IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ghid de conducere off road

This topic is about Ghid de conducere off road, the author, DORU, wrote about: Samuraiele si IMS-ul se vede ca au motor mic si atarna rau in spate...Wrangler-ul a facut show, Patrolul s-a distrat, ce nu inteleg cum de-a ratat G-u ... To read more just scroll down

4 Pages V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Ghid de conducere off road
DORU
post Mar 1 2011, 06:50 PM
Post #41


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Samuraiele si IMS-ul se vede ca au motor mic si atarna rau in spate...Wrangler-ul a facut show, Patrolul s-a distrat, ce nu inteleg cum de-a ratat G-ul ?!
Anvelope nepotrivite ? confused.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Mar 1 2011, 07:17 PM
Post #42


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Patrolul a luat-o pe chicken line - pe drum nu pe direct smile.gif
IMS ul are motor de mitsubishi 2.5 diesel (100cp)
Gul are 177CP si 3 blocante si 2.5 tone +
Wranglerul are sub 2 tone si 170 - 190 cp, probabil si blocant...
Problema este ca nu apuci sa iti iei suficient avant. Cai / KG...
Anvelopele sunt la fel de nepotrivite pe G ca si pe samuraie sau wrangler - sunt niste anvelope cu profil agricol


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Mar 1 2011, 08:47 PM
Post #43


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE (Watcher @ Mar 1 2011, 07:17 PM) *
Patrolul a luat-o pe chicken line - pe drum nu pe direct smile.gif


Da, ai dreptate, a muscat din cascaval biggrin.gif

QUOTE (Watcher @ Mar 1 2011, 07:17 PM) *
IMS ul are motor de mitsubishi 2.5 diesel (100cp)


Cu toate acestea, greu se urnea...de-asta nici nu termina de urcat panta wink.gif

QUOTE (Watcher @ Mar 1 2011, 07:17 PM) *
Gul are 177CP si 3 blocante si 2.5 tone +


Inseamna ca anvelopele erau prost alese, altfel G-Klasse este totusi o somitate...dupa Toyota si Patrol biggrin.gif

QUOTE (Watcher @ Mar 1 2011, 07:17 PM) *
Wranglerul are sub 2 tone si 170 - 190 cp, probabil si blocant...


Si totusi, cu anvelope nededicate poate, s-a distrat pe scurtatura aia de cateva ori, invidiat de ceilalti... whistling.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Mar 1 2011, 11:25 PM
Post #44


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



Jeep Wrangler este o masina aparte pentru off-road.
Modelul actual de 2.8 CRDI este foarte usor (am tractat destul pe cele 2 Wrangler-uri din grupul cu care ies in off road) si destul de puternic, scurt si rigid.
Eu am devenit fan al acestei masini. smile.gif

Referitor la raportul kg-cp, la mine este acuta problema, in sensul ca niciodata nu am destul demaraj pentru a urca usor din scurt o panta. Ma chinui de fiecare data.
Nici etajarea cutiei nu ma ajuta. Uneori schimb din 4L pe 4x4 high si plec cu a 2-a de pe loc pentru a avea demaraj mai puternic.
Noroc cu Simexurile astea ca mai compenseaza lipsurile masinii. thumbsup.gif

Prin comparatie, prietenul meu Dan, cu Wranglerul Rubicon automat rosu, nu face prea multe calcule cand se afla in fata unei pante: apasa butonul de blocare a diferentialelor fata+spate si apoi...pedala la fund laugh.gif


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Mar 2 2011, 10:43 AM
Post #45


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Daca ai teren de arat pe undeva, te-ai scos: il chemi la noroiala si imbinati placerea lui cu utilul tau biggrin.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Mar 2 2011, 11:03 AM
Post #46


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Eu am o nelamurire un pic off topic. Hummer H1 e bun pentru offroad sau e prea mare? Am vazut niste filmulete pe iutub in care parea foarte capabil. Varianta aparent stock.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Mar 2 2011, 11:37 AM
Post #47


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Depinde de off-road.

HMMWV a fost proiectat sa poata merge cu viteza in stil rally-raid pe urmele lasate de senilele tancurilor. Suspensiile independente la toate 4 rotile nu au cursa la fel de mare ca si puntile rigide. In zone stancoase cu diferente mari de nivel si in general la incrucisari de axe poate ramane blocat. In schimb iti ofera garda la sol absoluta mai mare decat o punte rigida care are diferentialul expus, poti incaleca obstacolele, nu esti obligat sa te urci cu roata peste ele.

Nu-l recomanda pentru off-road nici raportul cp/kg dezastruos.


