Ghid de conducere off road |
This topic is about Ghid de conducere off road, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Ghid de conducere off road |
Feb 10 2011, 02:53 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Eu personal sunt un novice in aceasta materie, de aceea astept sfaturi autorizate. Recunosc ca din manualul Mazdei nu am reusit sa deslusesc toate problemele care pot aparea in off road pentru simplul motiv ca e in italiana (la care sunt complet afon) O prima problema este cand se folosesc in off road diferitele tipuri de tractiuni :2WD (numai rotile spate), 4WD (usor sau de viteza <100 km/h), 4L (greu <40 km/h) Spre exemplu, pe un teren noroios/mlastinos (pe camp) sau pe zapada de ~20 cm este indicat sa folosesc raportul 4WD mai turat (spre 3000 -3500 rpm) sau sa folosesc 4L mai putin turat? Utilizarea continua si indelungata pe parcursul a cateva ore a raportului 4L poate dauna transmisiei? Acest raport se foloseste DOAR pentru a depasi obstacolul DUPA care OBLIGATORIU se trece pe 4WD sau 4L poate fi folosit oricat, cu conditia de a nu se depasi viteza max de 40 km/h? Uneori, pe teren foarte greu, pentru a nu risca pierderea aderentei schimband din treapta 1 in treapta 2 in modul 4L, mi-e mai usor sa pornesc de pe loc in viteza 2. Este corect? -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Feb 12 2011, 02:14 AM
Post
#2
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
Oare nu te ajuta daca tragi frana de mana doua clik-uri? Asa ar trebui sa simuleze aderenta si LSD-ul ar functiona corespunzator.
-------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
Mar 9 2011, 07:24 PM
Post
#3
|
|
novice Group: Membri Posts: 28 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.957 |
Oare nu te ajuta daca tragi frana de mana doua clik-uri? Asa ar trebui sa simuleze aderenta si LSD-ul ar functiona corespunzator. Am intrat sa-ti dau un reply din doua motive: 1.Vad ca ai avut un Astra F GSI de 1,8 l si 125 CP. Eu am avut din 1994 (cumparata de la firma din Lugoj a lui Michael Heiman, cel care apare pe la TV, dar am ridicat-o din Arad) pana in 2004 un Astra GSI 16V de 2,0 l de 150CP (caroseriile erau identice) culoare "magma red", o masina exceptionala (pentru anii aia un motor 16V de 150CP aspirat era ceva!), cand am vandut-o in 2004 si am dat anuntul in Publitim (eu sunt timisorean) a luat-o un mecanic din Bucuresti de la MIDOCAR(dealer VW) - asta spune totul! De cate ori mai vad cate o caroserie de GSI am o stare de emotie speciala. Dar sa nu fiu off topic! 2. In aceiasi perioada cu GSI-ul am avut un ARO 243 TD cu motor Peugeot. Altcineva care a avut acelasi tip de masina a facut urmatoarea smecherie ca sa nu mai ramana cu ambele roti din spate in noroi sau pe gheata. In locul unei singure frane de mana care sa actioneze la ambele roti spate, si-a montat 2 frane de mana, fiecare actionand cate o roata spate. Cand o roata spate ii patina o frana pe aia cu maneta corespunzatoare si atunci prin diferentialul spate se transmitea cuplul la roata care avea aderenta. Simplu! Practic asta face un sistem electronic ETC + ABS, care franeaza roata care are tendinta sa patineze (asa este de exemplu la Defender) |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 02:08 PM |