Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sofand, scoateti din viteza anticipat?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
cucuta33496
Doi dintre soferii cu care am mers in masina, ei fiind pasageri, dintre care unul instructor auto, s-au declarat surprinsi de faptul ca la apropierea de intersectie sau alta situatie, portiune de risc - trecere de pietoni, caruta etc- scot masina din viteza. Instructorul a concluzionat eronat ca urmaresc reducerea consumului. Ce parere aveti, in asemenea situatii o scoti din viteza in ultimul moment sau deloc, sau este mai prudent si avantajos ca uzura si consum sa o scoti din viteza anticipat?
Nazareno Gabrielli
si eu fac la fel. unii spun insa ca nu e bina sa faci asa. argumentul lor este urmatorul: daca apare un pericol imediat cica pierzi timp pana bagi din nou in viteza ca sa accelerezi pentru a evita.
cucuta33496
Mi s-a intamplat o singura data. Mergeam pe o sosea secundara si un taximetrist dadea cu spatele in intersectie fara sa se uite in spate. Am claxonat lung si a franat la 2 cm.
f1anatic
Sincer ratzionamentul mi se pare just: nu numai frinele itzi trebuie sa mearga bine dar si acceleratzia...citeodata evitarea unui accident tine de cit de repede potzi accelera...Mi s-a intimplat nu numai odata...
Iulian HondaFan
yeah, si franele si acceleratia si manevrabilitatea sunt componente esentiale ale sigurantei active.

...si mai ales SOFERUL! :!:
Florin33511
QUOTE(cucuta33496)
Mi s-a intamplat o singura data. Mergeam pe o sosea secundara si un taximetrist dadea cu spatele in intersectie fara sa se uite in spate. Am claxonat lung si a franat la 2 cm.

@cucuta:
N-am inteles care era legatura cu cutia de viteze. Ai accelerat sau ai franat? In cazul 2, ce importanta avea daca masina era in viteza sau nu?
Rai
De frana de motor se mai aude?Eu unul folosesc mult motorul si nu frana am mai multa siguranta in orice situatie si nici nu consum cine stie ce.
Alex-F1
QUOTE(Mircea33458)
si eu fac la fel. unii spun insa ca nu e bina sa faci asa. argumentul lor este urmatorul: daca apare un pericol imediat cica pierzi timp pana bagi din nou in viteza ca sa accelerezi pentru a evita.


Dar de ce nu mai bine franezi ca sa eviti pericolul ala, in loc sa accelerezi? Io zic ca mult mai repede pierzi din viteza decat prinzi viteza, nu? Io n-am folosit in viata mea frana de motor ca ma enerveaza faza, imi place sa franez io cu piciorusul meu cat vrea muschii mei.... :bounce: Iar cu scosul din viteza, chiar nu vad de ce nu e bine..... :roll: N-are ce sa nu fie bine..... Io cand vad un semafor pe rosu de la 100-200 m, scot din viteza si-o las sa curga frumos pana acolo, iar uneori pana ajung e numa' bine ca se face verde si n-am franat deloc! Iar daca chiar apare vreun "neprevazut" pe distanta asta, dau cu frana si/sau cu virajul, ca oricum viteza nu-i mai mare de 50-60 pe ora, nu? Parerea mea......

Hai pa
ALEX
madalina
Eu scotea din acceleratie la semafoare, dar consumul instant era 2-3% si daca aveam nevoie sa accelerez pierdeam o fractiune de secunda pentru a baga in viteza.

Acum folosesc in 90% din cazuri frana de motor, consumul este 0% si daca am nevoie sa ccelerez, nu ma impiedica nimic.
Florin33511
Vine iarna, polei, gheata, s.a.m.d. Sa va vad eu ca nu folositi frana de motor cand va apropiati de semafor. smile.gif
moldovan32327
e adevarat nu se stie in scoala de soferi de frina de motor, in orice situatie!!
eu am patit-o, am avut un accident unde am pus frana brusc la 90km/h, am blocat rotile, si am "busit" masina. dar daca aveam prezenta de spirit si foloseam frana de motor am convigerea ca nu se intampla accidentul!! bafta!
f1anatic
Mi se pare normal sa 'döwnshift' - frina de motor - dar imi imaginez ca e mult mai placut cu un autö-stick decit cu o cutie pur manuala.
Nazareno Gabrielli
Desi eu recunosc ca scot din viteza inainte de semafor, trebuie sa recunosc ca in unele situatii e nevoie sa accelerezi pentru a evita un pericol. Daca franezi te opresti si intra unul in tine. Gandeste-te daca scapa unul controlul din sens opus si vine spre tine. daca franezi, intra direct in tine. daca accelerezi si daca e loc in dreapta te strecori pe acolo. asta e ceva ipotetic dar se poate intampla.
referitor la farna de motor pot sa spun ca este mai mult decat utila iarna. din aceasta cauza nu prea imi plac automatele.

parerea mea......




