Ghid de conducere off road |
This topic is about Ghid de conducere off road, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Ghid de conducere off road |
Feb 10 2011, 02:53 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Eu personal sunt un novice in aceasta materie, de aceea astept sfaturi autorizate. Recunosc ca din manualul Mazdei nu am reusit sa deslusesc toate problemele care pot aparea in off road pentru simplul motiv ca e in italiana (la care sunt complet afon) O prima problema este cand se folosesc in off road diferitele tipuri de tractiuni :2WD (numai rotile spate), 4WD (usor sau de viteza <100 km/h), 4L (greu <40 km/h) Spre exemplu, pe un teren noroios/mlastinos (pe camp) sau pe zapada de ~20 cm este indicat sa folosesc raportul 4WD mai turat (spre 3000 -3500 rpm) sau sa folosesc 4L mai putin turat? Utilizarea continua si indelungata pe parcursul a cateva ore a raportului 4L poate dauna transmisiei? Acest raport se foloseste DOAR pentru a depasi obstacolul DUPA care OBLIGATORIU se trece pe 4WD sau 4L poate fi folosit oricat, cu conditia de a nu se depasi viteza max de 40 km/h? Uneori, pe teren foarte greu, pentru a nu risca pierderea aderentei schimband din treapta 1 in treapta 2 in modul 4L, mi-e mai usor sa pornesc de pe loc in viteza 2. Este corect? -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Feb 14 2011, 12:23 PM
Post
#2
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Legat de teorie:
QUOTE pe cele top gasesti numai lsd uri ... si dupa mintea mea ar fi ca la echipare top sa pui si ce e mai top in tractiune 1) Incepand cu J15, s-a schimbat situatia, si acum ai blocant numai pe versiunea de top. 2) La situatia istorica, explicatia este simpla. Marketingul a fost construit asa: - vrei masina de fitze cu care uneori vreodata o sa te dai jos si de pe asfalt? Iti ajunge LSD sa ai ceva acolo mai bun decat open. - vrei masina de lucrat (workhorse) atunci nu ti-o iei cu piele si sat nav. De aceea este pe J12 blocantul full manual pe varianta de baza , si in plus acea varianta are pasajele rotilor mai mari, ca sa iti fie mai usor sa pui roti mai mari sau se le scoti in afara. Ca si principiu, in mod evident ca blocantul manual 100%, mecanic, este mai reliable decat orice alt sistem de 'auto blocare' dar este mai riscant pentru sofer, daca nu stie sa il foloseasca. Legat de practica: am urmatoarele observatii - daca pui masina pe burta nu mai conteaza ce blocante, ce anvelope, ce nimic. Pui troliul si aia e - de aceea se da mai tare in unele cazuri, adr e bine sa stii ce ai in fata, ca sa nu rupi roata in vreun sant daca te infigi in el cu 60kmph - la ce roti aveai si cum e zapada era exclus sa iesi de acolo asa, singur. - NU MAI TRACTATI IN MARCHARRIERE ! -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 10:59 AM |