IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Estimator de performante

This topic is about Estimator de performante, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning
James Kilowatt
post Oct 3 2009, 06:20 PM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Intr-o zi n-aveam ce face si am spus sa-mi pun neuronii la treaba, mai ales ca am facut un test de inteligenta si am iesit apoape retardat. Si acum va prezint ce-a iesit.
E un fel de programel similar cartest-ului, sub forma unui macro in excel.

Are nevoie de datele catalog ale masinii: dimensiuni, greutate, pneuri, rapoarte de demultiplicare, putere si cuplu maxim, daca exista curba completa de cuplu e si mai bine. Si VITEZA MAXIMA catalog, pentru versiunile stock (e necesara pt estimarea aerodinamicii). Pentru versiunile tunate va fi calculata.
In privinta curbei de putere, ea se calculeaza din cea de cuplu. Sau se completeaza cuplul si puterea e calculata singura. Deja vreo 4-5 puncte prind bine si sunt usor de aflat. De ex e punctul de la putere maxima, daca cuplul are un palier (gen 350nm intre 1800 si 2500 rpm) mai sunt doua puncte, se mai baga unul din burta la 1000 rpm si deja n-ar fi rau. Doar din cuplul si puterea maxima se extrapoleaza cam mult. Ar prinde bine si un punct dincolo de turatia de putere maxima... Deja 3 puncte bagate in plus la Skoda superb bagate in exemplul completat de mine sunt ok.

Astea se completeaza in primele doua worksheeturi. In principiu, chestiile in gri nu trebuie completate, insa unele pot fi scrise peste.

Calculeaza timpii pana la 60,80,100,120,160, 200km/h precum si 400m si 1000m. Calculeaza de asemenea si turatia pt schimbarea optima de viteze.

Ce ia in calcul: pierderea de aderenta, puterea reala la roti, transferul de mase (rwd vs fwd vs awd), limitarea de turatie, precum si felul in care e dispus soferul sa plece (turatia la care "o tii din ambreiaj la plecare).

Nu ia in calcul timpul necesar schimbarii de viteza, si modificarea aderentei in caz in care e in panta (mi-a fost lene sa o calculez, efectul e mic). In principiu e putin "optimist", insa cred ca diferentele stock-tunat sunt foarte aproape de realitate, si la fel si viteza maxima. Cel putin in cazul meu, masuratoarea confirma calculul.

Panta am introdus-o ulterior din alt motiv: Presupunem ca fac un log cu GPS-ul pentru calculul de performante, si apoi va pe log ca eram in panta. factorul asta poate fi estimat prin calcul incat poata fi "corectate" datele masurate. Presupunem ca nu masoara nimeni 0-160 intr-o panta de 15%, asa ca modificarea aderentei poate fi neglijata (pt valori mici efectul e absolut insignifiant).

Discretizarea temporara e de 0.1s, turatiile sunt discretizate din 10 in 10 rpm iar vitezele din 1km/h in 1km/h, si interpolate liniar deci exista unele mici erori. Insa sunt mici. Pt un caz particular am facut calculul analitic si diferentele sunt f f mici.

Daca cineva vrea sa il modifice sau sa il imbunatateasca, no problem, cu atat mai bine.

Macro-ul se lanseaza cu CTRL + R.

Enjoy smile.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 9 2009, 07:05 PM
Attached File(s)
Attached File  chip53.xls ( 1.79MB ) Number of downloads: 13
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
James Kilowatt
post May 4 2011, 07:34 AM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cu ocazia apropierii Euroringului, am mai ouat doua mici exceluluri, deocamdata in faza beta:

- dynoGPS. Pentru asta trebuie facute doua masuratori, una de accelerare si una de decelerare libera. Cea de accelerare intr-o treapta de viteza, sa zicem 3, intre 1000 si redline. Cea de decelerare (pe liber) poate fi facuta si din mai multe bucati, important e sa fie cam in acelasi interval de viteza si cat mai lunga.
Va calcula apoi curba de putere la roti, cea de pierderi totale de putere, si pe care va estima si o descompunere putin cam teoretica intre pierderi aero si pierderi de rulare + mecanice (fara o parte din cutie insa). Va putea deci estima si puterea la flasa, cu precizarea ca o parte din pierderile din cutie sunt ignorate, insa oricum nici pe dyno treaba nu e perfect riguroasa, si in plus pe dyno nu sunt luate in calcul pierderile de rulare din spate.

