IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cand esti safety-driver(sofer bun)?

This topic is about Cand esti safety-driver(sofer bun)?, the author, E d d i e, wrote about: Astept cu interes parerile voastre despre acest subiect,referitor la cand si cum credeti voi ca un sofer este cu adevarat bun(sa nu aibe accidente)rap ... To read more just scroll down

4 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Cand esti safety-driver(sofer bun)?
eddie
post Mar 7 2005, 02:53 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Astept cu interes parerile voastre despre acest subiect,referitor la cand si cum credeti voi ca un sofer este cu adevarat bun(sa nu aibe accidente)raportat la numarul de km.parcursi, la anii de experienta in sofat.Parerea mea,este de......dar va spun dupa ce va impartasiti parerile.Ce spun specialistii?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alecs
post Mar 7 2005, 03:12 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 400
Joined: 13-May 04
From: in fata monitorului
Member No.: 25.259



nu cred ca e vorba numai de numarul de km parcursi.. ca exemple: eu si maica-mea.. ea are mai multi km facuti decat mine si nici un accident.. insa, nu depaseste 50-60 in localitate sau 90 afara.. totusi eu conduc mai bine decat ea, simt masina si pot iesi dintr-o situatie in care ea probabil s-ar pierde.. cred ca pt a fi un sofer bun, trebuie sa-ti si placa 'sportul' asta si sa incerci sa-ti cunosti limitele proprii si ale masinii


--------------------
Opel Astra G 2.0 dtl (2000) - plina de zgarieturi (baietii din bucuresti 'rullz') :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Mar 7 2005, 03:50 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Poti spune cati km. parcursi aveti, ca acolo e problema....nu viteza cu care mergi.In functie de trafic,uneori o viteza mai mare este mai sigura decat una mica.Eu am auzit ca trebuie sa ai 100.000 km parcursi fara accidente si atunci te poti numi un sofer bun(cred ca in cativa ani poti face kilometrajul asta,nu stiu numarul lor,dar daca faci intr-un an kilometri astia ca incepator, fara incidente, ori esti inconstient ori esti un AS al volanului.Alte pareri?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucian41567
post Mar 7 2005, 04:14 PM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 3-March 05
From: Arad (Arad)
Member No.: 41.560



bicycle.gif Parerea mea este ca un sofer bun este acela care aproape in fiecare zi scoate masina la "plimbare", are cateva mii de kilometri parcursi si cand te urci intr-o masina sa ai senzatia de siguranta sa te simti relaxat cand conduce acel sofer. Eu am de 5ani permisul si am vreo 60000de kilometri adunati si nici o amenda cu toate ca incalc zilnic unele regulile de circulatie. Asta e..

Drive safe!!!!


--------------------
if you see me turn over!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laura
post Mar 7 2005, 04:20 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 134
Joined: 17-December 02
Member No.: 8.560



Eu am carnet de 4 ani de zile si vreo 60.000 km si in oras si afara si nu am avut nici un accident, dar nu ma consider un sofer bun, cu toate ca toata lumea imi spune cu surprindere "Ce bine conduci?" pentru ca am cateva probleme. Mi-e frica de mor sa merg cu viteza cand bate vantul, mi-e frica de biciclisti si de carute si nu pot sa fac parcari laterale cu spatele de nici un fel. din punctul meu de vedere un sofer bun este soferul care are reactii foarte bune in situatii limita.
Si ce e cel mai important: sa nu incurce circulatia cu prezenta sa, ca atunci mai bine sta acas' biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 7 2005, 11:01 PM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Parerea mea e ca cel mai important e sa-ti cunosti limitele... esti in forma si odihnit, mergi cu 200. Esti dupa 12 ore de condus, sau dupa o noapte nedormita, o lasi mai moale... dupa mine cel mai important e sa fii constient de ce poti si ce nu, de ce stii si ce nu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Mar 7 2005, 11:05 PM
Post #7


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Alecs)
nu cred ca e vorba numai de numarul de km parcursi.. cred ca pt a fi un sofer bun, trebuie sa-ti si placa 'sportul' asta si sa incerci sa-ti cunosti limitele proprii si ale masinii


Intr-adevar un raspuns bun. Factorul Schumacher: cu cit conduci mai mult...cu atit devii mai bun. Dar este si calitatea condusului. Si pe unde ai condus. Eu am facut cam 55,000 de mile de cind am carnet...deci cam 100,000 de kilometri. Am condus de 4 ori in Canada, la munte, la mare, prin cele mai nenorocite zapezi si ploi...pe caldurile cele mai ingrozitoate, pe drumuri foarte proaste, pe drumuri netede ca geamul, prin cel mai ingrozitor trafic sau singur cuc pe autostrada.

