Ghid de conducere off road |
This topic is about Ghid de conducere off road, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Ghid de conducere off road |
Feb 10 2011, 02:53 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Eu personal sunt un novice in aceasta materie, de aceea astept sfaturi autorizate. Recunosc ca din manualul Mazdei nu am reusit sa deslusesc toate problemele care pot aparea in off road pentru simplul motiv ca e in italiana (la care sunt complet afon) O prima problema este cand se folosesc in off road diferitele tipuri de tractiuni :2WD (numai rotile spate), 4WD (usor sau de viteza <100 km/h), 4L (greu <40 km/h) Spre exemplu, pe un teren noroios/mlastinos (pe camp) sau pe zapada de ~20 cm este indicat sa folosesc raportul 4WD mai turat (spre 3000 -3500 rpm) sau sa folosesc 4L mai putin turat? Utilizarea continua si indelungata pe parcursul a cateva ore a raportului 4L poate dauna transmisiei? Acest raport se foloseste DOAR pentru a depasi obstacolul DUPA care OBLIGATORIU se trece pe 4WD sau 4L poate fi folosit oricat, cu conditia de a nu se depasi viteza max de 40 km/h? Uneori, pe teren foarte greu, pentru a nu risca pierderea aderentei schimband din treapta 1 in treapta 2 in modul 4L, mi-e mai usor sa pornesc de pe loc in viteza 2. Este corect? -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Feb 11 2011, 02:32 AM
Post
#2
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Diferentialul cu alunecare limitata (LSD) se refera la puntea spate si are ca scop distribuirea egala a cuplului / turatiei intre rotile de pe acea punte.
Cutia de transfer are ca rol transmiterea in mod egal a cuplului catre puntile fata si spate. Datorita constructiei mecanice a diferentialelor, in momentul in care o roata pe o punte este suspendata (cum era cazul celor care nu aveau aderenta in povestea ta), acea roata "fura" tot cuplul de pe punte. Intr-adevar de aceea s-au inventat blocantele (ARB and others) Totusi, la masina ta si la modul cum o folosesti, mi se pare inutil si exagerat de scump un ARB. Daca cuplezi frecvent din mers reductorul ii poti cauza stricaciuni. Daca il cuplezi pe loc nu are ce sa se strice Nu conteaza daca rotile sunt bracate, cutia de transfer este fizic amplasata sub centrul masinii, si sincronizeaza cardanul fata si cardanul spate. E indicat sa nu blochezi fata (atunci cand ai si blocant fata!) bracat fiind pentru ca vei porni cu stres pe blocant si planetare. Pe de alta parte, la IFS blocantul fata este 110% sinucidere. -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 11:22 AM |