Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bye bye corolla ...
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
aureliandan
M-a servit excelent timp de aproape 9 ani, m-a purtat 150.000 km pe drumurile desfundate ale patriei sau pe autostrazile de afara ... nu m-a necajit cu probleme de service sau de alta natura ... motorul merge excelent .. la itp-ul din iarna nu le-au venit sa creada cum a trecut testul de noxe, dupa spusele lor nu au vazut pana acum chiar masina noua din fabrica sa scoata cifre asa bune la testul asta ... asa ca jos palaria

Va dati seama ca dupa atatia ani in care nu am avut nici o problema este destul de greu sa schimbi marca in care ai capatat incredere ... totusi noile modele nu ma inspira de loc, nici noua corolla nici noul avensis ... asa ca mi-am luat inima in dinti si am trecut ... "on the dark side"
Niciodata in viata mea nu mi-a placut vw, mai cu seama dupa ce auzi povestile horor despre serviceul porsche .... poate acum s-au mai schimbat ... dar este singurul loc unde poti gasi o cutie DSG7 ... asa ca am facut un compromis pentru o Skoda Octavia 2, motorizare 1.4 TSI cutie automata DSG7 ...

Intuitia imi spune ca am facut o alegere buna, timpul ramane sa confirme ... oricum am pastrat si corolla, cel putin pentru o perioada smile.gif

Am fost vandut din prima dupa un drive test cu aceasta cutie DSG .. este cu totul altceva .. .alta lume fata de orice alta cutie manuala sau automata pe care am testat-o, nu exista pauze intre schimbarea vitezelor, totul este aproape instant, daca o treci in modul "sport" schimba numai peste 5000 rot ... un vis smile.gif
http://www.youtube.com/watch?v=8m69cDab2c8

Motorizarea 1.4 TSI (turbina fara compresor) este un compromis excelent intre performanta si costuri, 125 CP, 200NM intre 1500-4000, poate fi dusa cu o resoftare pe la 150-160 CP si 250 NM, consum super decent.
La o cutie DSG7 normal ca trebuia sa iau padele la volan smile.gif ... cred ca o sa fie o experienta foarte interesanta
Alte optionale:
-duze incalzite
-jante aliaj 16" (roata de rezerva este normala, 16" tabla) vad ca majoritatea marcilor nu mai dau roata normala, fie chit de reparatie fie o roata f ingusta
-scaune incalzite
-senzori parcare
-cruise control
- radio cd cu magazie 6 cd-uri, touch screan, citeste SDcard si o multime de formate audio

Optionalele au fost adaugate la o echipare business care era din start destul de generoasa cu ESP si hill hold control, ABS, ebd, msr, asr si nu mai stiu ce fel de prescurtari din astea ciudate smile.gif, climatronic cu 2 zone cu distributia aerului si la pasagerii din spate, compartimente cotiera si torpedo climatizate si multe alte maruntisuri ...

Toata afacerea asta, cu tot cu tichete remat, a fost de 18400 Euro .. cu TVA cu tot ... un echivalent la toyota pentru asa ceva nu gasesc nici la 25.000 Euro

Sunt si multe semne de intrebare, nu stiu exact cat de fiabila este o skoda, desi am auzit lucruri bune despre marca, garantia este de numai 2 ani dar fara limita de km, vad ca asa se practica in grupul vag, poti plati insa pentru garantie pana la 140.000 km sau 4 ani, poti sa ai noroc sa nimeresti o masina buna sau poti sa dai peste una care-ti face numai probleme .. dar asta am vazut ca se intampla la toate marcile.

una peste alta ... acum nu mai pot da inapoi smile.gif
desi este un topic toyota, cu fani toyota, sunt curios cati dintre voi ati fi ales o skoda ca mai sus ...




DORU
Ai facut o alegere inspirata. Mai ales in privinta motorului... Te vei felicita si tu o data ce vei primi noua masina si vei face cateva mii de km.

Sa te bucuri de ea multi km fara probleme iti doresc ! thumbsup.gif
laurentiu
Din cate am observat Toyota nu ofera lucurui extraordinare. Tinuta de drum, confortul, spatiul sau placerea la condus nu sunt la fel de mari precum la un Golf de exemplu. Insa are o fiabilitate dovedita. Putini sunt cei care aleg o Toyota (sau o japoneza in general) si a doua oara aleg altceva. Acum depinde si la ce altceva ne referim, cum e si cazul tau.
pmhoria
S-o folosesti cu placere si sa ai atatea probleme cat ai avut la Corolla wink.gif thumbsup.gif
Asteptam poze cand vine .. banuiesc ca tre sa astepti vre-o 2 luni dupa ea.
navajo
Dupa cate vad tu ai dat banii pe o cutie automata.Asta e tot spilul si asta te incanta.
Hm,mult,f.mult.
vio
nici macar nu e cutie atutomata .. ci automatizata ... oricum de la toyo la skoda , un regres ... d.p.md.v. si daca e luata ca are asa zis cutie automata sa o folosesti doar asa , degeaba ai luat-o ... puteai sa alegi o cutie automata clasica nu DSG.

si oricum pretul spune tot ...wink.gif .... gaseai auris cu cutie manuala 132 cp la 13 800 echipare SOL peste ce are skoda adica , gaseai Auris de 147 cp SOL la 17 000 asa ca nu cred ca ai cautat ce trebuie sau vb cuiva de mai sus ai cumparat doar o cutie de viteze, oricare mashina mentionata de mine face skoda la orice ora in orice pozitie ..crede ma ...wink.gif asa ca mai slab cu dezimformarea despre preturi ...


P.S. cand toyota au scos cv cu 7 sau 8 viteze toti forumisti tot VAG isti inraiti si stupizi au sarit ce domne asta e cutie cate viteze e proasta schimba greu ... acu nu se mai uita in ograda lor ca au copiat dupa japo .... intre timp Toyo a inceput sa renuntze le aceste cutii cate putin , de ce ?! numsi ei stiu si de obicei japo nu renuntza la ceva asa degeaba
Dan52141
QUOTE (navajo @ Sep 1 2011, 09:11 PM) *
Dupa cate vad tu ai dat banii pe o cutie automata.Asta e tot spilul si asta te incanta.
Hm,mult,f.mult.