QUOTE(Alexandru30535)
QUOTE(Mircea33458)
si eu fac la fel. unii spun insa ca nu e bina sa faci asa. argumentul lor este urmatorul: daca apare un pericol imediat cica pierzi timp pana bagi din nou in viteza ca sa accelerezi pentru a evita.


Dar de ce nu mai bine franezi ca sa eviti pericolul ala, in loc sa accelerezi? Io zic ca mult mai repede pierzi din viteza decat prinzi viteza, nu? Io n-am folosit in viata mea frana de motor ca ma enerveaza faza, imi place sa franez io cu piciorusul meu cat vrea muschii mei.... :bounce: Iar cu scosul din viteza, chiar nu vad de ce nu e bine..... :roll: N-are ce sa nu fie bine..... Io cand vad un semafor pe rosu de la 100-200 m, scot din viteza si-o las sa curga frumos pana acolo, iar uneori pana ajung e numa' bine ca se face verde si n-am franat deloc! Iar daca chiar apare vreun "neprevazut" pe distanta asta, dau cu frana si/sau cu virajul, ca oricum viteza nu-i mai mare de 50-60 pe ora, nu? Parerea mea......

Hai pa
ALEX
Happy_Maker
QUOTE(madalina)
Acum folosesc in 90% din cazuri frana de motor, consumul este 0% si daca am nevoie sa ccelerez, nu ma impiedica nimic.


Am mai vazut aberatia asta scrisa si in alta parte tot aici pe forum. Cum poti avea consum 0 cu motorul pornit? Indiferent de turatia la care se afla, un motor, daca e pornit, consuma!
Presupun ca aceasta ipoteza e data de faptul ca la masinile mai noi, dotate cu computer de bord, daca ridici piciorul de pe acceleratie in timp ce masina ruleaza si se afla intr-o treapta de viteza (oricare), vei vedea afisat consum 0. Asta se intampla pentru ca dintr-un motiv ce nu-l cunosc, computerul nu e capabil sa calculeze consumul in astfel de momente.
James Kilowatt
In frana de motor electronica taie complet alimentarea cu benzina... consumul instantaneu chiar este 0. Pana si la rabla mea care are 12 ani vechime.... nu e o inventie noua. In frana de motor invarti aer in cilindri...
Andrei Suzuki
QUOTE(Happy_Maker)
!
Presupun ca aceasta ipoteza e data de faptul ca la masinile mai noi, dotate cu computer de bord, daca ridici piciorul de pe acceleratie in timp ce masina ruleaza si se afla intr-o treapta de viteza (oricare), vei vedea afisat consum 0. Asta se intampla pentru ca dintr-un motiv ce nu-l cunosc, computerul nu e capabil sa calculeze consumul in astfel de momente.


Nu e adevarat.La masina mea,chiar daca scoti din viteza si esti inca in mers,chiar daca iei picioru de pe acceleratie,consumu instantaneu nu scade sub 4.1. Cel putin asa arata acolo.
Iulian HondaFan
masinile cu injectie si management electronic al injectiei taie injectia complet daca nu apesi acceleratia si masina merge libera in viteza. in acest caz motorul actioneaza ca o frana datorita inertiei sale mecanice, dar NU consuma nimic pentru ca in cilindri intra numai aer. in acest caz impulsul masinii e cel care invarte arborele cotit si nu pistoanele.

daca scoti din viteza motorul consuma ceva, cat consuma la relanti, dar dintr-un impuls vei merge mai mult pt. ca nu mai ai frana de motor ( motorul e decuplat de roti). ce e mai economicos e greu de spus.

daca o lasi sa franeze din motor e OK pana cand turatia ajunge la valorile la care cuplul iti scade, in acest caz chiar daca accelerezi nu e de folos si trebuie sa schimbi intr-o treapta inferioara ca sa ai ceva redemaraj.
Dan27
si eu o scot din viteza...da'inca n-am prins nici o iarna:)).o fac din comoditate.imi e lene s-o bag din a 4-a in a 3-a ..a-2-a..si mai si urla motoru..daca o scoti se uzeaza motoru mai putin in schimb t-i se uzeaza franele asa ca tot acolo esti.
la iarna nu o sa am ce face..
eugen32333
Depinde foarte mult de situatie si nu se poate da un raspuns ferm ca este mai bine cu sau este mai bine fara frana de motor.

