Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ghid de conducere off road
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
Pages: 1, 2
M A R I A N
Am deschis acest topic pentru a afla cum se conduce corect in off road, in principal pentru a nu strica componentele masinii si pentru a nu ramane impotmolit.
Eu personal sunt un novice in aceasta materie, de aceea astept sfaturi autorizate.
Recunosc ca din manualul Mazdei nu am reusit sa deslusesc toate problemele care pot aparea in off road pentru simplul motiv ca e in italiana (la care sunt complet afon)

O prima problema este cand se folosesc in off road diferitele tipuri de tractiuni :2WD (numai rotile spate), 4WD (usor sau de viteza <100 km/h), 4L (greu <40 km/h)
Spre exemplu, pe un teren noroios/mlastinos (pe camp) sau pe zapada de ~20 cm este indicat sa folosesc raportul 4WD mai turat (spre 3000 -3500 rpm) sau sa folosesc 4L mai putin turat?
Utilizarea continua si indelungata pe parcursul a cateva ore a raportului 4L poate dauna transmisiei? Acest raport se foloseste DOAR pentru a depasi obstacolul DUPA care OBLIGATORIU se trece pe 4WD sau 4L poate fi folosit oricat, cu conditia de a nu se depasi viteza max de 40 km/h?
Uneori, pe teren foarte greu, pentru a nu risca pierderea aderentei schimband din treapta 1 in treapta 2 in modul 4L, mi-e mai usor sa pornesc de pe loc in viteza 2. Este corect?

Watcher
QUOTE (M A R I A N @ Feb 10 2011, 02:53 PM) *
Am deschis acest topic pentru a afla cum se conduce corect in off road, in principal pentru a nu strica componentele masinii si pentru a nu ramane impotmolit.

Daca nu te impotmolesti niciodata inseamna ca nu te-ai dat suficient de tare tongue.gif

QUOTE
O prima problema este cand se folosesc in off road diferitele tipuri de tractiuni :2WD (numai rotile spate), 4WD (usor sau de viteza <100 km/h), 4L (greu <40 km/h)
Spre exemplu, pe un teren noroios/mlastinos (pe camp) sau pe zapada de ~20 cm este indicat sa folosesc raportul 4WD mai turat (spre 3000 -3500 rpm) sau sa folosesc 4L mai putin turat?
Utilizarea continua si indelungata pe parcursul a cateva ore a raportului 4L poate dauna transmisiei? Acest raport se foloseste DOAR pentru a depasi obstacolul DUPA care OBLIGATORIU se trece pe 4WD sau 4L poate fi folosit oricat, cu conditia de a nu se depasi viteza max de 40 km/h?


I.
Daca ai aceste 3 moduri inseamna ca transmisia ta 4x4 este cu cutie de transfer (nu cu diferential central) .
Asta inseamna ca atunci cand treci pe 4x4 (hi sau lo, indiferent) blocat transmisia 50-50 intre puntea fata si spate.
Ca prim rezultat al acestei solutii tehnice este ca daca esti pe suprafete cu aderenta buna (asfalt uscat) si cuplezi 4x4 si mergi altfel dect in linie dreapta, vei rupe sigur ceva smile.gif
Concluzie: 4x4 NUMAI in teren sau pe suprafete fara aderenta!

II.
Lectia de baza este sa cuplezi modul de care ai nevoie INAINTE sa ai nevoie de el smile.gif si nu DUPA ce te-ai blocat.

O alta regula general acceptata este ca atunci cand intri in teren greu sa cuplezi reductorul (4x4 Low).
In noroi / camp mlastinos cel mai probabil va trebui sa mergi numai pe greu.
Pe zapada (in camp) e suficient sa mergi pe high.

Eu zic asa: daca pe high nu poti merge peste a 1-a, atunci e cazul sa treci pe greu smile.gif

III.
Poti folosi reductorul oricat, si nu ai conditia sa nu treci de 40kmph ci in reductor nu vei putea depasi 40kmph smile.gif
In practica, reductorul (cutia de transfer) este inca un demultiplicator (ca si treptele de viteza si raportul final din punte)
Ce-i drept, daca poti sa o dai pe a 4-a in reductor atunci cam ar fi cazul sa treci pe high.

