Ghid de conducere off road |
This topic is about Ghid de conducere off road, the author, M A R I A N, wrote about: Am deschis acest topic pentru a afla cum se conduce corect in off road, in principal pentru a nu strica componentele masinii si pentru a nu ramane imp ... To read more just scroll down
Ghid de conducere off road |
Feb 10 2011, 02:53 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Eu personal sunt un novice in aceasta materie, de aceea astept sfaturi autorizate. Recunosc ca din manualul Mazdei nu am reusit sa deslusesc toate problemele care pot aparea in off road pentru simplul motiv ca e in italiana (la care sunt complet afon) O prima problema este cand se folosesc in off road diferitele tipuri de tractiuni :2WD (numai rotile spate), 4WD (usor sau de viteza <100 km/h), 4L (greu <40 km/h) Spre exemplu, pe un teren noroios/mlastinos (pe camp) sau pe zapada de ~20 cm este indicat sa folosesc raportul 4WD mai turat (spre 3000 -3500 rpm) sau sa folosesc 4L mai putin turat? Utilizarea continua si indelungata pe parcursul a cateva ore a raportului 4L poate dauna transmisiei? Acest raport se foloseste DOAR pentru a depasi obstacolul DUPA care OBLIGATORIU se trece pe 4WD sau 4L poate fi folosit oricat, cu conditia de a nu se depasi viteza max de 40 km/h? Uneori, pe teren foarte greu, pentru a nu risca pierderea aderentei schimband din treapta 1 in treapta 2 in modul 4L, mi-e mai usor sa pornesc de pe loc in viteza 2. Este corect? -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Feb 13 2011, 09:16 PM
Post
#21
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
am LSD pe spate la Hilux, dar se pare ca merge ceva mai bine . si io stiam ca asa functioneaza LSD ul - Cand o roata pierde aderenta puterea este transmisa in egala masura la ambele roti motoare. adica e un fel de blocant ad-hoc... -------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Feb 14 2011, 12:57 AM
Post
#22
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Datorita constructiei mecanice a diferentialelor, in momentul in care o roata pe o punte este suspendata (cum era cazul celor care nu aveau aderenta in povestea ta), acea roata "fura" tot cuplul de pe punte. Intr-adevar de aceea s-au inventat blocantele (ARB and others) Deci admiti ca LSD-ul asta nu e nici pe departe un blocant. Vio, in filmul de pe youtube, am ramas practic pe burta si am accelerat la inceput usor, apoi mai tare insa LSD-ul asta muta cuplul de pe o roata pe alta cum zboara albina din floare in floare...Insa nu te contrazic, s-ar putea, daca mergi aproape la ralanti, ca LSD-ul asta sa trimita ceva cuplu si la roata cu aderenta. Scuzati-l pe nenea cu Wranglerul Sport...Este abia la inceput, ca si mine... Watcher, LSD am numai pe spate, unde vreau sa-mi montez air-lockerul. In nici un caz pe fata pentru ca am inteles, asa cum spui si tu, ca belesc transmisia. Inca un film pentru a vedea ce inseamna blocantele astea + lungime OK (Nissan & Jeep) vs LSD + lungime prea mare -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Feb 14 2011, 08:25 AM
Post
#23
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Dap, cum zice si Vio si se vede si in filmulet, e clara treaba.