La scoala de soferi se invata ca ambreiajul se apasa o data cu frana pentru a nu opri motorul cand opresti masina. Este valabil numai pentru scoala de soferi si pentru incepatori. Si este bine asa.

Pe timp de iarna este indicat sa te ajuti cu frana de motor. Totusi, daca ai ABS, nu mai are nici o importanta.

Daca ai un stil linistit de condus folosesti din timp frana de motor (fara sa treci spre treptele inferioare de viteza special pentru frana, asta deja este exagerare) si eviti utilzarea franei de serviciu. Circuli linistit si poti obtine si economie de carburant.

Daca esti smucit, iei piciorul de pe acceleratie si pui o frana brusca fara sa apesi ambreiajul, mai ales la motoarele pe injectie, viteza cu care scade turatia motorului este mai mica decat viteza cu care scade viteza masinii si in loc sa te ajute la franare, motorul te trage inainte.

Nu poate nimeni sa dea un verdict categoric: este mai bine cu sau fara. Un SOFER va sti sa o utilizeze sau nu, in functie de situatie.
malin34426
Vrei un raspuns categoric? Iata-l : Franati combinat cu frana de motor !
Avantaje :1- consum zero pana la turatia de 1250 r/min in cazul injectiei de benz sau diesel (din 85 incoace aprox): 2- frana mult mai eficienta avand in vedere ca te ajuta si motorul in cazul in care shimbi in trepta inferioara , (si va sfatuiesc sa invatati sa schimbati in trepte inferioare odata cu franarea ,veti fi impresionati de rezultate), 3-siguranta marita la franare intrucat motorul tinde sa invarta roata impiedicand blocarea rotilor in franare mai dura;o roata blocata in franare mareste distanta de franare si taie posibilitatea de a vira in franare (asa a aparut ABS-ul),;4-turatia marita a motorului iti da si posibilitatea sa "scapi" atunci cand se impune ; 5 - racire mai buna a motorului in acea scurta periada ,disparand combustia (mobilul 1 al incalzirii motorului;6- obisnuinta te poate omora ,pt ca la coborari lungi vei fi tentat sa scoti din viteza; 6- viata lunga si sigura a plac. de fr. E deajuns? Malin
Iulian HondaFan
Maline, tu spui sa schimbi secvential in trepte de viteza mai joase.

sa zicem ca merg cu 70km/h, sunt intr-a patra, si in fata la 200m am un stop care se face rosu. cum ai frana eficient? o lasi intr-a patra pana ajunge la 1300rpm si dupa aia schimbi intr-a treia, apoi a doua si franez usor tot timpul... sau cand am ajuns la 1300rpm intr-a patra, din nou franand usor, scot din viteza si apoi franez un pic mai mult?

oricum ai adus multe argumente pertinente
malin34426
NU chiar asa, dai a treia cu actionarea simultana a franei sichioar a doua ,
dar nu trebuie neaparat sa-ti chinui pasagerii . oricum cu timpul ajungi sa stapanesti bine miscarea si functie de situatie vei sti si cum sa o aplici ,mai brutal atunci cand e nevoie si mai fin cand te apropii de intersectii. Pe vremea celeilalte Romanii un inginer electronist a omologat si produs un circuit electronic ce se monta pe oltcit si lada (se vindeau si flanse cu supapa pt dacii) , ce taia intrarea benzinei in circuitul de ralanti pe decelerari. Pe proprie piele , la lada lui taicameu am scos 15% reducere de consum folosind mult frana de motor. Si o aplici 90 % dun cazuri la apropierea de intersectii.
Claudiu34985
In legatura cu consumul instantaneu "0", parerea mea este ca instantaneul se calculeaza ca diferenta dintre debitul de benzina al pompei si cel de pe retur. (asa vad eu problema chit neavand studii tehnice in domeniu). Asa ca la un moment dat, cand lasi acceleratia bagi mai putina benzina in cilindri fata de momentul anterior. Dupa teoria mea s-ar putea teorit sa arate chiar consum cu "-" ...???... Oare asa o fi ?
madalina
Cel putin la Yarisul meu, este o diferenta intre "0.00" si "-.--"!