Din pacate te inseli ... nu am dat banii pe o cutie de viteza ci pe o super cutie de viteza smile.gif, mult mai tare decat o cutie manual si mult mai tare decat o cutie automata normala ... crede-ma, e greu sa intelegi daca nu ai testat asa ceva smile.gif
Lasand "gluma" la o parte eu cred ca am dat un pret corect pe ceva foarte practic ... spatiu interior foarte mare, loc pentru pasagerii din spate berechet, portbagaj imens, 560 l nativ, inchipuieti daca mai rabatez si bancheta spate smile.gif, de mult mi-am dorit un hatchbag dar nu imi placea spatele acela taiat ... octavia2 este o masina in 2 volume dar daca te uiti la ea spui ca este un sedan thumbsup.gif
motorizarea 1.4 TSI (turbo, benzina) este trecuta de prima tinerete si nu prea are bube, toata lumea lauda motorul asta, consum mic, impozite mici, taxe de poluare mici ..deh doar este 1.4l in schimb trage foarte bine, suna fff bine, daca la motorul asta mai adaugi si o cutie DSG nu poti sa ai decat o combinatie castigatoare smile.gif
De foarte mult timp ma hotarasem sa-mi iau masin cu transmisie automata dar am tot testat si nu m-a incantat nimic, nici avensis multidrive nici mitshubishi nici mazda .. aceiasi intarziere in raspuns, acelasi consum foarte mare, singura chestie era ca nu te mai chinuiai tu sa mesteci in cutie ... cand am testat dsg-ul asta parca am avut o revelatie ... mi-am spus .. uite exact asa ceva vreau eu !
Revenind la masina, scaunele sunt foarte comode, radioul cu 8 difuzoare, magazie cu 6 CD-uri, touch screen destul de mare citeste si SD carduri ... sa vezi cum arata alertele de la senzorii de parcare pe displayul asta color smile.gif
Altceva, climatizare cu 2 zone distincte si de asemeni si pentru pasagerii din spate atat pe la picioare cat si normale cu posibilitatea reglajului ca si la locurile din fata
torpedoul si zona de depozitare din cotiera fata au climatizare
scaunele sunt cu incalzire ... probabil o sa fie utile numai iarna
cruise control - combinatie perfecta cu dsg
padele la volan pentru schimbarea manuala a vitezelor ... sa zicem ca esti pe un drum drept in spatele unei masini, mergi in modul automat cu 70km/h si vrei sa faci la nevoie o depasire "in forta" ... nu dureaza decat 2 s sa actionezi padela stanga sa retrogradezi 2 viteze astfel incat sa aduci masina in zona de putere maxima si sa apesi pe pedala de acceleratie si va pleca instant
ABS (EBD, MSR, ASR, MBA)
ESP si Hill Hold Control
roata de rezerva normala 16" !
scaun sofer SI pasager reglabile pe toate directiile, cu suport lombar
Semnalizatoare laterale integrate in oglinzile exterioare
o multime de spatii de depozitare, langa volan, sub volan sub scaun in spatele scaunului, deasupra bordului in cotiera din spate etc

Dupa cum vezi nu este vorba doar despre cutie ci un cumul de alti factori care pana la urma duc la confortul soferului si al pasagerilor si toate astea pentru 18500E !
Gaseste-mi la toyota ceva la aceiasi bani care sa aiba aproximativ aceleasi dotari ... ceva asemanator ca performante este avensisul 1.8 benzina echiparea elegance multidrive s care oricum nu are atatea chestii dar costa 24.655 E cu tichete remat la care mai dai inca vre-o 400 E pentru vopseaua metalizata.

Evident ca poti avea surprize mecanice, cutia sa nu mearga bine, motorul sa nu functioneze ok dar asta se poate intampla la toate marcile de masini ... eu raman in continuare la parerea ca in echiparea asta masina este chiar un chilipir

Intre timp mi-am regasit parola de la contul meu, Dan52141 smile.gif de aceea initiatorul topicului este aurelian dan smile.gif
AlexTM
QUOTE (vio @ Sep 1 2011, 10:29 PM) *
nici macar nu e cutie atutomata .. ci automatizata ... oricum de la toyo la skoda , un regres ... d.p.md.v. si daca e luata ca are asa zis cutie automata sa o folosesti doar asa , degeaba ai luat-o ... puteai sa alegi o cutie automata clasica nu DSG.


Care e diferenta intre una automata si una automatizata, si de ce ar fi ales una automata clasica?
Dan52141
QUOTE (vio @ Sep 1 2011, 09:29 PM) *
nici macar nu e cutie atutomata .. ci automatizata ... oricum de la toyo la skoda , un regres ... d.p.md.v. si daca e luata ca are asa zis cutie automata sa o folosesti doar asa , degeaba ai luat-o ... puteai sa alegi o cutie automata clasica nu DSG.

vio ai mers cu un dsg7 ? smile.gif din punctul meu de vedere este peste o cutie manuala si peste orice automata normala ....multidriveul de la toyota prezent pe auris, avensis, corolla nu este decat o gluma pe langa DSG-ul asta .... nu sunt fan VAG, nu-mi place absolut deloc de ei dar cand este ceva de recunoscut recunisc fara probleme
Tocmai din cauza asta am optat pentru ea

QUOTE (vio @ Sep 1 2011, 09:29 PM) *
si oricum pretul spune tot ...wink.gif .... gaseai auris cu cutie manuala 132 cp la 13 800 echipare SOL peste ce are skoda adica , gaseai Auris de 147 cp SOL la 17 000 asa ca nu cred ca ai cautat ce trebuie sau vb cuiva de mai sus ai cumparat doar o cutie de viteze, oricare mashina mentionata de mine face skoda la orice ora in orice pozitie ..crede ma ...wink.gif asa ca mai slab cu dezimformarea despre preturi ...

auris si octavia nu sunt din aceiais clasa, ce sa fac cu un auris, sa pun 2 posete in spate si atat si aurisul nu are multe din optiunile pe care le are echiparea asta de octavia ... si ce spui tu este o manuala ... iar sa mestec in cutie ? vezi tu ... cati oameni atatea gusturi, pentru tine auris este peste octavia 2, pentru mine este invers ... cine are dreptate ? smile.gif eu zic ca avem dreptate amandoi in felul nostru smile.gif
Asa arata la exterior:


Si asa arata la interior (plus padelele la volan):

solmar
Well done! Si de ce mai pastrezi Toyota in semnatura!? Sau mai bine spus de ce nu schimbi semnatura?
OvidiuH
Ai facut o alegere buna, Dan, avand in vedere prioritatile tale. Sa te bucuri de ea.
Ti-a venit jucaria ? Asteptam topicul la masina mea.
dinpoplaca
Felicitari pentru masina.