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Mar 2 2011, 11:52 AM
Post #48


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



Hummer face masini grele si late. Eu le vad mai ales pe teren accidentat CU ADERENTA. Daca il bagi in noroi, probabil se va scufunda in cateva secunde, la tonajul lui.
La gabaritul lor ma gandesc ca pot face treaba unui tanc, in sensul ca poti monta o mitraliera, poti sparge baricade, poti tracta orice, sperii dusmanii, chestii de astea. laugh.gif
Pentru Dorobanti sunt iarasi OK, in opinia mea. whistling.gif


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Mar 2 2011, 12:05 PM
Post #49


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Am vazut un filmulet de prin stepa ruseasca un mergea prin zapada inalta pana la bara lui. (care e suuuus smile.gif ). Caii nu sunt o probela atata timp cat demultiplicarea e suficienta si din ce stiu are un raport de demultiplicare imens. E clar ca m-am gandit si eu ca masa foarte mare si dimensiunile de autobuz nu-l recomanda pentru mers prin padure sau alte locuri inguste. Am vazut in schimb pe stanci niste urcari absolut spectaculoase (da Marian, aderenta isi spune cuvantul) si chiar pe un perete (?!).


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Mar 2 2011, 12:54 PM
Post #50


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.581
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



pai asa iti iei un unimog care e tata si mama lor in offroad. ce hummer


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Mar 2 2011, 01:16 PM
Post #51


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



cam scump biggrin.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Mar 2 2011, 01:17 PM
Post #52


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Nu exista masina perfecta.
Intr-adevar este o mare diferenta intre urcarile pe suprafete aderente si urcarile pe suprafete ude,
la fel cum este diferenta intre offraodul in desert si cel in jungla , rockcrawling si mudwrestiling smile.gif

Demultiplicarea nu te ajuta atat de mult cat raportul de cai / kg smile.gif


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stanley
post Mar 9 2011, 07:24 PM
Post #53


novice
**

Group: Membri
Posts: 28
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.957



QUOTE (Seri @ Feb 12 2011, 02:14 AM) *
Oare nu te ajuta daca tragi frana de mana doua clik-uri? Asa ar trebui sa simuleze aderenta si LSD-ul ar functiona corespunzator.


Am intrat sa-ti dau un reply din doua motive:
1.Vad ca ai avut un Astra F GSI de 1,8 l si 125 CP. Eu am avut din 1994 (cumparata de la firma din Lugoj a lui Michael Heiman, cel care apare pe la TV, dar am ridicat-o din Arad) pana in 2004 un Astra GSI 16V de 2,0 l de 150CP (caroseriile erau identice) culoare "magma red", o masina exceptionala (pentru anii aia un motor 16V de 150CP aspirat era ceva!), cand am vandut-o in 2004 si am dat anuntul in Publitim (eu sunt timisorean) a luat-o un mecanic din Bucuresti de la MIDOCAR(dealer VW) - asta spune totul! De cate ori mai vad cate o caroserie de GSI am o stare de emotie speciala. Dar sa nu fiu off topic!
2. In aceiasi perioada cu GSI-ul am avut un ARO 243 TD cu motor Peugeot. Altcineva care a avut acelasi tip de masina a facut urmatoarea smecherie ca sa nu mai ramana cu ambele roti din spate in noroi sau pe gheata. In locul unei singure frane de mana care sa actioneze la ambele roti spate, si-a montat 2 frane de mana, fiecare actionand cate o roata spate. Cand o roata spate ii patina o frana pe aia cu maneta corespunzatoare si atunci prin diferentialul spate se transmitea cuplul la roata care avea aderenta. Simplu! Practic asta face un sistem electronic ETC + ABS, care franeaza roata care are tendinta sa patineze (asa este de exemplu la Defender)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Mar 10 2011, 08:48 AM
Post #54


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Abordarea asta mai permite inca o smecherie, si anume sa iei curbele mult mai scurt, pivotand in jurul rotii respective.
Este o dotare care apare pe multe masini de trial smile.gif


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Mar 10 2011, 12:50 PM
Post #55


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



QUOTE (stanley @ Mar 9 2011, 02:24 PM) *
In locul unei singure frane de mana care sa actioneze la ambele roti spate, si-a montat 2 frane de mana, fiecare actionand cate o roata spate. Cand o roata spate ii patina o frana pe aia cu maneta corespunzatoare si atunci prin diferentialul spate se transmitea cuplul la roata care avea aderenta.


Asta mai degraba. Pentru ca daca tragi frana de mana clasica 2-3 zimti, tot ramane o roata mai libera ca cealalta...


