IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cutie viteze manuala sau automata?

This topic is about Cutie viteze manuala sau automata?, the author, getodac, wrote about: QUOTE (Diesel May 12 2011, 0658 PM) Daca nu esti in stare sa conduci o cutie manuala, ai tacut si mi-ai facut un sandvish. Ce rautacios esti, sa sti c ... To read more just scroll down

3 Pages V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Cutie viteze manuala sau automata?
getodac
post May 12 2011, 09:23 PM
Post #41


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



QUOTE (Diesel @ May 12 2011, 06:58 PM) *
Daca nu esti in stare sa conduci o cutie manuala, ai tacut si mi-ai facut un sandvish.


Ce rautacios esti, sa sti ca cutia automata nu e nici pe departe asa rea cum spui tu, mai ales in traficul urban, eu unul prefer sa am partener de drum o femeie care conduce barbateste o cutie automata decat un barbat care conduce ca o muiere o cutie manuala, si nu ma refer la viteza ci strict la situatiile descrise de tine mai sus, gen demaraj fulger...


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 12 2011, 09:30 PM
Post #42


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Si eu pot desface o sticla de bere cu o moneda de 50 de bani... si pot sa fac asta consecutiv la vreo 10 beri fara sa obosesc... dar asta nu face moneda de 50 de bani mai buna la deschisul berilor decat desfacatorul de bere. Pe "strada" (adica drum public) nu are sens sa folosesti cutia manuala... si nu o spun asta din prisma deontologica de "nu depasim viteza legala, nu incalcam regulile de circulatie niciodata, etc"...

Acum vorbim de cutii automate bune, sau macar decente... dar nu, nu vorbim neaparat de padele dar nici nu excludem existenta acestora. Si presupunem ca daca ti-ai luat automata nu ti-ai luat una submotorizata. O automata cu motor decent va fi mai confortabila in 90% din situatii decat una manuala... si nu, schimbatul vitezelor nu e o chestie barbateasca... sa stii ca si femeile pot schimba vitezele cu schimbatorul manual, de cand am observat chestia asta nu ma mai simt barbat cand bag a doua pe manual confused.gif

Ahhh.... ca e foarte misto o cutie manuala pe o masina sport, TOCMAI, ca sa retrogradezi violent si sa supravireze si sa o bagi in gard ? asta da... de acord... dar la masini cu 4 usi... no way, nu isi au rostul. Daca mi-as lua ariel atom sau caterham cu siguranta as lua una manuala smile.gif


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post May 12 2011, 09:41 PM
Post #43


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



QUOTE
dar in 90% din situatii si pt 90% din masini automata rullez...


In 90% din situatii pentru 90% din masini Prius rulz... sau ma rog, orice masina de ~100CP care e si incapatoare.
Manuala vs. automata e ca si Prius (sau vreun 1.9TDI) vs. STI. Prius e mai practic in 90% din cazuri si placerea la STI nu o simti in 90% din cazuri.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 13 2011, 07:34 AM
Post #44


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



1. O automata buna e fun si in restul de 10%, doar ca nu toate automatele sunt bune, sau trebuie comutate pe modul manual ca sa fie fun si atunci nu mai putem vorbi de automata. Ca idee eu am fost pe circuit si cu automata (C-ul) si cu manuala (A3), dupa 3 iesiri pe circuit cu C-ul am inceput sa observ ca uneori ma deranja felul in care schimba automata... insa cu A3-ul m-a enervat de la inceput pana la sfarsit ca era cutia prea scurta si pe portiunile mai drepte se termina a treia fix cu cativa metri inainte de zona in care trebuia sa incep franarea... deci ori mergeam o vreme in a treia la rosu, ori schimbam a patra pentru cateva secunde si apoi retrogradam in a doua....

2. automatele pot fi conduse si pe mod manual, cutiile manuale nu au mod automat tongue.gif

Desigur exista automate atat de proaste (sau orientate exclusiv catre economie) incat rapesc mult din placerea condusului insa aceste automate deobicei sunt montate pe masini care oricum nu au potential sportiv indiferent de cutia pe care o au (ahem, prius...). Masinile care au multi cai deobicei si sunt pretabile unui condus mai sportiv deobicei primesc si automate bune (EVO X, GTI, 335i, etc)...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post May 13 2011, 08:14 AM
Post #45


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Halba, propun ca data viitoare sa incerci schimbatorul meu manual. Vei fi placut surprins cat de rapid si usor le poti schimba treptele. E un schimbator de viteze excelent care se ridica la nivelul motorizarii.

L.E. La mine un schimbator automat bun incepe de cel intalnit pe Ralliart, dublu ambreiaj si padele.

This post has been edited by pista: May 13 2011, 08:14 AM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 13 2011, 08:27 AM
Post #46


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



@pista, nu schimbatorul in sine era problema, si la A3 se schimba foarte bine si precis treptele, iar schimbatorul scurt ajuta foarte mult la schimbarea rapida a treptelor... problema era etajarea... la mine a treia se termina pe la 120 si ceva... singurul loc unde avea rost sa bag a patra era linia dreapta de la finish, in rest ajungeam la 120 cu putin inainte de zonele de franare... deci nu prea avea rost sa bag a patra pentru cateva secunde si apoi sa retrogadez in a doua.... daca a treia ar fi fost ceva mai lunga si mi-ar fi permis sa ating 130-135 ar fi fost perfect...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post May 13 2011, 08:35 AM
Post #47


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



La 2000rpm ce viteza ai in treapta a doua si a treia ? La cat ai limitarea 4500 sau 5000rpm ?


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 13 2011, 08:43 AM
Post #48


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



limitarea e la 5000, de la 4800 intrii pe rosu... am senzatia ca dupa chiptuning pot trece de 5000 dar parca nu imi vine sa o fac...

sincer nu stiu ce viteza am la 2000 rpm in a doua si a treia dar voi verifica smile.gif


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post May 13 2011, 08:51 AM
Post #49


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Sunt de acord cu Halba, cu o singura amenda. Procentul nu e de 90% ci de peste 95-96% din timp in care nu ai nevoie de avantajele cutiilor manuale, imposibile automatelor (predictie, etc., s-au spus pe aici). Urmatoarea masina pe care o sa o iau va fi 100% automata.
Am avut masini cu ambreiaje "tari", inclusiv la Subaru. Sa mergi 5-6km intr-o ora in coloana e un chin. Si se intampla destul de des situatii similare pe drumurile noastre.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Sep 30 2011, 08:30 PM
Post #50


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183





--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Oct 1 2011, 06:38 AM
Post #51


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



mpf. asta tre sa fi fost un chestionar din ala foarte general, cu toate intrebarile listate, plus "ce fel de cutie de viteze? manual / automat". si pivotat in jurul raspunsului la intrebarea cu cutia de viteze.


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darxaid
post Oct 3 2011, 10:43 AM
Post #52


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 6-April 11
Member No.: 131.945



Mie nu imi mai trebuie cutie manuala indiferent cate masini voi mai avea de acum inainte. Comoditatea pe care mi-o ofera cea automata nu poate fi inlocuita de nimic. Fan cutii automate 100% wink.gif


--------------------
AR 159 ti 2.4 MY08
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 24th April 2024 - 03:20 AM