QUOTE
Uneori, pe teren foarte greu, pentru a nu risca pierderea aderentei schimband din treapta 1 in treapta 2 in modul 4L, mi-e mai usor sa pornesc de pe loc in viteza 2. Este corect?

Da. Cu observatia ca daca poti porni cu 2 de pe loc terenul nu este 'foarte' greu smile.gif


Un sfat general: cel mai adesea "shpanul" te salveaza de impotmolit.
In unele cazuri insa te duce la ruperea masinii, rasturnari, etc.
Din experienta vei invata cand poti sa dai mai tare si cand mai incet, nu exista un algoritm 100% sigur smile.gif


vio
mda. o mica completare , pe noroi sau zapada de snow mereu sa pleci cu a 2-a low , dar la fel cum zice uacer daca zapada nu depaseste cativa cm ... cu 1-a doar asa cad e teren cu pietris sau namol mai gros tare ... in rest trebuie sa te adaptezi la teren . io unu de ex am ramas cu hiluxu in panta pt ca pur si simplu nu mai urca... unghiu era de vreo 50 grade ...si cauciucu nu ma mai ajuta puteam sa dau pe orice treapta a cutiei ca nimic . daca ai cutie de transfet poti schimba 2wd cu 4wd H pana in 80 km/h pe low max 40 cum spuse si uacer (scuze , dar imi e mai simplu de scris la ora asta ) io unu am mers cu hiluxu si cu 70 in low wink.gif) si nu a crapat nimic , desi v max e 40 biggrin.gif .... la fel si la LC unde scrie ca pe Low nu tre sa mergi mai mult de v 4-a ... am mers si cu a 6-a la 80 wink.gif pe iarba recunosc
M A R I A N
QUOTE (Watcher @ Feb 10 2011, 10:29 AM) *
Daca ai aceste 3 moduri inseamna ca transmisia ta 4x4 este cu cutie de transfer (nu cu diferential central) .
Asta inseamna ca atunci cand treci pe 4x4 (hi sau lo, indiferent) blocat transmisia 50-50 intre puntea fata si spate.
Ca prim rezultat al acestei solutii tehnice este ca daca esti pe suprafete cu aderenta buna (asfalt uscat) si cuplezi 4x4 si mergi altfel dect in linie dreapta, vei rupe sigur ceva smile.gif
Concluzie: 4x4 NUMAI in teren sau pe suprafete fara aderenta!


In brosura masinii scrie ca are diferential cu alunecare limitata si cutie de transfer.

Chestia este ca ultima data am ramas blocat in zapada mare, de fapt au ramas oarecum libere si cu minimum de aderenta doar rotile din stanga, restul masinii (inclusiv rotile din dreapta) fiind practic imobilizat in zapada. Am incercat sa ies insa un amic care era cu mine a observat ca se invarteau doar rotile din stanga care nu intampinau rezistenta iar cele din dreapta au ramas nemiscate which really sucks... confused.gif

De aceea ma bate gandul la un ARB Air Locker

Iarna asta am mers frecvent pe sosea in modul 4WD pentru ca erau multe portiuni cu gheata. N-am simtit nimic anormal.

Pe de alta parte, din cate am inteles cu ajutorul lui google din manualul masinii, daca cuplez frecvent 4WD sau 4L pot cauza stricaciuni repartitorului. Se poate asa ceva?

O alta intrebare este daca rotile trebuie sa fie drepte cand cuplez 4WD sau 4L.
Watcher
Diferentialul cu alunecare limitata (LSD) se refera la puntea spate smile.gif si are ca scop distribuirea egala a cuplului / turatiei intre rotile de pe acea punte.
Cutia de transfer are ca rol transmiterea in mod egal a cuplului catre puntile fata si spate.

Datorita constructiei mecanice a diferentialelor, in momentul in care o roata pe o punte este suspendata (cum era cazul celor care nu aveau aderenta in povestea ta), acea roata "fura" tot cuplul de pe punte. Intr-adevar de aceea s-au inventat blocantele (ARB and others)

Totusi, la masina ta si la modul cum o folosesti, mi se pare inutil si exagerat de scump un ARB.