Consumul 0 mi-l indica numai in frana de motor. Consumul - (cand nu il poate calcula) mi-l indica cand am masina scoasa din viteza, cu motorul pornit.
Andrei Suzuki
La Ignisu meu nu arata niciodata 0 la consumu instantaneu.Cand e in frana de motor arata 4.1.Cand e scoasa din viteza si e in miscare tot 4.1 arata.Numai cand e pe loc arata -.--
Iulian HondaFan
In US majoritatea masinilor nici nu au in dotare asa ceva :evil: ( calculator de bord cu consum instantaneu), cred ca doar cateva masini europene au chestia asta :albino: nobody cares about this here :evil:
G e o r g e
la 31.700 benzina de 98 si la 39 000 beninza super 98, eu zic ca e un lucru bun sa-l ai. :roll:
Iulian HondaFan
de-aia ma si uitam urat la ei.
acum si aici e 2.00$ pe galon regularu' si 2.20 pe galon premium-ul, dar vad ca tot e jumate pretul de acolo.
Andrei6
Consum 0 e posibil numai pe motoarele cu injectie multipunct (adik bosh dacia nu e cazul sa-si faca probleme din astea existentiale) pentru ca cantitatea de benzina "injectata" e direct proportinala cu puterea de care este nevoie...

Si cand te apropii de stop sau cand esti in mijlocu campului la 190 si iei picioru de pe acceleratie o sa remarci ca consumul poate fi 0 atata timp cat:

1) masina se misca din inertie si motoru e cuplat (doar ca vei parcurge o distanta mult mai mica cu motoru cuplat decat cu el decupat)
2) turatia este inca suficient de mare ca sa nu trebuiasca sa fie injectata benzina pentru a mentine turatia minima de relanti.

Reducerea consumului si a discurilor de frana este semnificativa daca nu scoti din viteza atunci cand te apropii de semafor in schimb nu stiu cum e cu uzura discului de ambreiaj...
robert constantin31470
Eu tot nu inteleg cum sa fie consumul in frana de motor 0 e imposibil. Logic vb motorul ala nu poate sa mearga pe aer cilindrii aia nu se misca pe aer. Vb. aia daca era asa hai sa pornim si sa merge pe aer. Eu cred ca e eronat acest lucru. Daca cineva stie mai bine astept explicatii.
TheCube
Logic vorbind, motorul acela nu trage, ci este impins de impulsul pe care-l are masina. Asadar, poti "merge cu aer", cum spui tu, dar poate tras de alt masina, pe combustibili ceva mai "tari"...
stefan_ieu
Ba chiar "merge pe aer", pentru ca merge datorita energiei cinetice pe care a acumulat-o prin consumul aterior.
Ideea e urmatoarea : injectoarele sunt controlate electronic si daca calculatorul "detecteaza" ca tu nu apesi pe acceleratie si masina este intr-o treapta de viteza care ii asigura o turatie mai mare decat cea de relanti, el nu mai comanda injectoarelor sa injecteze carburant in motor. Iar motorul nu se opreste deoarece este invartit de catre roti prin intermediul cutiei de viteze.
S-ar putea ca algoritmul sa fie putin modificat si sa intre in el si alti parametri, dar groso-modo asta e ideea.
malin34426
Robert ! mai citeste odata cele scise mai sussi ai sa vezi ca in frana de motor pana la ajungerea turatiei de 1250 r/min calculatorul taie benzina.
E valabil si pentru unele motoare cu carburator (o face calculatorul de aprindere prin intermediiul unei valve pe circuitul de ralrnti.
Happy_Maker
Fara suparare, dar mi se pare prea putin sustinuta ideea precum motorul, indiferent de tipul lui, poate functiona "pe aer".
Nu sunt vre-un specialist, dar din cate stiu eu: pistoanele sunt puse in miscare datorita exploziei produse de amestecul injectat in camera de ardere a fiecrui cilindru. Pentru ca amestecul sa poata exploda trebuie sa contina 2 ingrediente esentiale: oxigen si carburant (bezina, motorina, etc) in amestec. Energia produsa de misarea sus-jos a pistoanelor este trimisa mai departe arborelui cotit si mai departe, cu ajutorul ambreiajului, cutiei de viteze care pune astfel rotile in miscare. Cu alte cuvinte, exista o inlantuire de componente, la inceput avem amestecul de carburant iar la sfarsit rotile. Explozia din camera de ardere, este intotdeauna insotita de un zgomot specific fiecarui motor, iar cu cat ea (explozia) este mai puternica, cu atat zgomotul produs de tot acest ansamblu creste direct proportional. Pana acum cred ca toata lumea e de acord, nu-i asa?

