Bye bye corolla ... |
This topic is about Bye bye corolla ..., the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Bye bye corolla ... |
Sep 1 2011, 12:42 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 19-August 11 Member No.: 135.306 |
Va dati seama ca dupa atatia ani in care nu am avut nici o problema este destul de greu sa schimbi marca in care ai capatat incredere ... totusi noile modele nu ma inspira de loc, nici noua corolla nici noul avensis ... asa ca mi-am luat inima in dinti si am trecut ... "on the dark side" Niciodata in viata mea nu mi-a placut vw, mai cu seama dupa ce auzi povestile horor despre serviceul porsche .... poate acum s-au mai schimbat ... dar este singurul loc unde poti gasi o cutie DSG7 ... asa ca am facut un compromis pentru o Skoda Octavia 2, motorizare 1.4 TSI cutie automata DSG7 ... Intuitia imi spune ca am facut o alegere buna, timpul ramane sa confirme ... oricum am pastrat si corolla, cel putin pentru o perioada Am fost vandut din prima dupa un drive test cu aceasta cutie DSG .. este cu totul altceva .. .alta lume fata de orice alta cutie manuala sau automata pe care am testat-o, nu exista pauze intre schimbarea vitezelor, totul este aproape instant, daca o treci in modul "sport" schimba numai peste 5000 rot ... un vis http://www.youtube.com/watch?v=8m69cDab2c8 Motorizarea 1.4 TSI (turbina fara compresor) este un compromis excelent intre performanta si costuri, 125 CP, 200NM intre 1500-4000, poate fi dusa cu o resoftare pe la 150-160 CP si 250 NM, consum super decent. La o cutie DSG7 normal ca trebuia sa iau padele la volan ... cred ca o sa fie o experienta foarte interesanta Alte optionale: -duze incalzite -jante aliaj 16" (roata de rezerva este normala, 16" tabla) vad ca majoritatea marcilor nu mai dau roata normala, fie chit de reparatie fie o roata f ingusta -scaune incalzite -senzori parcare -cruise control - radio cd cu magazie 6 cd-uri, touch screan, citeste SDcard si o multime de formate audio Optionalele au fost adaugate la o echipare business care era din start destul de generoasa cu ESP si hill hold control, ABS, ebd, msr, asr si nu mai stiu ce fel de prescurtari din astea ciudate , climatronic cu 2 zone cu distributia aerului si la pasagerii din spate, compartimente cotiera si torpedo climatizate si multe alte maruntisuri ... Toata afacerea asta, cu tot cu tichete remat, a fost de 18400 Euro .. cu TVA cu tot ... un echivalent la toyota pentru asa ceva nu gasesc nici la 25.000 Euro Sunt si multe semne de intrebare, nu stiu exact cat de fiabila este o skoda, desi am auzit lucruri bune despre marca, garantia este de numai 2 ani dar fara limita de km, vad ca asa se practica in grupul vag, poti plati insa pentru garantie pana la 140.000 km sau 4 ani, poti sa ai noroc sa nimeresti o masina buna sau poti sa dai peste una care-ti face numai probleme .. dar asta am vazut ca se intampla la toate marcile. una peste alta ... acum nu mai pot da inapoi desi este un topic toyota, cu fani toyota, sunt curios cati dintre voi ati fi ales o skoda ca mai sus ... |
|
|
Sep 2 2011, 07:33 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
Halba, daca esti aici poate ma ajuti tu la intrebarea de mai sus. Nu stiu daca automatele clasice au ambreiaj.
Cat despre prius, Nu are viteze deci nu schimba viteze. Viteza se mareste sau se micsoreaza cu cele 3 motoare. This post has been edited by dinpoplaca: Sep 2 2011, 07:35 AM |
|
|
Sep 2 2011, 11:21 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Halba, daca esti aici poate ma ajuti tu la intrebarea de mai sus. Nu stiu daca automatele clasice au ambreiaj. Cat despre prius, Nu are viteze deci nu schimba viteze. Viteza se mareste sau se micsoreaza cu cele 3 motoare. Cum mama masii sa nu aiba cutie de viteze ? si puterea motorului cum ajunge la roti ? prin plasturi si bioenergie ? Normal ca are cutie de viteze. E o cutie CVT (sau ca sa fiu mai exact "e-CVT"), cutia despre care James Kw zicea ca e "de scuter" (pentru ca principiul de functionare e identic cu cutiile folosite la scutere, uite aici e o explicatie frumoasa cu imagini cu tot: wikipedia despre CVT Acum revenind la DSG, e o cutie cu dublu ambreaj, adica e ca o cutie manuala, care are doua seturi de ambreaj, unul pentru vitezele cu numar par, altul pentru cele cu numar impar, datorita acestei configuratii (care ar putea fi teoretic facuta si manual de un om, cu conditia sa aiba mai mult de 2 picioare) schimburile de viteza se realizeaza foarte foarte repede (mai repede decat e omeneste posibil). Mai multe detalii ai aici: wikipedia despre cutiile cu dublu ambreaj. Cu toate astea, majoritatea cutiilor automate nu sunt nici CVT (ca cele de scuter si toyota prius), nici cu dublu ambreaj (cum e DSG-ul), cele mai mult cutiie "automate" sunt hidramate (as zice ca acesta este "standardul" pt cutii automate) sau "robotizate" (adica sunt cutii manuale, cu ambreaj, dar e un pitic electronic care apasa ambreajul si schimba viteza in locul tau - sau daca vrei tu sunt DSG-uri cu un singur ambreaj exemple de cutii de genul exista pe anumite variante de audi (unele tiptronic-uri, alte tiptronicuri sunt CVT (ca si priusul) si cred ca unele sunt DSG-uri, desi parca astea se numesc s-tronic, audi are idei ciudate de marketing si da aceeasi denumire pentru mai multe sisteme diferite dar care fac acelasi lucru (la fel e si in cazul "quattro", care se refera la ambele sisteme de tractiune integrala folosite)). Rezumat: - Priusul tau nu are nici un ambreaj insa nu are nici trepte de viteza. - Majoritatea masinilor automate nu au ambreaj, dar au trepte de viteza (majoritatea masinilor americane sunt de acest tip). - Mercedesul meu are 7gtronic, care nu are nici un ambreaj dar are 7 trepte pt mers inainte si 2 pt mers inapoi, iar schimbul de viteza se face in timp extrem de scurt (aproximativ 0.1 sec), o tehnologie similara (8 trepte, fara ambreaj, cu schimburi foarte rapide) e folosita de bmw in transmisia lor noua cu 8 trepte, din ce am inteles noile 7-gtronicuri vor avea 2 ambreaje (sau mai multe ?) si e posibil sa creasca si numarul treptelor. - Octavia pe care si-o cumpara dan cu DSG-ul are doua ambreaje si 7 trepte de viteza. - Exista masini (audi-uri tiptronic, opel-uri automate, alfa romeo automat, unele maseratti-uri) care au cutii manuale robotizate, acestea au un singur ambreaj si au 5-6 trepte. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 06:04 AM |