Roti - jante&anvelope |
This topic is about Roti - jante&anvelope, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Roti - jante&anvelope |
Oct 20 2004, 10:52 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 19-October 04 From: Braila (Braila) Member No.: 34.599 |
Sunt Radu din Braila,am un Seat Ibiza signo din 2003 ,motor 1,2-64cp cu jante de 14" dar caruia as dori sa-i pun un set de 16". Marea mea dilema este insa daca acestea nu o vor ingreuna ,alterandu-i si mai mult performantele dinamice intrucat motorul este si asa f. slab. Daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns,ii multumesc anticipat. Respect Radu |
|
|
Oct 21 2004, 02:36 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
1) rotile mai mari zdruncina mai putin in general. grosimea cauciucului(talonul) nu influenteaza mult zdruncinarea, aerul e la fel de elastic la aceeasi presiune si daca e mai gros si daca e mai subtire. cauciucurile sport zdruncina mai mult pt. ca sunt mai rigide si armatura de sarma sau fibre de plastic e mai densa si necesita o presiune optima mai mare in general de unde rezulta ca toata anvelopa e mai rigida.
2) cauciucurile late si subtiri cresc putin rezistenta la frecare si duc la un consum un pic mai mare dar cresc mult aderenta si manevrabilitatea/stabilitatea in curbe. Un dezvantaj notabil pt. drumurile cu gropi ale Ro este ca poti buli jantile mai usor. 3) o masina cu roata de diametru mai mare ( janta + talon cauciuc) accelereaza mai repede, dar cum are nevoie de un cuplu mai mare trebuia turata mai mult deci iti va creste si consumul. factorul limitant pt montarea unei roti mai mari este marimea locasului rotii al masinii, dar se poate modifica suspensia ( inalta masina) ca sa acomodeze rotile mai mari. asta insa afecteaza stabilitatea in curbe pt. ca ridica centrul de greutate al masinii. 4) viteza maxima nu e influentata de diametrul rotii, principalii factori limitanti sunt rezistenta aerului ( se imbunatateste cu cresterea coeficientului de aerodinamicitate al masinii) si puterea motorului. frecarea cauciucului de asfalt este o componenta neglijabila si poate fi crescuta semnificativ doar daca anvelopele sunt mult mai late. insa anvelopele sport au o frecare mai mica ( tipul cauciucului folosit in fabricarea anvelopei este mai de calitate) de aceea chiar daca sunt un pic mai late decat cele originale nu afecteaza mult, ba chiar frecarea este mai mica. forma striurilor este de asemena importanta, la cele de iarna care au striuri mai proeminente coeficientul de frecare e mai mare pe uscat dar este si mai mare pe zapada. forma striurilor este importanta si la mersul pe carosabil umed putand creste tractiunea daca sunt gandite sa lase apa sa se duca in striuri si nu pe suprafata de contact cu solul evitand aquaplanarea. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 5th May 2024 - 10:35 PM |