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stanley
post Oct 7 2011, 11:11 AM
Post #56


novice
**

Group: Membri
Posts: 28
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.957



Vreau sa relatez o intamplare (care se putea transforma intr-un accident, dar n-a fost sa fie!) si cu ocazia asta sa ridic problema condusului la munte in zona de coborare unde ai si panta transversala, pamant, pietre si posibil noroi. Dar intai sa descriu masina cu care eram pe traseul de coborare de la statia meteo Cuntu (in zona Caransebes):
Mitsubishi Pajero V80 SWB, motorul revizuit din 2009 3,2 DI-D common rail, 200CP, cutie manuala, reductor cu actionare mecanica, diferential central blocabil in pozitia 4LLc (in care se anuleaza functia ASTC, la fel si cand se blocheaza diferentialul spate - comanda electromecanica). Masina din dotare are roti 265/60R18, dar pentru teren am cumparat SH un set de jante pe 16" pe care le-am echipat cu cauciucuri MT Insa Turbo Sahara 235/85R16 care merg la limita dar totusi am demontat ornamentele de sub bara plus treptele care in teren numai incurca.
La a doua iesire in teren cu aceste roti, am plecat dimineata devreme din Timisoara, am urcat cu masina pana la statia Cuntu la 1700m (sunt cateva portiuni dificile la urcare, inainte de poiana Seroniu, mai ales daca pietrele cunt ude) unde am lasat-o, am urcat cu rucsacul in spate la statia Tarcu (2185m), am coborat, am luat masina lasata si inapo. Pe portiunea de coborare de la poiana Seroniu (cine a facut traseul stie) este o zona cu panta destul de mare, taluz inalt (variabil) pe ambele parti si zone cu panta transversala cand pe o parte, cand pe alta, pamant cu pietre si zone cu noroi subtire.
Coboram cu maneta reductorului in 4LLc in treapta I-a. Prima data, intr-o zona in care era panta transversala spre dreapta, m-am trezit de-odata ca masina face brusc stanga si urca pe taluz, am franat cand deja era urcata cu rotile din fata, perpendicular pe directia de coborare, chiar pe buza taluzului de pamant, de la care ar fi urmat o rapa abrupta in jos. Am dat cu spatele si am revenit, situatia asta a fost doar un avertisment, parca.
A urmat faza urmatoare , cea nasoala, in care intr-o portiune de coborare cu o mica panta in stanga, m-am trezit ca masina urca de-odata pe taluzul inalt din dreapta cu ambele roti laterale inclinandu-se mult pe stanga, senzatia a fost ca se va rasturna, cand am franat deja era infipta cu dreapta barei intr-un brad care crestea pe buza taluzului. Era asa de aplecata incat nici nu am putut deschide complect usa sa ies din masina.
Adevarul ca dela urcarea pe jos de la Cuntu la Vf. Tarcul era un soare infernal, facusem insolatie si nu eram in apele mele, poate si asta a contribuit la momentul de neatentie.
Data urmatoare cand am revenit pe traseu cu masina am studiat zona cu pricina si ma tot intrebam cum naiba s-a putut intampla. De data asta pamantul era uscat, dar atunci era o pelicula de noroi in zona cu panta transversala. Iar acuma pun niste intrebari si-i rog pe cei cu experienta sa raspunda:
1.Care este tehnica adecvata de coborare in pante cu pamant, pietre, noroi subtire si in plus cu pante si pe transversal? Ma refer la o masina cu cutie manuala, reductor si 3 diferentiale din care cel central si spate blocabil. Repet, in pozitia 4LLc se anuleaza functia ASTC.
2.Era poate mai indicat sa cobor in 4LLc cu treapta II decat cu a I-a?
3.Se coboara in relanti sau usor accelerat?
4.Nu cumva cauciucurile Insa Turbo Sahara (profilul se intalneste si la Yokohama Geolandat MT si la altele) nu au stabilitate suficienta pe lateral?
Sunt foarte multumit de comportamentul in noroi al acestor cauciucuri, n-au avut nici un fel de ezitare la traversarea baltilor chiar adanci cu noroi, mi se par chiar mai eficiente la noroi decat BFG KM1 (pe care le-am avut pe vechea masina Defender 90 pe care am vandut-o)
Attached File(s)
Attached File  Vf._Tarcu_22_iunie_2011_009.jpg ( 1.78MB ) Number of downloads: 12
Attached File  Vf._Tarcu_22_iunie_2011_022.jpg ( 2MB ) Number of downloads: 16
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stanley
post Oct 7 2011, 11:22 AM
Post #57


novice
**

Group: Membri
Posts: 28
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.957



O completare:
Am omis sa mentionez ca am montat la roti un set de distantiere de 30mm, fara care, avand in vedere ET-ul de +46mm , cu rotile de 235/86R16 masina ar fi avut un aspect ciudat!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 7 2011, 02:42 PM
Post #58


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Tehnica e corecta: reductor si treapta 1.
In general se coboara in relanti si pastrezi acceleratia pentru situatia in care masina pierde aderenta si trebuie sa o redresezi.

