Ghid de conducere off road |
This topic is about Ghid de conducere off road, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Ghid de conducere off road |
Feb 10 2011, 02:53 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Eu personal sunt un novice in aceasta materie, de aceea astept sfaturi autorizate. Recunosc ca din manualul Mazdei nu am reusit sa deslusesc toate problemele care pot aparea in off road pentru simplul motiv ca e in italiana (la care sunt complet afon) O prima problema este cand se folosesc in off road diferitele tipuri de tractiuni :2WD (numai rotile spate), 4WD (usor sau de viteza <100 km/h), 4L (greu <40 km/h) Spre exemplu, pe un teren noroios/mlastinos (pe camp) sau pe zapada de ~20 cm este indicat sa folosesc raportul 4WD mai turat (spre 3000 -3500 rpm) sau sa folosesc 4L mai putin turat? Utilizarea continua si indelungata pe parcursul a cateva ore a raportului 4L poate dauna transmisiei? Acest raport se foloseste DOAR pentru a depasi obstacolul DUPA care OBLIGATORIU se trece pe 4WD sau 4L poate fi folosit oricat, cu conditia de a nu se depasi viteza max de 40 km/h? Uneori, pe teren foarte greu, pentru a nu risca pierderea aderentei schimband din treapta 1 in treapta 2 in modul 4L, mi-e mai usor sa pornesc de pe loc in viteza 2. Este corect? -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Mar 1 2011, 11:25 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Jeep Wrangler este o masina aparte pentru off-road.
Modelul actual de 2.8 CRDI este foarte usor (am tractat destul pe cele 2 Wrangler-uri din grupul cu care ies in off road) si destul de puternic, scurt si rigid. Eu am devenit fan al acestei masini. Referitor la raportul kg-cp, la mine este acuta problema, in sensul ca niciodata nu am destul demaraj pentru a urca usor din scurt o panta. Ma chinui de fiecare data. Nici etajarea cutiei nu ma ajuta. Uneori schimb din 4L pe 4x4 high si plec cu a 2-a de pe loc pentru a avea demaraj mai puternic. Noroc cu Simexurile astea ca mai compenseaza lipsurile masinii. Prin comparatie, prietenul meu Dan, cu Wranglerul Rubicon automat rosu, nu face prea multe calcule cand se afla in fata unei pante: apasa butonul de blocare a diferentialelor fata+spate si apoi...pedala la fund -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 05:51 PM |