M A R I U S
Jun 17 2005, 11:51 PM
In ultimul timp ma cam obsedeaza motoarele turbo pe benzina....Se merita luat vreo unul?Cum merge?Consumul e asa de mare precum se spune?Merge numai cu benz de 98?Exista turbo si pe motoare mai mici(1.6)? Decat un turbodiesel mai bine o turbobenzina....ce ziceti?
Andrei Suzuki
Jun 18 2005, 12:12 AM
Stiu ca e Mini Cooper S care are motor de 1.6 turbo.Alta masina nu-mi vine in minte.
Eugen OmegaFan
Jun 18 2005, 07:28 AM
Salut,
Masini cu motoare turbo benzina sunt multe: Volvo, SAAB, Alfa, Audi, Renault, Rover etc.
Consumul de combustibil? Cat este nevoie!!! :wave:
Maff
Jun 18 2005, 11:15 AM
Daca nu ma insel, parca Mitsubishi are un motor de 1.5 turbo nu? parca 150cp.Nu mai stiu exact.
mike.omega
Jun 18 2005, 11:38 AM
Renault 5 turbo cu motor de 1.4 cu turbo, nu stiu exact cati CP are ca am auzit mai multe variante si nu vreau sa dezinformez
Iulian HondaFan
Jun 19 2005, 03:13 PM
Subaru, VW, GM (Opel-Saab), Mercedes fac de asemnea turbo f. reusite.
avantajele turbobenzinarelor:
1) putere/cuplu echivalenta cu motoare normal aspirate cu cilindree cu 50-100% mai mare; cuplul se apropie de cuplul turbodieselelor de cilindree similara;
2) eficienta termica mai buna ( consuma in general mai putin decat motoare normal aspirate de aceeasi putere)
3) mai usoare si mai compacte (pot fi adaptate pe masini mai mici decat motoarele normal aspirate de puteri similare);
4) noile turbobenzinare folosesc si VVT ( ex. 1,8T mai noi de 150-180CP, 2,0TFSI, 2,0 si 2,5T mai noi ale Subaru)
5) mult mai bune pentru mers la altitudini mari (peste 1500m), unde motoarele normal aspirate devin mai "astmatice".
6) mai ieftine decat normal aspiratele de puteri similare si, mai ales pt. Europa, un mod elegant de a achizitiona o masina puternica fara a plati taxe mari ( majoritatea tarilor vest europene, ca si Ro din cate stiu, taxeaza mai mult masinile noi de cilindree mai mare). Nu e cazul in America unde taxele sunt aceleasi si pt. motoarele de peste 5l cilindree.
dezavantaje:
1) mai complexe; turbinele in general trebuie schimbate dupa 150-200K km;
2) turbo lag= la turatii mici ( sub 1500-2000rpm) cuplul e similar (sau chiar putin mai mic) cu a unui normal aspirat de cilindree smilara si nu trag bine. asta se poate compensa de catre sofer prin ambalarea la peste 2000rpm si apoi ridicarea un picut mai brusca a ambreiajului. in acest caz masina "fuge" f. bine dar poti avea probleme cu ruperea aderentei ( daca e AWD ex. Subaru atunci demarajul initial e super-explosiv).
turbo lag-ul este insa mult mai putin suparator pentru motoarele turbo de dupa 1995 care folosesc presiuni mai mici de supra-alimentare. in general cu cat presiunea maxima a turbinei este mai mare cu atat turbo-lag-ul e mai mare ( de ex. turbo lag la boxerul in 4 cilindri de 2,5l pe WRX STI de 2,5l si 300CP este mult mai prezent decat la cel de pe Legacy GT cu 250CP si acesta mai sesizabil decat la cel de pe Forester cu 210CP; cele 3 versiuni ale acestui motor sunt la baza aceleasi diferenta majora fiind presiunea maxima a turbinei).
3) stilul de plecare mentionat mai sus duce si la uzura ambreiajului; multi utilizatori de Golf GTI 1,8T "reusesc" sa distruga ambreiajul in primii 50-100K km.
4) necesita mai intotdeauna benzina premium.
5) unii din maestrii benzinarelor evita turbo; BMW a renuntat la turbobenzinare din anii '80; Honda nu a facut nici un turbo de serie ( ei nu au facut nici diesel pana in 2003);
Nicolae30758
Jun 21 2005, 11:19 AM
iulian ai dreptate. eu detin si un passat 1.8T si daca ridic ceva mai brusc piciorul de pe qacceleratie pierd aderenta imediat. in schimb demarajul este f. bun, daca o turez la peste 2000-2500.