Daca cuplezi frecvent din mers reductorul ii poti cauza stricaciuni. Daca il cuplezi pe loc nu are ce sa se strice smile.gif
Nu conteaza daca rotile sunt bracate, cutia de transfer este fizic amplasata sub centrul masinii, si sincronizeaza cardanul fata si cardanul spate. E indicat sa nu blochezi fata (atunci cand ai si blocant fata!) bracat fiind pentru ca vei porni cu stres pe blocant si planetare. Pe de alta parte, la IFS blocantul fata este 110% sinucidere.
DORU
QUOTE (M A R I A N @ Feb 11 2011, 12:15 AM) *
Chestia este ca ultima data am ramas blocat in zapada mare, de fapt au ramas oarecum libere si cu minimum de aderenta doar rotile din stanga, restul masinii (inclusiv rotile din dreapta) fiind practic imobilizat in zapada. Am incercat sa ies insa un amic care era cu mine a observat ca se invarteau doar rotile din stanga care nu intampinau rezistenta iar cele din dreapta au ramas nemiscate which really sucks... confused.gif


Acest lucru l-a patit si Octavia SCOUT in conditii similare, dar acolo vorbim de Haldex gen IV si diferentiale electronice de tip "open", asadar departe de tehnica unui BT50 !
M A R I A N
Sa stii ca BT-ul n-are cine stie ce tehnologie insa si eu m-am mirat ca nu se blocheaza rotile 100%. De aia ma gandesc la air locker
Watcher
Dintre offroaderele clasice sunt multe care nu au blocant spate si foarte multe care nu au blocant fata.
Spre exemplu samuraiul sau toyota 70 care sunt 'legende' nu au nici macar blocant spate.
Sunt multe modele de patrol care nu au blocant spate, deci lipsa blocantelor nu este 'de neconceput'.

Doru, ai sa razi, diferenta intre octavia scout si mazda lui Marian este ca octavia are dif central care mai permite variatia distributiei cuplului si mazda are fix raportul cand e in 4x4.

Zice marian ca ar avea LSD pe spate. Posibil. Da pare ca nu s-a activat in povestea lui smile.gif
In rest, fizica e aceeasi : open differential = punte moarta si trebuie s abordezi totul cu shpan smile.gif
vio
destul de ciudat ce zici tu Marian , pt ca nu ti se activa LSD ul ala pe spate.. si Hil si la LC ul sunt prevazute cu LSD pe spate si cand scapa un pic aderentza si incepe cronc cronc sa lucreze acolo si te scoate din rahat ... fa o verificare ceva ... chiar e si un pic pacatos LSD ul la hilux , pt ca el mergand 2wd a ros in 40 000 de km 3 cauciucuri noi pe spate, mai ales cand iese pe coclauri le haleste de zici ca merge cu negru de fum nu cu motorina.
DORU
Watcher, sincer nu m-am gandit ca Mazda BT-50 nu se poate descurca, chiar nu inteleg unde era LSD-ul cand era nevoie de el !

Variatia cuplului la Octavia 4x4 e super cand nu te impotmolesti sau ramai suspendat cu masina, atunci exact rotile cu aderenta nu se invart, celelalte care sunt in aer se invart, respectiv se invart toate si tu stai pe loc biggrin.gif

Eu nu am ramas cu a mea niciodata nicaieri pt ca - cum bine zici - unde am dubii (zapada, noroi - din astea am facut si eu) bag piciorul serios in acceleratie si nu ma opresc biggrin.gif
M A R I A N
QUOTE (vio @ Feb 11 2011, 04:45 AM) *
destul de ciudat ce zici tu Marian , pt ca nu ti se activa LSD ul ala pe spate.. si Hil si la LC ul sunt prevazute cu LSD pe spate si cand scapa un pic aderentza si incepe cronc cronc sa lucreze acolo si te scoate din rahat ... fa o verificare ceva ... chiar e si un pic pacatos LSD ul la hilux , pt ca el mergand 2wd a ros in 40 000 de km 3 cauciucuri noi pe spate, mai ales cand iese pe coclauri le haleste de zici ca merge cu negru de fum nu cu motorina.