Ce as vrea eu sa stiu e diferenta intre DSG si cutia automata. Amandoua au disc de ambreiaj? sau numai DSG-ul are? Acum de vreo 12 ani conduc numai automate si niciodata nu am simtit ca nu schimba vitezele destul de repede.
Daca DSG-ul e mai scump decat o cutie automata normala, si mai e si posibilitatea sa se strice ambreiajul ca la o cutie manuala, atunci nu-si prea are rostul.
laurentiu
CITAT(vio @ Sep 1 2011, 04:29 PM) *
nici macar nu e cutie atutomata .. ci automatizata ... oricum de la toyo la skoda , un regres ... d.p.md.v. si daca e luata ca are asa zis cutie automata sa o folosesti doar asa , degeaba ai luat-o ... puteai sa alegi o cutie automata clasica nu DSG.

si oricum pretul spune tot ...wink.gif .... gaseai auris cu cutie manuala 132 cp la 13 800 echipare SOL peste ce are skoda adica , gaseai Auris de 147 cp SOL la 17 000 asa ca nu cred ca ai cautat ce trebuie sau vb cuiva de mai sus ai cumparat doar o cutie de viteze, oricare mashina mentionata de mine face skoda la orice ora in orice pozitie ..crede ma ...wink.gif asa ca mai slab cu dezimformarea despre preturi ...


Dan mi-a luat-o inainte cu raspunsul. Sunt intru totul de acord cu el. Nu vad cum ar putea fi un regres... dpdv al ce? Poate al fiabilitatii, insa si asta e discutabil. In afara de fiabilitate nu vad cu ce japonezele ar fi mai bune. Dar o masina in ziua de azi nu trebuie sa fie doar fiabila. Trebuie sa-ti si faca placere sa o conduci. Iar capitolul fun to drive nu prea il gasesti la japoneze, comparativ cu nemtesti (evident, acum depinde si la ce japoneze ne referim).
Am avut pe mana si Corolla Sedan si Octavia 2 si ca sa-ti faci o ideea mai clara la ce ma refer, Octavia aia avea 90000 de km si ii fusese schimbat uleiul doar de doua ori si cu toate astea mergea impecabil. Pentru mine asta inseamna un motor zdravan. E vorba evident de 1.9 TDI 105 CP. Si sincer la drum intins si Beetle-ul meu imi place mai mult decat o Corolla.
In schimb o masina japoneza renteaza mai bine daca o iei la mana a doua. Cel putin ai o grija ca nu vei avea probleme cu fiabilitatea. Ori cand cumperi un sh eu vad asta ca fiind foarte important.
HalbaSus
Dan, ai facut o alegere foarte buna ! Eu predic acest lucru de cand am testat DSG-ul prima data: DSG este darul lui D-zeu pentru pamanteni in materie de cutii de viteza. PUNCT. Nu se compara cu nicio cutie "clasica", nici cu cele hidramate, nici cu CVT-urile. Se poate compara cu 7-gtronicul de la mercedes si cutia noua in 8 trepte de la bmw (pe aceasta din urma nu am condus-o, inca). Chiar si in compania aceasta selecta DSG-ul are un feeling special, sa nu ma intelegeti gresit, si 7-gtronicul schimba repede, foarte repede, ba mai mult stie sa retrogradeze 2 trepte odata (chestie pe care dsg-ul nu o stie), insa nu are aceeasi cursivitate pe care o are DSG-ul, adica masina iti da impresia ca exista o singura treapta de viteza iar pedala de acceleratie este un potentiometru care duce masina de la 0 la viteza maxima constructiva. Ma uitam la turometru si vedeam ca se schimba vitezele in sus sau in jos dar mi se parea ca e trucaj... este aproape extraterestra senzatia.

Iar comparatia cu toyota nu isi are rostul, toyota chiar nu au nimic similar cu skoda octavia 1.4 TSI, DSG... ahhh... ba nu, scuze, au... se numeste prius, ca aia intr-adevar are spatiu cam cat o octavia, are putere mare din cilindree mica (sort'of, daca e incarcata bateria biggrin.gif) si are o automata mai interesanta (nici pe departe la fel de buna ca DSG-ul, doar ca e mai interesanta), singura problema e ca pretul e cu vreo 10.000 de euro in plus.
dinpoplaca
Halba, daca esti aici poate ma ajuti tu la intrebarea de mai sus. Nu stiu daca automatele clasice au ambreiaj.
Cat despre prius, Nu are viteze deci nu schimba viteze. Viteza se mareste sau se micsoreaza cu cele 3 motoare.
Titi1988
Mi se pare o alegere foarte buna. Combinatia Motor+cutie este excelenta. Nici pretul nu este mare la ce optiuni ai pus pe ea. Si eu o sa trec de Pe japoneza la grupul vag pentru ca nu ma satisfac modelele si motoarele acestora. Daca vroiam si automata nici nu se mai punea problema..DSG-ul nu are concurenta.
DRAGOS
QUOTE (laurentiu @ Sep 2 2011, 06:39 AM) *
Trebuie sa-ti si faca placere sa o conduci. Iar capitolul fun to drive nu prea il gasesti la japoneze, comparativ cu nemtesti (evident, acum depinde si la ce japoneze ne referim).


Si depinde si la ce nemtesti te referi. Am condus vreo 10 modele vw si cateva skode, unde poate exista capitolul fun-to-drive la masinile alea? Inafara de faptul ca (unele) trag tare in linie dreapta, nici macar GTI-urile nu au feeling-ul general al unei masini sportive.

