Cutie viteze manuala sau automata? |
This topic is about Cutie viteze manuala sau automata?, the author, ozz86651, wrote about: Pai masinile manuale nu stau pe loc, daca ai destul cuplu se e reglat sus te duce si ralantiul.... mai ales la vale /smile.gif" style="vertical-align: ... To read more just scroll down
Cutie viteze manuala sau automata? |
May 7 2011, 12:11 AM
Post
#21
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
May 7 2011, 12:33 AM
Post
#22
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.060 Joined: 28-June 05 From: vecin cu Obama Member No.: 49.917 |
Cum adica sa nu pleci primul de la semafor cu BMW? ce vorba e asta? Alea 5s sunt exagerate, dar din P in D imi lua cam de doua ori mai mult decat bagat in viteza la ascutitoarea mea. Cand se sta la semafor nu se baga in P (parking) -------------------- The world contains a lot of awfully fast drivers.
And a few good ones, too. |
|
|
May 7 2011, 06:42 AM
Post
#23
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Iar eu frinez cu stingul cind conduc orice masina automata. Mereu si de fiecare data. Poate imi ia vreu citeva minute sa calibrez "forta" dar asta se intimpla si cu dreptul. Este excelent si merge fara probleme pt mine. Multa lume m-a intrebat de ce si raspunsul e mereu acelasi: timp de reactie mai bun: pot acoperi ambele pedale cu cite un picior, si pot frina sau accelera mai repede decit daca as misca piciorul drept. Desigur stai mai incordat citeodata, dar deh...este on-off pt fiecare picior in traffic, iar pe autostrada se relaxeaza fiecare, pentru ca folosec cruise control. E totul numai o chestie de disciplina. Dupa ce am condus AUDI S 4 cu DSG ...si la citeva luni de zile un Mitsu EVO cu DSG mi-a fost suficient sa ma conving. Si ca sa fiu cinstit complet, acum vreo 4 ani am condus prima mea masina cu "padele" (dar nu DSG) : Acura TL a lui Iulian Honda Fan. Aia nu mi-a placut si mam cam incurcat in pricepere. Dar la S4 si EVO cel putin, masina te ajuta cu frina de motor, schimbul este brutal dar pe de alta parte controlat mai bine decit ai face-o. Cutia manuala are avantajele pe care le-am mentionat mai sus...dar control mai mare asupra problemei nu ofera comparat cu DSG.
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
May 9 2011, 08:55 AM
Post
#24
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.071 Joined: 23-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 53.969 |
Din cand in cand, se mai intampla sa scot din viteza la semafor, asa, de plictiseala, sa mai misc si eu de schimbator sau sa nu mai tin atat piciorul pe frana. Plecarea de pe loc nu mi s-a parut ca ar fi cu intarziere. Intrebare stupida: cum faci frana de motor cu cutie automata? -------------------- Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW |
|
|
May 9 2011, 12:40 PM
Post
#25
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
QUOTE Intrebare stupida: cum faci frana de motor cu cutie automata? Depinde de solutia tehnica aleasa. Cele care au ambreiaj (manuale robotizate sau dublu ambreiaj, DSG) se comporta ca o cutie manuala. Daca este nevoie pot retrograda cateva trepte, iar in general au si comanda manuala (+/-). Hidramatele clasice, mai vechi de 2000, au frana de motor foarte slaba, convertizorul de cuplu fiind facut sa functioneze intr-un singur sens. Pompa impinge uleiul catre turbina pentru propulsie, dar invers nu merge. Acestea sunt cutiile cu eficienta scazuta si consum ridicat. Pentru coborarea pantelor abrupte selectorul se pune in pozitiile 3, 2 sau 1, pentru a nu lasa cutia sa urce peste aceste trepte. Hidramatele moderne au convertizor de cuplu blocant (lock-up torque convertor), care intre pompa si turbina au un ambreiaj care cupleaza in momentul in care cele doua ajung la turatii apropiate. Datorita acelui ambreiaj eficienta este mai ridicata si frana de motor este ca si la manuale. Si acestea retrogradeaza daca este nevoie, iar in general au si comanda manuala (+/-). Cutiile CVT nu fac frana de motor daca sunt in D, ci doar daca sunt in B sau S, coborand in trepte daca este nevoie. In general deciziile cutiei sunt influentate de cat de mult apesi frana sau de cat de abrupta este panta. -------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
May 9 2011, 01:07 PM
Post
#26
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.071 Joined: 23-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 53.969 |
QUOTE Intrebare stupida: cum faci frana de motor cu cutie automata? Cele care au ambreiaj (manuale robotizate sau dublu ambreiaj, DSG) se comporta ca o cutie manuala. Daca este nevoie pot retrograda cateva trepte, iar in general au si comanda manuala (+/-). Cum se traduce "daca este nevoie"? Vorbind de modul automat, evident. -------------------- Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW |
|
|
May 9 2011, 01:43 PM
Post
#27
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
Nu stiu exact, ca nu am condus automate pe serpentine, dar in teorie deciziile cutiei sunt influentate de cat de mult apesi frana sau de cat de abrupta este panta (daca are giroscop pt asa ceva).
