Roti - jante&anvelope |
This topic is about Roti - jante&anvelope, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Roti - jante&anvelope |
Oct 20 2004, 10:52 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 19-October 04 From: Braila (Braila) Member No.: 34.599 |
Sunt Radu din Braila,am un Seat Ibiza signo din 2003 ,motor 1,2-64cp cu jante de 14" dar caruia as dori sa-i pun un set de 16". Marea mea dilema este insa daca acestea nu o vor ingreuna ,alterandu-i si mai mult performantele dinamice intrucat motorul este si asa f. slab. Daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns,ii multumesc anticipat. Respect Radu |
|
|
Oct 31 2004, 11:53 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(silviu32989) Cred ca sunteti singurii din lumea asta care nu recunosc "Legile fundamentale ale frecarii" legi pe care le-au aplicat toti marii fizicieni , inclusiv pentru frecarea in gaze si lichide.
Incercati sa explicati diferenta dintre frecarea la alunecare si frecarea la rostogolire. Ok, hai sa teoretizam, daca tii atat de mult In primul rand, forta de frecare la alunecare, forta de frecare la rostogolire, Mos Craciun si Justitia Romana au ceva in comun.... Nici una nu exista Ultimile doua sunt iluzii creeate de cei mari pentru cei mici, iar primele doua sunt manifestari ale uneia dintre cele 4 (sau 3) forte fundamentale cunoscute in univers, si a anume cea electromagnetica. Coeficientul de frecare reprezinta doar metoda de a aproxima la nivel macro ceea ce se petrece la nivel micro. In al doilea rand, nu vreau sa spun ca manualul de clasa a IX este plin de prostii, insa tine totusi cont ca se adreseaza unor copiii de 14 ani, si nu unor ingineri. Din motivul acesta nu repeta la fiecare teorie prezentata faptul ca se aplica CORPURILOR PERFECT RIGIDE. In cazul unor corpuri perfect rigide si ale unor suprafete de contact perfect punctuale sau liniare nu exista forta de frecare la rostogolire, iar manualul de a 9-a nici nu discuta despre ea. Oricum noi discutam de cauciucurile de masini... care sunt departe de a fi perfect rigide. Iar daca in continuare sustii ca nu exista legatura intre pata de contact si frecare, atunci de ce cauciucurile de la masinile de formula 1 slick sau uzate au aderenta (adica coeficient de frecare la alunecare) mai mai mare decat cele profilate? Si forta de apasare normala si natura corpurilor in contact este aceeasi.... Oricum, chiar si in cazul unor corpuri ce pot fi aproximate ca perfect rigide functie de pata de contact se modifica temperatura suprafetelor de contact, si natura corpurilor si deci coeficientul de frecare. Chiar daca la momentul t teoria de-a 9-a este destul de precisa in anumite cazuri, pe un interval de timp mai mare devine greu aplicabila... Si referitor la fantomatica forta de frecare la rostogolire, raspunde intrebarii pusa de Iulian.... Apropo, explica-mi si mie care e figura cu lichidele si gazele si forta de frecare. In al 3-lea rand, eu unul voi refuza sa mai intru in polemici cu cei care in loc sa critice teoria critica persoanele..... :evil: |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 5th May 2024 - 11:15 AM |