa fie un studiu care sa nu fie facut sau sponsorizat de constructorii de masini.

In Franta, in fiecare an erau din ce in ce mai multe accidente, desi din ce in ce mai multe masini au electronica, iar populatia e aproximativ constanta de destul de mult timp. Numarul lor a inceput sa scada nu cand electronica a devenit mai performanta, ci cand teroristul de Sarkozy a scos toti politaii pe strazi, masini de politie banalizate care se luau de soferii agresivi, radare din 2 in doi metri.....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 21 2005, 10:57 AM
Post #19


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(Valentin50014)
Later edit: MR, Renault are cele mai multe inovatii in domeniul securitatii dintre toti constructorii. Aceste incidente se intampla mai tot timpul, in ograda fiecaruia. (Vezi cazul BMW) Incidentul este regretabil, daca este adevarat, insa sa nu trecem cu vederea partile bune.



Stiu asta, si nu-ti inchipui ca ii injur pe inginerii de la Renault, ci pe cei care iau decizia de a reduce costurile cu orice pret (inclusiv al sigurantei). Sunt convins ca nu e ideea unui inginer sa amestece circuitele de la radio cu cele de la ABS, sau cele de la stergatorul de parbriz cu cele de la ABS si ESP cum s-a intamplat la unul din modelele Laguna, care nu e tocmai un model ieftin. Au dovedit niste jurnalisti auto ca un blocaj al motorasului de la stergator te lasa fara frane prin blocarea cailor de comunicare intre chipul abs si servosistemul de la ABS, sau ca abs-ul o facea pe tampitul in marsarier pentru ca lipsea o linie de cod. Problemele a fost remediata, dar in principiu ar putea exista si altele necunoscute inca.
Magariile de genul asta sunt decizii economice, nu tehnice, iar tipii care pun profitul mai presus decat siguranta merita injurati indiferent pentru cine lucreaza.
In plus, merita injurat si magarul care a luat decizia de a da in judecata pe cei care se plang, inainte de a exista rezultatul vreunei anchete independente, tocmai pentru a intimida si a reduce la tacere pe altii care ar putea sa fie implicati in asemenea incidente sau accidente. Stiau deci ce stiau in legatura cu posibilitatea de a mai aparea asemenea accidente....

Bila alba e ca respectivul director a fost schimbat, iar pozitia Renault a devenit mult mai rezonabila, au admis tacit ca exista o pb si ca se rezolva. Bila neagra e ca inca nu au retras sau nu au rechemat in service nici o masina de pe piata.

Oricum, asta e altceva, si nu are legatura cu utilitatea electronicii. Faptul ca uneori nu este 100% fiabila sau unii constructori o fac din zgarcenie nu este nu argument in ceea ce priveste utilitatea sau inutilitatea ei.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Jul 21 2005, 11:29 AM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



MR, noi sustinem aceeasi idee si ne contrazicem biggrin.gif
Si eu zic la fel, te ajuta, nu te inlocuieste pe tine, ca sofer. Si daca ceva ma ajuta, e bun.
Greseala e cea de prezentare a producatorilor care te fac sa crezi ca acele sisteme conduc masina fara tine. Si de fapt, intr-un fel nu ei zic asta, ci unii soferi inteleg asa pt ca eu sau tu e clar ca n-am inteles asta. Fiecare dupa cum il taie capul.
Degeaba astepti sa vina producatorul x si sa spuna: 'Iata, avem o masina noua, are ABS si ESP; atentie insa, aceste sisteme doar va asista , va ajuta, nu rezolva totul in locul vostru'. E scopul lor sa-ti arate cat de buna e masina, ce chestii are pe ea, cum merge ea singura. Asta e.
Depinde de mintea fiecaruia ce pricepe.


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

4 User(s) are reading this topic (4 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th May 2024 - 03:18 PM