Practic, din cate am inteles de la cei care cred in teoria "consumului 0", in cazul explicat de ei, au loc exact aceleasi procese, dar in sens invers: mai intai rotile motore trimit energia catre cutie...etc...pana la motor.
Presupunand ca acesta teorie este reala, ar insemna ca nu mai exista nici explozie, in camera de ardere (oxigenul "gol" nu poate exploda!) si deci nici zgomotele specifice, corect? Practic, pistoanele se misca pe cilindrii doar datorita energiei imprimate de rotile motore, nu-i asa?

Cum se face totusi ca zgomotul motorului este acelasi (direct proportional cu turatia), ca si cand amestecul este in continuare supus exploziei?
Cum se explica gazele arse si evacuate pe esapament cu miros si consistenta specifica carburantului ars?
Nu in ultimul rand: poate aduce cineva un document, un citat, o explicatie data de un specialist recunoscut conform careia, intr-adevar, consumul poate fi egal cu 0 cand autoturismul ruleaza cu 2-3-4000 de rpm?

Multumesc.
P.S. Chiar mi-as dori sa gasesc niste raspunsuri pertinente la aceste intrebari si sincer sper ca dupa ce am scris atat, se va gasi macar o persona care sa-mi sustina cele spuse.
Iulian HondaFan
cum mirosi tu gazele la o masina in miscare? e chiar greu...

forta care misca masina si motorul este cea inertiala acumulata prin accelerarea precedenta a masinii sub sarcina.

motorul suna diferit cand accelerezi sub sarcina si cand merge liber in viteza miscat fiind de roti, la aceeasi turatie fiind ( desigur cand "merge cu aer" turatia scade relativ rapid, dar iti poti da seama pe o plaja de turatii). cel putin la masinile conduse de mine pana acum am remarcat chestia asta invariabil. se simte si dupa nivelul de vibratii care este mai mare cand motorul merge in sarcina fata de atunci cand "merge cu aer". desigur este un zgomot si cand "merge cu aer" dar e clar diferit de cel facut cu motorul in sarcina. la aceeasi turatie zgomotul este diferit si intre mers cu viteza constanta si acceleratie.