Flansele sigur nu au dus la aparitia problemei.
Daca ai rotile umflate si stranse si nu s-a rupt nimic care sa le faca sa joace, atunci explicatia este ca fiind noroi te-a furat. Probabil ca in clipa de furat ai pus frana si s-a accentuat. Anvelopele sunt destul de agresive, deci nu ar trebui sa fie probleme cu ele.

Aditional intreaba-te daca, fiind ud pe jos nu ai avut tendinta sa tragi de volan in amonte, si vazand ca nu are efect ai tot tras de volan si s-a intamplat sa ajungi la o zona cu aderenta, cu rotile bracate si de aia ai luat-o spre deal....

Din pacate nu reusesc sa inteleg ce inseamna pante transversale sad.gif



--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Oct 7 2011, 03:17 PM
Post #59


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Pante transversale inseamna sa te urci in diagonala pe panta (versantul lateral) - cel putin asta inteleg eu.


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stanley
post Oct 7 2011, 11:49 PM
Post #60


novice
**

Group: Membri
Posts: 28
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.957



QUOTE (Watcher @ Oct 7 2011, 02:42 PM) *
Tehnica e corecta: reductor si treapta 1.
In general se coboara in relanti si pastrezi acceleratia pentru situatia in care masina pierde aderenta si trebuie sa o redresezi.

Flansele sigur nu au dus la aparitia problemei.
Daca ai rotile umflate si stranse si nu s-a rupt nimic care sa le faca sa joace, atunci explicatia este ca fiind noroi te-a furat. Probabil ca in clipa de furat ai pus frana si s-a accentuat. Anvelopele sunt destul de agresive, deci nu ar trebui sa fie probleme cu ele.

Aditional intreaba-te daca, fiind ud pe jos nu ai avut tendinta sa tragi de volan in amonte, si vazand ca nu are efect ai tot tras de volan si s-a intamplat sa ajungi la o zona cu aderenta, cu rotile bracate si de aia ai luat-o spre deal....

Din pacate nu reusesc sa inteleg ce inseamna pante transversale sad.gif


M-am exprimat eu gresit, poate.
Era o coborare lata doar cu ceva mai mult decat latimea masinii, marginita pe ambele parti cu taluz inalt de cca 1,00m (deci ca un fel de tunel) iar din loc in loc avea in plus si O INCLINARE LATERALA, fie in stanga, fie in dreapta. Cand mi s-a intamplat treaba nasoala, inclinarea laterala era spre stanga si poate a fugit brusc spatele masinii in partea aia iar cuplul motor fiind foarte mare in 4LLc si treapta I-a, masina s-a catarat efectiv cu ambele roti din dreapta pana sus pe buza taluzului de pamant inclinandu-se pana la limita rasturnarii (taluzul era aproape vertical).
Ce a fost ciudat este ca eu nu am realizat in primul moment faptul ca masina o ia in dreapta ci faptul ca se inclina brusc, fara motiv, si ca ne vom rasturna. Poate ca daca nu se proptea cu partea dreapta a mastii in brad isi continua drumul si ne rasturnam.
Lovitura a fost in dreptul farului, s-au rupt cele 2 prinderi de jos (din 4) si carcasa farului s-a dus spre interior iar acasa am constatat ca s-a crapat toata carcasa (farul este cu xenon pe faza scurta). Am muncit 3 zile si am reusit sa lipesc totul cu un adeziv special din doua componente, nici nu speram sa reusesc, dar a iesit bine. Cu ocazia asta am aflat ca un far nou ar fi costat 1100 euro! Bineanteles ca nu am casco!
Bara a ramas cam sifonata, ii lipseste o bucata din colt, am indreptat scheletul metalic de sub ea, dar nu mai conteaza pentru ca am comandat o bara ARB tip Sahara (varianta fara bulbar) special pentru Pajero V80 de la GTC, intr-o luna vine (deci in loc sa dau banii pe un far nou, am comandat o bara ARB!)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 08:10 PM