turbo benzina |
This topic is about turbo benzina, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
turbo benzina |
Jun 17 2005, 11:51 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 525 Joined: 24-March 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 43.069 |
-------------------- AVENSIS 2.2 D4D
|
|
|
Jun 19 2005, 03:13 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
Subaru, VW, GM (Opel-Saab), Mercedes fac de asemnea turbo f. reusite.
avantajele turbobenzinarelor: 1) putere/cuplu echivalenta cu motoare normal aspirate cu cilindree cu 50-100% mai mare; cuplul se apropie de cuplul turbodieselelor de cilindree similara; 2) eficienta termica mai buna ( consuma in general mai putin decat motoare normal aspirate de aceeasi putere) 3) mai usoare si mai compacte (pot fi adaptate pe masini mai mici decat motoarele normal aspirate de puteri similare); 4) noile turbobenzinare folosesc si VVT ( ex. 1,8T mai noi de 150-180CP, 2,0TFSI, 2,0 si 2,5T mai noi ale Subaru) 5) mult mai bune pentru mers la altitudini mari (peste 1500m), unde motoarele normal aspirate devin mai "astmatice". 6) mai ieftine decat normal aspiratele de puteri similare si, mai ales pt. Europa, un mod elegant de a achizitiona o masina puternica fara a plati taxe mari ( majoritatea tarilor vest europene, ca si Ro din cate stiu, taxeaza mai mult masinile noi de cilindree mai mare). Nu e cazul in America unde taxele sunt aceleasi si pt. motoarele de peste 5l cilindree. dezavantaje: 1) mai complexe; turbinele in general trebuie schimbate dupa 150-200K km; 2) turbo lag= la turatii mici ( sub 1500-2000rpm) cuplul e similar (sau chiar putin mai mic) cu a unui normal aspirat de cilindree smilara si nu trag bine. asta se poate compensa de catre sofer prin ambalarea la peste 2000rpm si apoi ridicarea un picut mai brusca a ambreiajului. in acest caz masina "fuge" f. bine dar poti avea probleme cu ruperea aderentei ( daca e AWD ex. Subaru atunci demarajul initial e super-explosiv). turbo lag-ul este insa mult mai putin suparator pentru motoarele turbo de dupa 1995 care folosesc presiuni mai mici de supra-alimentare. in general cu cat presiunea maxima a turbinei este mai mare cu atat turbo-lag-ul e mai mare ( de ex. turbo lag la boxerul in 4 cilindri de 2,5l pe WRX STI de 2,5l si 300CP este mult mai prezent decat la cel de pe Legacy GT cu 250CP si acesta mai sesizabil decat la cel de pe Forester cu 210CP; cele 3 versiuni ale acestui motor sunt la baza aceleasi diferenta majora fiind presiunea maxima a turbinei). 3) stilul de plecare mentionat mai sus duce si la uzura ambreiajului; multi utilizatori de Golf GTI 1,8T "reusesc" sa distruga ambreiajul in primii 50-100K km. 4) necesita mai intotdeauna benzina premium. 5) unii din maestrii benzinarelor evita turbo; BMW a renuntat la turbobenzinare din anii '80; Honda nu a facut nici un turbo de serie ( ei nu au facut nici diesel pana in 2003); -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 08:15 PM |