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Feb 14 2011, 10:41 AM
Post
#24
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Feb 14 2011, 12:23 PM
Post
#25
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
QUOTE pe cele top gasesti numai lsd uri ... si dupa mintea mea ar fi ca la echipare top sa pui si ce e mai top in tractiune 1) Incepand cu J15, s-a schimbat situatia, si acum ai blocant numai pe versiunea de top. 2) La situatia istorica, explicatia este simpla. Marketingul a fost construit asa: - vrei masina de fitze cu care uneori vreodata o sa te dai jos si de pe asfalt? Iti ajunge LSD sa ai ceva acolo mai bun decat open. - vrei masina de lucrat (workhorse) atunci nu ti-o iei cu piele si sat nav. De aceea este pe J12 blocantul full manual pe varianta de baza , si in plus acea varianta are pasajele rotilor mai mari, ca sa iti fie mai usor sa pui roti mai mari sau se le scoti in afara. Ca si principiu, in mod evident ca blocantul manual 100%, mecanic, este mai reliable decat orice alt sistem de 'auto blocare' dar este mai riscant pentru sofer, daca nu stie sa il foloseasca. Legat de practica: am urmatoarele observatii - daca pui masina pe burta nu mai conteaza ce blocante, ce anvelope, ce nimic. Pui troliul si aia e - de aceea se da mai tare in unele cazuri, adr e bine sa stii ce ai in fata, ca sa nu rupi roata in vreun sant daca te infigi in el cu 60kmph - la ce roti aveai si cum e zapada era exclus sa iesi de acolo asa, singur. - NU MAI TRACTATI IN MARCHARRIERE ! -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Feb 14 2011, 02:52 PM
Post
#26
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
hai ca la LC mai intzeleg logica , dar la hilux ??? e aceiashi treaba , si nem piele sau navi sau alte cele ....adica pana mea Hiluxu este mashina de carat si omorat indiferent de echipare ... da in fine , fiecare firma cu politicile ei .
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Feb 14 2011, 04:03 PM
Post
#27
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
NU MAI TRACTATI IN MARCHARRIERE ! F buna observatia, mie mi-a scapat acest aspect ! -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Feb 15 2011, 01:45 AM
Post
#28
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
NU MAI TRACTATI IN MARCHARRIERE ! F buna observatia, mie mi-a scapat acest aspect ! Baietilor le-a fost teama sa ma traga cu carligul de remorcare din spate pentru ca greutatea Mazdei e destul de mare. Vio, dupa parerea mea, amestecul noroi+apa+pamant de 20-30 cm e mai usor de trecut decat zapada. Cu aceeasi ocazie am ramas si in noroi dar cu precizarea ca iesisem de pe drumul pe care merg carutele si intrasem cu totul pe tarlaua arata... Nu m-am lasat pana nu m-am afundat (mai bine zis m-am lasat) cu partea dreapta in noroi pana la usi (se vad urmele din spatele masinii)... M-a salvat din nou Patrolul bine echipat cu MT-uri mari si cu presiune scazuta... Multumesc lui Loolee pentru poza!!! This post has been edited by M A R I A N: Feb 15 2011, 01:47 AM
Attached File(s)
-------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Feb 15 2011, 09:55 AM
Post
#29
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Crede-ma ca prizele din spate rezista la tractare
Amestecul de apa+pamant+noroi = adanc 30 cm este imposibil de trecut daca este mai lung de cativa metri -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Feb 15 2011, 11:38 AM
Post
#30
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Amestecul de apa+pamant+noroi = adanc 30 cm este imposibil de trecut daca este mai lung de cativa metri Eu ma gandeam la o reteta de ciorba cu 50% apa, 25% noroi si 25% pamant iar tu zici de fasole cu carnati cu 90% noroi, 5% pamant si 5% apa... -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Feb 23 2011, 07:56 PM
Post
#31
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Ce presiune trebuie bagata in Simexurile astea?Trebuie diferentiata in functie de suprafata, noroi, zapada etc.? Eu am standard 2.1 pe fata si 2.5-2.9 pe spate
-------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Feb 24 2011, 12:35 AM
Post
#32
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Teoretic in teren e mai bine sa mergi cu presiune mai mica.