Din cate stiu exista o aplicatie pt android care face chestia asta, insa am preferat sa-l fac din nou pentru a putea vedea exact ce si cum e estimat, si pentru a putea folosi decelerarea libera ca data de intrare in loc de o estimare aero, care zic eu ca ar fi mai eronata. Vreau sa stiu exact ipotezele si calculele din spate, in loc sa folosesc o "cutie neagra" in care nu stiu ce intra si ce iese.

-CantarGPS. Asta nu stiu cat e de util pentru toata lumea, pentru ca in Ro din cate stiu se cantareste masina la ITP. La mine nu e cazul, si tare as vrea sa stiu cate kile are.
Are nevoie de o curba de accelerare (de fapt, doar de un punct de pe ea) din excelu' de mai sus, si de inca una in aceleasi conditii, insa cu 4 antagonisti pasageri suplimentari in masina. Cu cat mai adevarati antagonistii, cu atat mai bine. Daca fiecare are peste 0.1t e perfect.
La asta e importanta precizia, si a masuratorii accelatiei, si a greutatii antagonistilor. Pentru testul asta caut 4 voluntari pe aerodromul de la euroring...

De fapt, din cele doua se poate face numai unul, intrucat datele folosite sunt foarte asemanatoare. O sa mai lucrez la el, important e insa sa obtin la euroring niste masuratori valabile, si apoi eventual excelu' mai poate fi rafinat ulterior.

LE
De fapt, le voi reuni sigur. Avand un set complet de date (curbe de accelerare si de decelerare, cu si fara antagonisti la bord) jucarica se va putea auto-valida. Voi putea ghici daca calculele/modelul fizic sunt corecte, daca greutatea estimata e corecta, daca masuratorile sunt coerente, etc. In cazul in care erorile sunt prea mari (de ex daca la 50km/h calculeaza o masa de 1.5t si la 100km/h o diferenta de 200kile), il arunc la gunoi, sau arunc la gunoi setul respectiv de masuratori.

