Sofand, scoateti din viteza anticipat? |
This topic is about Sofand, scoateti din viteza anticipat?, the author, cucuta33496, wrote about: Doi dintre soferii cu care am mers in masina, ei fiind pasageri, dintre care unul instructor auto, s-au declarat surprinsi de faptul ca la apropierea ... To read more just scroll down
Sofand, scoateti din viteza anticipat? |
Oct 1 2004, 01:28 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 30-September 04 From: Bucuresti Member No.: 33.489 |
|
|
|
Oct 1 2004, 01:57 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 470 Joined: 29-September 04 From: Bucuresti Member No.: 33.451 |
si eu fac la fel. unii spun insa ca nu e bina sa faci asa. argumentul lor este urmatorul: daca apare un pericol imediat cica pierzi timp pana bagi din nou in viteza ca sa accelerezi pentru a evita.
|
|
|
Oct 1 2004, 02:19 PM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 30-September 04 From: Bucuresti Member No.: 33.489 |
Mi s-a intamplat o singura data. Mergeam pe o sosea secundara si un taximetrist dadea cu spatele in intersectie fara sa se uite in spate. Am claxonat lung si a franat la 2 cm.
|
|
|
Oct 1 2004, 09:00 PM
Post
#4
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Oct 2 2004, 05:36 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
...si mai ales SOFERUL! :!: -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Oct 2 2004, 01:12 PM
Post
#6
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 30-September 04 From: Bucuresti Member No.: 33.504 |
QUOTE(cucuta33496) Mi s-a intamplat o singura data. Mergeam pe o sosea secundara si un taximetrist dadea cu spatele in intersectie fara sa se uite in spate. Am claxonat lung si a franat la 2 cm.
@cucuta: N-am inteles care era legatura cu cutia de viteze. Ai accelerat sau ai franat? In cazul 2, ce importanta avea daca masina era in viteza sau nu? |
|
|
Oct 2 2004, 04:05 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 973 Joined: 7-January 04 From: Bayern,Germany Member No.: 19.672 |
De frana de motor se mai aude?Eu unul folosesc mult motorul si nu frana am mai multa siguranta in orice situatie si nici nu consum cine stie ce.
-------------------- Golf GTI
|
|
|
Oct 2 2004, 08:51 PM
Post
#8
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
QUOTE(Mircea33458) si eu fac la fel. unii spun insa ca nu e bina sa faci asa. argumentul lor este urmatorul: daca apare un pericol imediat cica pierzi timp pana bagi din nou in viteza ca sa accelerezi pentru a evita.
Dar de ce nu mai bine franezi ca sa eviti pericolul ala, in loc sa accelerezi? Io zic ca mult mai repede pierzi din viteza decat prinzi viteza, nu? Io n-am folosit in viata mea frana de motor ca ma enerveaza faza, imi place sa franez io cu piciorusul meu cat vrea muschii mei.... :bounce: Iar cu scosul din viteza, chiar nu vad de ce nu e bine..... :roll: N-are ce sa nu fie bine..... Io cand vad un semafor pe rosu de la 100-200 m, scot din viteza si-o las sa curga frumos pana acolo, iar uneori pana ajung e numa' bine ca se face verde si n-am franat deloc! Iar daca chiar apare vreun "neprevazut" pe distanta asta, dau cu frana si/sau cu virajul, ca oricum viteza nu-i mai mare de 50-60 pe ora, nu? Parerea mea...... Hai pa ALEX |
|
|
Oct 3 2004, 04:28 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Eu scotea din acceleratie la semafoare, dar consumul instant era 2-3% si daca aveam nevoie sa accelerez pierdeam o fractiune de secunda pentru a baga in viteza.