nu confunda relanti-ul cu motorul in viteza dar fara sarcina.
James Kilowatt
La mine scrie in manualul masinii ca benzina este taiata de calculator in frana de motor. Esti multumit? Manualul presupun ca este scris de un specialist laugh.gif
ASta nu mai e nici un mister. Iar zgomotul vine de la faptul ca oricum motorul se invarte, insa nu mai are explozie. Insa ceva zgomote tot face, cand se deschide supapa de evacuare si presiunea creeata de compresie este eliberata. In loc sa functioneze ca un motor, functioneaza ca o pompa care aspira aer pe admisie si il evacueaza pe esapament. Energia necesara functionarii pompei asteia este data de inertia masinii care invarte rotile si implicit motorul.... tocmai de asta franeaza
malin34426
Lasati-l in pace ! o fi economist . Probabil ca la o cazatura de pe bicicleta el va ramane pe loc pentru ca n-a auzit de inetie.
HalbaSus
Eu folosesc des frana de motor dar nu pentru a economisi motorina ci pentru a avea turatia necesara la iesirea din curbe... adica inainte de curba schimb din a 3-a in 2-a, turatia urca dar masina incetineste si la jumatatea curbei accelereaza mult mai usor (mai ales ca eu am un motor puturos diesel care pana in 2500 de ture e mortaciune curata) ...
Am si eu 2 intrebari:
- la un turbo diesel de prin 97 (opel ecotec 2.0 DTL) functioneaza faza cu consumul 0 in frana de motor ?
- asta nu e intrebare mai mult o tema de meditatie pt mine: cred ca ar trebui sa apas si frana simultan pt ca cei care vin in spatele meu pot intra in mine, masina incetineste dar in frana de motor nu se aprind stopurile... mhm... da ce sa fac daca asa m-am obisnuit... oricum eu folosesc frana de motor aproape exclusiv in aceste situatii la intersectii franez cu frana de picior... voi cum faceti ?
robert
Fara suparare, nu prea vad cum ar functiona masina numai cu aer in frana de motor.Incercati sa luati contactul in aceste situatii(stiu ca nu e indicat ptr frana, directie,ungere,racire etc) si vedeti ca motorul se aude si se comporta altfel.Cum explicati asta, din moment ce ar fi cam acelasi lucru cu frana de motor, din moment ce nu mai intra amestec in cilindrii si doar aer?Si apoi va mai spun ca ce afiseaza calculatorul in legatura cu consumul este legat si de apasarea pedalei de acceleratie si nu de benzina pe tur si retur cum spunea un prieten de mai sus.Cine are masina cu bordcoputer o sa vada ca daca apasa pe acceleratie tare in treapta 5 de ex la 60 km/h, calc o sa sara la cifre nebunesti, de 25-30%. Asta nu insemna ca masina atata consuma in acel moment(nu ma refer la motoare mari).La fel este si cu 0%.Consumul inseamna pana la urma o medie, cel instantaneu nefiind relevant decat la vit constanta.Logica mea este ca asa cum nu consuma 0, nu consuma nici 30, consumul afisat fiind strans legat de apasarea pedalei.Sau incercati ca in frana de motor sa apasati f putin acceleratia, si vedeti ca altul este consumul, desi masina face tot frana de motor.
P.S.Salutari pasionatilor de automobil
madalina
Consumul instant iti arata cat ar consuma masina daca ai merge in acel regim 100de km. Si exista si momente in acre masini cu motor mic arata 80-90l/100km la consumul instananeu.
James Kilowatt
QUOTE(robert36564)
Fara suparare, nu prea vad cum ar functiona masina numai cu aer in frana de motor.Incercati sa luati contactul in aceste situatii(stiu ca nu e indicat ptr frana, directie,ungere,racire etc) si vedeti ca motorul se aude si se comporta altfel.l


