Ghid de conducere off road |
This topic is about Ghid de conducere off road, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Ghid de conducere off road |
Feb 10 2011, 02:53 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Eu personal sunt un novice in aceasta materie, de aceea astept sfaturi autorizate. Recunosc ca din manualul Mazdei nu am reusit sa deslusesc toate problemele care pot aparea in off road pentru simplul motiv ca e in italiana (la care sunt complet afon) O prima problema este cand se folosesc in off road diferitele tipuri de tractiuni :2WD (numai rotile spate), 4WD (usor sau de viteza <100 km/h), 4L (greu <40 km/h) Spre exemplu, pe un teren noroios/mlastinos (pe camp) sau pe zapada de ~20 cm este indicat sa folosesc raportul 4WD mai turat (spre 3000 -3500 rpm) sau sa folosesc 4L mai putin turat? Utilizarea continua si indelungata pe parcursul a cateva ore a raportului 4L poate dauna transmisiei? Acest raport se foloseste DOAR pentru a depasi obstacolul DUPA care OBLIGATORIU se trece pe 4WD sau 4L poate fi folosit oricat, cu conditia de a nu se depasi viteza max de 40 km/h? Uneori, pe teren foarte greu, pentru a nu risca pierderea aderentei schimband din treapta 1 in treapta 2 in modul 4L, mi-e mai usor sa pornesc de pe loc in viteza 2. Este corect? -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Mar 1 2011, 02:34 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Am scos Simexurile la drum.
Pe sosea sunt neasteptat de OK la stabilitate si la franare (pentru cat de agresive sunt) dar ca zgomot sunt groaznice. Si am impresia ca se aude si din afara destul de tare pentru ca oamenii de obicei de intorc si se uita. Nu am depasit totusi ~80 km/h. In teren n-am apucat sa intru in noroi pentru ca era ger dar am avut ocazia sa testez anvelopele pe un deal cu un fel de zgura+gheata+zapada. Indiferent ce se zice de ele ca sunt proaste pe zapada, vreau sa spun ca, atunci cand o roata prinde cat de cat aderenta pe pamant/pietris, masina este propulsata inainte destul de violent, ca atunci cand esti smuls cu ajutorul unei sufe de catre alta masina. La Nokianurile cu care merg in mod uzual, daca o roata sau 2 au aderenta si celelalte sunt imobilizate sau suspendate, rotile cu aderenta n-au de obicei putere sa scoata masina din zapada, pe cand cu Simexurile astea, am nevoie doar de o roata cu aderenta ca sa ies din rahat. Nu stiu inca cum se comporta in noroi insa pana acum mi-am dat seama ca trebuie sa accelerez mai putin atunci cand rotile patineaza pentru ca atunci cand recastig aderenta sa nu cumva sa bulesc ambeiajul, planetarele etc. din cauza socului. Ca regula, acolo unde trebuia 4x4 High pot merge si cu 4x2... Unul din baieti a fost incaltat cu BFG MT. Super anvelopele dar in teren nu au totusi tonele de aderenta pe care le au Simexurile iar pe asfalt in nici un caz nu franeaza ca Nokianurile. Sunt totusi un compromis bun. This post has been edited by M A R I A N: Mar 1 2011, 02:48 AM -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 05:31 PM |