This post has been edited by Diesel: May 4 2011, 08:22 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- James Kilowatt   Estimator de performante   Oct 3 2009, 06:20 PM
- - James Kilowatt   PS Pozitia centrului de greutate eu n-o stiu... tr...   Oct 3 2009, 06:59 PM
- - Alex-F1   Foarte tare frate.....o sa incerc si io sa vad ce ...   Oct 3 2009, 08:45 PM
- - James Kilowatt   1340kile are cu tot cu cele ale baschetilor subsem...   Oct 3 2009, 09:24 PM
- - Alex-F1   Mda.....trebuia sa-mi fi dat seama, ca doar estima...   Oct 3 2009, 10:06 PM
- - James Kilowatt   Clasa C e tot cat passatul si are 1700kile.... A...   Oct 3 2009, 10:12 PM
- - Alex-F1   Mda....si inca clasa C e chiar mai scurta cu vreo ...   Oct 3 2009, 10:47 PM
- - James Kilowatt   Pentru versiunea stock ia un dyno de pe net, pt TD...   Oct 4 2009, 10:16 AM
- - Alex-F1   Frate, da numa noi doi discutam pe-aici?   Oct 4 2009, 09:57 PM
- - HalbaSus   Pam pam.... Rezultate pentru C320 CDI 4matic (adic...   Oct 5 2009, 01:39 PM
- - DORU   Halba, nu vrei sa faci si pt Octavia mea ? Ca mi-e...   Oct 5 2009, 02:20 PM
- - HalbaSus   Doru, tu ai o chestie extrem de exotica, nu se gas...   Oct 5 2009, 03:29 PM
- - f1anatic   Pen'ca esti in forme, fa-mi-o si la hirbul meu...   Oct 5 2009, 03:53 PM
- - DORU   QUOTE (HalbaSus @ Oct 5 2009, 04:29 PM) D...   Oct 5 2009, 04:47 PM
- - James Kilowatt   Hai sa scot si primul patch Versiunea noua ia in...   Oct 5 2009, 08:00 PM
- - James Kilowatt   @Doru Trebe si dynotestul cu si fara chiptuning ca...   Oct 5 2009, 08:46 PM
- - DORU   Date stock: Viteza maxima 215 km/h Putere: 150 CP...   Oct 6 2009, 03:01 PM
- - James Kilowatt   @Doru Uite o prima estimare. Ca sa fie mai corect...   Oct 6 2009, 08:15 PM
- - James Kilowatt   PS Corectat doua mici bug-uri la versiunea cu schi...   Oct 6 2009, 08:25 PM
|- - f1anatic   QUOTE (James Kilowatt @ Oct 6 2009, 12:25...   Oct 8 2009, 04:57 PM
- - DORU   QUOTE (James Kilowatt @ Oct 6 2009, 08:15...   Oct 6 2009, 10:28 PM
- - James Kilowatt   Pai deja rezultatele sunt plauzibile, nu sunt delo...   Oct 6 2009, 10:50 PM
- - James Kilowatt   E adevarat, viteza limitata electronic (sau prin c...   Oct 8 2009, 06:36 PM
- - James Kilowatt   Apropo de fizica de-a 9-a, e prea grea pentru mine...   Oct 9 2009, 07:00 PM
- - James Kilowatt   Asta e varianta noua, ceva mai completa si mai com...   May 14 2010, 09:55 AM
- - Mariustom   Ce părere aveți de TurboGauge III la prețul de apr...   Sep 19 2010, 09:35 PM
- - James Kilowatt   Cu ocazia apropierii Euroringului, am mai ouat dou...   May 4 2011, 07:34 AM
- - pmhoria   Poti conta pe cele 0.078t ale mele .. daca te ajut...   May 4 2011, 07:51 AM
- - T u d o r   Te mai ajut eu Horia cu vreo 8 kile.   May 4 2011, 08:07 AM
- - Diesel   moderarea citeste de pe telefon comisia propune d...   May 4 2011, 08:10 AM
- - James Kilowatt   Cu cutia cuplata masor si pierderi in motor, pierd...   May 4 2011, 08:38 AM
- - HalbaSus   Bravo, chiar astept cu interes versiunea beta, eu ...   May 4 2011, 11:15 AM
- - James Kilowatt   Deocamdata nici aia beta nu e chiar foarte termina...   May 4 2011, 12:11 PM
- - f1anatic   Geimsule, i-a cauta tu un fisier excel intitulat A...   May 4 2011, 02:00 PM
- - James Kilowatt   E interesant, insa e omorarea tantarilor cu tunul ...   May 4 2011, 02:05 PM
- - Diesel   De doua zile m-am apucat de hackuit androizi si da...   May 6 2011, 09:15 AM
- - James Kilowatt   Daca reusesti sa gasesti sau sa scrii un solver si...   May 6 2011, 09:47 AM
- - James Kilowatt   Lume lume, hai sa dau un anunt. Colectez date. Ci...   May 6 2011, 09:59 AM
|- - f1anatic   QUOTE (James Kilowatt @ May 6 2011, 02:59...   May 6 2011, 02:17 PM
- - Diesel   Dupa 3 zile am o aplicatie care arata pe ecran inf...   May 6 2011, 11:26 PM
- - James Kilowatt   Eu am facut un test, insa rezultatele sunt cam nec...   May 6 2011, 11:43 PM
- - James Kilowatt   GPS-ul nu pare suficient de precis pentru chestia ...   May 10 2011, 09:44 AM


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 05:58 AM