Te sfatuiesc sa nu incerci sa cobori o panta cu 80 la ora si sa scoti contactul ca sa vezi daca suna motorul la fel.... poate se blocheaza volanul si ajungi in sant.
La mine scrie explicit in manual ca in frana de motor electronica taie complet benzina... injectoarele sunt inchise tot timpul. Atunci pe unde sa ia benzina?! Daca apesi putin acceleratia, electronica nu mai considera asta frana de motor, chiar daca in continuare incetinesti.
Eu am verificat putin altfel. Cand cobor distate mai mari in frana de motor, scade temperatura apei. Daca accelerez chiar si foarte usor, continuand sa incetinesc isi motorul isi mentine temperatura la cea normala.
Gica-6
Nu doar directia se blocheaza daca opresti motorul cand cobori o panta, dar si pedala frana se intareste, nu mai poti frana ca lumea, directia la fel si iei curbele mai greu etc, asa ca nu incercati treaba asta pe un drum public, asta e sfatul meu. Exceptand asinile fara servo...
Subscriu la parerile celor ce au scris ca benzina/motorina este intrerupta atunci cand masina e in frana de motor. Cei ce sunt sceptici pot incerca sa foloseasca intens frana de motor (inclusiv prin oras pe cat posibil, de ex: inainte de a opri la culoarea rosie etc) si sa observe consumul fata de o utilizare fara frana de motor accentuata.
Pe de alta parte, eu am avut cu cativa ani in urma o masina pe carburator, dar care avea un economizator electric, era o valva electrica pusa pe carburator care atunci cand primea tensiune, oprea alimentarea cu benzina. (pacat ca stiu prea multe detalii, atat mi-au spus mecanicii unde o duceam la service). Masina asta (era o Lada Samara)avea si un indicator de consum analogic in bord si cand era in frana de motor acul era la zero.
MR, am observat si eu treaba cu scazutul temp. la apa daca cobor panta in frana de motor, e vorba de mers mult in acest regim. Tu ce explicatie ai gasit ca eu nu ma prind de ce se intampla asta?
James Kilowatt
Pai, nu se mai produce caludura decat prin frecari si prin comprimarea aerului, nu si prin ardere... care e eliminata mai repede decat este produsa.
robert
N-am spus ca e neaparat sa incercati sa opriti masina in mers.Stiu si eu destul de bine eu care sunt consecintele.Am cerut o explicatie la faptul ca motorul se aude altfel, desi, conform teoriei unora, benzina este taiata in timpul franei de motor, la fel ca atunci cand iei contactul.Iar de consum instantaneu afisat de 80-90 %, mai ales la motoare mici,sincer, fara suparare, nu prea am auzit.Eu am o Octavia 1.8 20V cu PowerBox la 140 CP de la 125 cp(singura modificare) si niciodata nu am reusit sa obtin un "instantaneu" mai mare de 35-37l %, si credeti-ma, am incercat laugh.gif .Dar de ce sa zic,o fi posibil la unii producatori, pentru economisirea benzinei.Poate e ceva asemanator cu sistemele de gestiune la unele masini cu motoare V8 sau V12 care taie alimentarea la o parte din cilindrii in conditii de exploatare reduse(urban,viteze scazute etc), cum se intampla la S-Classe, Chrysler 300C.
robert
Ptr Madalina: n-ai cum sa scoti consumul ala cu nici o masina. Poti sa mergi la maxim cu ea 100 km, si nu o sa consume 80-90 l in veci, ca nu e tanc.Eu am mers in Germania cu Grand Cherokee (V8, nu jucarie) la viteze sustinute de 180-190 km/h si nu am ajuns "decat" la 28%.Sincer, logica "atat ar consuma daca ai merge asa 100 km" nu e corecta.Am incercat eu, nu vb din auzite.
madalina
este o probabilitate teoretica. Practic este imposibil sa mergi cu o masina constant 100 de km in absolut aceleasi conditii.
stefan_ieu
Robert, eu am vazut pe bordul meu si 99.9% (cred ca sunt cel mai tare de pe aici smile.gif ). Si nu am auzit pe nimeni sa spuna ca pe BC ii arata mai mult decat in realitate (vorbesc de consumul mediu, darBC-ul masoara in mod asemanator consumul mediu si cel instantaneu - doar intervalul de masurare difera).
Evident ca nu poti sa ai acest consum (70-80-90%) pe 100 de km pentru ca acest consum este facut in conditii de acceleratie maxima in treapta I. Ori nu poti sa pastrezi aceasta acceleratie in tr I pe 100 de km.
robert
Dar ce masina ai frate de ti-a aratat 99,9%(!)?. Spune-mi si mie ca sunt curios.Cred ca esti intr-adevar cel mai tare! Sincer tot sustin ca nu se poate.Intamplator am de-a face cu destul de multe masini,si asa ceva nu am vazut. Am condus de la Smart la Seria7, dar...ma rog, nu vreau sa ma contrazic asa aiurea.Consumul instantaneu este relativ, si nu este relevant decat in conditii de mers constant. Asa cred eu.Numai la modelele foarte noi si performante consumul intantaneu este calculat in functie si de treapta cutiei si viteza automobilului, la celelalte fiind calculat,cum am spus mai sus,de nivelul de apasare al pedalei.Si inca ceva, consumul maxim nu este obtinut neaparat in treapa 1 in acceleratie maxima, ci si in 2,3 4,5 si 6, tot in acceleratie maxima.La lansare, am condus o Dacia SuperNova cu pedala la podea pe Bucuresti-Pitesti in proportie de peste 90% din drum, dar nu am obtinut asa cifre monstruoase nici pe departe.In sfarsit, e parerea mea, din ce am vazut, dar o respect si pe a voastra, ca s-ar putea sa aveti dreptate
madalina
Scuza-ma, dar cum sa vezi consumul instantaneu pe o Super-Nova? Nu are computer de bord. Nu aveai cum tehnic.

Consumul la 100 km, ala clasic litrii/consum e consumul mediu, nu cel instantaneu. Si nu, computerele de bord nu calculeaza in functie de apasarea pedalei (altfel ar trebui ca atunci cand apas frana si nu apas accelaratia. consumul sa fie 0, dar nu este 0).

Consumul instantaneu este instantaneu, nu are nici-o valoare la mers constant. La yarsiul meu, pastrand viteza si turatia constante, consumul instantaneu scade (VVTI-ul)
Watcher
Legatura intre consumul instantaneu si mersul constant este ca instantaneul are valoare numai atunci cand il observi intr-un mers constant. smile.gif Adica nu cand accelerezi de pe loc, retrogradezi si o calci, etc.
Instantaneul se traduce prin 'cat ar consuma masina daca ai merge asa 100km'.
My .02 EUR smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.