Pe masura ce incetinesti cutia retrogradeaza, rotile sunt intotdeauna cuplate la motor printr-un ambreiaj. -------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
May 9 2011, 04:48 PM
Post
#28
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Iar la Renault de ex (CVA preluata si la Logan 1.6 16v in Dubai de ex sau in grupul PSA) este un buton ce limiteaza CVA la penultima viteza, pt a putea urca /cobori serpentinele mai comod, fara sa-ti tot schimbe cutia adaptiva 3-4 sau invers, in fct de picior si traseu.
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
May 9 2011, 08:00 PM
Post
#29
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
Si eu sunt pro-automata, de cand am condus mai multa vreme din-astea. Din cand in cand, se mai intampla sa scot din viteza la semafor, asa, de plictiseala, sa mai misc si eu de schimbator sau sa nu mai tin atat piciorul pe frana. Plecarea de pe loc nu mi s-a parut ca ar fi cu intarziere. Intrebare stupida: cum faci frana de motor cu cutie automata? la Nissan imi face frana de motor automat cand simte o panta mai abrupta, dar daca vrei o poti pune tu intr-o viteza inferioara. Nu o sa prea ai ocazia decat daca mergi la munte. |
|
|
May 9 2011, 08:07 PM
Post
#30
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
La mine cutia automata e trecuta in wishlist pe unul din primele 2 locuri pentru urmatoarea masina. Am condus DSG6, DSG7 si automata clasica cu padele pe Accord. Toate mi-au placut foarte mult si avantajele in trafic aglomerat sunt imense. So, automata va fi.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
May 9 2011, 08:14 PM
Post
#31
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
La mine ce conteaza e numai sa nu schimb viteze. Voi sunteti mai la curent cu tehnica; Nu am stiut pana acum cateva zile ce e DSG si la condus normal nu cred ca e diferenta intre DSG si celelalte pentru ca oricum automatele schimba viteza foarte rapid.
|
|
|
May 9 2011, 08:16 PM
Post
#32
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
DSG schimba mai rapid ca o automata clasica. Oricum nu asta e problema, orice automata moderna schimba suficient de bine pentru a nu avea probleme din cauza asta.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
May 12 2011, 07:46 AM
Post
#33
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 21-February 11 Member No.: 131.428 |
Ptr ca toti forumistii activi in acest topic au pareri bune si sustin cutiile automate de ultima generatie care nu sunt de contestat..ce parere aveti sau mai bine zis ce preferati : cutii automate montate pe masini din anii 2000-2002 maxim sau cuti manuale din aceeasi perioada...
Eu am un clk 200 kompressor din 2001 cu cutie manuala si ne "intelegem" foarte bine!!!:)am incercat si cu automata aceeasi masina insa mi-e peste mana..pur si simplu am impresia ca o controlez mult mai bine cu manuala si imi este mult mai usor sa o anticipez!!! |
|
|
May 12 2011, 08:27 AM
Post
#34
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.071 Joined: 23-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 53.969 |
Eu prefer ORICE cutie automata in locul uneia manuale.
Cea mai proasta automata pe care am condus-o a fost pe un Fiat Panda, acum vreo doi ani. In sensul ca schimba cel mai lent, cand o calcam sa cresc rapid viteza, retrograda (normal) insa primul lucru pe care-l facea era sa cada in nas din cauza schimbului, apoi incepea sa creasca. Era o senzatie neplacuta si din reflex luam piciorul de pe acceleratie ... si iar scadea viteza. In doua saptamani n-am reusit sa ma obisnuiesc. Insa, cu toate astea, confortul condusului cu automata "rulez" -------------------- Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW |
|
|
May 12 2011, 05:08 PM
Post
#35
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
Eu prefer ORICE cutie automata in locul uneia manuale. De acord cu tine Alex. Ce as vrea eu sa-i intreb pe cei carora le plac cutile manuale, ce vad ei in plus la o cutie manuala ce o cutie automata nu poate face cu mult mai bine. Asta la mers normal de zi cu zi. |
|
|
May 12 2011, 07:47 PM
Post
#36
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Pretul. Cu aia 500-1000 de euro, cat dau in plus pe o cutie automata mediocra, pun benzina cateva luni.
