Roti - jante&anvelope |
This topic is about Roti - jante&anvelope, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Roti - jante&anvelope |
Oct 20 2004, 10:52 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 19-October 04 From: Braila (Braila) Member No.: 34.599 |
Sunt Radu din Braila,am un Seat Ibiza signo din 2003 ,motor 1,2-64cp cu jante de 14" dar caruia as dori sa-i pun un set de 16". Marea mea dilema este insa daca acestea nu o vor ingreuna ,alterandu-i si mai mult performantele dinamice intrucat motorul este si asa f. slab. Daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns,ii multumesc anticipat. Respect Radu |
|
|
Oct 23 2004, 04:25 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
Dom' Silviu esti clar incapatanat si rauvoitor, ceea ce am modificat am recunoscut ca greseala, tu insa ai dovedit ca nu stii nici ce e cuplul exact. in plus, afara ca ai facut remarci obstructive si ai debitat banalitati care nu aveau legatura directa cu subiectul nu ai contribuit cu nimic constructiv la rezolvarea problemei.
singurul tau merit este ca m-ai provocat sa gandesc si sa imi revizuiesc atent ceea ce am spus si deci mi-am imbunatatit perceptia si explicatia pe parcurs. eu cred ca am evoluat in ceea ce priveste intelegerea problemei in timp ce tu ai ramas obtuz la minte pe parcursul intregii discutii. nu ma dau mare, numai am incercat sa explic si sa-mi explic ce se poate intampla. in sumar: 1) diametrul rotii nu influenteaza viteza maxima, iar principalul factor limitant ramane forta de rezistenta la inaintare opusa de aer, care este tot o forta de frecare dar nu tine de roti ci de vascozitatea aerului si coeficientul de aerodinamicitate al vehicului. principalul factor propulsiv este forta motorului. 2) cuplul produs e arborele cotit este multiplicat de cutia de viteza si de diferential(e) si in final ajunge la roata. contributia diferentialului este specificata de producator ca final drive ratio si este in jur de 4 pentru turisme ( asta inseamna ca axul care iese din cutia de viteze se invarte de 4 ori ca sa invarta roata o data). chiar daca stim exact puterea si cuplul maxim ale motorului ca si ratiile de multiplicare ale transmisiei si diferentialului nu putem calcula exact cuplul la roata pt. ca exista si ceva forte inertiale care mananca din forta motorului dar cred ca am putea masura cuplul la roata. 3) forta de propulsie finala este data de cuplul la roata/raza rotii. in consecinta, motorul pentru a dezvolta aceeasi forta de propulsie la o roata cu diametru mai mare va avea nevoie sa dezvolte un cuplu mai mare la fiecare moment. daca turezi motorul pana la cuplul sau maxim ( admitand ca tii masina in aceeasi treapta de viteza) forta de propulsie va fi mai mica la o roata mai mare decat la una mai mica, deci si acceleratia momentana ( F= m x a) va fi mai mica in aceeasi treapta de viteza. asta admitand ca ai si tractiune, altfel prea multa forta la roata fara tractiune ar duce la patinajul rotii ( ceea ce clar ca se petrece cu roti mici pt. ca poti face sa patineze si o Dacie). o roata mai mare ar avea o forta de propulsie mai mica si ar fi mai putin probabil sa patineze initial, de aceea acceleratia finala a masinii s-ar putea sa fie mai buna. cred ca am putea calcula pentru fiecare masina in functie de greutatea si cuplul/puterea ei maxime ce marime a rotilor ar fi optima pentru performante optime. 4) tractiunea unei masini depinde de tipul de cauciuc si de tipul suprafetei de rulare. cum suprafetele de rulare sunt f. variabile e greu de calculat. oricum daca tractiunea e mica forta de propulsie care ar fi in exces s-ar pierde ceva explicatii aici: http://auto.howstuffworks.com/tire3.htm 5) forta de frecare de rostogolire este un factor secundar rezistentei aerului ca element de limitare a aceleratie si a vitezei maxime. o putem reduce alegand cauciucuri cu CFR mic si mentinand cauciucurile umflate corespunzator. URA si la gara! -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 5th May 2024 - 12:25 PM |