Nicolae30758
Jun 21 2005, 11:21 AM
scuze vroiam sa spun "ridic piciorul brusc de pe ambreiaj".
DORU
Jun 24 2005, 01:19 PM
Pierzi aderenta la un Passat 1.8 T ?! la 150 cp? pai inseamna ca nu ai antipatinaj/antiderapaj. Eu la Octavia 1.8 T am asa ceva si nu pierd aderenta la demaraj sportiv. Din ce an e Passatul?
Nicolae30758
Jun 24 2005, 05:04 PM
Dorule nu sunt sigur. e o masina de companie. nue prea veche, cred ca vreo 2 ani. dar se intampla ca daca plec brusc se ridica tare de bot si rotile din fata pierd aderenta. simt ca imi joaca volanul in maini. cel mai neplacut este cand vrei sa depasesti, pleci brusc si simti ca pierde ceva din aderenta. este prima oara cand mi se intampla asa ceva la o masina. pana la passat am condus tot felul de masini de la ncielo la hyundai xg 30 trtecand prin mercedes honda, etc. si sincer nu am avut o asemenea problema. si findca veni vorba nici xg-ul 30 care avea aproape 200cp nu facea asa ceva. nu am explicatie, eu tehnic sun aproape de 0 barat, va spun doar ce se intampla.
HalbaSus
Jun 24 2005, 09:29 PM
Are legatura mare cu pneurile aderenta... dar bineinteles ca daca roata se va invarti prea brusc atunci va pierde aderenta (cu simptomele descrise de voi) pt asta s-a inventat ASR-ul si toate sistemele cu prescurtari din 3 litere
... o ameliorare a "deraparii" poate fi observata prin schimbarea pneurilor pe unele mai calitative... ah... si nu neaparat are legatura cu puterea motorului... de cand am pneurile astea de "iarna" (defapt sunt allweather) si mie imi scartaie rotile in toate pozitiile si pierd aderenta extrem de usor... eh.. asta e....
Maff
Jun 25 2005, 08:41 AM
Pneurile sunt de vina, nu au aderenta, probabil ca sunt si putin tocite.Si daca e passat vechi de 2 ani atunci trebuie sa aiba sistem antipatinaj, dar probabil o fi decuplat din greseala.....
Nicolae30758
Jun 25 2005, 12:05 PM
da maff, am sa verific poate l-am decuplat eu din greseala. :bash: :bash: cine stie.
G e o r g e
Jun 25 2005, 03:30 PM
pentru ca sistemele de cotrol ale tractiunii, cum se cheama la fiecare producator in parte nu conteaza , sa intre in functiune , trebuie ca initial , roata sa piarda aderenta
controlul tractiunii nu previne patinarea rotilor, ci opreste acest fenomen si dozeaza puterea ( a se citi franeaza rotile ) pentru ca fenomenul sa nu se mai intample , la acel demaraj.
Iulian HondaFan
Jun 28 2005, 03:41 PM
Nicolae, si mie mi se intampla acelasi lucru. cauciucurile la mine sunt bunicele ( Michelin Pilot MXM4 225/45/R17). mie imi intra ASR/TC-ul ( masina tremura un pic ca la ABS, ASR/TC este un ABS pe dos) dar in rest se intampla acelasi lucru: se ridica de bot, aderenta se inrautateste si mai mult din acest motiv, si are torque steer din belsug ( acea senzatie ca masina trage stanga sau dreapta sub acceleratie puternica).
buba cred ca e de la suspensii si conceptual de la FWD, dar la sub 200CP un FWD bine ajustat nu ar trebui sa aiba nici una din aceste probleme.
in depasiri insa nu am sesizat nici o problema ( depinde cred si de la ce viteza pleci in depasire, de regula la mine e peste 70km/h).
credeam ca asta se intampla numai la Golf GTI care are cuplul si putere mai mare ( 180CP si 225Nm dela 1950rpm) si e mai usor. Nu am auzit de chetsii similare la Passat B5 1.8T, dar asta e probabil si pt. ca majoritatea celor testate de revistele americane sunt cu transmisie automata care dozeaza mai bine puterea initial transmisa la roti.