Vio, tocmai am terminat de citit manualul lui Hilux si iti pot spune ca pana la un punct este ca la mine: 2WD, 4WD si 4L. DAR tu ai (sau ar trebui sa ai) in stanga volanului un buton care blocheaza COMPLET rotile din spate. Este vorba despre DIFERENTIAL BLOCABIL, echivalentul air locker-ului ARB.



In film explica de ce un LSD cum e la Mazda sau la Hilux (pana la un punct) e de cacat daca o parte a masinii e cu rotile pe gheata/in aer. Practic LSD-ul va trimite intreg cuplul rotilor libere...
Este practic ce mi s-a intamplat mie in zapada, rotile dreapta sunt in zapada (au aderenta) si ar trebui sa aiba tot cuplul la dispozitie pentru a se roti si a ma scoate din zapada. In schimb, idiotul de LSD trimite cuplul rotilor din stanga care nu au aderenta...
In schimb Hiluxul lui Vio are acest diferential spate blocabil care rezolva treaba, la fel ca in film.

SOLUTIA pentru mine, in acest moment (in lipsa air locker-ului), cred ca este sa incerc sa ies din zapada/noroi avand toate 4 rotile blocate; sau macar sa incerc sa raman blocat ori cu rotile din spate ori cu cele din fata pentru ca masina ori sa traga full ori sa impinga full. Are sens ce zic sau ma aberez?

PS Watcher, de spui ca LSD este numai pe spate?
Seri
Oare nu te ajuta daca tragi frana de mana doua clik-uri? Asa ar trebui sa simuleze aderenta si LSD-ul ar functiona corespunzator.

bogcot76
Poate nu ai LSD de fapt. Ca altfel nu gasesc logica la ce spui. Poate e alt tip de diferential.
M A R I A N
Am LSD pe spate (unde am si tractiunea standard)...din pacate...ma gandeam ca daca n-aveam deloc era mai bine. OK, e clar ca LSD-ul te ajuta la mersul pe asfalt, in curbe cand o roata pierde aderenta insa cand esti blocat in zapada/noroi sau cand trebuie sa urci o panta abrupta nu faci nici un cacat cu el. Trebuie sa poti bloca cumva diferentialul, macar pe spate.

De ce zici ca nu are logica? Am experimentat exact situatia din filmuletul de pe youtube in care apar camionetele alea care unele au diferential deschis, altele LSD iar altele un dispozitiv de blocare manuala a diferentialului spate (G80 care de altfel e singurul care a ajutat la urcarea pantei)

Seri, am impresia ca la astea 4x4 nu e voie sa accelerezi cu frana de mana ca bulesti diferentialul.

Maine o sa ies 5 minute in noroi (ca acum ploua torential) ca sa vad cum se comporta.
bogcot76
QUOTE (M A R I A N @ Feb 12 2011, 01:18 PM) *
Am LSD pe spate (unde am si tractiunea standard).


Atunci e stricat. Sau nu ai LSD ci alt tip de diferential.
DORU
Cu siguranta, pt ca LSD-ul impiedica rotirea rotii fara aderenta, transferand cuplul pe roata cu aderenta.

Ce tip de LSD are BT50 din cele prezentate aici ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential

bogcot76
Corect Doru. Astea visco de obicei se duc dracu daca le futi aiurea in off-road. Nici Mazda asa cum nici vreun Subaru (stie Marian de ce), nu sunt masini de off-road. Asa ca nu trebuie cerut de la ele ceea ce nu sunt facute sa suporte. LSD e misto pe drumuri soft, in situatii neprevazute de gen sleauri de zapada etc. Asa, din cand in cand ca altfel nici nu reactioneaza prea repede cum face Torsenul ca sa te scoata din rahat la viteze mari pe asfalt de exemplu. De asta te poti face muci daca te bazezi prea mult pe ele. Probabil de asta au si pus VDC totusi pe masinile noi astia de la Subaru. ma rog si marketing, dar totusi...... Si de asta WRX STI-ul nu are ce are restul masinilor lor dpdv al diferentialelor. Deci inca odata, probabil ca placile LSD-ului Mazdei sunt de mult duse, ca probabil de ala e.
M A R I A N
Buey, voi credeti ca piesele unei masini de tarla se bulesc asa de repede? tongue.gif In orice caz nu la 68000 km.
Maine ma bag in off road si pun pe un prieten sa filmeze ca sa vad cu ochii mei cum reactioneaza LSD-ul asta.