Ideea este ca experientza la volan cit mai diversa te face un sofer bun insa in societate noi putem critica anumite aspecte ale sofatului altora pe care noi ori il stapinim mai bine sau nu il respectam. Sint multzi soferi buni care pot face inconjurul pamintului fara sa faca accident sau sa se piarda in vreo situatzie rutiera...dar pt. ca merg mai incet ca noi sau nu au luat vreun risc pe care noi il consideram "de rutina"...ne face sa ii clasificam drept soferi "incapabili". Deasemeni nu cred ca un numar redus de accidente te descalifica de la a fi un sofer bun. Vezi la Michael Schumacher...Deasemenea cunoasterea propriei masini itzi da "putere". Cred ca toata lumea trebuie sa isi chinuiasca un pic masina,,...sa stie cind se blocheaza rotzile la frina brusca, cum sa coteasca in timp ce pune frina, cita aderentza laterala are masina pe apa/zapada...etc.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Mar 8 2005, 02:29 PM
Post #8


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



QUOTE(f1anatic)
Sint multzi soferi buni care pot face inconjurul pamintului fara sa faca accident sau sa se piarda in vreo situatzie rutiera...dar pt. ca merg mai incet ca noi sau nu au luat vreun risc pe care noi il consideram "de rutina"...ne face sa ii clasificam drept soferi "incapabili".


Ati observat ca la drum lung toti care merg mai incet sunt 'incapabili iar toti care ne depasesc sunt 'nebuni' ? biggrin.gif

Totodata cred ca cel mai important este cum vede soferul situatiile din mers: adica sa poti sa intuiesti ce o sa se intample, sa apreciezi corect cat loc ai, cum se vor aseza masinile, etc.
E foarte important sa iti cunosti limitele masinii (pe care nu le poti afla decat testandu-le, si aici NU ma refer la viteza maxima in linie dreapta - testata prin oras, pasaj, blvd - chestie care tinde sa apara la mai toti proaspetii soferi , cu cat au masini mai tari). E vorba cum au spus si ceilalti de unde se blocheaza franele, cat de repede poti sa te opresti, la ce viteza inca pmai poti sa tragi de volan fara sa faci o mare tampenie, etc.

Chestia cu accidentele are si de a face cu toate astea dar si cu norocul...
Si e foarte important sa mergi in multe conditii: zi, noapte, afara, ploaie, ceata, zapada, ghiata, drum f lung, etc.
Numarand km (starnit de topicul asta) am cam 120 000, facuti echilibrat . Probabil 60-65% in oras.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 8 2005, 02:42 PM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Observ ca multi pun accentul pe experienta.... parerea mea este ca un sofer bun are mai multe componente. Poate bat campii, insa le-as imparti asa
1. Fizic. Vedere bune, reflexe, etc

2. Ce spuneam mai devreme... cunoasterea limitelor. Chiar si un incepator, prima oara cand merge pe polei, nu e musai sa fie un expert in mersul pe gheata. Daca stie ca nu are experienta va fi prudent si nu e nici o regula care sa-l oblige sa faca accident la fiecare situatie neprevazuta si intalnita prima oara. Nu are legatura cu experienta asta, ci cu bunul simt. A, si sa ii faca placere si sa nu-i fie teama.

3. Experienta. Km multi, mers variat, ziua, noaptea, vara, iarna, obosit, odihnit, repede, incet, etc.

Eu am cam 85.000km la activ, 30.000 in Ro cu Moskwich in principal si oltcit, dacie si clio in secundar si cam 55.000 in franta, cu seat ibiza si ocazional cu o groaza de masini inchiriate. Singura zgarietura care am avut-o a fost intr-o parcare, dadeam cu spatele si am lovit o panarama de glastra de flori prea joasa ca sa o pot vedea :bandit:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nazareno Gabriel...
post Mar 8 2005, 03:23 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 470
Joined: 29-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.451



Mi-e greu sa fac un calcul cati km am facut ca tot mi-au trecut prin mana mai multe masini in ultima vreme.

E o vorba care s-a mai spus: cea mai buna masina e aia care nu se strica si cel mai bun sofer ala care nu face accidente........

Chestiunea e ceva mai complicata si voi ati cam spus cum stau lucrurile......

As zice totusi ca un sofer buna are nevoie de 3 atribute in principal: aptitudini, placerea de a conduce si experinta.

Prin experienta vei fi pus in fata multor situatii, vei invata si iti vor intra in instinct reactiile necesare.......


--------------------
Kadett fun...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laur007
post Mar 8 2005, 03:33 PM
Post #11


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 239
Joined: 15-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.567



Sa raspundem la intrebarea : "Cand esti un safety drider?"
Raspuns:Atunci cand nu franezi la viraje, sigur aici sunt multe polemici, dar parca mai conteaza ? Experienta isi spune cuvantul, insa se poate spune ca invatam si din greseli, proprii sau a le altora.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Mar 8 2005, 03:52 PM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



QUOTE(Laur007)
Sa raspundem la intrebarea : "Cand esti un safety drider?"
Raspuns:Atunci cand nu franezi la viraje, sigur aici sunt multe polemici, dar parca mai conteaza ? Experienta isi spune cuvantul, insa se poate spune ca invatam si din greseli, proprii sau a le altora.