Daca vrei sa vorbesti de sport la nemtesti, vorbeste de bmw, grupul VAG e pe dinafara cu ideea de "sport" smile.gif

QUOTE (laurentiu @ Sep 2 2011, 06:39 AM) *
Am avut pe mana si Corolla Sedan si Octavia 2 si ca sa-ti faci o ideea mai clara la ce ma refer, Octavia aia avea 90000 de km si ii fusese schimbat uleiul doar de doua ori si cu toate astea mergea impecabil. Pentru mine asta inseamna un motor zdravan. E vorba evident de 1.9 TDI 105 CP. Si sincer la drum intins si Beetle-ul meu imi place mai mult decat o Corolla.


Eu am vazut corolla modelul pana in 2007(parca) cu 500.000km la bord si nu mi-a venit sa cred, pt ca masina se simtea absolut normal ca pasager(era taxi). Asta nu inseamna ca e etalon, sunt convins ca sunt si skode cu acelasi rulaj care se simt mai mult sau ami putin bine.
Motorul ala 1.9tdi pe de alta parte e legendar pt faptul ca merge cu orice pui in el, de la motorina de tractor pana la ulei de cartofi prajiti si este foarte foarte fiabil dar dupa orice alt criteriu este un motor de 2 lei. Rezumand, nu stiu ce inseamna pt tine ca mergea "impecabil", mie 1.9 tdi mi se pare ca merge prost, de nou.

ON-topic, ca m-am luat cu altele si am uitat sa scriu:

Dan, alegerea mi se pare foarte foarte buna, ai luat o masina de familie in adevaratul sens al cuvantului, dotata bine, motorizata bine, cu spatiu imens si la un pret excelent. Felicitari! thumbsup.gif
Dan52141
QUOTE (solmar @ Sep 2 2011, 12:06 AM) *
Well done! Si de ce mai pastrezi Toyota in semnatura!? Sau mai bine spus de ce nu schimbi semnatura?


Masina o sa vina prin octombrie ... pana atunci mai am 200 km si ajung la 145.000 km cu masina din semnatura

La noua masina am luat si pachetul de drumuri grele, contine scut protectie, inaltarea cu ~ 2 cm a masinii devenind si putin mai rigida. Am optat pentru acest pachet deoarece mai fac iesiri la munte ceva gen pestera in prahova sau drumul pana la scarisoara in apuseni si alte drumuri forestiere, cu actuala corolla am simtit de multe ori nevoia unei garzi la sol mai mari, chiar am lovit-o pe dedesupt de cateva ori.
Nu stiu cat de mult va afecta asta tinuta de drum pe sosea dar tinand cont ca nu sunt vitezoman si nu merg la ruperea aderentei cred ca va fi ok mai ales ca am si esp si celelalte sisteme ... cum spuneam alegerea a fost pe considerente practice .. va fi o masina de familie nu de curse smile.gif
klm
CITAT(DRAGOS @ Sep 2 2011, 09:52 AM) *
Daca vrei sa vorbesti de sport la nemtesti, vorbeste de bmw, grupul VAG e pe dinafara cu ideea de "sport" smile.gif

VAG sport: Bugatti , Lamborghini; ah, nemtesti: Audi.
DRAGOS
QUOTE (klm @ Sep 2 2011, 11:04 AM) *
QUOTE (DRAGOS @ Sep 2 2011, 09:52 AM) *
Daca vrei sa vorbesti de sport la nemtesti, vorbeste de bmw, grupul VAG e pe dinafara cu ideea de "sport" smile.gif

VAG sport: Bugatti, ah, nemtesti: Audi.


"bla bla...Inafara de faptul ca (unele) trag tare in linie dreapta...bla bla"

ce naiba? am ajuns sa ma citez singur? teehee.gif bugatti are 1000cp si este batut pe un circuit rapid(unde teoretic conteaza puterea mai mult decat restul) de masini cu 300-400cp mai putin smile.gif

audi pune enspe mii de sisteme electronice, tractiune pe 7 roti si 10 diferentiale si tot nu e in stare sa vina la nivelul unui M3 sau M5, cu propulsie...si atat smile.gif

Lamborghini e alta poveste, incepe sa-si piarda acel feeling specific...tocmai de cand a fost preluat de vag.
HalbaSus
QUOTE (dinpoplaca @ Sep 2 2011, 07:33 AM) *
Halba, daca esti aici poate ma ajuti tu la intrebarea de mai sus. Nu stiu daca automatele clasice au ambreiaj.
Cat despre prius, Nu are viteze deci nu schimba viteze. Viteza se mareste sau se micsoreaza cu cele 3 motoare.


Cum mama masii sa nu aiba cutie de viteze ? si puterea motorului cum ajunge la roti ? prin plasturi si bioenergie ? Normal ca are cutie de viteze. E o cutie CVT (sau ca sa fiu mai exact "e-CVT"), cutia despre care James Kw zicea ca e "de scuter" (pentru ca principiul de functionare e identic cu cutiile folosite la scutere, uite aici e o explicatie frumoasa cu imagini cu tot:

wikipedia despre CVT

Acum revenind la DSG, e o cutie cu dublu ambreaj, adica e ca o cutie manuala, care are doua seturi de ambreaj, unul pentru vitezele cu numar par, altul pentru cele cu numar impar, datorita acestei configuratii (care ar putea fi teoretic facuta si manual de un om, cu conditia sa aiba mai mult de 2 picioare) schimburile de viteza se realizeaza foarte foarte repede (mai repede decat e omeneste posibil). Mai multe detalii ai aici: wikipedia despre cutiile cu dublu ambreaj.

Cu toate astea, majoritatea cutiilor automate nu sunt nici CVT (ca cele de scuter si toyota prius), nici cu dublu ambreaj (cum e DSG-ul), cele mai mult cutiie "automate" sunt hidramate (as zice ca acesta este "standardul" pt cutii automate) sau "robotizate" (adica sunt cutii manuale, cu ambreaj, dar e un pitic electronic care apasa ambreajul si schimba viteza in locul tau biggrin.gif - sau daca vrei tu sunt DSG-uri cu un singur ambreaj biggrin.gif exemple de cutii de genul exista pe anumite variante de audi (unele tiptronic-uri, alte tiptronicuri sunt CVT (ca si priusul) si cred ca unele sunt DSG-uri, desi parca astea se numesc s-tronic, audi are idei ciudate de marketing si da aceeasi denumire pentru mai multe sisteme diferite dar care fac acelasi lucru (la fel e si in cazul "quattro", care se refera la ambele sisteme de tractiune integrala folosite)).