Doru, nu stiu ce tip de LSD am dar e posibil sa fie cu vasco cuplaj cum spune bogcot.
DORU
Atunci e pe principiul Haldex-ului meu, cu lamele. Asteptam impresii dupa noroiala !
Watcher
MARIAN: nu stiu ca nu ai lsd si pe fata si nici nu am verificat informatia, insa fac pariu ca nu ai si pe fata smile.gif
Motivul este acelasi: faptul ca ai bascule => planetare mult mai sensibile =>daca pui si orice 'blocant' = bye bye
vio
So lets go back to our hapless driver stuck with one wheel on the ice and another on the road. With a limited-slip differential, because of the spring- and clutch-packs, even though one wheel is on the ice, the differential is going to attempt to spin both drive pinions at the same speed. With low engine revs and steady throttle control, the wheel on the road will get enough spin to move the vehicle forwards. If the engine is revved hard though, it can still generate sufficient torque to overcome the clutch pack and once again, only the wheel on the ice will spin. To get around this, it's a good idea to try to pull away in second gear - that gives the limited-slip differential a chance to do its job. The render here shows the generic open differential from above modified to be a limited-slip differential. deci a 2-a e de vina Mareane ....


am LSD pe spate la Hilux, dar se pare ca merge ceva mai bine . si io stiam ca asa functioneaza LSD ul - Cand o roata pierde aderenta puterea este transmisa in egala masura la ambele roti motoare. adica e un fel de blocant ad-hoc...
M A R I A N
QUOTE (Watcher @ Feb 10 2011, 08:32 PM) *
Datorita constructiei mecanice a diferentialelor, in momentul in care o roata pe o punte este suspendata (cum era cazul celor care nu aveau aderenta in povestea ta), acea roata "fura" tot cuplul de pe punte. Intr-adevar de aceea s-au inventat blocantele (ARB and others)


Deci admiti ca LSD-ul asta nu e nici pe departe un blocant.



Vio, in filmul de pe youtube, am ramas practic pe burta si am accelerat la inceput usor, apoi mai tare insa LSD-ul asta muta cuplul de pe o roata pe alta cum zboara albina din floare in floare...Insa nu te contrazic, s-ar putea, daca mergi aproape la ralanti, ca LSD-ul asta sa trimita ceva cuplu si la roata cu aderenta.
Scuzati-l pe nenea cu Wranglerul Sport...Este abia la inceput, ca si mine... rolleyes.gif

Watcher, LSD am numai pe spate, unde vreau sa-mi montez air-lockerul. In nici un caz pe fata pentru ca am inteles, asa cum spui si tu, ca belesc transmisia.

Inca un film pentru a vedea ce inseamna blocantele astea + lungime OK (Nissan & Jeep) vs LSD + lungime prea mare
DORU
Dap, cum zice si Vio si se vede si in filmulet, e clara treaba. thumbsup.gif
vio
mda... totusi , cred ca zapada aia e cam mare pt cum e echipata mashina ta , doi o data ce dai cu burta pe jos cam greu sa mergi mai ales ca ai bascule pe fatza nu punte rigida, trei totushi se comporta mai ciudat LSD ul ala ...patru vb lor , mai cu viatza ce o gadili asa usor smile.gif) . io iti spun am trecut namol-mocirla infecta cat e zapada din clip pe o portiune de vreo 50- 60 metri si nu am simtit deloc ca patineaza sau ceva si tot in panta ... nush poate totusi e ceva diferit .. Totushi la toyota e o chestie bizara pt ca ei isi echipeaza cu blocant pe spate doar modelele mai slab echipate , pe cele top gasesti numai lsd uri ... si dupa mintea mea ar fi ca la echipare top sa pui si ce e mai top in tractiune ...
Watcher
Legat de teorie:
QUOTE
pe cele top gasesti numai lsd uri ... si dupa mintea mea ar fi ca la echipare top sa pui si ce e mai top in tractiune

1) Incepand cu J15, s-a schimbat situatia, si acum ai blocant numai pe versiunea de top.

