Cutie viteze manuala sau automata? |
This topic is about Cutie viteze manuala sau automata?, the author, gigigigi, wrote about: Sal tuturor forumistilor Vin cu propunerea de a dezbate controversatul subiect: cutie viteze automata sau manuala? Parerea mea personala este ca o cut ... To read more just scroll down
Cutie viteze manuala sau automata? |
May 2 2011, 11:23 AM
Post
#1
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 21-February 11 Member No.: 131.428 |
Vin cu propunerea de a dezbate controversatul subiect: cutie viteze automata sau manuala? Parerea mea personala este ca o cutie manuala se strica mai greu,masina consuma mai putin + masina este mai usor de controlat cu o cutie manuala,daca se strica este mai ieftin de reparat etc.,deci optez ptr cutie manuala. Voi ce parere aveti? |
|
|
May 5 2011, 08:12 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
Eu nu o sa mai imi cumpar niciodata vreo masina cu cutie manuala. Dupa ce conduci un timp o masina cu cutie automata nu te mai intorci inapoi niciodata, decat daca e masina sport.(adica daca merita sa fie manuala)
|
|
|
May 5 2011, 08:13 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Parerea mea e ca daca reusesti sa strici cutia, e costisitor de reparat, fie manuala fie automata
-------------------- |
|
|
May 5 2011, 08:15 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
This post has been edited by mike.omega: May 5 2011, 08:21 AM |
|
|
May 5 2011, 09:38 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
N-am auzit de asa multe cutii automate stricate. Oricum e irelevant, de obicei nici una nici alta nu se strica. Tot restul argumenteleor "tehnice" sint irelevante, e o chestie strict de preferinte. Masinile merg la fel de bine si cu cutii automate si cu cutii manuale. Consumul la automate acum e cam la fel sau chiar mai bun ca la manuale. Stricatul e un eveniment rar. "Controlul" masinii de obicei se reduce la zapada, desi eu prefer manuala in cazul asta, sint multi care ma contrazic. Eu am facut zeci de mii de km cu cutie automata in masini de inchiritat si nu o sa-mi cumpar in viata mea asa ceva. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
May 5 2011, 09:52 AM
Post
#6
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
Pe mine ma plictisesc groaznic cutiile automate si ajung sa fac tot felul de nebunii ca sa rup monotonia. De exemplu sa joc "will it drift?".
In masinile moderne nici nu mai simti viteza, iar automatele contribuie si mai mult la acest efect. La cutia manuala stiu in momentul in care i-am dat a 5-a ca pot sa o las mai moale. Nu o sa cumpar niciodata automata pentru mine, nici macar un DSG cu padele pe volan, si ma intristeaza sa vad ca tot mai multe modele noi renunta la manuala cu totul. This post has been edited by Seri: May 5 2011, 09:53 AM -------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
May 5 2011, 10:11 AM
Post
#7
|
|
PGM-FI Group: Membri Posts: 2.877 Joined: 2-March 07 From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova) Member No.: 100.675 |
sincer, nu vad utilitatea manualei decat la o masina sportiva cu adevarat. acolo da, vreau sa mestec in benzina!