Acum folosesc in 90% din cazuri frana de motor, consumul este 0% si daca am nevoie sa ccelerez, nu ma impiedica nimic. |
|
|
Oct 3 2004, 09:51 PM
Post
#10
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 30-September 04 From: Bucuresti Member No.: 33.504 |
Vine iarna, polei, gheata, s.a.m.d. Sa va vad eu ca nu folositi frana de motor cand va apropiati de semafor.
|
|
|
Oct 4 2004, 12:14 AM
Post
#11
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 12-September 04 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 32.320 |
e adevarat nu se stie in scoala de soferi de frina de motor, in orice situatie!!
eu am patit-o, am avut un accident unde am pus frana brusc la 90km/h, am blocat rotile, si am "busit" masina. dar daca aveam prezenta de spirit si foloseam frana de motor am convigerea ca nu se intampla accidentul!! bafta! |
|
|
Oct 4 2004, 06:10 AM
Post
#12
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Mi se pare normal sa 'döwnshift' - frina de motor - dar imi imaginez ca e mult mai placut cu un autö-stick decit cu o cutie pur manuala.
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Oct 4 2004, 11:01 AM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 470 Joined: 29-September 04 From: Bucuresti Member No.: 33.451 |
Desi eu recunosc ca scot din viteza inainte de semafor, trebuie sa recunosc ca in unele situatii e nevoie sa accelerezi pentru a evita un pericol. Daca franezi te opresti si intra unul in tine. Gandeste-te daca scapa unul controlul din sens opus si vine spre tine. daca franezi, intra direct in tine. daca accelerezi si daca e loc in dreapta te strecori pe acolo. asta e ceva ipotetic dar se poate intampla.
referitor la farna de motor pot sa spun ca este mai mult decat utila iarna. din aceasta cauza nu prea imi plac automatele. parerea mea...... QUOTE(Alexandru30535) QUOTE(Mircea33458) si eu fac la fel. unii spun insa ca nu e bina sa faci asa. argumentul lor este urmatorul: daca apare un pericol imediat cica pierzi timp pana bagi din nou in viteza ca sa accelerezi pentru a evita.
Dar de ce nu mai bine franezi ca sa eviti pericolul ala, in loc sa accelerezi? Io zic ca mult mai repede pierzi din viteza decat prinzi viteza, nu? Io n-am folosit in viata mea frana de motor ca ma enerveaza faza, imi place sa franez io cu piciorusul meu cat vrea muschii mei.... :bounce: Iar cu scosul din viteza, chiar nu vad de ce nu e bine..... :roll: N-are ce sa nu fie bine..... Io cand vad un semafor pe rosu de la 100-200 m, scot din viteza si-o las sa curga frumos pana acolo, iar uneori pana ajung e numa' bine ca se face verde si n-am franat deloc! Iar daca chiar apare vreun "neprevazut" pe distanta asta, dau cu frana si/sau cu virajul, ca oricum viteza nu-i mai mare de 50-60 pe ora, nu? Parerea mea...... Hai pa ALEX |
|
|
Oct 7 2004, 03:08 PM
Post
#14
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 184 Joined: 13-April 04 From: Phoenix AZ Member No.: 23.708 |
QUOTE(madalina) Acum folosesc in 90% din cazuri frana de motor, consumul este 0% si daca am nevoie sa ccelerez, nu ma impiedica nimic.
Am mai vazut aberatia asta scrisa si in alta parte tot aici pe forum. Cum poti avea consum 0 cu motorul pornit? Indiferent de turatia la care se afla, un motor, daca e pornit, consuma! Presupun ca aceasta ipoteza e data de faptul ca la masinile mai noi, dotate cu computer de bord, daca ridici piciorul de pe acceleratie in timp ce masina ruleaza si se afla intr-o treapta de viteza (oricare), vei vedea afisat consum 0. Asta se intampla pentru ca dintr-un motiv ce nu-l cunosc, computerul nu e capabil sa calculeze consumul in astfel de momente. |
|
|
Oct 7 2004, 04:34 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In frana de motor electronica taie complet alimentarea cu benzina... consumul instantaneu chiar este 0. Pana si la rabla mea care are 12 ani vechime.... nu e o inventie noua. In frana de motor invarti aer in cilindri...
|
|
|
Oct 7 2004, 07:09 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
QUOTE(Happy_Maker) !