Rezumat:
- Priusul tau nu are nici un ambreaj insa nu are nici trepte de viteza.
- Majoritatea masinilor automate nu au ambreaj, dar au trepte de viteza (majoritatea masinilor americane sunt de acest tip).
- Mercedesul meu are 7gtronic, care nu are nici un ambreaj dar are 7 trepte pt mers inainte si 2 pt mers inapoi, iar schimbul de viteza se face in timp extrem de scurt (aproximativ 0.1 sec), o tehnologie similara (8 trepte, fara ambreaj, cu schimburi foarte rapide) e folosita de bmw in transmisia lor noua cu 8 trepte, din ce am inteles noile 7-gtronicuri vor avea 2 ambreaje (sau mai multe ?) si e posibil sa creasca si numarul treptelor.
- Octavia pe care si-o cumpara dan cu DSG-ul are doua ambreaje si 7 trepte de viteza.
- Exista masini (audi-uri tiptronic, opel-uri automate, alfa romeo automat, unele maseratti-uri) care au cutii manuale robotizate, acestea au un singur ambreaj si au 5-6 trepte.





James Kilowatt
@Halba
CVT-ul de pe Prius nu e asa... de fapt, nici nu e o cutie de viteze propriu-zisa pentru ca raportul de transmisie e fix. Are o singura treapta, spre deosebire de scutere care au o infinitate biggrin.gif Denumirea e inselatoare, de fapt "cutia de viteze" de la Prius e un dispozitiv care sa combine sau sa "adune" puterea de la mai multe motoare.

@Dragos
Trebuie definit ce inseamna exact sportivitatea. Timpi in linie dreapta, timpi pe circuit? Cu masini de serie mare (320d), de serie mica (M3), de curse?
De exemplu daca o definesti ca numarul de titluri luate in sporturile cu motor recent, BMW e la furat, n-a mai castigat nimic de sute de ani, o fura in wtcc si de la Daewoo. Macar Audi mai ia cate un LeMans...
DRAGOS
Corect, dpmdv, daca te referi la timpi, sportivitate inseamna circuit, in niciun caz linie dreapta.

Daca te referi la feeling inseamna o directie precisa, grea, o suspensie corecta, o asezare corecta a pedalelor(potrivita pt heel&toe de exemplu), pozitie la volan, pozitia schimbatorului de viteze, etc. Evident, conteaza si cum "trage" o masina, dar e doar o mica parte a sportivitatii, nicidecum definitorie. De exemplu mie suzuki swift sport mi se pare mult mai sportiva decat un polo GTI de exemplu, desi cea din urma e considerabil mai rapida in linie dreapta.

Iar ca si range, vorbim de toata gama, ca pana la urma au reprezentanti pe toate gama. Un 320D va fi considerabil mai sportiv decat un A4 2.0tdi. Ok, unul are porpulsie, celalalt tractiune. O luam altfel, un 33xd va fi mult mai sportiv si mai rapid ca un A4 3.0TDI quattro.
klm
CITAT(DRAGOS @ Sep 2 2011, 12:19 PM) *

Whatever; as fi totusi curios sa merg cu un Scirocco smile.gif.
Si eu sunt de parere ca Vag a reusit o cutie extraordinara iar alegerea colegului nostru este cat se poate de inspirata (tinand cont strict de acest criteriu) doar Golf - eventual Jetta - fiind cat de cat aproape de pretul si de marimea ei.
edit: pastrezi Corolla?
HalbaSus
DRAGOS, daca admitem ca sportivitatea exista la orice clasa si intr-o masura mai mica sau mai mare exista la orice masina (la fel ca si caii putere, ca si dacia logan are si M3-ul are, doar ca M3-ul are mult mai multi) atunci afirmatia "germanele sunt mai sportive si mai fun to drive decat japonezele" este partial corecta (extrem de imprecisa insa).
Prin "germane" in general lumea se refera la germane "de volum" aka VAG. Prin japoneze lumea se refera tot la japoneze "de volum" aka Toyota. Odata stabilit ce inseamna "germane" si ce inseamna "japoneze". Facem comparatie pe clase: Polo vs Yaris, Golf vs Auris, Passat vs Avensis si daca tot ne-am apucat Touareg vs Land Cruiser (desi la astea e un pic fortat sa vorbim despre sportivitate). De asemenea fiind vorba de o afirmatie extrem de generalista nu vom compara varfurile de gama (adica nu vom compara Golf R care are aproape 300 de cp si tractiune integrala cu cel mai performant auris (care am impresia ca e diesel), nici Passatul V6 de 3.6 300 cp tractiune integrala cu cel mai tare Avensis pentru ca atunci "germanele" ar castiga prin neprezentare. Nu, vom compara motorizari "populare": 1.9 TDI, 2.0 TDI, 1.4 TSI, 1.8 TSI, d-astea).
Daca ne raportam la astea masinile de la VAG vor fi mai rapide in toate directiile (inainte, inapoi, pe curbe, pe circuit, etc) si vor avea un feeling mai sportiv: in primul rand vor avea scaunele ceva mai jos, nu cocotate ca la SUV-uri (cel putin la auris m-a deranjat foarte mult pozitia la volan si imposibilitatea de a da mai jos scaunul, la avensis a fost ceva mai bine), vor avea suspensiile mai tari (auris si avensis sunt barci comparativ cu golf si passat) si volanul va avea un feeling mai mare decat echivalentul de la toyota (nu stiu daca neaparat directia e mai precisa, dar suspensiile mai ferme duc si la un feeling mai bun in volan, pentru ca atunci cand misti volanul se schimba si directia, nu doar se lasa masina pe o parte). Cu toate acestea afirmatia este imprecisa pt ca exista cazuri in care lucrurile stau pe dos (spre exemplu civicul este mai sportiv (nu stiu daca neaparat mai rapid, dar mai sportiv cu siguranta) decat golful iar nissan 370z (care e tot japoneza) e mai sportiva decat multe germane de top iar GTR-ul este de-a dreptul scandalos de rapida chiar prin comparatie cu porsche 911...
Insa, MAI SPORTIV nu inseamna neaparat MAI BUN... sau nu pentru toata lumea, taica-meu e interesat de sportivitatea unei masini la fel de tare cum sunt eu interesat de berea fara alcool, nu toti vor masini sportive (pentru ca fiecare punct in plus la sportivitate in general se traduce cu un punct in minus la comfort) iar japonezii nu fac masini sportive nu pentru ca nu ar sti cum sa le faca, ci pentru ca nu vor sa faca asa ceva.
Comparatia Suzuki Swift Sport vs Polo GTI e interesanta, mie imi place extrem de mult suzuki-ul ca design, motorizare, sunet, feeling, e o masina mult mai "targetata" decat polo GTI care este doar un polo mult mai rapid... insa cel care s-a gandit ca inaltimea scaunelor recarro din suzuki swift sport ar trebui sa fie identica cu cea din swifturile normale ar merita un sut zdravan in c**ie. Vezi masina, arata bine, are un look agresiv, jantele alea pe 17" arata foarte bine... te uiti in interiorul, totul arata bine, apoi te asezi, si dai ca disperatul de maneta sa mearga mai jos scaunul... si constati cu tristete ca cineva tocmai a distrus o masina cu mare potential. Cred ca daca mi-as lua SSS primul tuning ar fi sa modific pozitia scaunului.
DRAGOS
Ai pus punctul pe i, depinde cu ce compari. Recunosc, nu impartasesc aceeasi impresie intre auris si golf, le-am condus pe ambele in variante diesel de ~120-140cp si mi se par fix identice ca feeling, ceva mai sus pe logan smile.gif O fi golful mai rapid, dar ca feeling mie mi-a creat fix aceeasi impresie ca auris.