2) La situatia istorica, explicatia este simpla. Marketingul a fost construit asa:
- vrei masina de fitze cu care uneori vreodata o sa te dai jos si de pe asfalt? Iti ajunge LSD sa ai ceva acolo mai bun decat open.
- vrei masina de lucrat (workhorse) atunci nu ti-o iei cu piele si sat nav. De aceea este pe J12 blocantul full manual pe varianta de baza , si in plus acea varianta are pasajele rotilor mai mari, ca sa iti fie mai usor sa pui roti mai mari sau se le scoti in afara.

Ca si principiu, in mod evident ca blocantul manual 100%, mecanic, este mai reliable decat orice alt sistem de 'auto blocare' smile.gif dar este mai riscant pentru sofer, daca nu stie sa il foloseasca.

Legat de practica:
am urmatoarele observatii
- daca pui masina pe burta nu mai conteaza ce blocante, ce anvelope, ce nimic. Pui troliul si aia e
- de aceea se da mai tare in unele cazuri, adr e bine sa stii ce ai in fata, ca sa nu rupi roata in vreun sant daca te infigi in el cu 60kmph
- la ce roti aveai si cum e zapada era exclus sa iesi de acolo asa, singur.
- NU MAI TRACTATI IN MARCHARRIERE !

vio
hai ca la LC mai intzeleg logica , dar la hilux ??? e aceiashi treaba , si nem piele sau navi sau alte cele ....adica pana mea Hiluxu este mashina de carat si omorat indiferent de echipare ... da in fine , fiecare firma cu politicile ei .
DORU
QUOTE (Watcher @ Feb 14 2011, 12:23 PM) *
NU MAI TRACTATI IN MARCHARRIERE !


F buna observatia, mie mi-a scapat acest aspect ! yes.gif
M A R I A N
QUOTE (DORU @ Feb 14 2011, 11:03 AM) *
QUOTE (Watcher @ Feb 14 2011, 12:23 PM) *
NU MAI TRACTATI IN MARCHARRIERE !


F buna observatia, mie mi-a scapat acest aspect ! yes.gif


Baietilor le-a fost teama sa ma traga cu carligul de remorcare din spate pentru ca greutatea Mazdei e destul de mare.
Vio, dupa parerea mea, amestecul noroi+apa+pamant de 20-30 cm e mai usor de trecut decat zapada.
Cu aceeasi ocazie am ramas si in noroi dar cu precizarea ca iesisem de pe drumul pe care merg carutele si intrasem cu totul pe tarlaua arata... Nu m-am lasat pana nu m-am afundat (mai bine zis m-am lasat) cu partea dreapta in noroi pana la usi (se vad urmele din spatele masinii)... woot.gif
M-a salvat din nou Patrolul bine echipat cu MT-uri mari si cu presiune scazuta... whistling.gif
Multumesc lui Loolee pentru poza!!! biggrin.gif
Watcher
Crede-ma ca prizele din spate rezista la tractare wink.gif
Amestecul de apa+pamant+noroi = adanc 30 cm este imposibil de trecut daca este mai lung de cativa metri thumbsup.gif
M A R I A N
QUOTE (Watcher @ Feb 15 2011, 04:55 AM) *
Amestecul de apa+pamant+noroi = adanc 30 cm este imposibil de trecut daca este mai lung de cativa metri thumbsup.gif


Eu ma gandeam la o reteta de ciorba cu 50% apa, 25% noroi si 25% pamant iar tu zici de fasole cu carnati cu 90% noroi, 5% pamant si 5% apa... laugh.gif
M A R I A N
Ce presiune trebuie bagata in Simexurile astea?Trebuie diferentiata in functie de suprafata, noroi, zapada etc.? Eu am standard 2.1 pe fata si 2.5-2.9 pe spate
Watcher
Teoretic in teren e mai bine sa mergi cu presiune mai mica.
Teoretic in teren daca mergi cu presiune prea mica risti sa dejantezi.
In practica eu am la fel in carte 2.2 si 2.6 recomandat si merg cam cu 2 si 2 pentru ca mi-e lene sa umflu / desumflu de fiecare data cand intru in teren / ies din teren.
vio
2-2.2 stiu ca asa scrie pe BFG AT KO alea de pe hilux la mers gol sau in off. la plin la alea se schimba treaba . tr sa bag 3.5-4 in ele .
Mircea104901
QUOTE (vio @ Feb 24 2011, 06:02 AM) *
2-2.2 stiu ca asa scrie pe BFG AT KO alea de pe hilux la mers gol sau in off. la plin la alea se schimba treaba . tr sa bag 3.5-4 in ele .