Presupun ca aceasta ipoteza e data de faptul ca la masinile mai noi, dotate cu computer de bord, daca ridici piciorul de pe acceleratie in timp ce masina ruleaza si se afla intr-o treapta de viteza (oricare), vei vedea afisat consum 0. Asta se intampla pentru ca dintr-un motiv ce nu-l cunosc, computerul nu e capabil sa calculeze consumul in astfel de momente. Nu e adevarat.La masina mea,chiar daca scoti din viteza si esti inca in mers,chiar daca iei picioru de pe acceleratie,consumu instantaneu nu scade sub 4.1. Cel putin asa arata acolo. -------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Oct 7 2004, 07:43 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
masinile cu injectie si management electronic al injectiei taie injectia complet daca nu apesi acceleratia si masina merge libera in viteza. in acest caz motorul actioneaza ca o frana datorita inertiei sale mecanice, dar NU consuma nimic pentru ca in cilindri intra numai aer. in acest caz impulsul masinii e cel care invarte arborele cotit si nu pistoanele.
daca scoti din viteza motorul consuma ceva, cat consuma la relanti, dar dintr-un impuls vei merge mai mult pt. ca nu mai ai frana de motor ( motorul e decuplat de roti). ce e mai economicos e greu de spus. daca o lasi sa franeze din motor e OK pana cand turatia ajunge la valorile la care cuplul iti scade, in acest caz chiar daca accelerezi nu e de folos si trebuie sa schimbi intr-o treapta inferioara ca sa ai ceva redemaraj. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Oct 17 2004, 10:36 PM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 296 Joined: 30-January 04 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 20.528 |
si eu o scot din viteza...da'inca n-am prins nici o iarna:)).o fac din comoditate.imi e lene s-o bag din a 4-a in a 3-a ..a-2-a..si mai si urla motoru..daca o scoti se uzeaza motoru mai putin in schimb t-i se uzeaza franele asa ca tot acolo esti.
la iarna nu o sa am ce face.. |
|
|
Oct 19 2004, 08:06 AM
Post
#19
|
|
sofer Group: Membri Posts: 51 Joined: 12-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.326 |
Depinde foarte mult de situatie si nu se poate da un raspuns ferm ca este mai bine cu sau este mai bine fara frana de motor.
La scoala de soferi se invata ca ambreiajul se apasa o data cu frana pentru a nu opri motorul cand opresti masina. Este valabil numai pentru scoala de soferi si pentru incepatori. Si este bine asa. Pe timp de iarna este indicat sa te ajuti cu frana de motor. Totusi, daca ai ABS, nu mai are nici o importanta. Daca ai un stil linistit de condus folosesti din timp frana de motor (fara sa treci spre treptele inferioare de viteza special pentru frana, asta deja este exagerare) si eviti utilzarea franei de serviciu. Circuli linistit si poti obtine si economie de carburant. Daca esti smucit, iei piciorul de pe acceleratie si pui o frana brusca fara sa apesi ambreiajul, mai ales la motoarele pe injectie, viteza cu care scade turatia motorului este mai mica decat viteza cu care scade viteza masinii si in loc sa te ajute la franare, motorul te trage inainte. Nu poate nimeni sa dea un verdict categoric: este mai bine cu sau fara. Un SOFER va sti sa o utilizeze sau nu, in functie de situatie. |
|
|
Oct 24 2004, 03:45 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
Vrei un raspuns categoric? Iata-l : Franati combinat cu frana de motor !
Avantaje :1- consum zero pana la turatia de 1250 r/min in cazul injectiei de benz sau diesel (din 85 incoace aprox): 2- frana mult mai eficienta avand in vedere ca te ajuta si motorul in cazul in care shimbi in trepta inferioara , (si va sfatuiesc sa invatati sa schimbati in trepte inferioare odata cu franarea ,veti fi impresionati de rezultate), 3-siguranta marita la franare intrucat motorul tinde sa invarta roata impiedicand blocarea rotilor in franare mai dura;o roata blocata in franare mareste distanta de franare si taie posibilitatea de a vira in franare (asa a aparut ABS-ul),;4-turatia marita a motorului iti da si posibilitatea sa "scapi" atunci cand se impune ; 5 - racire mai buna a motorului in acea scurta periada ,disparand combustia (mobilul 1 al incalzirii motorului;6- obisnuinta te poate omora ,pt ca la coborari lungi vei fi tentat sa scoti din viteza; 6- viata lunga si sigura a plac. de fr. E deajuns? Malin |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 5th May 2024 - 01:24 AM |