Probabil ca a compara golf diesel cu auris diesel la capitolul feeling e exact ca si cum ai compara ferrari si lamborghini la capacitati off-road smile.gif

PS: eu am 1.70, deci nu mi-a creat asa mari probleme scaunul din SSS. Pozitia la maxim in jos din polo este cam inutilizabila pt mine biggrin.gif , cel putin pe drumurile din ro, unde mai trebuie si vezi si cate-o gura de canal sau sant. Si japonezii cu siguranta au media de inaltime sub 1.70 biggrin.gif
Dan52141
QUOTE (dinpoplaca @ Sep 2 2011, 07:37 AM) *
Felicitari pentru masina.

Ce as vrea eu sa stiu e diferenta intre DSG si cutia automata. Amandoua au disc de ambreiaj? sau numai DSG-ul are? Acum de vreo 12 ani conduc numai automate si niciodata nu am simtit ca nu schimba vitezele destul de repede.
Daca DSG-ul e mai scump decat o cutie automata normala, si mai e si posibilitatea sa se strice ambreiajul ca la o cutie manuala, atunci nu-si prea are rostul.


Uite aici un filmulet pe care l-am gasit zilele astea, este facut de cei de la Fifth gear si se refera la DSG, aici vorbim de parerea unor oameni care isi castiga existenta din evaluarea masinilor ... teoretic ar trebui sa fie foarte calificati si sa fi condus zeci de modele ....
Poti sa-l vezi de la inceput, partea interesanta este de la minutul 1:10 pana la 2:40, filmul este in engleza. ... Vio poti sa te uiti si tu smile.gif

Facand un rezumat la ce spune in film, DSG-ul este o cutie manuala cu dublu ambreiaj, vitezele impare beneficieaza de un ambreiaj iar cele pare de cel de-al doilea ambreiaj, cand tu esti in treapta a treia spre exemplu treptele pare alaturate adica 2 si 4 sunt deja pregatite pentru schimbare, trecerea durand doar cateva milisecunde.
In film se face si un test de schimbare manuala a vitezelor ... aici se vede si frumusetea schimbului vitezelor din padele cu o astfel de cutie ... concluzia realizatorului:
"...pentru mine este cel mai mare pas inainte in tehnologia cutiilor de viteze pe care le-am condus vreodata ... este extraordinara..."
si lucrul asta este spus de cineva care toata ziua asta face ... testeaza masini smile.gif

http://www.youtube.com/watch?v=5EdjEE0edPw...;feature=fvwrel


laurentiu
CITAT(DRAGOS @ Sep 2 2011, 03:52 AM) *
CITAT(laurentiu @ Sep 2 2011, 06:39 AM) *
Trebuie sa-ti si faca placere sa o conduci. Iar capitolul fun to drive nu prea il gasesti la japoneze, comparativ cu nemtesti (evident, acum depinde si la ce japoneze ne referim).


Si depinde si la ce nemtesti te referi. Am condus vreo 10 modele vw si cateva skode, unde poate exista capitolul fun-to-drive la masinile alea? Inafara de faptul ca (unele) trag tare in linie dreapta, nici macar GTI-urile nu au feeling-ul general al unei masini sportive.

Daca vrei sa vorbesti de sport la nemtesti, vorbeste de bmw, grupul VAG e pe dinafara cu ideea de "sport" smile.gif


Evident ca nu m-am referit la Golf sau Fabia, asa cum am zis de japoneze si nu m-am referit la Corolla sau Mazda 3. Consider ca un GTI este suficient de sportiv pentru cat costa. Asa cum este un Porsche 911, un Audi R8 sau un Loamborghini Murcielago. Diferente mai mici de 2 secunde cand vorbim de 0-100 km/h in mai putin de 6 secunde si peste 300 de km/h nu au nici o relevanta pentru nimeni de aici. Decat daca esti pilot profesionist. La japoneze m-am referit la masini precum Nissan GTR sau Subaru Impreza WRX STI.

CITAT(laurentiu @ Sep 2 2011, 06:39 AM) *
Rezumand, nu stiu ce inseamna pt tine ca mergea "impecabil", mie 1.9 tdi mi se pare ca merge prost, de nou.