dar zi de zi, in bucuresti? la drum lung? de ce m-as chinui? urmatoarea masina daily use 90% va fi automata. nici macar nu ma intereseaza daca va fi DSG/7g-tronic, vreau doar sa aiba si mod secvential pt aia 2% cand am chef sa schimb viteze. -------------------- Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
|
|
|
May 5 2011, 01:03 PM
Post
#8
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
DSG > Manual > Regular Automatic Gearbox
Ma bucur ca am o cutie manuala...si imi "iubesc" masina. DAR cutiile manuale sint depasite. Consumul nu mai este un criteriu, acum automatele cu 6-8 trepte fac un job mult mai bun. O cutie DSG va stii cind sa schimbe treapta, iar in control manual, va stii in ce directie vrei sa schimbi si va schimba mai repede decit o vei putea face cu o cutie manuala. Cutiile manuale sint limitate la 6 trepte; cind esti pe la munte este o problema. Cutiile manuale au o problema cu cit "abuz" (cuplu, putere) pot suporta - desigur si cele auto dar computerul face mai rar greseli. Argumentele pot continua, si nu cred ca va mai iesi in favoarea cutiilor manuale. Ca sa dau 1 argument mai convingatoare: (1) nu schimba treapta de viteza in curbe. Ai auzit asta vreodata ? Desigur o sa imi spui ca o faci tot timpul. Sigur si eu o mai fac. Dar te invit sa o faci pe circuit si sa ne spui pe urma cit de urit iese. Sint anumite situatii unde o cutie manuala are dezavantaje clare. Cealalata este in conditii de zapada / polei / ploaie mentionata de OZZ. Pe de alta parte recunosc cinstit si avantajele cutiei manuale: e mai usor de intretinut si exista mult mai multe componente de performanta. Prin experienta mea personala, am avut o masina fara LSD pe fata, dar avea o transmisie inrudita cu o masina care avea: am importat un LSD in transmisia mea reconstruita...si acum am o masina ale carei performante dinamice sint vast diferite. Tot asa am reusit sa schimb ambreiajul cu unul mai baban construit pt a rezista la puteri nebanuite si am pus o volanta mult mai usoara ( cu cca 3 kg) lucru care a (1) diminuat pierderile de putere prin transmisie si (2) a permis turarea mai rapida a grupului propulsor. Si cu toate acestea, prefer un DSG (Audi S4, Mitsu EVO) unei cutii manuale (A4; M3; STI). This post has been edited by f1anatic: May 5 2011, 01:12 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
May 5 2011, 07:17 PM
Post
#9
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Sunt fanul CV manuale, mai ales ca pe 4x4 eu nu suport CVA... Insa presupunand ca as conduce o CVA, acesta ar fi cu siguranta DSG. Din ce exista azi ca DSG, as alege numa DSG6, pt ca nu are limita de cuplu si poti resofta linistit motorizarea dandu-i un surplus si de 50CP / 80Nm fara probleme.
Asadar la DSG nu as lua motor sub 2.0L la diesel sau 1.8L la benzina, exceptia numindu-se Fabia RS This post has been edited by DORU: May 5 2011, 07:18 PM -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
May 5 2011, 08:16 PM
Post
#10
|
|
Around Group: Membri Posts: 1.476 Joined: 6-November 07 From: Timisoara Member No.: 115.360 |
DSG all the way
-------------------- G,RAV,5,4
|
|
|
May 5 2011, 09:42 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Daca numai performanta ar fi criteriul, DSG cistiga. Dar eu tot prefer manuala .
Poate daca as conduce in bucuresti citeva ore pe zi as gindi diferit. Dar in cazul asta mi-as lua o masina mititica, sau un hibrid care inchide motorul in trafic. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
May 6 2011, 01:22 AM
Post
#12
|
|
pilot Group: Membri Posts: 288 Joined: 27-May 09 Member No.: 120.074 |
In seara asta, din Barbu Vacarescu (SCOP) pana in Dr. Taberei (Materna), cam 12 km in conditii de ploaie marunta si mers bara la bara am facut o ora si 40 de minute.
Nu exista justificare pentru o cutie manuala in aceste conditii. Iti bati joc si de tine (lipsa de comfort) si de masina (uzura extrema si abuz) . Conduc automata de prin 2005 si nu-mi pare rau de nici un banut investit. Sunt absolut de acord ca pe o masina sport, o cutie manuala asigura un grad maxim de distractie. Insa; in anul de gratie in care suntem, daca cineva poate fi mai precis si mai rapid si mai ergonomic decat cutiile automate actuale, respectivul joaca in alta liga, si nu-i pasa de discutia de fata ) -------------------- Subaru Forester 2008
ex Subaru Impreza 2008 ex Subaru Outback 2005 |
|
|
May 6 2011, 07:18 AM
Post
#13
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
alias, te compatimesc. Bucuresti este un exemplu negativ in privinta traficului...
Intr-o ora si 40 min eu sunt la Cluj -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
May 6 2011, 07:53 AM
Post
#14
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu cred ca e chestie de obisnuita, daca esti obisnuit cu una si mai putin cu cealalta, cea cu care esti obisnuit ti se pare mai tare. De ex, la manuale poti anticipa, ceea ce automatele (inca) nu stiu sa faca. Bine, exista unele ultrarapide la care nu simti asta, cum ar fi DSG-ul.
Eu am povestit aici http://www.masini.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=373814 cum m-am "inteles" cu o automata pe circuit, cu un supercar.... cu una manuala ar fi fost mult mai cool. Nu pentru ca ar fi fost musai mai buna, ci pentru ca sunt eu mai obisnuit cu ea si n-as mai fi facut aceleasi erori. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 6 2011, 01:37 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.060 Joined: 28-June 05 From: vecin cu Obama Member No.: 49.917 |
Cutie automata este raspunsul meu.