Eu am mers cu 3,6 fata-spate(asa au hotarat cei de la service biggrin.gif) si-mi clantaneau dintii (mers neincarcat) la cea mai mica gropita.(tot BFG AT KO si tot pe Hilux). Deci nici pe asfalt nu e bine sa exagerezi, daca tii la coloana thumbsup.gif
vio
asta clar smile.gif) tocmai de accea o sa echipez mashina cu un compresor sa fie mai usor modificarea de presiune cand merg cu ea plina , goala . bine e sa le lashi cam 2-3 sute de km asa umflate tare pana se mai rodeaza cauciucul pe urma poti sa le desumfli.
M A R I A N
Am scos Simexurile la drum.
Pe sosea sunt neasteptat de OK la stabilitate si la franare (pentru cat de agresive sunt) dar ca zgomot sunt groaznice. Si am impresia ca se aude si din afara destul de tare pentru ca oamenii de obicei de intorc si se uita. Nu am depasit totusi ~80 km/h.
In teren n-am apucat sa intru in noroi pentru ca era ger dar am avut ocazia sa testez anvelopele pe un deal cu un fel de zgura+gheata+zapada.

Indiferent ce se zice de ele ca sunt proaste pe zapada, vreau sa spun ca, atunci cand o roata prinde cat de cat aderenta pe pamant/pietris, masina este propulsata inainte destul de violent, ca atunci cand esti smuls cu ajutorul unei sufe de catre alta masina. La Nokianurile cu care merg in mod uzual, daca o roata sau 2 au aderenta si celelalte sunt imobilizate sau suspendate, rotile cu aderenta n-au de obicei putere sa scoata masina din zapada, pe cand cu Simexurile astea, am nevoie doar de o roata cu aderenta ca sa ies din rahat.
Nu stiu inca cum se comporta in noroi insa pana acum mi-am dat seama ca trebuie sa accelerez mai putin atunci cand rotile patineaza pentru ca atunci cand recastig aderenta sa nu cumva sa bulesc ambeiajul, planetarele etc. din cauza socului.
Ca regula, acolo unde trebuia 4x4 High pot merge si cu 4x2... smile.gif

Unul din baieti a fost incaltat cu BFG MT. Super anvelopele dar in teren nu au totusi tonele de aderenta pe care le au Simexurile iar pe asfalt in nici un caz nu franeaza ca Nokianurile. Sunt totusi un compromis bun.
Watcher
Daca esti in teren si patinezi si dai shpan nu e nici o problema.
Daca patinezi pe asfalt, da, ar trebui sa te moderezi smile.gif

Pun aici un filmulet super instructiv legat de cai / kg, anvelope, suspensie :


Enjoy thumbsup.gif

PS: zi ca nu e fun sa mergi cu avionul (pe simexuri)
M A R I A N
In locul filmului apare doar un spatiu gol...sau am chiorat eu? laugh.gif
DORU
Suntem 2 chiori atunci biggrin.gif
Watcher
Si la mine apare un spatiu gol mare, dar e clar ca avem un adblocker ceva...
Linkul este acesta.
DORU
Samuraiele si IMS-ul se vede ca au motor mic si atarna rau in spate...Wrangler-ul a facut show, Patrolul s-a distrat, ce nu inteleg cum de-a ratat G-ul ?!
Anvelope nepotrivite ? confused.gif
Watcher
Patrolul a luat-o pe chicken line - pe drum nu pe direct smile.gif
IMS ul are motor de mitsubishi 2.5 diesel (100cp)
Gul are 177CP si 3 blocante si 2.5 tone +
Wranglerul are sub 2 tone si 170 - 190 cp, probabil si blocant...
Problema este ca nu apuci sa iti iei suficient avant. Cai / KG...
Anvelopele sunt la fel de nepotrivite pe G ca si pe samuraie sau wrangler - sunt niste anvelope cu profil agricol
DORU
QUOTE (Watcher @ Mar 1 2011, 07:17 PM) *
Patrolul a luat-o pe chicken line - pe drum nu pe direct smile.gif