Tinuta de drum mult mai buna decat Corolla, senzatia de masina robusta, confort mai bun. Asta ca sa nu mai zic ca o data s-a intamplat sa merg cu 160 si cu Corolla si cu Octavia. Ei bine diferentele sunt mari. La Corolla era slaba antifonarea incat credeam ca nu mai e mult si sar pistoanele din motor (si vorbim de un benzinar care normal ar trebui sa fie silentios). In plus la orice denivelare trebuia sa tin bine de volan, senzatia ca se va ridica de pe asfalt nu e tocmai placuta. Ei bine lucrurile astea nu prea le-am intalnit la Octavia.
Astea ar fi cateva argumente pentru care as prefera o Octavia.
Repet, ca tinuta de drum, confort sau spatiu interior Octavia mi se pare o alegere mai buna. In schimb o Corolla se merita mai bine la mana a doua pentru ca o iei mult mai ieftin decat o Skoda (ca deh, nu are legatura cu VW) si in plus fiabilitatea nu e o problema. Iar la o masina sh deja asta e un mare avantaj.smile.gif
mike.omega
Domnii moderatori, nu mutam si noi topicu asta?
Titi1988
La combat zone? laugh.gif
T u d o r
Dane felicitari pentru alegere. Motorul si cutia sunt minunate cu adevarat iar Toyota (Honda sau Mazda sau orice alta japoneza) nu ofera nimic comparabil. De fapt cutiile lor de viteze automate sunt din epoca de piatra. O3 e uriasa si-ti va satisface cu siguranta nevoia de spatiu pentru bagaje. Singurele mele suparari la concernul VW sunt legate de preturile cam nesimtitoare si servisarea cam...la fel smile.gif

vio
daca as schimab marca de mashina as lua Honda , dar pt nimic in lume altceva.nici o mashina din vest nu ofera liniste , comfort si energie pozitiva la volan... exista japoneze si restu lumii ... thumbsup.gif DSG mie mi se pare ca si cum ai lua o mashina care prinde 0-100 in 4 sec dar nu folosesti asta decat ffff rar ...si sa nu uitam cea mai performanta cutie de viteze automata sau cu 20 jda mii de ambreiaje tot Toyota le detine wink.gif ...
22nst
Toyota detine un rahat!

Unde este draga Vio acea cutie automata performata ca nu o vad pe Toyotele de azi?
vio
cutia de pe ISF .. este cea mai tare cutie de pe piatza gen DSG ... daca dar.. ce stii tu in afara de lasagna ... de fapt ca sa vezi cat de buna este vezi cam cat costa ... una e cam 3000 si cealalta cam 12000 13000 biggrin.gif.. intzelegi ... doar cutia de pe Ferarri care este 100% identica ca cea dupa F1 este mai miaza ... dar .. nah

aceiashi cutie se regaseste si pe LC 200 dar parca cu 6 rapoarte si fara automatizarea schimbarii , dar tot este mai performanta.. poate o sa se regaseasca aceiashi cutie pe noile IS GS si asa mai departe...
22nst
Lasa-ma cu ISF-ul tau... eu vreau sa o vad pe Auris pe Avensis nu pe masina de 50000 euro
Vreau sa imi permit sa o cumpar si eu iar VAG imi perminte asta. Vreau o cutie performata iar Toyota nu imi ofera asa ceva acum!
vio
pt ca o cutie performanta costa nenea .. nu e 3-4 mii de coco...daca era asa de buna se folosea de catre toti constructorii ha... tongue.gif
vio
A dual clutch transmission, is a differing type of semi-automatic or automated manual automotive transmission. It utilises two separate clutches for odd and even gear sets. It can fundamentally be described as two separate manual transmissions contained within one housing, and working as one unit.They are usually operated in a fully automatic mode, and many also have the ability to allow the driver to manually shift gears',albeit still carried out by the transmission's electro-hydraulics.

daca cineva vrea o cutie intradevar performanta sau are posibilitate cea secventiala este mama cutiilor .
T u d o r
Ma noi aici vorbim de cutii super-performante? DSG e cea mai buna cutie automata pe care o poti cumpara, ce-are a face cu F1 si IeSeFuri de 50000 coco? Daca vreau o masina de clasa compacta sau mica si cutie automata tu ce Toyota imi recomanzi? Sau ce Honda? VW a fost supercriticat pentru motoarele benzinare invechite, cum au venit cu TSi-urile si au cam tacut toti in afara de tine. biggrin.gif 1.2 si 105 cai. Am mers cu Golf cu motorul asta si DSG si ai fi tare uimit sa vezi cum s descurca cu ditamai cotetul de 1300 kile. 1.4 de 122 cai are performante foarte apropiate de 2.0 de la Honda, in conditiile in care turbo ii coboara cuplul in regimul uzual de mers si nu la redline ca la mine. 1.4 TSi si 1.8 TSi de 160 cai deja sunt in alta liga.
dinpoplaca
Ce sunt eu curios la DSG, e cat rezista ambreiajele astea, comparat cu ambreiajul la cutia manuala. Daca se strica cat costa schimbarea lor.
Sincer nu vad nevoia de DSG apsolut de loc. Daca cutiile de viteze in viitor o sa fie DSG, foarte bine, numai sa vie asa fiabile ca si cutiile normale automate. Daca nu ai schimbatoatele alea pe volan si o lasi pe automat si daca ai muzica mergand in masina ca si mine nu cred ca vreodata, o sa opservi diferentza intre o cutie automata clasica si una DSG.
Nenea din videoul de mai sus schimba el vitezele si de aceea a vazut diferentza. daca eu care totusi sunt interesat in masini nu sunt curios sa schimb vitezele, ganditiva la restul populatiei care nici macar nu stiu de unde se deschide capota, sau cum se verifica uleiul la motor, nu fac curse ci merg normal, ce curiosi o sa fie ca DSG schimba vitezele cu 0.0001 secunde mai repede?
Din nou, sau in concluzie, sunt curos de fiabilitatea lor, daca are cineva ceva informatii despre asta.
James Kilowatt
In primul rand, nici cutiile automate clasice nu dau pe dinafara la fiabilitate. Daca vrei musai sa fie fiabila si iefin de intretinut, iei manuala.
Iar dsg-ul nu schimba cu 0.0001s mai repede si de 100 ori mai repede decat una clasica biggrin.gif Totul e cum pui problema. DSG schimba in miimi de secunda, in timp ce una clasica schimba in timpi geologici comparabili cu datul la manivela, de ordinul zecimilor.
In plus DSG-ul e cutie pur mecanica, nu incalzeste ulei prin variatoare de cuplu, si cu ocazia asta si clima globala. Nu te penalizeaza nici la consum nici la performante (de fapt la performate chiar te ajuta, iar la consum probabil e mai buna decat 90% din soferii reali), nu are pierderile de putere ale unei cutii automate "clasice" cu variator care aduce 2L in plus la consum si 2s la demaraj. Daca ai un motor european, asa intre 100 si 150CP ca sa nu te jecmaneasca guvernul nu prea iti convine sa pierzi mai pierzi 20 iepe printr-o monstruozitate de cutie clasica.
dinpoplaca
Pai, atunci cumparam DSG thumbsup.gif Daca e buna, atunci e buna. Decamdata stau cu priusul, ca nu schimba de loc, iar pe viitor ne orientam spre DSG.
Dan52141
QUOTE (dinpoplaca @ Sep 8 2011, 03:48 AM) *
Ce sunt eu curios la DSG, e cat rezista ambreiajele astea, comparat cu ambreiajul la cutia manuala. Daca se strica cat costa schimbarea lor.
Sincer nu vad nevoia de DSG apsolut de loc. Daca cutiile de viteze in viitor o sa fie DSG, foarte bine, numai sa vie asa fiabile ca si cutiile normale automate. Daca nu ai schimbatoatele alea pe volan si o lasi pe automat si daca ai muzica mergand in masina ca si mine nu cred ca vreodata, o sa opservi diferentza intre o cutie automata clasica si una DSG.
Nenea din videoul de mai sus schimba el vitezele si de aceea a vazut diferentza. daca eu care totusi sunt interesat in masini nu sunt curios sa schimb vitezele, ganditiva la restul populatiei care nici macar nu stiu de unde se deschide capota, sau cum se verifica uleiul la motor, nu fac curse ci merg normal, ce curiosi o sa fie ca DSG schimba vitezele cu 0.0001 secunde mai repede?
Din nou, sau in concluzie, sunt curos de fiabilitatea lor, daca are cineva ceva informatii despre asta.