Parerea mea este ca poti sa franezi la viraje.
Ca sa intelegi ce poti faci sau nu la viraje, trebuie sa cunosti putina fizica. Pe scurt treburile stau cam asa:
Cauciucurile au o anumita aderenta la carosabil. Aceasta aderenta este exprimata printr-un coeficient de frecare. La viraje actioneaza asupra masinii o forta centifuga. Aceasta forta este perpendiculara pe directia de deplasare.
Forta de franare este pe directia deplasarii. Deci forta centrifuga si forta de franare nu se influenteaza una pe alta (sunt perpendiculare)
Asta inseamna ca la viraje poti sa pui frana cu conditia sa nu rupi aderenta (forta de franare sa nu depaseasca forta de frecare).
beer.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 8 2005, 04:03 PM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(Vasile26083)
Deci forta centrifuga si forta de franare nu se influenteaza una pe alta (sunt perpendiculare):



Hai ca nu-i chiar asa... la regula paralelogramului ai cam chiulit:) Se influenteaza, insa nu dramatic.

Ideea e alta. CAnd franezi, distributia de greutate se muta de pe spate in fata. DAca esti la limita, risti sa-ti fuga fundul pentru ca scade forta de frecare pe rotile din spate datorita apasarii mai slabe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nazareno Gabriel...
post Mar 8 2005, 04:10 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 470
Joined: 29-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.451



Hai ca am auzit-o si pe asta!! Sa nu franezi in curbe!!!

Si daca intri prea tare in curba?? ce faci, nu franezi pentru ca nu e voie??!!!

Poti frana in curba! Totul este sa-ti cunosti masina!!
In mod normal, cand intri in curba reduci ori prin decelerare ori prin frana, si la jumatatea ei accelerezi ca sa stabilizezi masina prin motricitatea sporita a rotilor. Eventual daca nu ai turatiile necesare schimbi intr-o treapata de viteza mai mica si pe urma accelerezi.....
Tot la fel, din cate stiu, la tractiune pe spate momentul accelerarii se intarzie. Adica o calci cand aproape ai iesit din curba ca sa nu
-ti fuga spatele......

Frana poate fi folosita oricand......(bineinteles ca nu violent, dar asta e valabil oricand)
La raliu, diferenta de timp intre soferi se face de multe ori in functie de cat de mult se intarzie momentul franarii la intrarea in curbe......


--------------------
Kadett fun...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Mar 8 2005, 04:18 PM
Post #15


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



QUOTE(MR28673)
Hai ca nu-i chiar asa... la regula paralelogramului ai cam chiulit:) Se influenteaza, insa nu dramatic.


N-am chiulit, si nu este un paralelogram oarecare ci este chiar dreptunghi. Cele doua forte sunt perfect perpendiculare. Deci ele nu se influenteaza chiar deloc. Mai citeste...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 8 2005, 04:19 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(Mircea KDT)
Poti frana in curba! Totul este sa-ti cunosti masina!!
In mod normal, cand intri in curba reduci ori prin decelerare ori prin frana, si la jumatatea ei accelerezi ca sa stabilizezi masina prin motricitatea sporita a rotilor. ....



Ideal ar fi sa franezi inaintea curbei, nu in ea. Insa merge, daca nu franezi violent.
Virajele care incep larg si se termina strans sunt considerate periculoase, pentru ca multi se sperie si franeaza violent in ele si zboara in aratura.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Mar 8 2005, 04:27 PM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



QUOTE(MR28673)
Ideea e alta. CAnd franezi, distributia de greutate se muta de pe spate in fata. DAca esti la limita, risti sa-ti fuga fundul pentru ca scade forta de frecare pe rotile din spate datorita apasarii mai slabe


Aici ai perfecta dreptate, cu o completare. Producatorii auto repartizeaza forta de franare aproximativ 80% fata si 20% spate(depinde de model).
Aici se face diferenta intre "meseriasi" si "nou intrati". Se calculeaza exact raportul de distributie la franarea astfel ca ruperea de aderenta la franare sa se faca concomitent fata-spate . Stiu ca o sa ma injurati iar, dar fiat(italienii) sunt printre cei mai precisi la calculat faze din astea. :cheers:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dani41814
post Mar 8 2005, 04:28 PM
Post #18


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 7-March 05
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 41.807



Eu zic ca un sofer bun este acela care, dupa 100km parcursi cu nevasta-mea pe scaunul din dreapta, nu-si aude nici un comentariu. Si eu am crezut ca sunt sofer bun pana m-am insurat :bash:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krysty
post Mar 8 2005, 04:32 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 802
Joined: 7-May 03
Member No.: 12.193



QUOTE(dani41814)
Eu zic ca un sofer bun este acela care, dupa 100km parcursi cu nevasta-mea pe scaunul din dreapta, nu-si aude nici un comentariu.

laugh.gif
nu exista!!! :ntz:


--------------------
always Alfa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Mar 8 2005, 04:36 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



Ba da! Exista posibilitatea sa doarma cat timp se parcurg 100 km!

Valabil si situatia inversa (sotia la volan, sotul in dreapta).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 6th May 2024 - 02:13 PM