Controlul. In traficul din Romania, zilnic te trezesti ca trebuie sa faci un demaraj fulger, ca sa prinzi ultimele 2 sec la un semafor, ca sa te bagi la o prioritate, ca sa te feresti de vreun berbec. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
May 12 2011, 08:06 PM
Post
#37
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
Si de ce crezi ca o automata nu te poate ajuta sa demarezi fulger sa prinzi alea 2 sec la semafor? In traficul din Romania mai buna este o automata!
Deja incep sa regret ca am luat Yarisul manual! -------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
May 12 2011, 08:25 PM
Post
#38
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE Ce as vrea eu sa-i intreb pe cei carora le plac cutile manuale, ce vad ei in plus la o cutie manuala ce o cutie automata nu poate face cu mult mai bine. Dar ce face o cutie automata asa bine? Pe mine ma calca pe nervi automatele ca pina si cele mai destepte tot nu pot prezice viitorul. Eu conduc destul pe strazi cu doua benzi si serpentine si vreau demaraj rapid. La o manuala bag a treia sau a doua citeva secunde inainte inainte, iar cind vine momentul apas acceleratia si gata. Vine un viraj, retrogradez inainte de intrarea in viraj. Si la automatele cu control manual poti face asta dar cind folosesti controlul manual deja recunosti limitarile automatei . Si binetles mai e factorul subiectiv, placerea condusului. Daca p-asta nu-l intelegi, atunci macar problema pretului? Desi treaba cu pretul nu e asa, in America poti plati de fapt mai mult pentru o manuala ca sint mai rare. QUOTE Si de ce crezi ca o automata nu te poate ajuta sa demarezi fulger sa prinzi alea 2 sec la semafor? De fapt e mai usor sa apesi acceleratia decit sa retrogradezi, si la cutiile noi chiar mai rapid. Deosebirea e ca eu pot tine masina in ce viteza vreau si pot retrograda din timp. This post has been edited by ozz86651: May 12 2011, 08:29 PM -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
May 12 2011, 08:36 PM
Post
#39
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Diesel o arde puritanist, dar in 90% din situatii si pt 90% din masini automata rullez... Acum cat de des conduci un porsche 911 pe circuit ? si chiar si pe asta eu l-as lua automat cu padele Dar in principiu pot fi de acord cu faptul ca o cutie manuala pe o masina de fun e mai potrivita.
Eu inteleg ce zice si Diesel, ca automata are lag si alte cele, dar asta e ca si cum ai spune ca dieselul e superior benzinei pt ca are un consum mai redus fara sa iei in considerare si alte aspecte... In plus nu toate automatele sunt la fel, decat o automata proasta e mai bine cu o manuala buna, dar asta e deja truism de genu: "decat sa ne fie rau mai bine sa ne fie bine" -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
May 12 2011, 08:58 PM
Post
#40
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
O sa va surprinda afirmatia, dar eu as vrea un 911 cu automata... primele 2 saptamani... poate fi cea mai varza automata. Ca pe strada eu stiu sa merg doar cu FWD si am obiceiuri proaste, retrogradez violent si nu stiu sa fac heel&toe. Cu retrogradari violente si fara H&T, 911 va ajunge in primul gard
De asemenea, sunt mare fan al cutiilor ce ofera padele, daca primesc padele promit sa tac din gura. Cand am facut drive-test de CLC cu padele am zis ca jumatate din drum schimb cu padelele si jumatate o las de capul ei... povesti, la prima depasire am retrogradat din reflex. Pe cealalta parte, ca sa demonstrez ca sunt purist (nu puritanist, aia e altceva), cutiile manuale fac condusul mai interesant, se poate spune ca reprezinta o provocare. Condusul e o chestie barbateasca. Daca nu esti in stare sa conduci o cutie manuala, ai tacut si mi-ai facut un sandvish. PS: poate ascutitoarea mea are ambreiaj de femei, dar mie nu mi-a obosit niciodata nici piciorul stang, nici mana dreapta, nici cand am facut 3km in 45min in Bucuresti. Cu automata in Bucuresti m-a durut piciorul drept. This post has been edited by Diesel: May 12 2011, 09:04 PM -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 02:05 PM |