Da, ai dreptate, a muscat din cascaval biggrin.gif

QUOTE (Watcher @ Mar 1 2011, 07:17 PM) *
IMS ul are motor de mitsubishi 2.5 diesel (100cp)


Cu toate acestea, greu se urnea...de-asta nici nu termina de urcat panta wink.gif

QUOTE (Watcher @ Mar 1 2011, 07:17 PM) *
Gul are 177CP si 3 blocante si 2.5 tone +


Inseamna ca anvelopele erau prost alese, altfel G-Klasse este totusi o somitate...dupa Toyota si Patrol biggrin.gif

QUOTE (Watcher @ Mar 1 2011, 07:17 PM) *
Wranglerul are sub 2 tone si 170 - 190 cp, probabil si blocant...


Si totusi, cu anvelope nededicate poate, s-a distrat pe scurtatura aia de cateva ori, invidiat de ceilalti... whistling.gif
M A R I A N
Jeep Wrangler este o masina aparte pentru off-road.
Modelul actual de 2.8 CRDI este foarte usor (am tractat destul pe cele 2 Wrangler-uri din grupul cu care ies in off road) si destul de puternic, scurt si rigid.
Eu am devenit fan al acestei masini. smile.gif

Referitor la raportul kg-cp, la mine este acuta problema, in sensul ca niciodata nu am destul demaraj pentru a urca usor din scurt o panta. Ma chinui de fiecare data.
Nici etajarea cutiei nu ma ajuta. Uneori schimb din 4L pe 4x4 high si plec cu a 2-a de pe loc pentru a avea demaraj mai puternic.
Noroc cu Simexurile astea ca mai compenseaza lipsurile masinii. thumbsup.gif

Prin comparatie, prietenul meu Dan, cu Wranglerul Rubicon automat rosu, nu face prea multe calcule cand se afla in fata unei pante: apasa butonul de blocare a diferentialelor fata+spate si apoi...pedala la fund laugh.gif
DORU
Daca ai teren de arat pe undeva, te-ai scos: il chemi la noroiala si imbinati placerea lui cu utilul tau biggrin.gif
T u d o r
Eu am o nelamurire un pic off topic. Hummer H1 e bun pentru offroad sau e prea mare? Am vazut niste filmulete pe iutub in care parea foarte capabil. Varianta aparent stock.
Seri
Depinde de off-road.

HMMWV a fost proiectat sa poata merge cu viteza in stil rally-raid pe urmele lasate de senilele tancurilor. Suspensiile independente la toate 4 rotile nu au cursa la fel de mare ca si puntile rigide. In zone stancoase cu diferente mari de nivel si in general la incrucisari de axe poate ramane blocat. In schimb iti ofera garda la sol absoluta mai mare decat o punte rigida care are diferentialul expus, poti incaleca obstacolele, nu esti obligat sa te urci cu roata peste ele.

Nu-l recomanda pentru off-road nici raportul cp/kg dezastruos.
M A R I A N
Hummer face masini grele si late. Eu le vad mai ales pe teren accidentat CU ADERENTA. Daca il bagi in noroi, probabil se va scufunda in cateva secunde, la tonajul lui.
La gabaritul lor ma gandesc ca pot face treaba unui tanc, in sensul ca poti monta o mitraliera, poti sparge baricade, poti tracta orice, sperii dusmanii, chestii de astea. laugh.gif
Pentru Dorobanti sunt iarasi OK, in opinia mea. whistling.gif
T u d o r
Am vazut un filmulet de prin stepa ruseasca un mergea prin zapada inalta pana la bara lui. (care e suuuus smile.gif ). Caii nu sunt o probela atata timp cat demultiplicarea e suficienta si din ce stiu are un raport de demultiplicare imens. E clar ca m-am gandit si eu ca masa foarte mare si dimensiunile de autobuz nu-l recomanda pentru mers prin padure sau alte locuri inguste. Am vazut in schimb pe stanci niste urcari absolut spectaculoase (da Marian, aderenta isi spune cuvantul) si chiar pe un perete (?!).
vio
pai asa iti iei un unimog care e tata si mama lor in offroad. ce hummer
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.