Roti - jante&anvelope |
This topic is about Roti - jante&anvelope, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Roti - jante&anvelope |
Oct 20 2004, 10:52 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 19-October 04 From: Braila (Braila) Member No.: 34.599 |
Sunt Radu din Braila,am un Seat Ibiza signo din 2003 ,motor 1,2-64cp cu jante de 14" dar caruia as dori sa-i pun un set de 16". Marea mea dilema este insa daca acestea nu o vor ingreuna ,alterandu-i si mai mult performantele dinamice intrucat motorul este si asa f. slab. Daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns,ii multumesc anticipat. Respect Radu |
|
|
Oct 21 2004, 07:31 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
nu ma supar dar...
la aceeasi presiune nu conteaza cat de groasa e anvelopa. la exemplul pe care il dai perna cascadorului este vorba de o presiune aprox. atmosferica sau putin mai mare. anvelopele sunt umflate la presiuni mult supraatmosferice. cauciucurile de tip SUV care sunt cu talon mai inalt zguduie mai putin pt. ca sunt umflate la presiuni mai mici decat cele subtiri. presiunea aerului care depinde de rigiditatea peretului anvelopei este factorul principal in amortizare.deformabilitatea unei anvelope umflate la presiune mai mare este mai mica decat a alteia umflate la o presiune mai mica. ce spui despre rotile pentru raliuri pe zapada este adevarat dar nu e adevarat si pe asfalt uscat sau umed si nici pentru o pelicula de zapada subtire. tractiunea este mult mai buna cu anvelope mai late decat cu cele mai inguste, diferenta de presiune de contact fiind mai putin importanta in acest caz, tractiunea e mai buna cand ai o suprafata de contact mai mare si desigur depinde si de tipul cauciucului folosit la constructia anvelopei si de forma striurilor ( tractiunea este data de striuri mai mult decat de cauciucul neted). rotile mai mari au nevoie de un cuplu mai mare de aceea motorul nu va putea atinge turatia maxima in ultima treapta, decat eventual la vale. totul depinde si de caracteristicile motorului: la ce turatii se atinge puterea si cuplul maxim. de aceea diferenta de circumferinta a rotilor mai mari nu poate fi folosita la aceasta extrema de viteza, dar este un factor la cresterea acceleratiei in treptele inferioare unde cuplul la roata este adecvat -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 5th May 2024 - 09:25 PM |