Mie imi place confortul la volan. -------------------- The world contains a lot of awfully fast drivers.
And a few good ones, too. |
|
|
May 6 2011, 02:21 PM
Post
#16
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
eu vreau sa detin controlul deci...manuala rules! nu contest ca automata ii mai buna dar in liniute niciodata nu am gresit vreo treapta..pana acum
This post has been edited by Titi1988: May 6 2011, 02:21 PM -------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
May 6 2011, 11:06 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
Eu cred ca e chestie de obisnuita, daca esti obisnuit cu una si mai putin cu cealalta, cea cu care esti obisnuit ti se pare mai tare. Si cred ca e si perceptia pe care o au oamenii. Aproape toti oamenii cu care am povestit in romania cred ca cutia meanuala e mai buna. Am fost in romania anul trecut si de la aeroport pana acasa la socrul meu am facut o ora jumate.(Bucuresti eu sunt Clujean). Am fost socat de efortul pe care trebuie sa-l depui in condititile astea cu o masina manuala (stiam, dar am uitat pentru ca nu mai am masina cu cutie manuala de mult). A fost stresant. Piciorul continu pe ambreiaj cand cu o cutie automata ai sta degajat, nuti faci nervi, iar eu nu plec la drum fara espresso si mana dreapta e libera tot timpul si la piciorul stang nu faci febra musculara dupa un drum cu masina. This post has been edited by dinpoplaca: May 6 2011, 11:07 PM |
|
|
May 6 2011, 11:33 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Cutia automata muta stresul picioarelor de la stangul la dreptul. Am mers o sigura data cu o automata prin Bucuresti si nu m-am lamurit:
Stai in D cu piciorul pe frana? stai in P si cand se face verde iti ia 5 sec sa pleci? stai in N cu frana de mana trasa? (daca ai, propietarul masinii imi daduse indicatii sa nu ma ating de ea) Pana la urma stateam cu piciorul pe frana, tot cu dreptul ca am zis sa nu le incurc. Cele 5 incercari de franat cu stangul fiind prea bruste pentru traficul urban. Dupa 3 semafoare eram terminat. La cutia manuala macar stiu ce am de facut. Stau pe liber cu frana de mana trasa si pot pleca relativ repede de la semafor. Daca tot visam cazuri ideale, eu vreau DSG, obligatoriu cu padele si o pedala de frana moale pe care sa o pot apasa cu stangul. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
May 6 2011, 11:36 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Ba da ce picioare slabe aveti... mai faceti si voi un jogging ceva .
In viata mea nu m-a durit piciorul de la ambreiaj, desi trebuie sa recunosc ca de vreo 2 ori cind am bagat cite 2h la viteza 1, stop, viteza 1 etc (in NY) am avut niste dureri care m-au tinut ceva. Dar de atunci nu m-am mai apropiat de asa performante. Daca ma doare un picior, pe vremuri era ala de pe acceleratie, mai ales calciiul. Automata e cam nepotrivita pe drumurile din Romania ca nu poti sa retrogradezi din timp. Ma refer la o automata "pura", adica fara folosirea controlului manual si inceata. Sigur, nu e o problema pentru toata lumea, depinde de stil. @Diesel: ideea e ca la samafor stai cu piciorul pe frina... nu stiu ce masina ai avut tu dar chiar n-am vazut sa fie un efort nici asta nici daca stai ore. Si daca treci in N/P etc nu-ti ia 5s sa pleci, iti ia cit iti ia si la manuala sa bagi in viteza. Chiar 5s, ce conteaza daca nu esti primul la semafor? cit de des esti primul in bucuresti? Ba unii-s lenesi de tot This post has been edited by ozz86651: May 6 2011, 11:39 PM -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
May 6 2011, 11:53 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Era un 525d ... teh ultimate driving machine sau cum ii zice... cu multi km la bord si un sofer stresat.
Cum adica sa nu pleci primul de la semafor cu BMW? ce vorba e asta? Alea 5s sunt exagerate, dar din P in D imi lua cam de doua ori mai mult decat bagat in viteza la ascutitoarea mea. In plus, sunt obisnuit ca masina sa stea pe loc atunci cand nu apas nici o pedala. Chestie naturala, nu? -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th May 2024 - 04:55 PM |