Ghid de conducere off road |
This topic is about Ghid de conducere off road, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Ghid de conducere off road |
Feb 10 2011, 02:53 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Eu personal sunt un novice in aceasta materie, de aceea astept sfaturi autorizate. Recunosc ca din manualul Mazdei nu am reusit sa deslusesc toate problemele care pot aparea in off road pentru simplul motiv ca e in italiana (la care sunt complet afon) O prima problema este cand se folosesc in off road diferitele tipuri de tractiuni :2WD (numai rotile spate), 4WD (usor sau de viteza <100 km/h), 4L (greu <40 km/h) Spre exemplu, pe un teren noroios/mlastinos (pe camp) sau pe zapada de ~20 cm este indicat sa folosesc raportul 4WD mai turat (spre 3000 -3500 rpm) sau sa folosesc 4L mai putin turat? Utilizarea continua si indelungata pe parcursul a cateva ore a raportului 4L poate dauna transmisiei? Acest raport se foloseste DOAR pentru a depasi obstacolul DUPA care OBLIGATORIU se trece pe 4WD sau 4L poate fi folosit oricat, cu conditia de a nu se depasi viteza max de 40 km/h? Uneori, pe teren foarte greu, pentru a nu risca pierderea aderentei schimband din treapta 1 in treapta 2 in modul 4L, mi-e mai usor sa pornesc de pe loc in viteza 2. Este corect? -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Feb 10 2011, 03:29 PM
Post
#2
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Am deschis acest topic pentru a afla cum se conduce corect in off road, in principal pentru a nu strica componentele masinii si pentru a nu ramane impotmolit. Daca nu te impotmolesti niciodata inseamna ca nu te-ai dat suficient de tare QUOTE O prima problema este cand se folosesc in off road diferitele tipuri de tractiuni :2WD (numai rotile spate), 4WD (usor sau de viteza <100 km/h), 4L (greu <40 km/h) Spre exemplu, pe un teren noroios/mlastinos (pe camp) sau pe zapada de ~20 cm este indicat sa folosesc raportul 4WD mai turat (spre 3000 -3500 rpm) sau sa folosesc 4L mai putin turat? Utilizarea continua si indelungata pe parcursul a cateva ore a raportului 4L poate dauna transmisiei? Acest raport se foloseste DOAR pentru a depasi obstacolul DUPA care OBLIGATORIU se trece pe 4WD sau 4L poate fi folosit oricat, cu conditia de a nu se depasi viteza max de 40 km/h? I. Daca ai aceste 3 moduri inseamna ca transmisia ta 4x4 este cu cutie de transfer (nu cu diferential central) . Asta inseamna ca atunci cand treci pe 4x4 (hi sau lo, indiferent) blocat transmisia 50-50 intre puntea fata si spate. Ca prim rezultat al acestei solutii tehnice este ca daca esti pe suprafete cu aderenta buna (asfalt uscat) si cuplezi 4x4 si mergi altfel dect in linie dreapta, vei rupe sigur ceva Concluzie: 4x4 NUMAI in teren sau pe suprafete fara aderenta! II. Lectia de baza este sa cuplezi modul de care ai nevoie INAINTE sa ai nevoie de el si nu DUPA ce te-ai blocat. O alta regula general acceptata este ca atunci cand intri in teren greu sa cuplezi reductorul (4x4 Low). In noroi / camp mlastinos cel mai probabil va trebui sa mergi numai pe greu. Pe zapada (in camp) e suficient sa mergi pe high. Eu zic asa: daca pe high nu poti merge peste a 1-a, atunci e cazul sa treci pe greu III. Poti folosi reductorul oricat, si nu ai conditia sa nu treci de 40kmph ci in reductor nu vei putea depasi 40kmph In practica, reductorul (cutia de transfer) este inca un demultiplicator (ca si treptele de viteza si raportul final din punte) Ce-i drept, daca poti sa o dai pe a 4-a in reductor atunci cam ar fi cazul sa treci pe high. QUOTE Uneori, pe teren foarte greu, pentru a nu risca pierderea aderentei schimband din treapta 1 in treapta 2 in modul 4L, mi-e mai usor sa pornesc de pe loc in viteza 2. Este corect? Da. Cu observatia ca daca poti porni cu 2 de pe loc terenul nu este 'foarte' greu Un sfat general: cel mai adesea "shpanul" te salveaza de impotmolit. In unele cazuri insa te duce la ruperea masinii, rasturnari, etc. Din experienta vei invata cand poti sa dai mai tare si cand mai incet, nu exista un algoritm 100% sigur -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Feb 11 2011, 12:15 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Daca ai aceste 3 moduri inseamna ca transmisia ta 4x4 este cu cutie de transfer (nu cu diferential central) . Asta inseamna ca atunci cand treci pe 4x4 (hi sau lo, indiferent) blocat transmisia 50-50 intre puntea fata si spate. Ca prim rezultat al acestei solutii tehnice este ca daca esti pe suprafete cu aderenta buna (asfalt uscat) si cuplezi 4x4 si mergi altfel dect in linie dreapta, vei rupe sigur ceva Concluzie: 4x4 NUMAI in teren sau pe suprafete fara aderenta! In brosura masinii scrie ca are diferential cu alunecare limitata si cutie de transfer. Chestia este ca ultima data am ramas blocat in zapada mare, de fapt au ramas oarecum libere si cu minimum de aderenta doar rotile din stanga, restul masinii (inclusiv rotile din dreapta) fiind practic imobilizat in zapada. Am incercat sa ies insa un amic care era cu mine a observat ca se invarteau doar rotile din stanga care nu intampinau rezistenta iar cele din dreapta au ramas nemiscate which really sucks... De aceea ma bate gandul la un ARB Air Locker Iarna asta am mers frecvent pe sosea in modul 4WD pentru ca erau multe portiuni cu gheata. N-am simtit nimic anormal. Pe de alta parte, din cate am inteles cu ajutorul lui google din manualul masinii, daca cuplez frecvent 4WD sau 4L pot cauza stricaciuni repartitorului. Se poate asa ceva? O alta intrebare este daca rotile trebuie sa fie drepte cand cuplez 4WD sau 4L. -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 03:45 PM |