Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning |
This topic is about Estimator de performante, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning |
Oct 3 2009, 06:20 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
E un fel de programel similar cartest-ului, sub forma unui macro in excel. Are nevoie de datele catalog ale masinii: dimensiuni, greutate, pneuri, rapoarte de demultiplicare, putere si cuplu maxim, daca exista curba completa de cuplu e si mai bine. Si VITEZA MAXIMA catalog, pentru versiunile stock (e necesara pt estimarea aerodinamicii). Pentru versiunile tunate va fi calculata. In privinta curbei de putere, ea se calculeaza din cea de cuplu. Sau se completeaza cuplul si puterea e calculata singura. Deja vreo 4-5 puncte prind bine si sunt usor de aflat. De ex e punctul de la putere maxima, daca cuplul are un palier (gen 350nm intre 1800 si 2500 rpm) mai sunt doua puncte, se mai baga unul din burta la 1000 rpm si deja n-ar fi rau. Doar din cuplul si puterea maxima se extrapoleaza cam mult. Ar prinde bine si un punct dincolo de turatia de putere maxima... Deja 3 puncte bagate in plus la Skoda superb bagate in exemplul completat de mine sunt ok. Astea se completeaza in primele doua worksheeturi. In principiu, chestiile in gri nu trebuie completate, insa unele pot fi scrise peste. Calculeaza timpii pana la 60,80,100,120,160, 200km/h precum si 400m si 1000m. Calculeaza de asemenea si turatia pt schimbarea optima de viteze. Ce ia in calcul: pierderea de aderenta, puterea reala la roti, transferul de mase (rwd vs fwd vs awd), limitarea de turatie, precum si felul in care e dispus soferul sa plece (turatia la care "o tii din ambreiaj la plecare). Nu ia in calcul timpul necesar schimbarii de viteza, si modificarea aderentei in caz in care e in panta (mi-a fost lene sa o calculez, efectul e mic). In principiu e putin "optimist", insa cred ca diferentele stock-tunat sunt foarte aproape de realitate, si la fel si viteza maxima. Cel putin in cazul meu, masuratoarea confirma calculul. Panta am introdus-o ulterior din alt motiv: Presupunem ca fac un log cu GPS-ul pentru calculul de performante, si apoi va pe log ca eram in panta. factorul asta poate fi estimat prin calcul incat poata fi "corectate" datele masurate. Presupunem ca nu masoara nimeni 0-160 intr-o panta de 15%, asa ca modificarea aderentei poate fi neglijata (pt valori mici efectul e absolut insignifiant). Discretizarea temporara e de 0.1s, turatiile sunt discretizate din 10 in 10 rpm iar vitezele din 1km/h in 1km/h, si interpolate liniar deci exista unele mici erori. Insa sunt mici. Pt un caz particular am facut calculul analitic si diferentele sunt f f mici. Daca cineva vrea sa il modifice sau sa il imbunatateasca, no problem, cu atat mai bine. Macro-ul se lanseaza cu CTRL + R. Enjoy This post has been edited by James Kilowatt: Oct 9 2009, 07:05 PM
Attached File(s)
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 4 2011, 07:34 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Cu ocazia apropierii Euroringului, am mai ouat doua mici exceluluri, deocamdata in faza beta:
- dynoGPS. Pentru asta trebuie facute doua masuratori, una de accelerare si una de decelerare libera. Cea de accelerare intr-o treapta de viteza, sa zicem 3, intre 1000 si redline. Cea de decelerare (pe liber) poate fi facuta si din mai multe bucati, important e sa fie cam in acelasi interval de viteza si cat mai lunga. Va calcula apoi curba de putere la roti, cea de pierderi totale de putere, si pe care va estima si o descompunere putin cam teoretica intre pierderi aero si pierderi de rulare + mecanice (fara o parte din cutie insa). Va putea deci estima si puterea la flasa, cu precizarea ca o parte din pierderile din cutie sunt ignorate, insa oricum nici pe dyno treaba nu e perfect riguroasa, si in plus pe dyno nu sunt luate in calcul pierderile de rulare din spate. Din cate stiu exista o aplicatie pt android care face chestia asta, insa am preferat sa-l fac din nou pentru a putea vedea exact ce si cum e estimat, si pentru a putea folosi decelerarea libera ca data de intrare in loc de o estimare aero, care zic eu ca ar fi mai eronata. Vreau sa stiu exact ipotezele si calculele din spate, in loc sa folosesc o "cutie neagra" in care nu stiu ce intra si ce iese. -CantarGPS. Asta nu stiu cat e de util pentru toata lumea, pentru ca in Ro din cate stiu se cantareste masina la ITP. La mine nu e cazul, si tare as vrea sa stiu cate kile are. Are nevoie de o curba de accelerare (de fapt, doar de un punct de pe ea) din excelu' de mai sus, si de inca una in aceleasi conditii, insa cu 4 antagonisti pasageri suplimentari in masina. Cu cat mai adevarati antagonistii, cu atat mai bine. Daca fiecare are peste 0.1t e perfect. La asta e importanta precizia, si a masuratorii accelatiei, si a greutatii antagonistilor. Pentru testul asta caut 4 voluntari pe aerodromul de la euroring... De fapt, din cele doua se poate face numai unul, intrucat datele folosite sunt foarte asemanatoare. O sa mai lucrez la el, important e insa sa obtin la euroring niste masuratori valabile, si apoi eventual excelu' mai poate fi rafinat ulterior. LE De fapt, le voi reuni sigur. Avand un set complet de date (curbe de accelerare si de decelerare, cu si fara antagonisti la bord) jucarica se va putea auto-valida. Voi putea ghici daca calculele/modelul fizic sunt corecte, daca greutatea estimata e corecta, daca masuratorile sunt coerente, etc. In cazul in care erorile sunt prea mari (de ex daca la 50km/h calculeaza o masa de 1.5t si la 100km/h o diferenta de 200kile), il arunc la gunoi, sau arunc la gunoi setul respectiv de masuratori. This post has been edited by Diesel: May 4 2011, 08:22 AM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 05:58 AM |