Teoretic ar trebui sa tina mai mult decat o automata normala pentru ca unul schimba doar vitezele pare iar celalalt doar pe cele impare pe cand la cutiile automate normale ai un singur ambreiaj care schimba toate vitezele.
Daca vrei sa stai linistit din punct de vedere al fiabilitatii iti iei o cutie manuala.
Pana la urma important este cum te simti la volan, eu prin bucuresti sincer m-am saturat sa mestec in cutie la orele de varf ... pentru mine toyota nu are absolut nimic care sa-mi placa in materie de cutii automate am mers chiar si cu un lexus IS cu padele dar nu am simtit nimic deosebit, aceiasi latenta, acelasi consum etc ... drivetestul cu dsg-ul a fost chiar o revelatie, cu totul si cu totul altceva.
Iti dai seama ca nu am luat acele padele doar ca sa fiu "smecher" smile.gif daca te uiti la configuratia facuta o sa vezi ca este una practica, nu xeoane, nu oglinzi rabatabile electric, nu piele nu faruri care vad dupa colt etc, asta nu inseamna ca nu ar fi bune si ele ... dar era musai sa iau padele si cruise control pentru cutia asta ... si dupa cum sunt entuziasmat acum cand nu am inca masina ... iti dai seama cand o sa o conduc ... si asta conteaza foarte mult
Astept totusi sa fac si un drive test cu o toyota ISF ... poate cine stie imi schimb parerea despre DSG ... o sa vand skoda ... mai pun niste maruntis si o sa revin in tabara toyo smile.gif

Dan52141
Apropo de DSG ... un filmulet mai mult decat edificator

http://www.youtube.com/watch?v=lRwfvnDt7BA&feature=feedf

M A R I A N
Felicitari, Dan pentru masina, insa eu personal regret cele 3 Toyote pe care le-am avut. Intotdeauna ne dorim mai mult, mai rapid, insa pentru mine e foarte important sentimentul ca am o masina pe care ma pot baza.
Multi rad de 1.4 al Corollei, 3.0 al lui Land Cruiser, ca sunt lente, ca sunt invechite, insa motoarele astea (ca si masinile pe care sunt montate) fac sute de mii de km fara nici o problema.
Cum spunea Vio, nu intamplator Toyota nu baga in motoare sute de cai, nu pune tot felul de cutii de viteze si nu foloseste nu stiu ce optionale.
Dan52141
QUOTE (M A R I A N @ Dec 15 2011, 01:02 AM) *
Felicitari, Dan pentru masina, insa eu personal regret cele 3 Toyote pe care le-am avut. Intotdeauna ne dorim mai mult, mai rapid, insa pentru mine e foarte important sentimentul ca am o masina pe care ma pot baza.
Multi rad de 1.4 al Corollei, 3.0 al lui Land Cruiser, ca sunt lente, ca sunt invechite, insa motoarele astea (ca si masinile pe care sunt montate) fac sute de mii de km fara nici o problema.
Cum spunea Vio, nu intamplator Toyota nu baga in motoare sute de cai, nu pune tot felul de cutii de viteze si nu foloseste nu stiu ce optionale.

Si eu am un sentiment de regret fata de corolla, masina de altfel foarte fiabila, cel putin generatia pe care o am eu, de curand insa am facut aproape 1500 de km cu noua masina si vreau sa spun ca este o cu totul alta experienta, nu am crezut ca poate fi asa fun si relaxanta conducerea unei masini, vorbesc de motorizarea turbo 1.4 TSI in combinatie cu DSG7, padele, tempomat ... sentimentul este clar ... never ever nu m-as mai intoarce la transmisia manuala, este o senzatie extraordinara sa stii ca poti avea un asa control rapid asupra masinii, cand preiei controlul in modul manual este o placere sa schimbi de la padele si mai cu seama sa stii ca iti schimba in mai putin de 5 ms, mare gaselnita DSG-ul asta smile.gif sa vedem acum cat o sa tina ... o sa revin cu impresii despre noua masina.

Vad insa ca toyota va pune o motorizare diesel BMW in noul Auris, cu siguranta si-au facut ei anumite calcule economice (http://www.worldcarfans.com/111122139185/next-gen-toyota-auris-first-to-get-bmw-diesel-engine)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.