Teoretic in teren daca mergi cu presiune prea mica risti sa dejantezi. In practica eu am la fel in carte 2.2 si 2.6 recomandat si merg cam cu 2 si 2 pentru ca mi-e lene sa umflu / desumflu de fiecare data cand intru in teren / ies din teren. -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Feb 24 2011, 12:02 PM
Post
#33
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
2-2.2 stiu ca asa scrie pe BFG AT KO alea de pe hilux la mers gol sau in off. la plin la alea se schimba treaba . tr sa bag 3.5-4 in ele .
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Feb 24 2011, 12:07 PM
Post
#34
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
2-2.2 stiu ca asa scrie pe BFG AT KO alea de pe hilux la mers gol sau in off. la plin la alea se schimba treaba . tr sa bag 3.5-4 in ele . Eu am mers cu 3,6 fata-spate(asa au hotarat cei de la service ) si-mi clantaneau dintii (mers neincarcat) la cea mai mica gropita.(tot BFG AT KO si tot pe Hilux). Deci nici pe asfalt nu e bine sa exagerezi, daca tii la coloana -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Feb 24 2011, 04:40 PM
Post
#35
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
asta clar ) tocmai de accea o sa echipez mashina cu un compresor sa fie mai usor modificarea de presiune cand merg cu ea plina , goala . bine e sa le lashi cam 2-3 sute de km asa umflate tare pana se mai rodeaza cauciucul pe urma poti sa le desumfli.
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Mar 1 2011, 02:34 AM
Post
#36
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Am scos Simexurile la drum.
Pe sosea sunt neasteptat de OK la stabilitate si la franare (pentru cat de agresive sunt) dar ca zgomot sunt groaznice. Si am impresia ca se aude si din afara destul de tare pentru ca oamenii de obicei de intorc si se uita. Nu am depasit totusi ~80 km/h. In teren n-am apucat sa intru in noroi pentru ca era ger dar am avut ocazia sa testez anvelopele pe un deal cu un fel de zgura+gheata+zapada. Indiferent ce se zice de ele ca sunt proaste pe zapada, vreau sa spun ca, atunci cand o roata prinde cat de cat aderenta pe pamant/pietris, masina este propulsata inainte destul de violent, ca atunci cand esti smuls cu ajutorul unei sufe de catre alta masina. La Nokianurile cu care merg in mod uzual, daca o roata sau 2 au aderenta si celelalte sunt imobilizate sau suspendate, rotile cu aderenta n-au de obicei putere sa scoata masina din zapada, pe cand cu Simexurile astea, am nevoie doar de o roata cu aderenta ca sa ies din rahat. Nu stiu inca cum se comporta in noroi insa pana acum mi-am dat seama ca trebuie sa accelerez mai putin atunci cand rotile patineaza pentru ca atunci cand recastig aderenta sa nu cumva sa bulesc ambeiajul, planetarele etc. din cauza socului. Ca regula, acolo unde trebuia 4x4 High pot merge si cu 4x2... Unul din baieti a fost incaltat cu BFG MT. Super anvelopele dar in teren nu au totusi tonele de aderenta pe care le au Simexurile iar pe asfalt in nici un caz nu franeaza ca Nokianurile. Sunt totusi un compromis bun. This post has been edited by M A R I A N: Mar 1 2011, 02:48 AM -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Mar 1 2011, 10:17 AM
Post
#37
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Daca esti in teren si patinezi si dai shpan nu e nici o problema.
Daca patinezi pe asfalt, da, ar trebui sa te moderezi Pun aici un filmulet super instructiv legat de cai / kg, anvelope, suspensie : Enjoy PS: zi ca nu e fun sa mergi cu avionul (pe simexuri) -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Mar 1 2011, 11:13 AM
Post
#38
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
In locul filmului apare doar un spatiu gol...sau am chiorat eu?
-------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Mar 1 2011, 01:15 PM
Post
#39
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Suntem 2 chiori atunci
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Mar 1 2011, 05:18 PM
Post
#40
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Si la mine apare un spatiu gol mare, dar e clar ca avem un adblocker ceva...
Linkul este acesta. -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 04:13 AM |